SL R10 SØNDERJYSKE - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: SL R10 SØNDERJYSKE - FCM

Indlæg af 974 »

At Erik får rødt kort er jo netop et tydeligt bevis på den gameplan som vi smadrede FCK med
Fight og hårde tacklinger overalt på banen
Idag fik han bare lige ramt lidt for skævt, men viljen var der jo netop til at presse højt

THenry

Indlæg af THenry »

Fin kamp omstændighederne taget i betragtning, men er en smule skuffet over, at det kun giver 1 point. Man kan overhovedet ikke se, at vi spiller med en mand i undertal i 65 minutter. Synes vi stadigvæk er bedst på stort set alle parametre, og det er vel meget rammende at Sønderjyskes keeper bliver kåret til MOM. Vi havde de største chancer - også efter det røde kort, og det havde været en stensikker sejr 11 mod 11.

Dog ser vi bedre og bedre ud med bolden på vores fødder, og den defensive organisation er også rigtig fint selv en mand nede. Sønderjyske skaber vel nærmest intet. Spillemæssigt er der fremgang, selvom det røde kort fuldstændig smadrer denne kamp.

Med kampens udvikling var det naturligt, at der ikke blev plads til at give debut til Evander, men mon ikke han får den mod Hobro i næste hjemmekamp?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
23. sep 2018, 13:39
Onuachu med en fin fin kamp efter min mening
Helt enig. Det var en fornøjelse at se, hvordan han stort set hver gang skillede sig fint af med bolden, og bredte spillet ud for så at søge boksen.

THenry

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
23. sep 2018, 13:59
Kampens skurk er Svia. Han bør være klogere. - Jeg forstår ikke jeres holdning, at det er hårdt dømt eller tvivlsomt. Den tackling er tosset, hvis ikke den koster direkte rødt, så ved jeg nærmest ikke, hvilke der gør.
Der er vist bare delte meninger, om det skulle give rødt kort eller gult.

Den tidligere Superligadommer Benjamin Leander mener f.eks. ikke, at der er rødt kort: https://twitter.com/LeandinhoDK/status/ ... 9723765760

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
23. sep 2018, 14:09
Stoffer skrev:
23. sep 2018, 13:59
Kampens skurk er Svia. Han bør være klogere. - Jeg forstår ikke jeres holdning, at det er hårdt dømt eller tvivlsomt. Den tackling er tosset, hvis ikke den koster direkte rødt, så ved jeg nærmest ikke, hvilke der gør.
Der er vist bare delte meninger, om det skulle give rødt kort eller gult.

Den tidligere Superligadommer Benjamin Leander mener f.eks. ikke, at der er rødt kort: https://twitter.com/LeandinhoDK/status/ ... 9723765760
Interessant. I stand corrected. - Den er tvivlsom.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Selvflg giver den ikke rødt kort hver gang. Men den giver rødt ofte nok til at det ikke er noget der fylder for mig. Jeg er mere irriteret over det manglende straffespark.

Ren utur vi ikke tager tre point trods ti mand i 65 minutter. Hatten af for drengene. Nogle gange møder man bare en varm keeper. Med den indsats vil holdet som helhed ikke få det mindste kritik fra min side. Så må vi bare håbe at kjøwenhavnerne også smider point. I det mindste bare et af holdene
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Marcel Rømers Neymar-act ifbm med det røde kort burde give gult på efterbevilling. Jeg håber man med tiden indfører den mulighed for dommer/disciplinærudvalg. Giv en situation som det samme antal strafpoint som ved et hårdt frispark
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Noget der irriterer mig, er modstandernes barnagtige opførsel overfor vores angribere, bare fordi de ikke kan måle sig med dem fysisk.

Sønderjyskes målmand (hans navn undslipper mig) bliver flat out oversprunget af George, og så lægger han sig ned og tuder, fordi han er så langt under George, at han bliver ramt af en arm på Georges vej ned igen.

Pedersen smider sig og tuder fordi Paul strækker en arm ud, som Pedersen selv får kontakt med i ansigtet, fordi han er mindre end Paul.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
23. sep 2018, 14:27
Noget der irriterer mig, er modstandernes barnagtige opførsel overfor vores angribere, bare fordi de ikke kan måle sig med dem fysisk.

Sønderjyskes målmand (hans navn undslipper mig) bliver flat out oversprunget af George, og så lægger han sig ned og tuder, fordi han er så langt under George, at han bliver ramt af en arm på Georges vej ned igen.

Pedersen smider sig og tuder fordi Paul strækker en arm ud, som Pedersen selv får kontakt med i ansigtet, fordi han er mindre end Paul.
Derfor kan det jo godt gøre avs alligevel. Selvflg brokker man sig over at få en arm i hovedet igen og igen. Sådan er det at spille mod Paul og selvflg vil man gøre dommeren opmærksom på at det sker - så må dommeren jo tage vurderingerne

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Men helt overordnet synes jeg, vi stadig mangler marginalerne i sæsonen. Ok vi var heldige i Brøndby, men vi mangler stadig at have marginalerne sidst i kampene. Og så i dag med et måske manglende straffe. Så i de første 10 kampe kan vi tænke tilbage på AGF, AaB, OB og Sønderjyske. Potentielt 8 point mistet... godt der stadig er 26 kampe at få vendt det. Og vi er allerede i toppen på trods.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Danand123 skrev:
23. sep 2018, 14:58
Men helt overordnet synes jeg, vi stadig mangler marginalerne i sæsonen. Ok vi var heldige i Brøndby, men vi mangler stadig at have marginalerne sidst i kampene. Og så i dag med et måske manglende straffe. Så i de første 10 kampe kan vi tænke tilbage på AGF, AaB, OB og Sønderjyske. Potentielt 8 point mistet... godt der stadig er 26 kampe at få vendt det. Og vi er allerede i toppen på trods.
Ja, med marginalerne mener du nok koldblodigheden, tænker jeg.....?? jeg husker bla. JP’s brændte straffe imod gf samt flere oplagte i dag..... her ligger allerede de 4 manglende points.... vi er simpelthen ikke skarpe nok foran målet....ikke mindst fordi vores angribere længere har stået helt stille.... men bortset fra det.... ellers en flot spillet kamp i dag med undtagelse af chanceudnyttelser....

Danand123

Indlæg af Danand123 »

HKP skrev:
23. sep 2018, 15:44
Danand123 skrev:
23. sep 2018, 14:58
Ja, med marginalerne mener du nok koldblodigheden, tænker jeg.....?? jeg husker bla. JP’s brændte straffe imod gf samt flere oplagte i dag..... her ligger allerede de 4 manglende points.... vi er simpelthen ikke skarpe nok foran målet....ikke mindst fordi vores angribere længere har stået helt stille.... men bortset fra det.... ellers en flot spillet kamp i dag med undtagelse af chanceudnyttelser....
Ja, det er koldblodigheden vi bl.a. mangler. Og kun syv point...vi tabte vel kun et point i AaB pga dommerfejl ved deres mål og så to point i de andre tre kampe.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Med al den medgang vi havde før sommerferien som endte med et mesterskab, så vil jeg ikke hoppe med på vognen og kalde os uheldige. Vi har 1,9 point i snit som er lidt mindre end det jeg forventer/kræver af holdet, men det er acceptabelt lige nu - og vi er først nu begyndt at spille godt og dominere kampene.

Med undtagelse af Randerskampen har vi vel kun haft kampene mod TNS hvor vi kan sige at har domineret, indtil FCK kampen. Resten af kampene var noget usammenhængende bold hvor vi sjældent havde fortjent de point vi fik. Så i stedet for at klynke over nogle dommerkendelse som også fra tid til anden går vores vej, så vil jeg nøjes med at glæde mig over de tendenser vi ser i holdet lige nu, som har været savnet i ca 9 måneder. Nu mangler vi bare at se vores nye brasser folde sig ud. Jeg gætter på spilletid til ham mod Hobro og måske en start mod Vendsyssel

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg er så ærgerligt over 2 mistede point i dag og samtidig imponeret over h orden vi stadig formår at styre
Kampen selvom vi er en mand nede.

Jeg har nu set Eriks takling en del gange og selvom den er voldsom synes jeg ikke den er til rødt. Jeg er farvet i min vurdering, helt sikkert, men alene den måde Rømer rejser sig fuldstændig umærket efter det røde kort er givet, siger for mig det hele. Det virker ret klamt.

Mom Andersson.

Kom igen til Mabil og Wikheim.
Mon Wikheim er typen der spiller bedst med fuld tillid fra træneren. Han virkede slet ikke tændt i dag.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Det er fuldstændig underordnet om han rammer Rømer eller ej. Han udsætter spilleren for unødig fare, og det alene kan give rødt.

Besvar