Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
Ifølge Steinlein er 3 millioner et stykke under sandheden -> https://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjy ... horup-exit
Er faktisk temmelig ligeglad med om det er 3, 5 eller 10 millioner. Det afgørende for mig er, at både Bach Bak og Priske bliver. Jeg frygter dog, det ikke er tilfældet, fordi det er Kenneth Andersen, som angiveligt bliver chef. Det leder mig til at 1) Priske/Bak er på vej med eller 2) Priske/Bak bliver for skuffede over at blive forbigået.
Det er dårlig timing, men jeg glæder mig faktisk til nye impulser. Der er en masse uforløst potentiale rent spillemæssigt, som jeg tror, at andre vil kunne forløse - jeg har dog ingen idé om hvorvidt Kenneth Andersen kan.
Er faktisk temmelig ligeglad med om det er 3, 5 eller 10 millioner. Det afgørende for mig er, at både Bach Bak og Priske bliver. Jeg frygter dog, det ikke er tilfældet, fordi det er Kenneth Andersen, som angiveligt bliver chef. Det leder mig til at 1) Priske/Bak er på vej med eller 2) Priske/Bak bliver for skuffede over at blive forbigået.
Det er dårlig timing, men jeg glæder mig faktisk til nye impulser. Der er en masse uforløst potentiale rent spillemæssigt, som jeg tror, at andre vil kunne forløse - jeg har dog ingen idé om hvorvidt Kenneth Andersen kan.
Lund7400 skrev: ↑10. okt 2018, 12:24Ifølge Steinlein er 3 millioner et stykke under sandheden -> https://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjy ... horup-exit
Bak har ikke træner licens til en Superliga klub
Rapporter på Twitter melder om kaos i Belgien. Politi er rykket ud til flere af de store klubber, heriblandt Gent. Der er efter sigende problemer med korrupte agenter og potentielt en større matchfixing-sag under opsejling.
https://twitter.com/HLNinEngeland/statu ... 79041?s=19
God pointe. Det ændrer ikke på, at han kan følge med, og måske heller ikke på forbigåelsen, da han måske kan få dispensation? Jeg kender ikke de regler i detajler, skal det siges.Matjavsen skrev: ↑10. okt 2018, 12:27Lund7400 skrev: ↑10. okt 2018, 12:24Ifølge Steinlein er 3 millioner et stykke under sandheden -> https://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjy ... horup-exit
Bak har ikke træner licens til en Superliga klub
Så er der indkaldt til pressemøde og vi får dermed en ny cheftræner.
Bliver godt nok spændende at følge holdets udvikling resten af efteråret.
Bliver godt nok spændende at følge holdets udvikling resten af efteråret.
https://twitter.com/HLNinEngeland/statu ... 3992018944Acebone skrev: ↑10. okt 2018, 12:28Rapporter på Twitter melder om kaos i Belgien. Politi er rykket ud til flere af de store klubber, heriblandt Gent. Der er efter sigende problemer med korrupte agenter og potentielt en større matchfixing-sag under opsejling.
"Police conducting a search at AA Gent at the moment that they were negotiating a deal with their new manager Jess Thorup. Making a good impression"
Det er sgu sjovt.
Med kampe der hedder:
FC Nordsjælland ude
Brøndby hjemme
FCK hjemme
Esbjerg ude
Så får den nye træner noget af en ilddåb.
I øvrigt lidt sjovt at for anden gang, så mister vi vores træner få måneder efter vi er blevet mestre.
FC Nordsjælland ude
Brøndby hjemme
FCK hjemme
Esbjerg ude
Så får den nye træner noget af en ilddåb.
I øvrigt lidt sjovt at for anden gang, så mister vi vores træner få måneder efter vi er blevet mestre.
-
mousebreaker
Kenneth Andersen (hvis det bliver ham) skal selvfølgelig have lov til at vise sit værd. Jeg har sådan set ikke den store holdning til hans sportslige evner, andet end han ikke kan siges at have erfaringen. Det tæller ikke meget på min hitliste at man har vundet titler i U19. Det der bekymrer mig mest er - som andre også har givet udtryk for - om det kommer til at have betydning for assistenterne. Det er superfint med mig at Thorup får lov til at smutte, men hvis en eller begge assistenter også er væk indenfor nær fremtid, så kan det nemt komme til at koste livsvigtige point ifht FCK. Bliver de på den mellemlange bane er jeg ikke så bekymret. Fundamentet ser ret så solidt ud.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Det er med blandede følelser at jeg siger farvel til Thorup.
I hans tid som træner har klubben kun rykket sig en vej, og det er frem og op. Hvor stor en del af den udvikling der er hans fortjeneste kan helt sikkert diskuteres, men at han har opnået de største resultater i klubbens historie er vist ikke til diskussion. Her tænker jeg på et mesterskab og at gå videre fra et el-gruppespil.
Det kan føles en smule kedeligt hvis man henter en intern til trænerjobbet, men det sportslige kører jo ret godt lige nu, og vi har måske mere brug for små justeringer end en spillemæssig revolution, og med den vinkel in mente, giver Kenneth Andersen måske god mening.
Nye øjne på spillerne, selvom det er øjne hos en af Fcm's egne, kan måske rykke de af vores spillere som ikke helt har formået at indfri forventningerne eller potentialet.
Jeg tror stadig på guldet.
I hans tid som træner har klubben kun rykket sig en vej, og det er frem og op. Hvor stor en del af den udvikling der er hans fortjeneste kan helt sikkert diskuteres, men at han har opnået de største resultater i klubbens historie er vist ikke til diskussion. Her tænker jeg på et mesterskab og at gå videre fra et el-gruppespil.
Det kan føles en smule kedeligt hvis man henter en intern til trænerjobbet, men det sportslige kører jo ret godt lige nu, og vi har måske mere brug for små justeringer end en spillemæssig revolution, og med den vinkel in mente, giver Kenneth Andersen måske god mening.
Nye øjne på spillerne, selvom det er øjne hos en af Fcm's egne, kan måske rykke de af vores spillere som ikke helt har formået at indfri forventningerne eller potentialet.
Jeg tror stadig på guldet.
Det giver heller ikke mening. Spillere er et langt større aktiv end en træner, der hurtigt kan få sparket (og dermed har man hurtigt tabt en stor investering på gulvet, hvis man betaler en stor transfersum for ham) efter et par nederlag i streg, og det ser i øvrigt ud til, at Thorups kommende klub har haft et stort forbrug af trænere...
I følge BT har Steinlein udtalt, at FCM får en hel del mere end de 3 mill kr. en belgisk avis "har opfundet"THenry skrev: ↑10. okt 2018, 13:56Det giver heller ikke mening. Spillere er et langt større aktiv end en træner, der hurtigt kan få sparket (og dermed har man hurtigt tabt en stor investering på gulvet, hvis man betaler en stor transfersum for ham) efter et par nederlag i streg, og det ser i øvrigt ud til, at Thorups kommende klub har haft et stort forbrug af trænere...
https://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjy ... horup-exit
I øvrigt tror jeg ikke det er tilfældigt at Jess får lov at forhandle netop som der er landskampspause. Mon ikke parterne har vist det et stykke tid, og man har timet det. Således kan Kenneth Andersen jo også have haft lidt tid til at forberede sig. Som u19 træner har han sikkert også været meget tæt på førsteholdet. Jeg synes det her er så optimalt, som det kan blive i sådan en situation. Jess efterlader sig også et godt eftermæle med mesterskabet.
Læste et sted at fcm har været bekendt med interessen i 10 dage, så det har nok ikke været tilfældigt at det sker nu i pausen.
Thorup er blevet offentliggjort i Belgien nu, han skal have al mulig held og lykke dernede, og stor tak for de flotte resultater han leverede især i starten og slutningen af sin FCM karriere.
Thorup er blevet offentliggjort i Belgien nu, han skal have al mulig held og lykke dernede, og stor tak for de flotte resultater han leverede især i starten og slutningen af sin FCM karriere.
Man må i hvert fald sige, at FCM aldrig har været bange for at tage en chance, og her tager man også en chance på en mand, der aldrig tidligere har været chef på seniorniveau. Jeg er på den ene side ikke overrasket over, at vi hiver en ind, der allerede var eller tæt omkring en af Benhams klubber, men omvendt har Steinlein meldt meget store ambitioner ud for de kommende år, og nu sætter man sin U-19 træner uden erfaring fra seniorbold i spidsen til at indfri de store visioner. Det virker som et modigt valg, men Benham/Ankersen har haft styr på det indtil videre, så min store tvivl kommer dem til gode i dette valg.
Thorup får i øvrigt ikke nogle fra staben med til Belgien. Det var en del af aftalen for at slippe ham. Kenneth Andersen har fået en 3 årig kontrakt.
Held og lykke til Jess. Det er en fornem mulighed som han nu har fået, så det bliver spændende at følge med i, hvordan han har klarer sig i Belgien.
Thorup får i øvrigt ikke nogle fra staben med til Belgien. Det var en del af aftalen for at slippe ham. Kenneth Andersen har fået en 3 årig kontrakt.
Held og lykke til Jess. Det er en fornem mulighed som han nu har fået, så det bliver spændende at følge med i, hvordan han har klarer sig i Belgien.