SimonH skrev: ↑8. okt 2018, 22:24Det er Gent ikke Genk, som lige pt. er det bedste hold i Belgien spillemæssigt.THenry skrev: ↑8. okt 2018, 22:20Et klart skulderklap til Thorups arbejde i FCM. Der er satme langt i mellem, at vi ser danske trænere i udenlandske klubber med en vis pondus, men lad os nu se, hvad der sker her. Så vidt jeg kan se, så er Bart Mauroo stadigvæk træner i Gent, men det kan jo være, at han får sparket i kølevandet på deres nederlag til Sarpsborg 08.
[/
Det er Gent og ikke Genk der har budt. Genk ligger nr 1
Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
Haha. I har naturligvis ret. Jeg har alle dage skøjtet rundt i de 2 klubber 
Får Jess sådan et tilbud, synes jeg ikke vi skal stå i vejen. Det er sjældent at danske trænere får chancen i udlandet.
Man kunne hvis det skete, forfremme Brian Priske.
Man kunne hvis det skete, forfremme Brian Priske.
Enig.
Jeg så en der troede mere på bak end priske hvis det bliver en fra egen stab. Jeg må dog sige, at jeg er helt enig med dig her, priske har langt mere erfaring og vurderer jeg også mere kompetent.
Ellers hvis vi skal se på alternativerne
Bo Henriksen
Det siger lidt sig selv han virker som om at han har FCM DNA og kan være med til at skabe endnu mere kulør. Det der taler i mod ham er, at han er lidt uearfaren samtidig med jeg ikke kender hans reelle taktiske formåen. Derudover kan der måske også blive for meget motivation med bak på sidelinjen også.
Jacob Michelsen
Han ville passe perfekt ind. Taktisk geni, moderne og glad for at bruge unge mennesker. Han er min ynglings, jeg tror dog at han bliver svært at få fra OB, og derfor virker det usandsynligt.
Jonas Dal
Han gør det fint i vores rugekasse. Han har dog nok for lidt erfaring, håber ikke det bliver ham.
Glen Riddersholm
Det er umuligt ikke at nævne ham. Måske har Glen oplevet den elendige virkelige verden uden FCM og indser at han gerne vil tilbage. Udfordringen bliver klart samarbejdet mellem ham og ledelsen. Måske der er brændt for mange broer. Dog skal han nævnes. Hvis sådan en chok ansættelse skal ske et sted, så er det FC Midtjylland.
Kasper Hjulmand
Har ikke forlænget med FCN og kunne måske tænkes at ville prøve det næste niveau i FCM, hvor han stadig har en masse unge talenter. Dog ved jeg ikke om stilen passer ham og om han vil flytte til Jylland. Han ville også være god, da han er blevet langt mere pragmatisk med årene.
Ove Pedersen.
Selvom at han er glad hvor han er nu, så er det stadig oplagt at nævne ham siden han er i staben.
Niels Frederiksen
God med de unge spillere og så kan vi jo lige hente endnu en u21 træner.
Hvem er de mest sandsynlige
Bo Henriksen
Brian Priske
En udlænding
Ikke utænkelige
Jonas Dal
Ove Pedersen
Niels Frederiksen
Meget usandsynlige
Jacob Michelsen
Kasper Hjulmand
Glen Riddersholm
Jeg ville som sagt personlig foretrække Jacob Michelsen (mini-Mourinho). Derudover har jeg en inderlig drøm om Glen og Hjulmand. Personligt ville jeg dog ikke have noget mod Bo.
Jeg synes vi skal passe på med at forfremme for mange af vores medarbejdere, og at der ikke bliver for meget kontinuitet/indavl, selvom at jeg tror Priske ville være fremragende. Hvis der enten skulle ske noget kunne man gøre Priske til chef, og så gøre Polle til spillende assistent.
Som jeg læser denne artikel så er Gent nået til enighed med FC Midtjylland om skiftet og kun de personlige detaljer mangler.
Jeg ved dog ikke hvor troværdig kilden er og hvor godt google oversæt har været for oversættelsen...
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... /?referer=
Jeg ved dog ikke hvor troværdig kilden er og hvor godt google oversæt har været for oversættelsen...
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... /?referer=
Det er da noget af et chok at vågne op til.
Mon Thorup tager en af sine assistenter med hvis han skifter?
Mon Thorup tager en af sine assistenter med hvis han skifter?
Det håber jeg godt nok er en and. Fcm har brug for Thorup, og det ville være meget svært at finde en afløser, hvor det ikke koster point i overgangsfasen.
Det er sgu noget rigtig skift for mesterskabschancerne i denne sæson hvis Thorup smutter nu. Jeg synes mange groft undervurderer hans betydning - se bare på de taktiske tilpasninger han måtte lave i foråret med udsalget i januar. Tror få andre ville have lykkedes med at hive mesterskabet hjem. Desuden vil der være en overgangsperiode med en ny træner hvor hans ideer skal indfases hvilket vi ikke har råd til i en tæt duel med FCK.
Hvis der skal findes en erstatning så tror jeg det bliver Thomas Frank. Han er godt kendt af Benham og Ankersen og har desuden erfaringen med at koble ungdom og førstehold som er centralt i FCM. Mit indtryk er at assistentjobbet i Brentford er en venteposition for ham.
Hjulmand ville være min ideelle mand til jobbet men tror ikke han vil. Han vil ikke få lige så meget indflydelse på helheden i klubben i FCM som han har i FCN.
Kan virkelig ikke se perspektivet i Bo Henriksen. Hans styrke er som motivator/indpisker hvilket fint kan løftes af en assistent som Bach Bak. Synes ikke han har køligheden og det taktiske overblik til at være cheftræner i en større klub hvor omdrejningspunktet ikke blot er gejst og overlevelse.
Tror ikke på vi ser Glen tilbage i FCM så længe Steinlein og Ankersen styrer butikken.
Hvis der skal findes en erstatning så tror jeg det bliver Thomas Frank. Han er godt kendt af Benham og Ankersen og har desuden erfaringen med at koble ungdom og førstehold som er centralt i FCM. Mit indtryk er at assistentjobbet i Brentford er en venteposition for ham.
Hjulmand ville være min ideelle mand til jobbet men tror ikke han vil. Han vil ikke få lige så meget indflydelse på helheden i klubben i FCM som han har i FCN.
Kan virkelig ikke se perspektivet i Bo Henriksen. Hans styrke er som motivator/indpisker hvilket fint kan løftes af en assistent som Bach Bak. Synes ikke han har køligheden og det taktiske overblik til at være cheftræner i en større klub hvor omdrejningspunktet ikke blot er gejst og overlevelse.
Tror ikke på vi ser Glen tilbage i FCM så længe Steinlein og Ankersen styrer butikken.
-
mousebreaker
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Priske og KBB kører parløb til julepausen i fald Thorups skifte bliver en realitet lige nu og her. Der er jo også en mulighed for at skiftet først sker til vinter (hvis det sker)
No chance at all. Kan ikke forestille mig at han kunne være med i overvejelserne. Han gør det dog godt.SimonH skrev: ↑9. okt 2018, 01:05
Ellers hvis vi skal se på alternativerne
Bo Henriksen
Det siger lidt sig selv han virker som om at han har FCM DNA og kan være med til at skabe endnu mere kulør. Det der taler i mod ham er, at han er lidt uearfaren samtidig med jeg ikke kender hans reelle taktiske formåen. Derudover kan der måske også blive for meget motivation med bak på sidelinjen også.
Tvivler på at OB vil slippe ham så kort efter han er blevet ansat. Det ville efterlade dem i rent kaos. Jeg synes at kunne huske at du har brugt ordet "ynglings" før. Det er midtjysk udtale for ordet "yndling"
Her er jeg desværre ængstelig. De havde ham over Thorup på prioritetslisten. Han var vel deres absolutte top prioritet efter Glen stoppede. Jeg håber der er kommet mere fornuft på ledelsesgangen siden da. Behøver ikke være så indspist og hans højskolestil tror jeg ikke passer. Jeg kan dog godt se ham som assistenttræner og så kan han måske via dette job med tiden blive chef.
Der skal godt nok sluges nogle store kameler hos begge parter for at dette skulle ske. Ville være vanvittigt. Glen har haft sin tid og den er vi taknemmelige for. Giv ham et fortjent æres medlemskab og kom videreSimonH skrev: ↑9. okt 2018, 01:05Glen Riddersholm
Det er umuligt ikke at nævne ham. Måske har Glen oplevet den elendige virkelige verden uden FCM og indser at han gerne vil tilbage. Udfordringen bliver klart samarbejdet mellem ham og ledelsen. Måske der er brændt for mange broer. Dog skal han nævnes. Hvis sådan en chok ansættelse skal ske et sted, så er det FC Midtjylland.
Kasper Hjulmand er uden tvivl en fantastisk træner. Jeg kunne dog ikke forestille mig at han nogensinde ville passe ind i FCM. Jeg tror ingen af parterne er interesserede. Hjulmand insisterer på at spille fattigmands tiki-taka og det ville kræve en kulturændring i FCM og faren for at det ville ødelægge mere end det ville gavne er alt alt for stor. Kommer aldrig til at ske - heldigvis for det!SimonH skrev: ↑9. okt 2018, 01:05Kasper Hjulmand
Har ikke forlænget med FCN og kunne måske tænkes at ville prøve det næste niveau i FCM, hvor han stadig har en masse unge talenter. Dog ved jeg ikke om stilen passer ham og om han vil flytte til Jylland. Han ville også være god, da han er blevet langt mere pragmatisk med årene.
Nope!
Ud over Jonas Dal den mest sandsynlige af alle de nævnte. Jeg har faktisk ikke nogen holdning lige nu til Niels Frederiksen
Mini-Mourinho var dog et forfærdeligt udtryk. En af de sidste 10-15 års værste trænere i min optik. Bevares han har haft stor succes. Det han gjorde i Porto og Inter var imponerende, men sidenhen? - jeg kan ikke fordrage trænere der med selv de største budgetter i verden stadig foretrækker destruktiv/defensiv fodbold. Det er ok som store underdogs (men ikke prisværdigt), en af præmisserne i spillet.SimonH skrev: ↑9. okt 2018, 01:05Jeg ville som sagt personlig foretrække Jacob Michelsen (mini-Mourinho). Derudover har jeg en inderlig drøm om Glen og Hjulmand. Personligt ville jeg dog ikke have noget mod Bo.
Jeg synes vi skal passe på med at forfremme for mange af vores medarbejdere, og at der ikke bliver for meget kontinuitet/indavl, selvom at jeg tror Priske ville være fremragende. Hvis der enten skulle ske noget kunne man gøre Priske til chef, og så gøre Polle til spillende assistent.
Jeg tror at et træner parløb med Priske og KBB er en mulighed. Ellers ser jeg KLART Priske som værende favorit. Jonas Dal kan jeg dog ikke afvise - de var glohede på ham sidst.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Tjae, så må alle Thorup kritikere og hatere være glade.
Jeg har heller ikke altid været Pro Thorup, men man må tage af hatten af for hvad han har præsteret i DK. Og det er altid skidt at skifte træner midt i sæsonen og især midt i efterårssæsonen. Kan man vente til vinter bør man gøre det, men omvendt, er det godt at have en træner, der allerede er videre?
Jeg har heller ikke altid været Pro Thorup, men man må tage af hatten af for hvad han har præsteret i DK. Og det er altid skidt at skifte træner midt i sæsonen og især midt i efterårssæsonen. Kan man vente til vinter bør man gøre det, men omvendt, er det godt at have en træner, der allerede er videre?
Jonas Dal bliver ikke træner. Desuden er der ingen grund til at kritisere Mourinho. Det er hvad han bliver kaldt i medierne, fordi han er taktisk utrolig god.
Jeg håber godt nok at Thorup bliver i FCM!!
117 SL-kampe og et pointsnit på 1,91 er altså virkeligt prisværdigt
Jeg har absolut ikke lyst til at se Bo Henriksen i FCM - han piver over alt muligt når det går ham lidt imod, og fiser rundt som en abe der er blevet stukket af en bi, når det går godt...
Det synes jeg er uværdigt for en dansk topklub
Jeg tænker godt at det kan gå hen og blive Priske og Bak der kører videre indtil man finder ud af den rette løsning - måske en udefra
Thomas Frank kunne godt være en dark horse
Glen tror jeg simpelthen ikke på kommer retur
117 SL-kampe og et pointsnit på 1,91 er altså virkeligt prisværdigt
Jeg har absolut ikke lyst til at se Bo Henriksen i FCM - han piver over alt muligt når det går ham lidt imod, og fiser rundt som en abe der er blevet stukket af en bi, når det går godt...
Det synes jeg er uværdigt for en dansk topklub
Jeg tænker godt at det kan gå hen og blive Priske og Bak der kører videre indtil man finder ud af den rette løsning - måske en udefra
Thomas Frank kunne godt være en dark horse
Glen tror jeg simpelthen ikke på kommer retur
BOMBE!
Jeg græder ikke snot, hvis det sker, men jeg jubler heller ikke. Lidt af en ambivalent følelse.
Det oplagt i min verden er, at forfremme Priske til chef. Holder det så ikke, kan man i vinterpausen overveje folk som Frank, Frederiksen og Dal, om end sidstnævnte heller ikke er min favorit.
Jeg græder ikke snot, hvis det sker, men jeg jubler heller ikke. Lidt af en ambivalent følelse.
Det oplagt i min verden er, at forfremme Priske til chef. Holder det så ikke, kan man i vinterpausen overveje folk som Frank, Frederiksen og Dal, om end sidstnævnte heller ikke er min favorit.
Skidt, skidt timing. Jeg håber, at man har gjort sig tanker allerede i ledelsen.
Jeg forstår godt interessen, og det virker som et passende skifte for ham ifht. stigningen i niveau.
Jeg forstår godt interessen, og det virker som et passende skifte for ham ifht. stigningen i niveau.