SL R9: FC Midtjylland - FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper

Re: SL R9: FC Midtjylland - FCK

Indlæg af Sniper »

mousebreaker skrev:
16. sep 2018, 20:06
:fcm: Bedste kamp i hele 2018. No doubt.
Kæmpe respekt herfra til Thorup og træner teamet for oplægget og den måde de effektivt har brugt landskampperioden. Hatten af!

Nok ikke dårligt st Kian måtte melde fra. Nicolaisen med en fantastisk kamp og han skubbede Scholz over til højre hvor han spillede sin med afstand bedste kamp for os. Erik er chefen og Mabil og Frank spillede fantastisk og så dukkede Good Paul op ud af det blå. Hvor kom han fra?

Det var lige den kamp vi trængte til.

Okosun spillede stort på Sparvs plads indtil han gik i stykker. Håber han er ok. Det samme med Frank.

Vi holder faktisk det bedst spillende FCK hold i lang tid, nede på ca nul chancer i hele kampen. Målet er en dommerfejl. Burde være clean sheet.
Det bedste de havde at byde på var faktisk da Robert Skov rykker på tværs udenfor feltet og trykker af uden kvalitet!! Kan ikke huske vi før har givet så lidt væk til FCK,

ekstatisk over indsatsen og et udtryk hvor man for første gang virkelig kan genkende FCM som vi gerne vil se det. Det var ikke et nobody hold vi totalt neutraliserede.

Bjelland har en historik med glasben. Kan FCK holde forsvaret på niveau hvis han igen skal have pause? Kan vi holde det her udtryk så foreligger muligheden for at vi kan overvintre som nr 1 :fcm:
Fuldstændig enig!!
En fornøjelse idag, bedste kamp i umindelige tider. Eneste minus i min bog var at vi ikke fik Evander at se på banen. Men fuldt forståeligt med de småskader der var at man prioriterede anderledes. Super søndag med nederlag til begge kjøvenhavnerklubberne😍 :fcm:

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Benzo skrev:
16. sep 2018, 21:37
Danand123 skrev:
16. sep 2018, 21:33
Husk lige det, når mange af jer kritiserer Thorup og ledelse. Vi har et super setup, som kan levere, men der vil også være skuffelser undervejs. Træt af at høre om fyring af Thorup og utilfredshed med spillet. De gør alt, hvad de kan... men resultaterne har første prioritet, når spillet ikke kører.

Det er selvfølgelig et tegn på, at vi er blevet forkælet. Men vær venligst lidt mere tålmodig. Det kører jo heller ikke på skinner for de andre klubber hele tiden.
Lige så træt du (og andre sikkert) er af folk der brokker sig over Thorup hver gang det går skidt, ligeså træt er andre af dem der forsvarer Thorup hver gang der kommer et godt resultat. Thorup er altså ikke fredet selvom der kom et flot mesterskab i hus, og med de investeringer der bliver lavet i truppen, er det OK at have forventninger til både spil og resultater. Det kan ikke komme bag på dig (eller andre) at der er kritiske røster efter europa-exitten, det var altså ikke godt nok. På nogen måde.
Selvfølgelig skal kritikken være nuanceret, det synes jeg også den er oftest.
Ikke uenig i, at Europa var en stor skuffelse. Men jeg reagerer mest på alle positive kommentarer om, at nu er vi på vej på DM osv. efter aftenens kamp ... og det efter alt kritikken op til kampen.

Men lad os nu se, når der bliver spillet kampe med endnu mere kontinuitet og forhåbentlig med Hassan og Evander som udfordrere til startopstillingen. Er i hvert fald optimistisk også mht spillet.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@danand
Der er eddermame også en stor forskel på før og efter kampen! Før kampen havde vi ikke set det udtryk vi gerne vil se fra FCM i hele sæsonen, måske endda hele 2018, når vi oveni kigger på kvaliteten i det der bliver leveret. Nu så vi det mod et fremragende FCK hold som vi fuldstændig neutraliserer. Det giver naturligvis grobund for optimisme, alt andet ville være underligt. Havde vi haft dette udtryk hvor vi agerer i stedet for reagerer samt kvalitet på bolden, i Europa - så vil jeg påstå at vi havde været i et gruppespil, måske endda CL. Det er den frustrerende hurdle klubben og Thorup må og skal finde en løsning på.

Det kan være dårlig forberedelse, det kan være mentalt eller mere sandsynligt lidt af det første og meget af det sidste
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

mousebreaker skrev:
16. sep 2018, 22:59
@danand
Der er eddermame også en stor forskel på før og efter kampen! Før kampen havde vi ikke set det udtryk vi gerne vil se fra FCM i hele sæsonen, måske endda hele 2018, når vi oveni kigger på kvaliteten i det der bliver leveret. Nu så vi det mod et fremragende FCK hold som vi fuldstændig neutraliserer. Det giver naturligvis grobund for optimisme, alt andet ville være underligt. Havde vi haft dette udtryk hvor vi agerer i stedet for reagerer samt kvalitet på bolden, i Europa - så vil jeg påstå at vi havde været i et gruppespil, måske endda CL. Det er den frustrerende hurdle klubben og Thorup må og skal finde en løsning på.

Det kan være dårlig forberedelse, det kan være mentalt eller mere sandsynligt lidt af det første og meget af det sidste
Det første, dårlig forberedelse, nu har Thorup specielt i de 2 sidste opstarter ikke formået at performe holdet til at være klar efter sommerferien.

Den er han og træner teamet nød til at tage op til næste år, det er påfaldende at der kommer en masse udlejningsspillere tilbage i opstarten hvor de alle skal have deres chance, men den tror jeg personligt at man er nød til at droppe, det kan ikke nytte noget, at man har 35 mand i truppen i opstarten der alle skal have lov til at vise sig frem for Thorup og så samtidig tro at man kan kvalificere sig til CL spil.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Danand123 skrev:
16. sep 2018, 21:33
Super kamp og dejligt med resultat og stemning på stadion.

Husk lige det, når mange af jer kritiserer Thorup og ledelse. Vi har et super setup, som kan levere, men der vil også være skuffelser undervejs. Træt af at høre om fyring af Thorup og utilfredshed med spillet. De gør alt, hvad de kan... men resultaterne har første prioritet, når spillet ikke kører.

Det er selvfølgelig et tegn på, at vi er blevet forkælet. Men vær venligst lidt mere tålmodig. Det kører jo heller ikke på skinner for de andre klubber hele tiden.
Og jeg er træt at høre på folk der brokker sig over andre brugere fordi Thorup og ledelsen en imellem får noget kritik. Der er åbenbart nogle der har det nemt med at glemme den eller de seneste kampe, fordi vi lige har spillet en enkelt god. Ligeså vel som der skal være plads til ros, skal der være plads til ris og f.eks. Thorup som er ansat bla. til at få os i europæisk gruppespil, står og siger at vi skal pakke os defensivt og forsvarer nullet, og så håbe på et heldigt mål i det 70 min, i en kamp som skal vindes, mod en modstander som er til at spille med, så vil manden selvfølgeligt få kritik.

Og nej det er ikke et tegn på at folk er blevet forkælet. Det er et tegn på at Thorup nu efterhånden ikke er helt ny i FCM længere, og flere inkl. mig selv, mangler stadigt at se hvad eks. Thorup har bidraget med til i udviklingen af holdet, siden 2015 og hvad holdet rent faktisk står for.

Ja vi spiller en rigtig god kamp idag og det skal bla. Thorup og trænerteamet have ros for, samt flere spillere der stepper op, rigtig godt og kan det blive et niveau fremad rettet, så lover det godt.

Men personligt, så jeg stadig gerne at Thorup bliver skiftet ud. (ikke fordi jeg kræver fyring efter hver runde) Men jeg er bare af den overbevisning at en anden træner, ville kunne få min. det samme, hvis ikke mere ud af holdet, end som Thorup gør. Og med europæisk gruppespil, der har fejlet flere gange, samt nogle store mål meldt ud fra ledelsen, på det seneste, så tvivler jeg på at Thorup er manden der kan udvikle os i den retning, når nu udvikling eller mangel på samme, fra 2015 og til nu er så svær at få øje på.

God kamp idag og stor ros til Thorup og resten af trænerteamet, samt spillerne, for at levere på dagen. Ekstra fedt når det er mod en direkte konkurrent 8-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fantastisk kamp hvor Andersson og Mabil må dele værdigheden som kampens spiller. Det er vigtigt at få Good Paul tilbage.

Det giver tro på at vi kan forsvare mesterskabet. Truppen er i hvert fald ganske bred, når vi kan sætte Sparv og Wikheim ind undervejs, og endda var uden Kian og en formstærk George.

Kan godt være det er en floskel med seks-points kamp, men jeg mener nu stadig at kampene mod vores direkte rivaler er altafgørende i mesterskabsduellen, og som sådan stemplede vi i dag ind med fuld kraft.

974

Indlæg af 974 »

Thorup har med FCM efter 114 superligakampe et pointsnit på 1,91 !!!

Jeg er tilfreds :fcm: :fcm: :fcm: :!: :!: :!:
https://www.superstats.dk/tranere/traner-alltime?id=96

Det placerer ham som den pt. 5. bedste træner pointmæssigt i Danmark alltime...
Laudrup og Solbakken skal til at se sig over skuldrene nu ;-)
https://www.superstats.dk/tranere/pointsnit

Ialt har han dog "kun" 1,75 point i snit, men det er fordi Superstats har Esbjerg-perioden med naturligvis :-)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Meget flot kamp, hvor de klassiske dyder blev flot vist frem.

Det er ærgerligt, at denne brede trup ikke skal spille midtuge kampe hele efteråret.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kan af og til have sommerfugle i maven, men det havde jeg overhovedet ikke i går under hele kampen. Kunne bare mærke, at det nok skulle gå. Fantastisk lyd fra tribunerne så beviser, at når holdet performer så er vi der også. Andersson viste en klasse vi havde fået at vide at han besad. Mabil spille sig meget tæt på at være fast starter. Frank viste i går 10 % mere løb end tidligere og det gav pote, at han blev med at jagte, det gav holde noget merefarlighed. Fantastisk at Paul Onuachu endelig fik scoret, nu skal der bare lægges mere fysik på, da han mangler noget i de sidste10-15 minutter. Fantastisk hold performance. Mere af samme. Tak for en dejlig og fantastisk aften. Nicolaisen spillede sin absolut bedste kamp og jeg var imponeret over hans spil, dog er det kun imod Fck at han har spillet så godt. Fortsæt endelig så er der bud på dig i næste transfervindue , dog kræver det spil som mod Fck for at flytte sig markant og blive et eftertragtet transfer emne.

JK

Indlæg af JK »

ben2han skrev:
16. sep 2018, 23:50
Den er han og træner teamet nød til at tage op til næste år, det er påfaldende at der kommer en masse udlejningsspillere tilbage i opstarten hvor de alle skal have deres chance, men den tror jeg personligt at man er nød til at droppe, det kan ikke nytte noget, at man har 35 mand i truppen i opstarten der alle skal have lov til at vise sig frem for Thorup og så samtidig tro at man kan kvalificere sig til CL spil.
Enig i at det er vanskelige vilkår for Thorup og co. Men jeg tror han og vi andre må affinde os med, at det er præmissen for en klub som FCM og det bliver nok endnu mere udtalt fremover med den nye transferstrategi med spillerne på græs i Horsens og Fredericia. Omvendt kan man også sige, at Mabil nok ikke ville have fået chancen uden denne tilgang.

Ligesom mange andre mener jeg også, at det er den bedste kamp i 2018. Vil dog mene, at vi det meste af foråret 18 også havde den rette indstilling og det aggressive pres (foruden var vi ikke blevet mestre), men der manglede vi til genæld ideerne i spillet og kvaliteten på bolden, som endeligt viste sig i går.

Den gode indsats i går hænger i mine øjne sammen med, at vi har fået flere strenge at spille på offensivt, som vi har været omkring i tråden vedr. "Energi, Spillet og Opstilling". Her tænker jeg på, at vores CB (særligt Scholtz) nu tør/har kvaliteten til at spille hårde FLADE pasninger op gennem kæderne samt at Joel på HWB er en opgradering med fine relationelle evner.

Vi må bare krydse fingre for, at mønsteret fra sidste sæson med et skuffende Europa exit efterfulgt af en god kamp mod FCK bliver startskuddet til en laaaang stime.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Fantastisk kamp og sejr. Holdet fulgte oplægget fra start til slut, vi var farlige på
omstillinger og kam med fart og masse af spillere, tænk Sparv har jo mega chance, sjældent han
kommer med i et kontra angreb.

Store roser for opstilling, tænker det er en vi vil se når vi bliver presset på kanterne med
offensive backs fra modstandere, og forhåbentlig se Wik og Ewander mod hold hvor pladsen
bliver mindre at spille på og vi har brug for andre kvaliteter.

Kampens bedste uden tvivl Frank, han var utrolig stærk og farlig.

Mere af dette og vi kommer i tæt parløb med Fck.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Bedste kamp siden 2-3 nederlaget til Brøndby på hjemmebane sidste sæson.

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Inden vi tog til MCH søndag, var jeg ovebevist om, at vi ville blive kørt ud af banen af et FCK-hold som begyndte at nærme sig fordums styrke. Heldigvis tog jeg grueligt fejl, og jeg er enig i, at vi leverer den bedste indsats i måske hele 2018! FCK bliver i den grad holdt nede, selvom Mads Christoffer gør sit for at hjælpe dem, undskyld mig, men jeg kan ikke se meget internationalt snit over hans (manglende) linie.
Det er selvfølgelig rart, og giver lidt større tro på, at vi igen i denne sæson kan byde FCK op til dans om mesterskabet, hvilket jeg efter de første par kampe tvivlede meget på.
Jeg kan i den grad ærgre mig over, at Thorup ikke formåede at få sit hold sat op på samme måde imod Astana og Malmø. Min påstand skal være, at havde vi mødt Malmø på samme måde som vi mødte FCK i søndags, så havde vi været i Europa. Så det er sgu en lidt ambivalent følelse man går rundt med.
Bliver Awer Mabil virkeligt den nye Pione - noget kunne tyde på det.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Fcmrose skrev:
18. sep 2018, 09:14
FCK bliver i den grad holdt nede, selvom Mads Christoffer gør sit for at hjælpe dem, undskyld mig, men jeg kan ikke se meget internationalt snit over hans (manglende) linie.

Det er sjovt at folk herinde brokker sig over at dommeren var fck-venlig mens folk på bold.dk fx brokker sig over at vi laver mange frispark som ikke bliver dømt..

Benzo

Indlæg af Benzo »

Tror dem på bold.dk primært brokker sig over at der ikke blev uddelt flere ostemadder, den der med at der ikke er hjemmel til at man kan 'spare op' til gult, har de vidst ikke helt forstået.
I det hele taget blev der uddelt få advarsler, hvilket jeg synes er fint, men kunne dog godt tænke mig at MKK vat konsekvent i sin linje, hvis skub i ryggen skal fløjtes, så skal det også fløjtes når Paul bliver skubbet i ryggen.

Besvar