Superligaen 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Diebesten

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Diebesten »

Stoffer skrev:
1. okt 2018, 09:56
Diebesten skrev:
30. sep 2018, 21:29
Nogen der stadig vil have AZ som træner?
Altså hvis du gør nar af sådan nogle som mig, der har sagt, at jeg gerne ser (når tiden er den rigtige) en træner fx. efter skabelonen fra Young Boys eller RB Salzburg, så har jeg ikke ændret mit synspunkt pga. AZ og Brøndbys nuværende form.

Hvornår tiden er den rigtige, må vi se. Thorup gør det jo rigtig godt nationalt (men ikke internationalt).
Kære Stoffer,

Det var slet ikke for at gøre nar af nogen- men mere et håb om en øjenåbner for, at Thorup gør det skide hammerende godt- sammen med hans fantastiske team.
Igen meget uenig om kritikken af det internationale, da han kom videre fra gruppespillet nogle år tilbage.. At det så ikke lige harmonerede mod Malmø, og det rent faktisk endte med "stolpe ud", er virkelig de meget små marginaler.
Hvordan klarede BIF sig mod Genk? AZ spillestil stod totalt for skud og blev de kylet ud af europa.
Desuden ser jeg FCM som et "hold" hvor der ikke kun er "én træner", men hvor Brian Priske, samt Kristian Bak Bach har ligeså meget at sige. Jeg tror ikke at en personlighed som AZ ville kunne gå i FCM.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kritikken af indsatserne de sidste 3 år i Europa er helt på sin plads og det har klubben da også selv indrømmet. Kritikken er ikke så hård fordi vi ikke klarede skærene, men fordi måden vi røg ud på var uacceptabel.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Diebesten skrev:
1. okt 2018, 12:20
Stoffer skrev:
1. okt 2018, 09:56
Diebesten skrev:
30. sep 2018, 21:29
Nogen der stadig vil have AZ som træner?
Altså hvis du gør nar af sådan nogle som mig, der har sagt, at jeg gerne ser (når tiden er den rigtige) en træner fx. efter skabelonen fra Young Boys eller RB Salzburg, så har jeg ikke ændret mit synspunkt pga. AZ og Brøndbys nuværende form.

Hvornår tiden er den rigtige, må vi se. Thorup gør det jo rigtig godt nationalt (men ikke internationalt).
Kære Stoffer,

Det var slet ikke for at gøre nar af nogen- men mere et håb om en øjenåbner for, at Thorup gør det skide hammerende godt- sammen med hans fantastiske team.
Igen meget uenig om kritikken af det internationale, da han kom videre fra gruppespillet nogle år tilbage.. At det så ikke lige harmonerede mod Malmø, og det rent faktisk endte med "stolpe ud", er virkelig de meget små marginaler.
Hvordan klarede BIF sig mod Genk? AZ spillestil stod totalt for skud og blev de kylet ud af europa.
Desuden ser jeg FCM som et "hold" hvor der ikke kun er "én træner", men hvor Brian Priske, samt Kristian Bak Bach har ligeså meget at sige. Jeg tror ikke at en personlighed som AZ ville kunne gå i FCM.
Du hænger store dele af din kritik op på forhold, som er indædt personlige for AZ. - Jeg tror ikke på, at alle med samme spilfilosofi er tilsvarende rigide. Og lad os nu i øvrigt se med manden, sæsonen er ikke ovre, og selvom sidste sæson var en skuffelse for Brøndby så fik de altså pokalen.

Min pointe er heller ikke, at det bare _skal_ være den skole, der er opstået i og omkring RB klubberne. Min pointe er, at klubben vil op på niveau med FCK, hvilket kræver et internationalt tilsnit i spillet både i ligaen, pokalen og europa. Indtil videre har Thorup vist, at han kan skabe et hold, der virkelig fungerer i ligaen. Men for så vidt angår den ene kvalifikation, så gør en svale ikke en sommer. - Vi ser mange virkelige gode og solide ting, enig, men vi ser også tendenser, som jeg ikke er overbevist om, at han nogensinde løser. Hvilket netop gør diskussionen så svær, og er grunden til vi konstant har diskussionen, både når det går godt og skidt.

Din pointe om flerheden af trænere som en værdi er jeg enig i, men det kan ligeså nemt anvendes til at sige, at det måske er det, som kan få en træner til at lykkedes, hvis han nu er lidt for "idealistisk".

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi har også en trup der berettiger til at vinde trofæer i den hjemlige andedam. Det ville de fleste trænere på superliga niveau kunne få sat sammen. Kun frekvensen der vil skille den ene træner fra den anden.
Internationalt er vi i en helt anden boldgade og der skal Thorup til at vise at han har mere i værktøjskassen end hidtil. Ikke kun i selve de europæiske kampe, men også hvordan man forbereder sig. Det kan ikke passe at vi skal 8-9 kampe ind i hver sæson før vi begynder at spille fodbold - og på et tidspunkt hvor vi pga alibi-fodbold allerede har vinket farvel til Europa. Det er her den næste store udfordring ligger for FCM fremadrettet. De har helt sikkert været i gang med analysearbejdet længe - fra Steinlein og ned til assistenttræner niveau
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

mousebreaker skrev:
2. okt 2018, 14:52
Internationalt er vi i en helt anden boldgade og der skal Thorup til at vise at han har mere i værktøjskassen end hidtil. Ikke kun i selve de europæiske kampe, men også hvordan man forbereder sig. Det kan ikke passe at vi skal 8-9 kampe ind i hver sæson før vi begynder at spille fodbold - og på et tidspunkt hvor vi pga alibi-fodbold allerede har vinket farvel til Europa.

Kunne det være fordi han skal starte op med 30-40 spillere, at han ikke har nogle alternativer i angrebet og at vi manglede en kreatør på midten? Det første håber jeg at han lærer at kunne håndtere til næste sæson, for det bliver der nok ikke ændret på. Men de andre to ting er helt og holdent Gravesens fejl/opgave at sørge for er på plads til at de europæiske kampe starter. Jeg er næsten "ligeglad" med om vi bliver 1 eller 2 bare Thorup får lov at spille et hold sammen og/eller får kvalitets erstatninger så vi kan komme i gruppespil næste år og mere konsekvent kan spille noget offensivt fodbold, som Thorup jo også gerne vil når han har materialet til det. Så jeg synes at du skyder på den forkerte uden at jeg synes at Gravesen skal fyres.

Nicolai

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Nicolai Kammersgaard skrev:
2. okt 2018, 18:15
mousebreaker skrev:
2. okt 2018, 14:52
Internationalt er vi i en helt anden boldgade og der skal Thorup til at vise at han har mere i værktøjskassen end hidtil. Ikke kun i selve de europæiske kampe, men også hvordan man forbereder sig. Det kan ikke passe at vi skal 8-9 kampe ind i hver sæson før vi begynder at spille fodbold - og på et tidspunkt hvor vi pga alibi-fodbold allerede har vinket farvel til Europa.

Kunne det være fordi han skal starte op med 30-40 spillere, at han ikke har nogle alternativer i angrebet og at vi manglede en kreatør på midten? Det første håber jeg at han lærer at kunne håndtere til næste sæson, for det bliver der nok ikke ændret på. Men de andre to ting er helt og holdent Gravesens fejl/opgave at sørge for er på plads til at de europæiske kampe starter. Jeg er næsten "ligeglad" med om vi bliver 1 eller 2 bare Thorup får lov at spille et hold sammen og/eller får kvalitets erstatninger så vi kan komme i gruppespil næste år og mere konsekvent kan spille noget offensivt fodbold, som Thorup jo også gerne vil når han har materialet til det. Så jeg synes at du skyder på den forkerte uden at jeg synes at Gravesen skal fyres.

Nicolai
Graversen har un været ansat i 1 år. Thorup har fra dag 1 haft en super trup at arbejde med. Har der til tider været huller - javist. Det har dog intet at sige ifht de forfærdelige indsatser som holdet har leveret mod:
Videoton, Arka Gnydia, Osmanlispor, Limassol, Astana, Malmø

Kort sagt alle de modstandere der kunne give modstand de sidste 3 år samt et par stykker der ikke burde give så store problemer. Vi kunne også vende den om og tænke på hvor ofte Thorup har sendt et hold på banen som viste omverdenen at de ville vinde mod et bare nogenlunde fodbold hold: Ferencvaros (nu er jeg gavmild) og første halvleg mod Malmø. Så er det også slut.

Jeg er godt med på at han kvalificerede sig i sit første forsøg med Glens hold. Det er meget sigende at det udtryk man havde dengang forsvandt som dug for solen da holdet blev "hans eget"

I min verden er problemet at Thorup selv mod modstandere som ikke er en klasse over os selv, tænker som en underdog. Vi spiller ud fra et defensivt synspunkt som bare ikke har passet til den stil vi er vant til at spille og resultatet har været spillere der blev passive og dermed for langsomme i tanke og handling. Måske man burde spille ud fra egne styrker mod disse modstandere og tro på egne evner. Det er noget spillerne kan forholde sig til. Det er klart at skal man op mod et hold som Southampton så er det klart at man er nødt til at tænke anderledes. Vi har ganske enkelt ikke haft vores såkaldte DNA med på banen i Europa i 3 år.

Dø med støvlerne på og vis at man er på banen for at vinde. Det er sådan vi vil se dem. Så er jeg ligeglad med om man mangler en offensiv midt eller angriber eller tolv målmænd. Det er uvedkommende - ikke for chancen for at komme i gruppespil - men for det udtryk man kommer med. Så må Graversen og Steinlein sørge for at Thorup har kvaliteten at arbejde med hvis det ikke er nok.

Udtrykket i hjemmekampen mod Malmø i første halvleg var et skridt i den rigtige retning og det var da også ufortjent at vi kom bagud, men vi blev decideret udspillet i den første kamp i 60 minutter indtil Dahlin dropper og vender momentum

Nicolai Kammersgaard

mousebreaker skrev:
2. okt 2018, 19:26
Graversen har un været ansat i 1 år. Thorup har fra dag 1 haft en super trup at arbejde med. Har der til tider været huller - javist. Det har dog intet at sige ifht de forfærdelige indsatser som holdet har leveret mod:
Videoton, Arka Gnydia, Osmanlispor, Limassol, Astana, Malmø

Kort sagt alle de modstandere der kunne give modstand de sidste 3 år samt et par stykker der ikke burde give så store problemer. Vi kunne også vende den om og tænke på hvor ofte Thorup har sendt et hold på banen som viste omverdenen at de ville vinde mod et bare nogenlunde fodbold hold: Ferencvaros (nu er jeg gavmild) og første halvleg mod Malmø. Så er det også slut.

Jeg er godt med på at han kvalificerede sig i sit første forsøg med Glens hold. Det er meget sigende at det udtryk man havde dengang forsvandt som dug for solen da holdet blev "hans eget"
I min verden er problemet at Thorup selv mod modstandere som ikke er en klasse over os selv, tænker som en underdog. Vi spiller ud fra et defensivt synspunkt som bare ikke har passet til den stil vi er vant til at spille og resultatet har været spillere der blev passive og dermed for langsomme i tanke og handling. Måske man burde spille ud fra egne styrker mod disse modstandere og tro på egne evner. Det er noget spillerne kan forholde sig til. Det er klart at skal man op mod et hold som Southampton så er det klart at man er nødt til at tænke anderledes. Vi har ganske enkelt ikke haft vores såkaldte DNA med på banen i Europa i 3 år.
Thorup har haft en kvantitetsmæssigt bedre trup, men hvis man mister en stjerne som Sisto før de afgørende kampe for to år siden og har en skadet Poul som førstevalg i angrebet i år, mens DD ikke gad spille fodbold, så er det altså svært at spille offensivt fodbold.
Man kan også argumentere for at når Gravesen køber Svia og Scholz ind i stedet for en offensiv profil, så har man også lagt op til at defensiven skal få os videre i Europa, hvilket vi så nu har fejlet med to gange i streg, så måske de skulle sørge for at have en stærkere offensiv til kvalifikationen og så kan de sælge ud bagefter (og ja jeg ved godt at det er lige op til deadline at det bliver endeligt afgjort).
Endeligt så synes jeg Thorups 3-4-3 sidste efterår var meget mere interessant at se på end Glenns 4-3-3 i foråret hvor vi vandt det første mesterskab, så jeg synes det er tarveligt at sige at Thorup ikke vil spille offensivt, når vi faktisk har set det i praksis. Men derfor synes jeg stadig at Glenn også var god og er ham evigt taknemmelig for at sikre os et mesterskab.
mousebreaker skrev:
2. okt 2018, 19:26
Dø med støvlerne på og vis at man er på banen for at vinde. Det er sådan vi vil se dem. Så er jeg ligeglad med om man mangler en offensiv midt eller angriber eller tolv målmænd. Det er uvedkommende - ikke for chancen for at komme i gruppespil - men for det udtryk man kommer med. Så må Graversen og Steinlein sørge for at Thorup har kvaliteten at arbejde med hvis det ikke er nok.
Enig, men at man skal give sig 120 % hver gang burde altså være en naturlig ting i Midtjylland og de gange hvor vi ikke har været klar kan ligeså godt skyldes manglende lederskab på banen og for mange spillere som tænkte på den næste transfer.

Nicolai

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

3. okt 2018, 09:42
Endeligt så synes jeg Thorups 3-4-3 sidste efterår var meget mere interessant at se på end Glenns 4-3-3 i foråret hvor vi vandt det første mesterskab, så jeg synes det er tarveligt at sige at Thorup ikke vil spille offensivt, når vi faktisk har set det i praksis. Men derfor synes jeg stadig at Glenn også var god og er ham evigt taknemmelig for at sikre os et mesterskab.
Nu snakkede jeg om Europa mod jævnbyrdig modstand. Der er han eddermame så defensivt tænkende på hjemmebane at det ikke er til at holde ud. Man skulle tro at en mål imod faktisk også talte 2 på måltavlen.

Superligaen er en helt anden diskussion selvom det der også har haltet. Til Thorups forsvar skal siges at det længe var forsvaret der holdt os tilbage og at han naturligt nok har haft primær fokus på at stoppe blødningen. Enig i at man i efteråret 2017 spillede bedre fodbold end i Glens sidste forår, i hvert fald efter vi røg ud af Europa. Glens sidste efterår derimod var en helt del bedre end alle andre perioder med JT. Sådan er det jo når man plukker streaks ud.

Thorup har endelig fået fat i den lange ende når det kommer til superligaen. Hatten af for det. Det tog sin tid og jeg tænker at hvis ikke Sørloth lige pludselig var dukket op så sad vi sgu nok stadig fast i tristessen, men nu er vi her hvor vi skal være og det er trods alt det der tæller. Hatten af for specielt dette forår hvor jeg synes Thorup var helt outstanding. Det er Europa der skal løses og tiden rinder ud hvor det er rigtigt stort at slå til. Vi skal simpelthen lykkedes næste sæson. Koste hvad det vil. Skal Thorup skiftes ud - nej det synes jeg ikke, men kikser vi igen til næste år, kunne det hjælpe at få nogen udefra til at kigge på tingene. Måske i form af konsulent eller assistenttræner. En som kan udfordre det eksisterende mindset med den rette erfaring. Det kan også blive for indspist

Nicolai Kammersgaard

mousebreaker skrev:
3. okt 2018, 11:06
Nu snakkede jeg om Europa mod jævnbyrdig modstand. Der er han eddermame så defensivt tænkende på hjemmebane at det ikke er til at holde ud. Man skulle tro at en mål imod faktisk også talte 2 på måltavlen.
Hans stærkeste spillere var defensivt, så jeg forstår godt at han satsede på en god defensiv og omstillinger, men jeg er også enig med dig i, at det var pisse kedeligt at se på og når vi så ikke går videre står kritikkerne selvfølgelig i kø. Men igen, så synes jeg at det er lidt uheld med Drexler men også Steinlein/Gravesens ansvar at angrebet ikke var stærkere i de afgørende kampe.
mousebreaker skrev:
Superligaen er en helt anden diskussion selvom det der også har haltet. Til Thorups forsvar skal siges at det længe var forsvaret der holdt os tilbage og at han naturligt nok har haft primær fokus på at stoppe blødningen. Enig i at man i efteråret 2017 spillede bedre fodbold end i Glens sidste forår, i hvert fald efter vi røg ud af Europa. Glens sidste efterår derimod var en helt del bedre end alle andre perioder med JT. Sådan er det jo når man plukker streaks ud.
Enig med at alt kan se godt ud, hvis man kigger på de rette øjebliksbilleder. Det var mest for at sige at vi godt kan spille offensivt med Thorup, modsat f.eks. perioderne med Troels Bech og Thomasberg.
mousebreaker skrev:
Thorup har endelig fået fat i den lange ende når det kommer til superligaen. Hatten af for det. Det tog sin tid og jeg tænker at hvis ikke Sørloth lige pludselig var dukket op så sad vi sgu nok stadig fast i tristessen, men nu er vi her hvor vi skal være og det er trods alt det der tæller. Hatten af for specielt dette forår hvor jeg synes Thorup var helt outstanding. Det er Europa der skal løses og tiden rinder ud hvor det er rigtigt stort at slå til. Vi skal simpelthen lykkedes næste sæson. Koste hvad det vil. Skal Thorup skiftes ud - nej det synes jeg ikke, men kikser vi igen til næste år, kunne det hjælpe at få nogen udefra til at kigge på tingene. Måske i form af konsulent eller assistenttræner. En som kan udfordre det eksisterende mindset med den rette erfaring. Det kan også blive for indspist
Enig, regelmæssig Europa deltagelse må og skal også være målet de næste 5 år og er for mig en vigtigere parameter end at kunne konkurrere med FCK. Jeg håber at vi med den forbedrede økonomi kan få mere stabilitet og derigennem nå Europa, men ellers vil jeg give dig ret i, at det måske vil være fint med noget input udefra. Selvom jeg nu også tror at smartodds kommer med rigelig input pt. og at det måske er derfor at vi primært har forfremmet folk internt, så vi kan bevare den midtjyske kultur.

Nicolai

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

3. okt 2018, 12:39

Enig, regelmæssig Europa deltagelse må og skal også være målet de næste 5 år og er for mig en vigtigere parameter end at kunne konkurrere med FCK. Jeg håber at vi med den forbedrede økonomi kan få mere stabilitet og derigennem nå Europa, men ellers vil jeg give dig ret i, at det måske vil være fint med noget input udefra. Selvom jeg nu også tror at smartodds kommer med rigelig input pt. og at det måske er derfor at vi primært har forfremmet folk internt, så vi kan bevare den midtjyske kultur.

Nicolai
Det er svært at adskille de to størrelser. Et mesterskab giver langt, langt bedre forudsætninger for europæisk gruppespil. Fcks evner i det europæiske i de forgangende år har i mine øjne også handlet om en national overlegenhed, hvor man har tilstrækkeligt overskud, selvom man skal til Vejle eller hvad-ved-jeg i weekenden. Jeg er enig med dig i, at det aldrig bliver en Brøndby kontra Fck ting, hvor det i sig selv har værdi at slå Fck (eller omvendt Brøndby), men implikationen af forventingen om europæisk fodbold vil altid være, at man skal kunne bide skeer med Fck.

I øvrigt, tak til begge for gennemtænkte argumenter.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mesterskabet er altid det vigtigste. Jeg vil til enhver tid sælge et europæisk eventyr for et mesterskab.

Kan vi så klare os godt i Europa også, er det for mig blot creme på lagkagen. Europæisk turnering for alle andre hold end de store og rige, er også ved at blive udvandet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes jeg vil byde ind med 2 korte pointer.

A) Cheftræner som leder
Hvis vi snakker trænere, kan vi sammenligne Thorup, Zorninger og Ståle. For den sags skyld kan vi tage Moinz med, som også var en "RB Træner"
Der er ingen tvivl om hvilken af disse jeg helst ville have som chef.

By far virker Thorup som den mest sympatiske person.
Den mest sympatiske gør nødvendigvis ikke den bedste træner, men hvis en træners styrke skal måles i modgang, synes jeg så også markant at Thorup agere mere roligt og fornuftigt i modgang end de andre "diktatorer"

Zorninger har vi endnu ikke set arbejde sig ud af modgang,
Ståle tja.. Det ser ud til at hans redningskrans primært har været Fischer, som så selvfølgelig også var et godt træk. Men er spændt på at se hvordan de kommer til at agere i de næste kampe uden Fischer.

Thorup har arbejdet sig igennem en lynch stemning og "Thorup Raus".
Det må man sku til trods også lette på hatten for. Det tror jeg simpelthen ikke på vi kommer til at se i Brøndby Zorninger gøre.

B) Den Europæiske Fiasko
Jeg vil helst ikke sige, "Hvad sagde jeg".
Men vi kan bare se og igen. Udover den store sommer udskiftning, som så faktisk ikke har været så stor denne sommer,
så er der kæmpe rotation i truppen. Det forsvares med mange kampe, og det er jo også rigtig nok. Men jeg tror man bliver nødt til at skrue ned for rotationen til måske max 3 pr. kamp eller noget i den stil.
Synes i hvert fald det vi har set, de sidste 4 sæsoner, så er momentum vigtigere end hvile.
Over en sæson skal der selvfølgelig roteres. Men i august måned, hvor de vigtigeste kampe er, er stadig så tidligt i sæsonen at spillerne ikke kan have nået at blive helt udtrættet.
Hvis vi skal sælge spillere til de store ligaer, skal vores profiler også være i stand til at kunne spiller 7-8 kampe i august.

Vi har set så mange gange nu at vi er begyndt at spille bedre, når der er mindre rotation i truppen, typisk i september.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
4. okt 2018, 18:46
Synes jeg vil byde ind med 2 korte pointer.

A) Cheftræner som leder
Hvis vi snakker trænere, kan vi sammenligne Thorup, Zorninger og Ståle. For den sags skyld kan vi tage Moinz med, som også var en "RB Træner"
Der er ingen tvivl om hvilken af disse jeg helst ville have som chef.

By far virker Thorup som den mest sympatiske person.
Den mest sympatiske gør nødvendigvis ikke den bedste træner, men hvis en træners styrke skal måles i modgang, synes jeg så også markant at Thorup agere mere roligt og fornuftigt i modgang end de andre "diktatorer"

Zorninger har vi endnu ikke set arbejde sig ud af modgang,
Ståle tja.. Det ser ud til at hans redningskrans primært har været Fischer, som så selvfølgelig også var et godt træk. Men er spændt på at se hvordan de kommer til at agere i de næste kampe uden Fischer.

Thorup har arbejdet sig igennem en lynch stemning og "Thorup Raus".
Det må man sku til trods også lette på hatten for. Det tror jeg simpelthen ikke på vi kommer til at se i Brøndby Zorninger gøre.
Først og fremmest så griber I alle i min RB skole kommentar, og nu griber det om sig.

Moniz trænertid:
1994–1997 VV Nuenen
1997–1998 UAE (assistant Coach)
1998–1999 Feyenoord Rotterdam (Assistant Coach)
1999–2004 Grasshoppers Zürich (Technical coach)
2004–2005 Jong PSV
2005–2008 Tottenham Hotspur (skills Coach)
2008–2010 Hamburger SV (Technical coach)
2010 Hamburger SV (Caretaker)
2010–2011 Red Bull Salzburg (personal coach)
2011–2012 Red Bull Salzburg
2012–2013 Ferencváros
2014 Lechia Gdańsk
2014 1860 Munich
2015 Notts County
2016–2017 FC Eindhoven
2017–2018 Randers
2018– AS Trenčín

Så begrænset hvor meget han hører til den "skole". Hvorom alting er: Min pointe var internationalt snit og ikke den specifikke skole. RB "skolen" har jeg anvendt som er et glimrende eksempel, fordi hvis man kigger udover vores lille andedam, så skaber man der trænere, der overperformer ifht. budget.

Jeg synes, at du illustrer meget godt, hvor jeg er uenig med i al fald nogen af jer. I og med at du foretrækker Thorup over Ståle. Sympatisk eller ej, så når Thorup resultater ikke Ståles til sokkeholderne.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
5. okt 2018, 08:57
Jeg synes, at du illustrer meget godt, hvor jeg er uenig med i al fald nogen af jer. I og med at du foretrækker Thorup over Ståle. Sympatisk eller ej, så når Thorup resultater ikke Ståles til sokkeholderne.
Man kan sige, vi behøver ikke være enige.

Men FCM er for nyligt kommet op på et spillerbudget på 80 millioner om året.
FCK ligger altså omkring 140 millioner.

Så der er altså noget forskel på forudsætningerne.
Og de sidste 4 år, hedder den jo 2-2.

I øvrigt ville jeg også blot fremhæve min pointe at det er lidt bemærkelsesværdig at Thorup er en inkluderende træner, mens AZ og SS er meget diktatoriske i deres stil. Ikke at der er noget rigtigt og forkert nødvendigvis, men ved godt hvem jeg helst ville have som chef.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Nej, vi behøver ikke være enige, det er en del af charmen. Og ja, økonomi skal indgå i vurderingen med endog stor vægt. - Det mener jeg også, at jeg tager højde for.

Jeg er relativt ligeglad med deres ledelsesstil, så længe den fører til succes. Sir Alex Ferguson var ofte ikke en behagelig fyr, og Guardiola skulle være nærmest manisk.

Besvar