Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
9. okt 2018, 09:27
Skidt, skidt, skidt timing. Det er virkelig ærgerligt, men sådan er spillet jo. Jeg håber meget, at man har gjort sig tanker allerede i ledelsen.

Jeg forstår godt interessen med Thorup flotte resultater in mente, og det virker som et passende skifte for ham ifht. stigningen i niveau.

Tanker om en afløser:
Jeg forstår ikke, at ingen er optaget af David Nielsen, hvis den nye skal findes i den danske andedam - jeg synes, at han har bevist, at han har noget. På en del parametre er han min favorit: Hans stil og person virker til at kunne passe fint ind, herunder har han en god blanding af kynisme og idealisme ifht. balancen mellem det defensive og standarder og på den anden side spillet med bolden, min bekymring vil være, om han har de taktiske visioner, der er nødvendige.

Michelsen er ikke en mulighed, men han har den samme fornuftige balance, som jeg mener vil passe godt.

Thomas Frank og Niels Fredriksen er gode bud. Gad vide om de har bygget på til at være træner for et hold med fcms ambitioner?

Personligt er jeg fan af Hjulmand, men jeg tror ikke på det af de årsager, som er skitseret af andre, primært er han et dårligt fit ifht. (fodbold)kulturen. Bo Henriksen gør noget godt i Horsens, men det er over en kort årrække i en meget mindre, så det vil virkelig være et sats, som jeg ikke bryder mg om.

Som jeg har nævnt tidligere, ser jeg helst, at man forsøger at hæve barren med en træner fra udlandet. Nu hvor beslutningen måske bliver forceret er jeg ikke sikker på, at det er den rigtige løsning, medmindre man har nogen specifikke i kiggerten.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Jeg tror at Thomas Frank ville se det som et step ned. Vi skal et step op, og jeg tror det mest sandsynlige er at man vil gå efter en udenlandsk Smart Odds træner med erfaring fra europæriske gruppespil. Se bare hvad en træner som John Lammers får ud Halsti (og sikkert snart Riis) i Esbjerg. Jeg er overbevist om at det er en fordel med en udenlandsk træner, frem for en intern, når man skal skubbe lidt til tingene. Jeg tror ikke Priske og 32 på nuværende tidspunkt vil kunne lægge på. Eneste reelle alternativ i Danmark må være Kasper Hjulmand, men tvivler på at han kan lokkes til heden og afgive så meget suverænitet som det vil kræve. Omvendt må det være svært over mange år at holde motivationen for en tidligere mestertræner som ham, velvidende at det er meget usandsynligt at FCN vinder mesterskabet/kommer i europa de næste fem år.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Gad vide hvad man scorer i transfer indtægter for en træner?

Vi har kontrakt indtil 2021, og han må vel være vigtigere end nogen enkelt spiller er det? Omvendt er jeg godt klar over vi ikke scorer et kæmpe beløb på ham.

Men hvis man ikke hiver en god sjat millioner hjem på sådan en transfer, så er der jo ingen grund til at tildele trænere andet end alm. Funktionærkontrakter, udover at tilgodese træneren.

Nogen der har nogle bud? Har vi tidligere haft deciderede transfers med trænere i Danmark hvor beløbet kom ud?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Uldkraemmeren skrev:
9. okt 2018, 10:16
Jeg tror at Thomas Frank ville se det som et step ned. Vi skal et step op, og jeg tror det mest sandsynlige er at man vil gå efter en udenlandsk Smart Odds træner med erfaring fra europæriske gruppespil. Se bare hvad en træner som John Lammers får ud Halsti (og sikkert snart Riis) i Esbjerg. Jeg er overbevist om at det er en fordel med en udenlandsk træner, frem for en intern, når man skal skubbe lidt til tingene. Jeg tror ikke Priske og 32 på nuværende tidspunkt vil kunne lægge på. Eneste reelle alternativ i Danmark må være Kasper Hjulmand, men tvivler på at han kan lokkes til heden og afgive så meget suverænitet som det vil kræve. Omvendt må det være svært over mange år at holde motivationen for en tidligere mestertræner som ham, velvidende at det er meget usandsynligt at FCN vinder mesterskabet/kommer i europa de næste fem år.
Det kunne være interessant, hvis man kunne fange en træner skridtet før de kommer helt op, hvor vi ikke kan fange dem, ala Graham Potter, som tog skridtet direkte fra flotte resultater i Östersund til Swansea.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

CasperBW skrev:
9. okt 2018, 10:30
Men hvis man ikke hiver en god sjat millioner hjem på sådan en transfer, så er der jo ingen grund til at tildele trænere andet end alm. Funktionærkontrakter, udover at tilgodese træneren.
Med udgangspunkt i seneste totransfermarkeder, så tror jeg ikke at du skal være bekymret for at Midtjylland ikke hiver en god sjat penge hjem på Thorup :)

Jeg må blank erkende at jeg ikke er den største Thorup fan, da det har været lidt af en rutsjebanetur med ham ved roret, dog vil jeg ikke tage sidste sæsons spektakulære result fra ham, samt at vi nu efter 12 kampe ligger på en delt førsteplads med et stærkt spillede FCK.

Jeg vil derfor ønske Thorup held og lykke fremadrettet i Gent, hvis parterne kommer til enighed, og at skiftet falder på plads.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Først af alt - bombe! Det er virkelig skidt timing, men jeg kan godt forstå, hvis Thorup ønsker at gribe den mulighed. Det er trods alt ikke hver dag, sådan en chance byder sig for danske trænere. Får han også succes i Gent, er hans CV efterhånden så pænt, at han kan gribe ud efter landstrænerposten, hvis det er det, han senere vil.

Stoffer skrev:
9. okt 2018, 10:00
Jeg forstår ikke, at ingen er optaget af David Nielsen, hvis den nye skal findes i den danske andedam - jeg synes, at han har bevist, at han har noget. På en del parametre er han min favorit: Hans stil og person virker til at kunne passe fint ind, herunder har han en god blanding af kynisme og idealisme ifht. balancen mellem det defensive og standarder og på den anden side spillet med bolden, min bekymring vil være, om han har de taktiske visioner, der er nødvendige.

Michelsen er ikke en mulighed, men han har den samme fornuftige balance, som jeg mener vil passe godt.

I mine øjne er David Nielsen og Michelsen lige (u)realistiske. OB slipper ikke deres nyansættelse så let, og særligt ikke nu, hvor det lader til, at tingene er ved at falde på plads i Odense (ja, ifølge xG har de jo faktisk været ret uheldige og burde ligge endnu bedre). Ligeledes vil Jacob Nielsen og AGF heller ikke give FCM noget som helst. Det vil signalmæssigt være et alt for stort nederlag for AGF at slippe ham til os. Prinsen af penistransfere vil ikke tillade det.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Acebone skrev:
9. okt 2018, 11:10
Først af alt - bombe! Det er virkelig skidt timing, men jeg kan godt forstå, hvis Thorup ønsker at gribe den mulighed. Det er trods alt ikke hver dag, sådan en chance byder sig for danske trænere. Får han også succes i Gent, er hans CV efterhånden så pænt, at han kan gribe ud efter landstrænerposten, hvis det er det, han senere vil.

Stoffer skrev:
9. okt 2018, 10:00

I mine øjne er David Nielsen og Michelsen lige (u)realistiske. OB slipper ikke deres nyansættelse så let, og særligt ikke nu, hvor det lader til, at tingene er ved at falde på plads i Odense (ja, ifølge xG har de jo faktisk været ret uheldige og burde ligge endnu bedre). Ligeledes vil Jacob Nielsen og AGF heller ikke give FCM noget som helst. Det vil signalmæssigt være et alt for stort nederlag for AGF at slippe ham til os. Prinsen af penistransfere vil ikke tillade det.
Hvis Thorup rejser er jeg spændt på beløbet, det er sgu fint at Gent kommer og vil hente en guldtræner midt i efteråret og ved en klub der ligger nummer 1, med adgang til CL kval spil.

Jeg mener 5 mill kr. vil være alt for lidt i forhold til ulejligheden, 25 mill kr. lyder fornuftigt.

Kiel der netop lå nummer 1 sidste sæson i en stor del af denne sæson var ude for det samme, men her forlangte man et mega beløb for at lade deres træner gå, det var noget med 50 - 60 mill kr, træneren blev dog.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

SimonH skrev:
9. okt 2018, 08:35
Jonas Dal bliver ikke træner. Desuden er der ingen grund til at kritisere Mourinho. Det er hvad han bliver kaldt i medierne, fordi han er taktisk utrolig god.
Argh nu skal jeg ikke afspore tråden, men at postulere at Mourinho ikke er defensiv - at det bare er noget medierne har opfundet. Det er noget vrøvl af værste skuffe. Jeg har altid godt kunnet lide hans ageren udenfor banen fordi han ikke er så fandens finpoleret som så mange andre, men har alligevel altid hadet ham for hans spillestil. Der er en grund til at han aldrig vil kunne slå igennem for alvor i de storklubber hvor det ikke er nok bare at vinde (RM og MU). Det var en sort sort dag for mig da han blev udnævnt til manager i United. Nu er pinslen forhåbentlig snart overstået. Blev lige nødt til at få luft, sry ;)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

ben2han skrev:
9. okt 2018, 11:33
Jeg mener 5 mill kr. vil være alt for lidt i forhold til ulejligheden, 25 mill kr. lyder fornuftigt.
Jeg tror ikke helt, vi er oppe i det leje, når det er en belgisk klub, der er tale om. Så finder de snildt en anden til billigere penge. Men jeg skal da gerne lade mig positivt overraske.

Jeg tror også, der kan være lidt gentleman-aftale over det fra klubbens side. Det er alligevel ret sjældent, der er bud efter danske trænere uden for Skandinavien. Man kan ikke være sikker på, at chancen kommer igen. Det vil også imagemæssigt være en god historie for FCM at lave et pænt trænersalg til Europa. Omvendt er der potentielt en rigtig skidt historie i det, hvis klubben stiller sig i vejen for et skifte.

Vi skal også tænke på, hvordan vi kan se endnu mere attraktive ud for nye trænere hen ad vejen. Ligesom når vi har en salgstale til nye spillere, skal vi også have det til trænere - et skifte til FCM skal ses som et godt karrierevalg for alle. Her er mulighederne store, og hvis du gør det godt: "sky's the limit".

Er det ikke også Ankersen/Benham, der siger, at betydningen af trænere generelt er overvurderet? Måske derfor tænker man, at værdien ved et trænersalg økonomisk og imagemæssigt overtrumfer den umiddelbare sportslige svækkelse, der vil være ved at sende Thorup til Gent?

ben2han

Indlæg af ben2han »

Acebone skrev:
9. okt 2018, 12:08
ben2han skrev:
9. okt 2018, 11:33
Jeg tror ikke helt, vi er oppe i det leje, når det er en belgisk klub, der er tale om. Så finder de snildt en anden til billigere penge. Men jeg skal da gerne lade mig positivt overraske.

Jeg tror også, der kan være lidt gentleman-aftale over det fra klubbens side. Det er alligevel ret sjældent, der er bud efter danske trænere uden for Skandinavien. Man kan ikke være sikker på, at chancen kommer igen. Det vil også imagemæssigt være en god historie for FCM at lave et pænt trænersalg til Europa. Omvendt er der potentielt en rigtig skidt historie i det, hvis klubben stiller sig i vejen for et skifte.

Vi skal også tænke på, hvordan vi kan se endnu mere attraktive ud for nye trænere hen ad vejen. Ligesom når vi har en salgstale til nye spillere, skal vi også have det til trænere - et skifte til FCM skal ses som et godt karrierevalg for alle. Her er mulighederne store, og hvis du gør det godt: "sky's the limit".

Er det ikke også Ankersen/Benham, der siger, at betydningen af trænere generelt er overvurderet? Måske derfor tænker man, at værdien ved et trænersalg økonomisk og imagemæssigt overtrumfer den umiddelbare sportslige svækkelse, der vil være ved at sende Thorup til Gent?
Det er muligt jeg tager fejl, men har Anderlecht ikke lige givet 60 mill kr. + klaus... ?, der er flere penge i Belgisk fodbold, Gents hold er vurderet til 62 mill euro ?

Husk nu hvad man sagde her i sommer, at man ikke vil splitte holdet som man gjorde i 2015, jeg mener det er vitalt at man ikke skifter træner midt i efteråret.

Jeg vil sige det på den måde at FCM har de bedste argumenter på hånden for et million beløb ala 10-25 mill kr.

Man lod Priske gå for 800000 kr. i sommerpausen til FCK, så ?

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

ben2han skrev:
9. okt 2018, 12:20
Det er muligt jeg tager fejl, men har Anderlecht ikke lige givet 60 mill kr. + klaus... ?, der er flere penge i Belgisk fodbold, Gents hold er vurderet til 62 mill euro ?
Anderlecht har flere penge end Gent, og spillere koster sædvanligvis mere i transfer end trænere.

Hvor mange spillere er solgt fra Superligaen for 20+ mio.? Og hvor mange trænere?

Jeg er med på, at det svækker vores chancer, og jeg er heller ikke begejstret for det.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Tænker at hvis Thorup er væk vil vi forsætte med Bak og Priske som træner til vinter pause, og der efter finde en træner.

Tænker Hjulmand vil være noget man vil forsøge efter det han præstere i Fcn med unge spillere, samt Hjulamnd er meget
vellidt af Steinlein for hans arbejde med unge mennesker.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Acebone skrev:
9. okt 2018, 12:29
ben2han skrev:
Anderlecht har flere penge end Gent, og spillere koster sædvanligvis mere i transfer end trænere.

Hvor mange spillere er solgt fra Superligaen for 20+ mio.? Og hvor mange trænere?

Jeg er med på, at det svækker vores chancer, og jeg er heller ikke begejstret for det.
Jeg aner det ikke, men jeg kan finde mange argumenter for, at det er meget skidt tidspunkt Gent møder op på, og FCMs ledelse skal vel være lige så cool som man var med Sanneh ? det er vel business det her drejer sig om, guldmedaljer og cl kval.

Hvem der er har flest penge i Belgien ? den dyreste spiller Gent har købt kostede 32 mill kr. Anderlecht er vurderet til 74 mill Euro og Gent til 62 mill Euro ?

Man må gå ud fra at når Gent henvender sig til aktuelt nummer 1 i DK midt i efteråret og en guldtræner, at de næppe slipper med 800000 kr ?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

ben2han skrev:
9. okt 2018, 12:45
Acebone skrev:
9. okt 2018, 12:29
ben2han skrev:

Jeg aner det ikke, men jeg kan finde mange argumenter for, at det er meget skidt tidspunkt Gent møder op på, og FCMs ledelse skal vel være lige så cool som man var med Sanneh ? det er vel business det her drejer sig om, guldmedaljer og cl kval.

Hvem der er har flest penge i Belgien ? den dyreste spiller Gent har købt kostede 32 mill kr. Anderlecht er vurderet til 74 mill Euro og Gent til 62 mill Euro ?

Man må gå ud fra at når Gent henvender sig til aktuelt nummer 1 i DK midt i efteråret og en guldtræner, at de næppe slipper med 800000 kr ?
I min verden handler dette ikke primært om penge.

Skift af træner kan og bør ikke sammenlignes med transfer af spillere. Dynamikkerne er grundlæggende anderledes. Det vigtigste må være for fcm at vise, at man ikke kun udvikler spillere med sin kultur, men at du som træner også kan vokse sammen med klubben, og hvis du får et godt tilbud om et skridt op, så står klubben ikke (unødigt) i vejen. - Det sidste synes jeg egentlig man gjorde ok ifbm. Sanneh også.

En sum nu vedrørende Thorup er af langt mindre betydning, end at udstille sig som et godt sted at være træner, så vi får den rigtige afløser.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

ben2han skrev:
9. okt 2018, 12:45
Selvfølgelig er det business. Det er også business at gøre FCM attraktiv for kommende trænere. Og ja, det er et rigtig skidt tidspunkt for os.
Ja, Anderlecht har flest penge i Belgien. Du skriver det jo selv. Sanneh var dobbelt så dyr som Gents største køb.
Selvfølgelig slipper de ikke med det. Der er også noget af et spænd fra 0,8 til 25.

Låst