Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Svarer RA ikke herinde som han plejer? Som hørehæmmet er radio ikke lige sagen, vil gerne se svarene skriftligt :-)
Mind os lige på det efter udgivelsen. Jeg er sikker på, at vi i fællesskab kan lave et skriftligt resume/referat til dig og andre i samme situation.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Alletiders, det er klasse, tusind tak :D

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om rollefordelingen i organisationen.

1. Nu har vi en sportschef, som skal tage sig af det sportslige (går jeg ud fra), og som derfor vel også skal stå på mål for beslutninger i pressen. Alligevel ser vi oftest Steinlein udtale sig om transfers, mv. Hvordan kan det være?

2. Hvor meget blander ledelsen sig i daglige beslutninger herunder trupudtagelser, startopstillinger mv.?

3. Er FCM ved at udvikle sig lidt for meget til en familieklub? Jeg tænker her på ansættelser indefra kontra udefra.

4. Hvad skal der egentlig til for at man fra London, mener at der skal ske en udskiftning på trænerposten?

/Cortez

ben2han

Indlæg af ben2han »

Jeg har et tillæg til noget man kunne spørge Ankersen om, også set i forhold til at mange efterspørger et spilkoncept frem for høje bolde og meget ukøn losseri frem og tilbage.

HVAD er ideen med at hente Evander til klubben, for for mig at se passer han/en typisk brasser overhovedet ikke ind i den måde Thorup vil spille fodbold på ?????

Bliver han den nye Van der vaart ? der ikke passer ind

Er det Thorup der har efterspurgt ham eller er det ledelsens egen handling som man så med Van der vart ???

Evander vil hurtig få hold i nakken over det meget lidt kønne fodbold Klubben lægger for dagen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kom nu med noget seriøs kritik. Brokker du dig virkelig over, at vi har hentet Evander, før du har set ham spille? Og kunne det ikke være, han kunne hjælpe os med at spille det spil, du gerne vil se?

Der er masser af valide ting at brokke sig over, men det der er da bare pinligt.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Acebone skrev:
2. sep 2018, 22:17
Kom nu med noget seriøs kritik. Brokker du dig virkelig over, at vi har hentet Evander, før du har set ham spille? Og kunne det ikke være, han kunne hjælpe os med at spille det spil, du gerne vil se?

Der er masser af valide ting at brokke sig over, men det der er da bare pinligt.
Jeg har et spørgsmål til Ankersen og ikke dig og du brokker dig da også selv ?

Jeg ser med glæde på Evander kommer, men jeg har svært ved / eller frygter at Thorups fysiske spil og høje bolde ikke passer til ham

6256

Indlæg af 6256 »

Jeg kunne godt tænke mig at spørge, ud fra hvilke parametre man vurderer i ledelsen, at det går godt for klubben. Jeg tænker nok særligt spillemæssigt.
Ud fra mit subjektive perspektiv, synes jeg, det halter gevaldigt, særligt i efteråret her, men til dels også i foråret, hvor jeg mindes flere kampe, vi ikke sprudlede, men alligevel fik pointene. I efteråret tænker jeg særligt på Astana kampen, hvor jeg synes stastikkerne så rigtigt skidt ud, i andet opgør. Og andre kampe kunne sikkert trækkes frem også, omend jeg ikke har set alle. Samt Europa exittet.

Så i forhold til den Ted talk, hvor RA trækker Newcastle frem, kunne jeg godt tænke mig at spørge, hvilke parametre man vurderer det spillemæssige ud fra? For ligesom Newcastle havde en Papis Cisse, der overpræstede med enkeltmandspræstationener, har FCM så ikke også levet for meget på for eksempel standardsituationer og overpræsteret der? Og ligeledes af enkeltmandspræstationener som f.eks. Sørloth sidste efterår med mange mål og assists. Ligeledes her i efteråret med spillere, der har gjort noget på egen hånd, Wikheim bl.a. Samt standardsituationerne igen.

Det var en lang forklaring, men jeg håber det giver mening. Mit spørgsmål er i al sin korthed på hvilke parametre man vurderer det spillemæssige og er det godt nok som det er pt.? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvad siger de underliggende parametre/stastikker? Overpræsterede vi/var vi til dels heldige i foråret, med alle de point vi alligevel vi skrabet sammen i forhold til spillet? Hvad sagde de underliggende parametre?
Er det noget, der kan fortsætte sådan? Hvis ikke, hvordan så ændre det?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

fejl

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Rotation i juli/august
Som jeg kan komme frem til har vi hentet:
11 spillere ind
6 spillere hjem fra udleje
5 rykket op

Samt
8 salg (hvoraf 2 er fri transfer)
15 udlejninger

Selvfølgelig nogle spillere der går igen, og meget kort eller overhovedet har været på træningsbanen,
men det vidner i hvert fald om stor udskiftning, og mange forskellige ansigter på træningsbanen,
udover de udskiftninger der også har været på trænersiden (Pold--> Heinze, Knudsen --> Priske)

I opstarten udtaler Thorup også at han synes truppen er for stor og ønsker den mindre,
ligeledes har Steinlein sagt at han har synes vinduet har været stressende
og udaftil og baseret på Europa resultaterne har vi været lidt på bagkant efter "Drexit"

Er dette de perfekte omstændigheder for at topperforme i august, hvor Europa bliver afgjort.
Vil man gøre noget anderledes fremover?

Man er ikke bange for at "udlejnings-delen" kommer til at tage fokus fra det 1. hold, der skal præstere torsdag og søndag?

Penge kommet ind på transfers
Kan du sige noget om hvordan pengene er brugt, som der er blevet hentet hjem?

Der er meldt ud der er smidt et ikke ubetydeligt million beløb på træningsbanen og på sundhedsstaben, kan det specificeres nærmere?

Vægtning af "reserve- og u-fodbold"
Ligeledes er der meldt ud at der i år vil blive satset mere på reserveligaen, uden dette er specificeret heller. Kan du komme ind på det?

Tidligere er der blevet ud man satser meget på Youth League, hvilket man må antage stadig er tilfældet.
Bl.a. er Buch og Torp blevet lejet ud, der kunne have spillet. Har der været en diskussion om det var det rette i forhold til YL eller haft behold 1-3 andre u20 spillere, som u19 holdet ville kunne have lænnet sig op ad i u19 ligaen og Youth League?

TV-aftale
Den nuværende TV-aftale er blevet forlænget i yderligere 3 år,
hvor overskriften er flere penge til 1. division og flere penge til BIF og FCK,
samt endnu 3 år på tilskuere venlige kamptidspunkter for BIF og FCK, mens bl.a. FCM har mindre tilskuerevenlige kamptidspunkter.

Er man fra FCM's side tilfreds med den tv-aftale?

FCM som organisation
Udaftil virker den kommercielle afdeling som værende super professionel, men måske lidt underbemandet, samt har lav anciennitet.
Bl.a. har der været kampe der slet ikke har været dækket, eller hvor klubber som Hobro slår os på kamprapportering,
samt den noget uheldige kommunikation omkring Astana billetterne, som måske/måske-ikke havde involvering fra Brøndby.

Er dette et fokuspunkt og evt. kandiderer til et par transfermillioner?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

*ved ikke om det skal tilføjes til det sidste punkt, at jeg selv har været frivillig og været lidt skuffet over at det var svært at få afvide om ens hjælp var værdsat og kunne bruges til den nuværende sæson og først fik svar en måned inde i den nye sæson.

Og tillægsspørgsmål.
Er det et evalueringspunkt, om den sportslige afdeling, har den nødvendige ro, support og opbakning fra den kommercielle afdeling,
og om den kommercielle afdeling har de rigtige forudsætninger for at kunne støtte den sportslige afdeling?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tak for alle jeres spørgsmål!
Vi har efterspurgt både her, på Facebook og twitter. Der er kommet virkelig mange ind, og det er fedt, at der er så stor interesse. Jeg skal forsøge at få svaret på så mange som muligt af dem, og jeg kan se, at der er temaer som går igen hos flere. Så selvom jeres spørgsmål ikke bliver brugt ordret, så skulle langt de fleste gerne opleve, at de får svar på det, de spørger om. Vi kommer dog nok ikke hele vejen rundt indenfor den tidsperiode vi har (ca 1 time), og da temaet er evaluering af transfervinduet, så er spørgsmål om dette blevet prioriteret - selvom der nok sniger sig lidt spørgsmål om sportslige målsætninger og spillestilen ind også (da mange har taget de emer op også).
Vi har ambitioner om også at lave podcast med andre ledende figurer i FCM i løbet af efteråret, så der kan der måske samles op på nogle af de ting, som ikke nås med Ankersen.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Hej Kent

Fedt i gør det! Mange af de ting jeg selv ville spørge om kan jeg se mange af de andre har været inde omkring.

Min eneste bøn er faktisk at i ikke lader ham slippe for let afsted ift. at svare på de mere kritiske spørgsmål. Altså at i følger op og spørger mere direkte ind, hvis han forsøger at snakke uden om ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg forventer skam, at folk synes, at jeg ikke er kritisk nok - og ikke spørger nok ind :-) Sådan er mekanismerne, når det går lidt skidt - så er der nogen, der skal stilles til ansvar.
Jeg har forholdt mig relativt loyalt overfor de spørgsmål, der er modtaget - og fx stillet spørgsmål, som jeg ikke er enig i, men respekteret at folk gerne vil have et svar på det (og det var ligesom formålet med denne podcast). Så det giver en lidt speciel dynamik, hvor der er svært at følge op på emner, som jeg ikke selv er enig i.
Nå, I kan høre resultatet i morgen formiddag - og som altid er feedback mere end almindeligt velkommen.
I øvrigt tror jeg ikke, at I kan gætte, hvem Ankersen peger på som dette vindues Sørloth/Buba - altså ham vi sælger for 50-100 mio til vinter :-)

Edit: I kan lige får en oversigt over de emner, som vi berører:
EL-EXIT OG DE SPORTSLIGE MÅLSÆTNINGER
DYNASTIET UDEN HØJE HYLDER
SPECIFIKKE TRANSFERS (Drexler, Evander, Duelund, Bubacarr)
MANGLER I TRUPPEN (den centrale midt, 9’er)
LALANDIA/UDLEJEDE SPILLERE
SPILLESTILEN

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Kent skrev:
3. sep 2018, 17:02
I øvrigt tror jeg ikke, at I kan gætte, hvem Ankersen peger på som dette vindues Sørloth/Buba - altså ham vi sælger for 50-100 mio til vinter :-)
Jeg vil gætte på Artem Dovbyk

Personlig holdning

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Mayron George eller Gustav Wikheim.

Besvar