Midtjylland podcast
Re: Midtjylland podcast
+1 til FCM2000’s spørgsmål.
Derudover tænker jeg det kunne være interessant at høre Glen til hans personlige holdning til FCM’s til tider kontroversielle tiltag nu hvor han “ude på den anden side”. Tænker her på nogle af de tiltag som vi har fået hug for af andre klubber og medierne såsom:
- Etikken i akademiet i Nigeria
- Rekutteringen af helt unge talenter på andre klubbers “territorie”
- Agressive medieprofil med meget ambitiøse/kontroversielle udmeldinger
- Benham og Ankersens indtog i klubben og deres tilgang til driften af klubben
- og det seneste tiltag med det store indkøbs og udlejningsshow til associerede klubber.
Håber i det hele taget der kommer lidt kant på interviewet og det ikke bare bliver en hyggestund med anekdoter fra gamle dage.
Derudover tænker jeg det kunne være interessant at høre Glen til hans personlige holdning til FCM’s til tider kontroversielle tiltag nu hvor han “ude på den anden side”. Tænker her på nogle af de tiltag som vi har fået hug for af andre klubber og medierne såsom:
- Etikken i akademiet i Nigeria
- Rekutteringen af helt unge talenter på andre klubbers “territorie”
- Agressive medieprofil med meget ambitiøse/kontroversielle udmeldinger
- Benham og Ankersens indtog i klubben og deres tilgang til driften af klubben
- og det seneste tiltag med det store indkøbs og udlejningsshow til associerede klubber.
Håber i det hele taget der kommer lidt kant på interviewet og det ikke bare bliver en hyggestund med anekdoter fra gamle dage.
Hvad er næste skridt i Glens trænerkarriere? Satser han på at næste job er i Superligaen eller sigter han mod udlandet?
Jeg skal måske lige præcisere lidt ift Glens deltagelse. Der er ikke tale om, at vi laver en særudgave som vi fx har lavet med Jess, Ankersen og Søren Bjerg. Så det bliver ikke et langt interview med Glen. Der er tale om en ‘normal’ omgang Sort Snak, hvor Glen ‘bare’ er en del af panelet. Han tilføjer noget af den fodbold-faglighed, som vi mangler og kan komme med et udefra-perspketivt samtidig med, at han kender klubben godt. Så podcasten kommer til at handle om FCM og ikke Glen.
Men når det nu er første gang vi har ham inde, er det meget naturligt lige at lave en kort snak med ham om nogle mere generelle ting, som folk gerne vil høre lidt om. Deraf min efterspørgsel efter spørgsmål. Men vi kommer ikke til at grave dybt i fx hvad der præcist skete i sommeren 2015.
Spørg ham om Kolja tog sig sammen 
Jeg kunne godt tænke mig at høre om han kunne forestille sig at blive landstræner igen (igen, som i for et U-hold), eller om han fortsætter klubvejen.
Lidt om hvordan det var at være helt i kulkælderen efter 13/14 til at være i himlen i 14/15, hvordan de tacklede skuffelsen uden at det hæmmede den efterfølgende sæson (som det ser ud til at Brøndby fejler med lige nu).
Jeg kunne godt tænke mig at høre om han kunne forestille sig at blive landstræner igen (igen, som i for et U-hold), eller om han fortsætter klubvejen.
Lidt om hvordan det var at være helt i kulkælderen efter 13/14 til at være i himlen i 14/15, hvordan de tacklede skuffelsen uden at det hæmmede den efterfølgende sæson (som det ser ud til at Brøndby fejler med lige nu).
- Synes det kunne være interessant at høre Glens syn på FCMs nye model med at købe og udleje spillere til andre klubber. Er det godt og fremsynet set, eller havde det været bedre at investere de samme midler i spillere til vores eget nuværende førstehold?Kent skrev: ↑4. okt 2018, 22:44Jeg skal måske lige præcisere lidt ift Glens deltagelse. Der er ikke tale om, at vi laver en særudgave som vi fx har lavet med Jess, Ankersen og Søren Bjerg. Så det bliver ikke et langt interview med Glen. Der er tale om en ‘normal’ omgang Sort Snak, hvor Glen ‘bare’ er en del af panelet. Han tilføjer noget af den fodbold-faglighed, som vi mangler og kan komme med et udefra-perspketivt samtidig med, at han kender klubben godt. Så podcasten kommer til at handle om FCM og ikke Glen.
Men når det nu er første gang vi har ham inde, er det meget naturligt lige at lave en kort snak med ham om nogle mere generelle ting, som folk gerne vil høre lidt om. Deraf min efterspørgsel efter spørgsmål. Men vi kommer ikke til at grave dybt i fx hvad der præcist skete i sommeren 2015.
- Hvordan ser han på talentmassen på akademiet i øjeblikket? Er der nogle spændende spillere på vej, som vi allerede nu skal notere os navnet på?
- Hvordan ser han på styrkeforholdet mellem FCM og FCK (og så kan du selv bestemme om BIF skal med i diskussionen
- Har han en god forklaring på, hvorfor holdets form tilsyneladende bare ikke kan toppe i augustmåned, når de vigtige europæiske kampe spilles? Er det bare svært at toppe så tidligt på sæsonen? Spiller et åbent transfervindue en større rolle i spillernes hoveder end vi forventer? Fejler vi taktisk i de europæiske kampe? Eller duer vores spillestil kun mod danske hold, men ikke mod europæiske modstandere?
Glenn udtalte, at Paul skulle videre fordi han stod stille og ikke kunne udvikle sig mere i ligaen.
Det kunne høres som om, at Glenn antydede at Paul var for god til ligaen. Hvilken liga ville passe til Paul, og hvorfor kommer Bad Paul så ofte frem?
Men ellers kunne jeg godt tænke mig, at der blev gået lidt skarpere til baggrunden for hvorfor, at Glenn holdte? Og gjorde det ondt i hjertet, at klubben havde en så fantastisk europæisk omgang efterfølgende?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kunne høres som om, at Glenn antydede at Paul var for god til ligaen. Hvilken liga ville passe til Paul, og hvorfor kommer Bad Paul så ofte frem?
Men ellers kunne jeg godt tænke mig, at der blev gået lidt skarpere til baggrunden for hvorfor, at Glenn holdte? Og gjorde det ondt i hjertet, at klubben havde en så fantastisk europæisk omgang efterfølgende?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Glen må komme med et bud på den manglende succes i Europa de sidste 3 år, sammenholdt med at FCM først træder i karakter 2-3 mdr. efter sæson start, det tyder vel på at der er et eller andet der går galt i starten ?
- Herunder er det smart at hente en masse unge spillere hjem fra leje, og at de tilmed alle skal have en chance, i en opstartsperiode hvor man f.eks. i år har CL kval spil ?
- for stor rotation i opstartsperioden ?
- Herunder er det smart at hente en masse unge spillere hjem fra leje, og at de tilmed alle skal have en chance, i en opstartsperiode hvor man f.eks. i år har CL kval spil ?
- for stor rotation i opstartsperioden ?
Sejr! Og dermed holder vi landskampspause som #1 i #sldk. Sort Snak holder dog ikke pause, og vi rammer dit podcast-feed på onsdag. For at få det hele til at lykkes, har vi dog brug for nogle fyringer/forlængelser fra jeres side, så skyd løs! 

- DenStolteJyde
Jeg vil gerne give forlængelsen til Rilwan.
Det er simpelthen bare rart at have ham tilbage og så skal han bare lige bruge 5 min på banen for at lave et mål. Det er nok til at fortjene forlængelsen i min bog
Det er simpelthen bare rart at have ham tilbage og så skal han bare lige bruge 5 min på banen for at lave et mål. Det er nok til at fortjene forlængelsen i min bog
Siden det er landsholdspause vil jeg tage et lidt længere perspektiv og foreslå forlængelse til Thorup og teamet for at hive holdet op i den seneste periode. Det må have været svært at sluge skuffelsen efter Malmø, hvilket Joels interview jo også vidnede om. Det kræver et godt team (og en god kultur) at hive holdet op og spille mesterskabsfodbold.
Ellers er jeg enig i at forlængelse kunne være at se Hassan på banen og så med et mål. Herligt for ham og for klubben.
Fyringen er lidt hård, men det ærgrer mig (selvom det var forventeligt), at Joel har slået MDT og Munksgaard helt af. Et sted hvor det er tydeligt at europæisk fodbold er savnet helt konkret.
- bobthebuilder_dk
Forlængelse: Joel Andersson & Awer Mabil med henholdsvis 4 & 3 assists - De er virkeligt er kommet med power & vilje i de seneste kampe! Kæmpe thumbs up herfra!
Bobler: Vores genpres/overfald er fantastisk i øjeblikket!
Fyringen: Gustav Wikheim skal snart igang ellers skal hans startplads ligges i bero - vi ved alle hvor god han er når han er GO´! Kom igang !
Bobler: Viasat for at sende onside samtidig med vores kamp søndag. Det er klamt københavneri i mine øjne FØJ!
Det var sgu aldrig sket hvis det havde været FCK eller Brøndby. Så må de sgu få ændret det der forhadte kl20 starttidspunkt!
Bobler: Vores genpres/overfald er fantastisk i øjeblikket!
Fyringen: Gustav Wikheim skal snart igang ellers skal hans startplads ligges i bero - vi ved alle hvor god han er når han er GO´! Kom igang !
Bobler: Viasat for at sende onside samtidig med vores kamp søndag. Det er klamt københavneri i mine øjne FØJ!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Syntes også det er enorm dårlig stil af viasat, at blive ved med at gentage at man kan slå over og se Onside istedet for deres live kamp. Det hjælper ihvertfald ikke med til at holde seertallet oppe.bobthebuilder_dk skrev: ↑8. okt 2018, 11:10Bobler: Viasat for at sende onside samtidig med vores kamp søndag. Det er klamt københavneri i mine øjne FØJ!Det var sgu aldrig sket hvis det havde været FCK eller Brøndby. Så må de sgu få ændret det der forhadte kl20 starttidspunkt!
Men, hvorfor var denne kamp egentlig sat til søndag kl. 20?? Sidste år var denne runde med 2 fredags kampe istedet, hvilket jeg tror vil være bedre for tilskuertallet. Eller endnu bedre flere kampe på samme tid. Hvor jeg dog savner de gamle dong dage med live opdateringer fra de andre kampe.Det er alligevel de færreste der ser 13-15 kampe i løbet af ugen.
Det tog sin tid, men nu er den her! Hør Riddersholm kalde mig for en taberfan og sammenligne FC Midtjylland med en Ferrari. Den er optaget inden KA blev ny træner, så der er også mulighed for at more sig over vores bud på Thorups afløser
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... den-rejser
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... den-rejser
Kent skrev: ↑4. okt 2018, 22:44Jeg skal måske lige præcisere lidt ift Glens deltagelse. Der er ikke tale om, at vi laver en særudgave som vi fx har lavet med Jess, Ankersen og Søren Bjerg. Så det bliver ikke et langt interview med Glen. Der er tale om en ‘normal’ omgang Sort Snak, hvor Glen ‘bare’ er en del af panelet. Han tilføjer noget af den fodbold-faglighed, som vi mangler og kan komme med et udefra-perspketivt samtidig med, at han kender klubben godt. Så podcasten kommer til at handle om FCM og ikke Glen.
Her efter at have hørt podcasten vil jeg lige rose jer for at få lavet et rigtig fint interview og komme godt rundt om flere af også de mere følsomme emner. Det var rigtig interessant.
Og så giver Glens udtalelser jo faktisk en del mere ro i maven ift udnævnelsen af Kenneth Andersen til ny cheftræner. Den giver jo rigtig god mening ud fra mange af de betragtninger Glen kom med selvom man på det tidspunkt ikke vidste hvem det ville blive (man kan dog godt lidt mistænke Glen for måske at have vidst noget).
Det er sgu da sjovt når der bliver meldt ud at man ved at Kenneth er u19 træner:)
Men ja det var en rigtig god podcast med Glen som jo kommer med en hel masse erfaring på nogle områder hvor I andre jo måske har nogle huller i den ost der:)
Men ja det var en rigtig god podcast med Glen som jo kommer med en hel masse erfaring på nogle områder hvor I andre jo måske har nogle huller i den ost der:)