Derudover er det helt sikkert, at de har fået af vide de ikke må skyde ude fra.. Det sker næsten aldrig, men når vi så gør de scorer vi.. Hvis man kigger godt efter så kan man se, at alle hold forventer en aflevering væk fra midten til fløjen og så ind over til indlæg. Det sker vel 90% af tilfældene hvis ikke mere. Jeg er i øvrigt enig i Thorup er konservativ i sin defensive taktik og ikke tør spille med risici..Stoffer skrev: ↑3. sep 2018, 13:54Vedr. chancer må vi nok bare være enige om at være uenige i kvaliteten af chancerne. - Det skete også forleden herinde, så jeg gør nok noget galt.Copenhagenwolf skrev: ↑3. sep 2018, 12:16
Frem til udvisningen har Brøndby to store chancer (Mukthar, Laursen), FCM har én (Dal Hende). Derudover har Brøndby vel tre "gode" forsøg (Larsson, Tibbling, Mukthar) og FCM et "godt" forsøg ((Okosun fri header). Ja, Brøndby har overvægt, men på ingen måde massiv overvægt.
Jeg er enig med dig i at FCM har relativ meget fokus på defensiv soliditet, men i går kommer det til at se værre ud end nødvendigt, fordi relationer og automatismer er for svage til at søge muligheder, udnytte hurtige omstillinger eller fastholde bolden i angreb. Spændende at se om træneren har viljen og truppen evnen til at udvikle den del af spillet - måske med en fleksibel taktik afhængig af modstander.
Min analyse er den simple, at Thorup og trænerteamet ikke ønsker, at spillerne søger muligheder* eller fastholde bolden i angrebet mere end minimalt. Begge dele medfører risici, som Thorup ikke er villig til at tage.
*(hvilket jeg forstår som boldbesiddelse med udgangspunkt centralt på modstanderens banehalvdel - så kan man argumentere, at du kan afsøge muligheder langs kanten, men så er vi tilbage ved min oprindelige pointe: risikoaversion, fordi mulighederne er færre og risikoen mindre)
Synes faktisk starten af kampen var ok og der var også fremgang i spillet i mine øjne, men der mangler bare så meget før, at man kan spille offensivt fodbold og kreere noget.