DBU Pokalen 3. runde vs Dalum, 26.09.18 kl 16.30

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: DBU Pokalen 3. runde vs Dalum, 26.09.18 kl 16.30

Indlæg af HKP »

mousebreaker skrev:
26. sep 2018, 20:12
HKP skrev:
26. sep 2018, 20:05
Jeg forstår simpelthen ikke taktikken bag at rotere på den her vanvittige måde, når vi ikke er med i Europa... de spiller jo nærmest ingen kampe længere, spillerne.... undtagen en af de ældste, Jakob Poulsen som får lov at spille 120 min i dag...

Det giver da ingen som helst mening!!
Enig med Polle ellers 100% uenig. Selvflg skal der roteres voldsomt til sådan en kamp. Alt andet ville ikke give mening
Der skal da ikke roteres så voldsomt at vi sætter pokalturneringen på spil mod en mega overkommelig modstander.... det er da hul i hovedet at sætte det på spil, nu når vi kun har den og ligaen....! Det er for farligt i mine øjne.

Men når det nu sku være.... ærgerligt for holdet, at der udover Evander ikke synes at være reel kamp om pladserne oppe i angrebet....

Christian

Indlæg af Christian »

Dejligt med sejr og fint med må gå minutter til nogen men skidt for andre.
Jeg så ikke kampen, men Twitter gav indtryk af mange store brændte chancer, så måske vi bare havde en aften med marginalerne imod os. Jeg kender heller ikke kvaliteten af banen, som også kan have haft en indvirkning på kampen.

Det positive er vel:
at vi gik videre
Debut og mål til Evander, hvor Twitter gav indtryk af at han kan skabe chancer for os.
Rilwan fik minutter og er langsomt på vej tilbage.
Debut til nogle unge folk, som måske har smidt den værste nervøsitet på hylden, når vi får brug for dem igen.
En sejr uanset modstander, kan være med til at løfte stemningen i truppen.

Jeg håber på en lavere rangeret modstander i næste runde også.

Danne

Indlæg af Danne »

Set fra Dalum Stadion var det en typisk pokalkamp. Der blev skiftet lidt ud på de vanlige positioner, men stadig en stamme der skulle klare opgaven.
Ja, skuffende vi ikke vinder over 90 min, men sådan går det engang imellem.

Paul og Wikheim kom ind i pausen og får hurtig sat Dalum under pres, og 1-1 målet er mere Paul's fortjeneste end Evander's, men selvfølgelig fedt Brazil får scoret fra første kamp.
Han så spændende ud, men lad os nu lige give ham et par kampe, han skal lige i gang.

Vi kunne ha' scoret yderligere, men Dalums keeper stod fint.
- Ellers rart at se Hassan tilbage i kamp, ham kan vi sagtens få gavn af igen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

HKP skrev:
26. sep 2018, 20:26
mousebreaker skrev:
26. sep 2018, 20:12
HKP skrev:
26. sep 2018, 20:05
Jeg forstår simpelthen ikke taktikken bag at rotere på den her vanvittige måde, når vi ikke er med i Europa... de spiller jo nærmest ingen kampe længere, spillerne.... undtagen en af de ældste, Jakob Poulsen som får lov at spille 120 min i dag...

Det giver da ingen som helst mening!!
Enig med Polle ellers 100% uenig. Selvflg skal der roteres voldsomt til sådan en kamp. Alt andet ville ikke give mening
Der skal da ikke roteres så voldsomt at vi sætter pokalturneringen på spil mod en mega overkommelig modstander.... det er da hul i hovedet at sætte det på spil, nu når vi kun har den og ligaen....! Det er for farligt i mine øjne.

Men når det nu sku være.... ærgerligt for holdet, at der udover Evander ikke synes at være reel kamp om pladserne oppe i angrebet....
Bare fordi du fik bange anelser hjemme i sofaen fordi man ikke fik det afgjort komfortabelt betyder ikke at man satte det hele på spil pga rotation. Havde vi vundet 4-0 havde du garanteret kippet med flaget over hvor bred og kvalificeret en trup vi har og hvor skønt det er at vi tør give de unge samt reserverne kamptræning.

Det hold vi sendte på banen er klasser over hvad hele 2. division ville kunne sende på banen, selv hvis man kunne plukke enkelte spillere fra hvert hold

SKULLE man så komme i problemer som i går, så har man spillere på bænken som klokkeklare forstærkninger.

Det ville være en decideret falliterklæring for Thorup i almindelighed og klubben i særdeleshed, hvis vi ikke turde bruge vores bredde mod en klub fra tredje bedste række. Kan vi tabe sådan en kamp? Javist - vi ville måske vinde 98% med vores A-opstilling og kun 94% med vores aktuelle opstilling. Det kan jeg fint leve med.

Som breddespiller ville jeg godt nok overveje om jeg var det rigtige sted hvis min træner ikke engang ville give mig kamptræning mod en 2. div klub. Det kan jo kun være pga manglende tillid til mine evner
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Danne skrev:
26. sep 2018, 23:03
Set fra Dalum Stadion var det en typisk pokalkamp. Der blev skiftet lidt ud på de vanlige positioner, men stadig en stamme der skulle klare opgaven.
Ja, skuffende vi ikke vinder over 90 min, men sådan går det engang imellem.

Paul og Wikheim kom ind i pausen og får hurtig sat Dalum under pres, og 1-1 målet er mere Paul's fortjeneste end Evander's, men selvfølgelig fedt Brazil får scoret fra første kamp.
Han så spændende ud, men lad os nu lige give ham et par kampe, han skal lige i gang.

Vi kunne ha' scoret yderligere, men Dalums keeper stod fint.
- Ellers rart at se Hassan tilbage i kamp, ham kan vi sagtens få gavn af igen.
Det er ikke første gang, at vi må skrabe en smal sejr hjem i pokalen (og skal bruge mere end de 90 min. på det) mod et markant dårligere hold. Sådan er det bare nogle gange, men vi er videre, og det er, hvad der tæller.

Efter som du er en af de få, der har set kampen kan du så sige noget om nogle af de individuelle præstationer?
Hvordan gjorde f.eks. Brandhof og Cajuste det?
Kan du sætte lidt flere ord på Evander end at han ser "spændende" ud?

Derudover hvilken formation spillede vi i denne kamp (før og efter pausen)?

kopi

Indlæg af kopi »

Man kan se Evanders mål i hans Instagram-story. Bare til de nysgerrige. Det er en noget grynet kvalitet

Benzo

Indlæg af Benzo »

Alle highlights fra alle kampe kommer ind her når runden er spillet færdig:

http://pokalturnering.dk/highlights/

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

FCM vs FCK i Herning i 1/8 finalen.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Nårh ja.. Hvis man vil være pokalmester skal man nok forbi FCK på et tidspunkt, så er det da bedst at det er på hjemmebane.. Men hold da magle for en lodtrækning.

Christian

Indlæg af Christian »

Mon ikke FCK er mindst lige så ærgerlige over den lodtrækning som vi er.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
5. okt 2018, 12:19
Jeg synes det er en absolut perfekt lodtrækning. Vi har hjemmebane - FCK er stadig travlt optaget i Europa og vi er nu ved at få spillet sat som vi ønsker det. Taber vi så har vi kun ligaen at tænke på mens FCK har tre turneringer kørende. Det er godt for mesterskabschancerne. Det ser perfekt ud for mig. Kan vi vinde den runde og få Brøndby hjemme i den næste så er det endnu bedre.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JK

Indlæg af JK »

Enig i at det er den perfekte lodtrækning. Eneste aberdabei er, at vi kommer fra en kamp MANDAG 29/10 mod Brøndby. Hvorfor ligger den mandag?

Christian

Indlæg af Christian »

mousebreaker skrev:
5. okt 2018, 12:51
Christian skrev:
Jeg synes det er en absolut perfekt lodtrækning. Vi har hjemmebane - FCK er stadig travlt optaget i Europa og vi er nu ved at få spillet sat som vi ønsker det. Taber vi så har vi kun ligaen at tænke på mens FCK har tre turneringer kørende. Det er godt for mesterskabschancerne. Det ser perfekt ud for mig. Kan vi vinde den runde og få Brøndby hjemme i den næste så er det endnu bedre.
Gode pointer, men jeg synes nu stadig det ville være sjovere at vinde over dem i finalen.
På den måde kunne vi stadig være med i pokalen og FCK ville stadig være med i 3 turneringer.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

JK skrev:
5. okt 2018, 13:14
Enig i at det er den perfekte lodtrækning. Eneste aberdabei er, at vi kommer fra en kamp MANDAG 29/10 mod Brøndby. Hvorfor ligger den mandag?
Fordi der er F1 løb i Mexico søndag aften :geek:
Høvdingen af Herning

THenry

Indlæg af THenry »

Christian skrev:
5. okt 2018, 13:15
mousebreaker skrev:
5. okt 2018, 12:51
Christian skrev:
Gode pointer, men jeg synes nu stadig det ville være sjovere at vinde over dem i finalen.
På den måde kunne vi stadig være med i pokalen og FCK ville stadig være med i 3 turneringer.
Jeg forstår argumentet for, at nogen synes, det er en perfekt lodtrækning (og vil udnytte det nuværende momentum), men ville nu hellere have trukket Marienlyst eller andre ligegyldige divisionshold, mens FCK kunne have trukket Brøndby, AAB eller en tur til Haderslev. Der er desværre få andre opgør, hvor 2 stærke superligamandskaber møder hinanden, og det havde klart været bedre for os. Vi tager den svære vej nu med langt større risiko for at blive elimineret, hvis vi både møder FCK og f.eks. Brøndby senere i turneringen. Havde derfor foretrukket en lettere vej til pokalfinalen end nu, hvor vi evt. selv skal eliminere både FCK og Brøndby. De måtte godt have tørnet sammen som sidste år, og så kunne vi have slået vinderen af det opgør på hjemmebane f.eks. i en semifinale eller lignende ;)

Selvom vi skulle slå FCK ud i næste runde, så er der stadigvæk nogle svære udebaner (Brøndby, Aab, AGF, FCN og Sønderjyske), som vi potentielt skal forbi på vejen til Parken.

Besvar