Blandede følelser

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Eistorp - BW#1830

Blandede følelser

Indlæg af Eistorp - BW#1830 »

Efter kampen mod Moskva sidder man tilbage med samme mærkelige følelse som efter Viborg kampen i Søndags. Et FC Midtjylland hold der efter min beskedne mening spiller bedre end nogensinde.

Vores målmand kan vi intet klandre for idag. Han lukker tre mål ind som han stort set intet kan gøre ved. Samtidig får han i løbet af kampen også et par muligheder for at vise sin klasse, hvilket han selvfølgelig klarer i meget flot stil.

Samtidig ser vi et forsvar der spiller rigtig godt sammen. De kombinerer sig flot ud af mange farlige situationer, men bliver til sidst i kampen trætte, og laver nogle småfejl, som UEFA Cup mestre selvfølgelig udnytter. Men alt i alt synes jeg at de spiller rigtig, rigtig flot idag og ethvert superliga hold, måske med undtagelse af Brøndby og FCK, ville ikke have fået en eneste kasse, når vi spiller med den diciplin.

Midtbanen fungerer eminent og suplerer lige såvel forsvar som angreb, når tiden er inde til det. Vi ser en farlig Pimpong der scorer det eneste mål for FCM idag, og samtidig er med til hele tiden at gøre livet farligt for russerne. Med tanken om at han snart ryger til FCK, kunne man godt blive bekymret. Men hvorfor skulle vi dog det, når Simon Poulsen spiller med en fantastisk diciplin og angrebsforståelse? Han har et stort talent, og det vil vi få at se de næste par år.

Angrebet. Ja... Ligesom mod Viborg spiller de med en ineffiktivitet der ikke rækker bare en milimeter hvis man gerne vil spille gruppe spil i UEFA cuppen. Med de chancer vi får idag skal vi aller, aller mindst score to mål. Tre havde været bestået.

Vi får alle muligheder for det idag. Til dels fordi Moskva ikke spiller konsekvent nok, men også fordi vores forsvar og midtbane fungerer så godt sammen. Så skal der altså kasser ind. Da den stod 1-1 havde vi mindst 2 muligheder for at sætte Moskva voldsomt under pres. Hvis vi havde grebet den, var de nødsaget til at spille mere aggresivt, og så kunne vi næsten give dem dødsstødet med et mål til. Jeg foreslår at både Frank og David bliver en time efter hver træning, og sparker bolden ind i et tomt mål. Målfølelsen skal være på plads hvis vi skal have nogen som helst mulighed for at komme videre mod Moskva.

Alt i alt en kamp med rigtig flot spil af FC Midtjylland samt alle muligheder for at banke nogle flere kasser ind. Dem griber vores to angribere ikke, og så kan vi kun se frem til en meget svær hjemmekamp.

Jeg kommer, kommer du?
Senest rettet af Eistorp - BW#1830 15. sep 2005, 23:49, rettet i alt 1 gang.

checkmates

Re: Blandede følelser

Indlæg af checkmates »

Eistorp Den sad lige i øjet, ganske enkelt flot beskrevet.

JEG KOMMER, KOMMER DU?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sjovt også at det næsten altid er på fløjen vi bliver overspillet, i dag var Lindkvist virkelig ringe, både defensivt og fremad banen. Mens Daugaard i det mindste var god fremad men pist væk når der skulle forsvares. Når man spiller med så offensive back så skal der altså være nogen der rykker tilbage når de rykker frem, vi bliver strippet igen og igen. En skam for vi spiller jo godt fodbold.

Men det havde jo nok ikke været så stort et problem hvis vores angribere kunne kunsten at score mål. Frank virker mere og mere over the hill, han mangler vilje og pågåendehed i sit spil. Mens David omvendt har masser af vilje men meget lidt fornemmelse for at rykke i dybden.
Måske skyldes deres manglende skarphed simpelthen manglende konkurrence, der er absolut ingen konkurrence om pladserne i front, holdet skriger i den grad på bare en angriber mere på absolut superliganiveau, sådan at man kan ryge af når man ikke leverer varen.

Men godt ord igen, før kampen ville vi nok have været glade for 3-1, og vi lever da også endnu. 2-0 på et stemningsfyldt Fort er absolut muligt, CSKA virkede på ingen måde skræmmende.

Leifcool

Indlæg af Leifcool »

Frank er efter min mening ikke over the hill, det er nogle ærgelige chancer han brænder. Men han er stadig god til at tage bolden til sig og lægge den af. Samtidig er hans hovedspil stadig i særklasse, tæl de gange han hætter et udspark videre til hans inefektive makker i angrebet. Eneste problem jeg ser er, at han på sine "gamle dage" trækker for langt tilbage på banen og er for uselvisk.

YahooSeeker [Bot]

de 2 backs udgør et problem

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

var jeg træner havde jeg fyret Lindquist og Daugaard
for længst.

Kan blot se i tv +3, BTs chefjournalist er enig
i den betragtning, at FCM har et godt hold hvis
man ser bort fra de 2 backs.

Men det er ikke så populært herinde at skrive
kritik af holdet.

Mener at BTs vurdering af FCMs spil som naiv,
måske er den rette vurdering, Erik Rasmussen
var jo ikke just en stor forsvarsspiller, og'
det synes jeg egentlig trupsammen sætningen
indikere, ufattelig at man ikke har indkøbt'
nogle bedre backs.

Ravnen

Re: de 2 backs udgør et problem

Indlæg af Ravnen »

Det er heller ikke til at sige hvor meget det betyder at vi sætter en offensiv midtbane ind istedet for en defensiv i anden halvleg, Traore-Thygesen. Umiddelbart føles det lidt som om vi mister grebet om midtbane fra det tidspunkt. Jeg sad også og korsede mig over den udskiftning, synes Erik har det med at lave nogle offensive indskiftninger på tidspunkter hvor vi egentlig bare skal lukke af, og det er ret naivt mod UEFA cup vinderne..

Klaus Videbæk

Indlæg af Klaus Videbæk »

I dag møder FC Midtjylland et hold med to fremragende fløje. Ikke så uinderligt vores backs bliver spillet over når vi ikke er vand til at møde fløje af denne karat

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Hvem ville du have sat ind i stedet for Traore ?
Vi havde Leon Jessen, Marc Møller, Thygesen, Simon Poulsen, Svenne P. og Claus Madsen på bænken.

Jeg ved godt hvem jeg ville have sat ind... Erik foretog den samme disposition.

Peter Ross

bruno

Indlæg af bruno »

Sådan havde jeg det også MH skulle ud der også om Torae havde guldtkort. MT er temposkifter og kom ind på det rigtig tidspunkt hvor der var ved at blive lidt stilstand på midten og Pim røg ud men det blev noget kluder med de to midten

bruno

Indlæg af bruno »

Han mener MH skulle ud istedet for torae.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

bruno skrev:
-------------------------------------------------------
> Han mener MH skulle ud istedet for torae.

Korrekt hvis en af dem endelig skulle ud.

Men ville selv have taget David ud og sendt fx Marc Møller ind i stedet for ham og direkte ned i forsvaret for at hjælpe, og så kun spillet med en angriber det sidste stykke tid, hvor vi alligevel kunne imødese et CSKA pres. Simpelthen snøre sækken og spille kontra det sidste stykke tid.

YahooSeeker [Bot]

du glemmer at ham nikola

sad på bænken en god defensiv mand

Ravnen

Re: du glemmer at ham nikola

Indlæg af Ravnen »

kewi skrev:
-------------------------------------------------------
> sad på bænken en god defensiv mand

Vi aner jo ikke endnu om han er offensivt eller defensivt orienteret, okay Peter gør måske ;-)

YahooSeeker [Bot]

Re: du glemmer at ham nikola

er hvis nok købt som en defensiv spiller ?

Brian

Indlæg af Brian »

Nu er det ret ofte set, at rokeringer, såsom en ekstra mand i forsvaret, giver forvirring sidst i en kamp....
Det er nu fornuftigt at give midtbanen ekstra energi, men pisse uheldigt med 2 mål på 3 min.
Og hvilke backs er det lige vi skal købe?
Jeg kan se mange flere backs i suppen som er dårligere end vores, og meget få som egentligt er bedre....
Når en back ser skidt ud, er det vel også et spørgsmål om opbakningen fra midtbanen.

Besvar