Top-3 over klubber, vi helst vil slå

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JK

Top-3 over klubber, vi helst vil slå

Indlæg af JK »

Faldt over dette tweet fra Danmarks bedste kommentator: https://twitter.com/Bruun6eren/status/1 ... 4133617665

Det er da lidt sødt, at nærmest alle AaB fans har FCM på deres top-3 over klubber, de helst vil slå, og majoriteten har os helt i top.

Forestiller mig at AaB kun ligger på en fjerdeplads hos de fleste FCM-fans. Eller hvad? For mig hedder det BIF-FCK-VFF, men så kommer AaB nu også på en klar fjerdeplads og fortsætter VFF den sportslige nedtur, vil AaB nok snart snige sig ind i top-3 for mig.

mousebreaker

Re: Top-3 over klubber, vi helst vil slå

Indlæg af mousebreaker »

Viborg kommer aldrig på en hadeliste hos mig. Dertil er de for inderligt ligegyldige, jeg har faktisk kun et overbærende smil tilovers for folk som kalder kampene mod Viborg for et “hadeopgør”.

1) FCK
2) cricketklubben
3) BIF

Havde åb været et fast tophold ville de utvivlsomt ligge nummer 1
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Sjov tråd ja ;-)
Jeg tror jeg udvider min til en Top5

Min er BIF - FCK - AAB - VFF - Lyngby (SIF som bobler)

Københavnerklubberne tja det siger vidst næsten sig selv: Klub - fans - spillere er bare FOR meget,hjulpet af den sleske presse(især EB&BT) som hæver disse 2 klubber over alle andre lige meget hvad der sker på denne jord. På Tvsiden er det ikke meget bedre med Werge&Frimann som er tydeligt pigesure og skuffede hvis ikke deres elskede kbh klubber vinder! Med graulund på en tvivlsom 3. plads.
+ De utallige intense topopgør imod disse klubber. Hvor der før,under og efter kampen bliver sagt og gjort utrolig mange ting som gør de ender i toppen af denne liste!

De sidste 3 klubber er slet ikke er nærheden af de første 2...
AAB & VFF
Fortidens kampe mod hold og fans på lægterne

Lyngby - fordi de bare altid og været irriterende på alle plan! Økonomifusk - aflyst kamp i sidste øjeblik hvor vores trup står i kbh og kigger på en snebeklædt bane og tænker WTF!?
Det rækker også helt tilbage til IFS tiden på Ikast stadion med opgør mod fulde fans som angriber hvemsomhelst
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

dejligeikast
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Indlæg af dejligeikast »

Da jeg er bosat tæt på Aalborg og arbejder i Aalborg er Cricketklubben netop den klub jeg helst vil slå. Over årene er jeg bare blevet så træt af tudefans, alt deres jantelov, behov for at fremhæve sig selv som verdens mest rigtig klub, "verdens bedste talentudvikling", Lynges anekdoter, osv. Så når cricketfans helst vil slå FCM, så er det for mit vedkommende gengældt.

For lidt tid siden var VFF nok også i min top tre, men efter de er rykket ned, så glemmer jeg dem lidt.

Min top tre hedder derfor:

1. Cricketklubben
2. FCK
3. Brøndby

Og så med VFF som en nummer 4.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

1. VFF
2. AaB
3. EfB (En personlig holdning, som nok ikke deles af så mange.)

BIF og FCK handler for mig udelukkende om, at de er gode hold, som man skal slå, hvis man vil være med i toppen. Jeg ser ingen rivalisering der.

JK

Indlæg af JK »

dejligeikast skrev:
14. sep 2018, 10:20
Da jeg er bosat tæt på Aalborg og arbejder i Aalborg er Cricketklubben netop den klub jeg helst vil slå.
Geografi spiller helt sikkert en rolle i denne kontekst. Min top-3 er influeret af, at jeg er bosat i hovedstadsområdet i dag, så mine kolleger, venner og børns venner er enten BIF'ere eller FCK'ere. Her har jeg bemærket et skred de seneste år. Førhen kunne jeg og ikke mindst mine børn gå lidt under radaren som FCM-fans. FCK'erne og BIF'erne var hver især tilfredse med, at vi ikke var hhv. BIF'er eller FCK'er og de kunne ikke hidse sig op over "bønderne fra heden". Men jeg fornemmer, at vi efterhånden er på eller i nærheden af disse klubbers top-3 og det er da helt sikkert fordi, vi nu udgør en sportslig trussel og samtidig tør stikke næsen frem og tale dem imod (ex. Tibling-gate). Så det siger noget om, hvor vi har bevæget os op som klub.

Noe

Indlæg af Noe »

JK skrev:
14. sep 2018, 11:11
dejligeikast skrev:
Da jeg er bosat tæt på Aalborg og arbejder i Aalborg er Cricketklubben netop den klub jeg helst vil slå.
Geografi spiller helt sikkert en rolle i denne kontekst. Min top-3 er influeret af, at jeg er bosat i hovedstadsområdet i dag, så mine kolleger, venner og børns venner er enten BIF'ere eller FCK'ere. Her har jeg bemærket et skred de seneste år. Førhen kunne jeg og ikke mindst mine børn gå lidt under radaren som FCM-fans. FCK'erne og BIF'erne var hver især tilfredse med, at vi ikke var hhv. BIF'er eller FCK'er og de kunne ikke hidse sig op over "bønderne fra heden". Men jeg fornemmer, at vi efterhånden er på eller i nærheden af disse klubbers top-3 og det er da helt sikkert fordi, vi nu udgør en sportslig trussel og samtidig tør stikke næsen frem og tale dem imod (ex. Tibling-gate). Så det siger noget om, hvor vi har bevæget os op som klub.
Til gengæld dukker der flere FCM-trøjer op i gadebilledet. I hvert på Vesterbro. Og ikke kun på mine unger. Det er en markant forandring ifht. bare for fem år siden.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

dejligeikast skrev:
Da jeg er bosat tæt på Aalborg og arbejder i Aalborg er Cricketklubben netop den klub jeg helst vil slå. Over årene er jeg bare blevet så træt af tudefans, alt deres jantelov, behov for at fremhæve sig selv som verdens mest rigtig klub, "verdens bedste talentudvikling", Lynges anekdoter, osv. Så når cricketfans helst vil slå FCM, så er det for mit vedkommende gengældt.

For lidt tid siden var VFF nok også i min top tre, men efter de er rykket ned, så glemmer jeg dem lidt.

Min top tre hedder derfor:

1. Cricketklubben
2. FCK
3. Brøndby

Og så med VFF som en nummer 4.
Giver dig fuldstændig ret i at det er aab, de er bare for meget, med præcis de argumenter du nævner. Har tænkt på om de lever for isoleret deroppe så det er de samme gener der går igen fra generation til generation, for så mange snævert synede og "alt vidende" på et sted, er da unaturligt. ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kan slet ikke svinge mig op til at synes noget om Aab, de er bare for langt fra os rent sportsligt.

1. FCK
2. Brøndby

FCK og Brøndby er dem vi vi måle os med og dermed dem vi skal vinde over for at være de bedste. Alle hold derunder SKAL vi slå, det er en fiasko hvis vi ikke gør den ;-)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

1. AaB
2. Viborg
3. Silkeborg

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

BIF - det er på alle måder en anstrengende klub
AaB - se ovenfor
FCK - har kontinuerligt været gode over de seneste ti år og derfor er de sjove at slå - ikke mindst i Parken

CasperA

Indlæg af CasperA »

1. VFF
2. BIF
3. AaB

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

1. VFF
2. Brømbø
3. Silkeborg

AaB er jo kun nogen, man vil vinde over, fordi de er så sølle og jantelovstyngede. De er jo hverken en lokalrival eller en sportslig rival.

Sniper

Indlæg af Sniper »

1. BIF - De er bare anstrengende på alle måder
2. FCK - Anstrengende og arrogante.
3. VFF - Vores eget “firm” som vi desværre får for lidt af.

AaB med deres jantelov er bare ligegyldige, men de er nu meget sjove at slå alligevel.

974

Indlæg af 974 »

1. BIF og FCK !!!
som bosiddende ovre i deres territorie er det bare mega-træls at skulle høre på dem :-)
FCK med deres sædvanlige snobberi, og BIF´erne har med deres nylige relative succes igen fået en ulidelig attitude
2. FCN
lidt på samme måde pga det lokale, men med vores relative store succesrate mod dem i den senere tid, så er vi heldigvis kommet over tidligere tiders "Vi taber jo alligevel altid i Farum) :-)
3. AaB især og Viborg pga tidligere tiders historik

Besvar