Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Peter »

Fodboldfan skrev:
1. sep 2018, 09:07
Æv Æv.

Jeg gik ind til sæsonen med et positivt håb om at vi havde 50 % chance for at vinde mesterskabet. Uden en fungerende midtbane ( og spillere generelt til den taktik vi vil spiller), så vil jeg være glad for en 3. plads i år.

Jeg synes selv vi har solgt ret store procenter af vores vinderchancer. Ikke fordi jeg siger at det ikke kan lade sig gøre, men spillet er bare slet ikke til det for tiden, og med Sanneh og Duelund ude og ingen beviste erstatninger, der er kommet ind, så synes jeg ledelsen har fejlet.

Så kan det godt være at vi har mange andre spillere, men de er fyldstof mange af dem og præsterer ikke som om de hører til i en topklub i Danmark.

Jeg er for første gang i flere år skuffet over vores transfervindue. "Vi skal hæve niveauet" - Min bare bagdel. Tomme floskler fra en ledelse, der nu har bevist de snakker tomme ord og ikke kan sætte handling bagved. Det er lidt trættende synes jeg.

Jeg håber det viser sig på banen at jeg tager fejl. Det ville jeg elske. Vi får se. God halvsæson til alle.
Evander er navnemæssigt et langt større talent end Duelund og Duelund var kun en stor profil i perioder - Det kan man vel kalde en erstatning man kan så sige at han ikke er bevist, men han har trods alt spillet 34 kampe i den bedste brasilianske række hvilket er meget pænt :)

Og Scholz er erstatningen for Sanneh - Købt som rettidig omhu og har et fremragende CV i Belgien og har tidligere tiltrukket PRL, Bundesliga og hvis at jeg husker rigtigt Serie A interesse.

Så er meget uenig i lige de 2 - Jeg vil godt at Joel viser lidt mere, men virker stabil deffensivt, men tror nok at han skal komme. Den store nedtur har været at Polle slet slet ikke har leveret i åbent spil i den her sæson og at Paul ikke har fundet formen endnu. Nu får vi en lille 2 ugers pause om lidt så kan de forhåbentligt få det til at køre på træningsbanen og få George i den sidste form så han står helt skarpt og så håber jeg at den kan gå - Men, lidt tyndt at vi kun har Okosun som erstatning for Polle.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Peter skrev:
1. sep 2018, 09:46
Fodboldfan skrev:
1. sep 2018, 09:07
Æv Æv.

Jeg gik ind til sæsonen med et positivt håb om at vi havde 50 % chance for at vinde mesterskabet. Uden en fungerende midtbane ( og spillere generelt til den taktik vi vil spiller), så vil jeg være glad for en 3. plads i år.

Jeg synes selv vi har solgt ret store procenter af vores vinderchancer. Ikke fordi jeg siger at det ikke kan lade sig gøre, men spillet er bare slet ikke til det for tiden, og med Sanneh og Duelund ude og ingen beviste erstatninger, der er kommet ind, så synes jeg ledelsen har fejlet.

Så kan det godt være at vi har mange andre spillere, men de er fyldstof mange af dem og præsterer ikke som om de hører til i en topklub i Danmark.

Jeg er for første gang i flere år skuffet over vores transfervindue. "Vi skal hæve niveauet" - Min bare bagdel. Tomme floskler fra en ledelse, der nu har bevist de snakker tomme ord og ikke kan sætte handling bagved. Det er lidt trættende synes jeg.

Jeg håber det viser sig på banen at jeg tager fejl. Det ville jeg elske. Vi får se. God halvsæson til alle.
Evander er navnemæssigt et langt større talent end Duelund og Duelund var kun en stor profil i perioder - Det kan man vel kalde en erstatning man kan så sige at han ikke er bevist, men han har trods alt spillet 34 kampe i den bedste brasilianske række hvilket er meget pænt :)

Og Scholz er erstatningen for Sanneh - Købt som rettidig omhu og har et fremragende CV i Belgien og har tidligere tiltrukket PRL, Bundesliga og hvis at jeg husker rigtigt Serie A interesse.

Så er meget uenig i lige de 2 - Jeg vil godt at Joel viser lidt mere, men virker stabil deffensivt, men tror nok at han skal komme. Den store nedtur har været at Polle slet slet ikke har leveret i åbent spil i den her sæson og at Paul ikke har fundet formen endnu. Nu får vi en lille 2 ugers pause om lidt så kan de forhåbentligt få det til at køre på træningsbanen og få George i den sidste form så han står helt skarpt og så håber jeg at den kan gå - Men, lidt tyndt at vi kun har Okosun som erstatning for Polle.
Ja, selvfølgelig er der kommet andre ind. Og det er godt og fint. Men jeg synes ikke de erstatninger har "hævet niveauet". Scholz er dårligere end Sanneh og Evander er her på leje - han må godt sige nej til en kontrakt næste sommer, på trods af at vi har en købsoption. Så ham er vi ikke sikret på nogen måde, og - hvis han forlader os - er vi gået endnu længere tilbage i angrebet.

Enig i at Joel ser fin ud, men han er købt som erstatning på venstre back, selvom han nu er kommet ud på højre.

Jo der er kommet okay/fine folk ind. Men ikke nogen der "hæver niveauet" efter min mening. Medmindre Evander sprænger ligaen og skriver med os næste sommer. Og så bliver jeg da bare glædeligt overrasket. :)

Peter

Indlæg af Peter »

De skal jo lige have tid til at spille sig ind :)

Scholz har set rolig ud på bolden var rigtig god i hans første kamp skal nok blive en super gevinst :) - Været rygtet til Everton da han var anfører i Standard Liege.

Derudover så kan man jo ikke købe en der er lige så god som en vi lige har solgt for +60 millioner for en fornuftig pris. Så havde Anderlecht jo bare købt ham - Man køber en der kan udvikle sig til det eller en der har været det som er gået lidt i stå som man kan få gang i spillet igen - Scholz :)

Evanders potentiale er enormt - Det er hvad folk der har set ham siger ihvertfald - Så for Due er det vel en super erstatning - Jeg tror godt at vi kan holde på ham, men han bliver her ikke i 3-4 år som Drexler skulle. 2 kunne være realistisk, men selv hvis at han skulle være væk allerede til sommer så vil der jo være et vindue der til at erstatte ham så på den måde er der jo intet problem :)

Joel Anderson har 1 svensk landskamp og skal nok blive super han har været fin so far giv ham lidt tid til at spille sig ind og få nogle relationer. Så har vi 3 og styrket bredden - Jeg er kun bekymret for om Paul/George kan gøre det og hvad vi gør hvis at Polle ikke tager sig sammen i åbent spil :)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vil bare lige angående Joels landskamp indskyde, at det var for ligalandsholdet. I Sverige regner man ligalandsholdskampene for officielle landskampe modsat i Danmark. Men forhåbentlig udvikler han sig til at blive så god, at han engang skal på A-landsholdet. :)

THenry

Indlæg af THenry »

Jesper BW1100 skrev:
1. sep 2018, 07:49
Er der nogen der har hørt noget på vandrørene omkring pris på Duelund.Egelund meldte 25-30 mio i EB, da historien kom frem for et par dage siden. Men der var ikke noget omkring beløb på selve dagen i går. Snakker vi stadig 25-30 mio og er der eventuelt klausuler ? :-)
Jeg tror det ligger et sted mellem 3 og 4 mio. euro. samt de sædvanlige klausuler, hvoraf videresalgsklausulen må være den vigtigste.

HF skriver 3 mio euro.
Søren Sorgenfri skriver 3,5 mio. euro
Og EB mellem 25-30 mio. DKK svarende til ca. 3,5-4 mio euro.
I et interview i går på TV3 Sport blev Graversen spurgt til om prisen var 30 mio DKK, og han bekræftede, at det var noget i den stil (uden jeg lige kan huske hans eksakte formulering).

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hvad lærte vi af det her vindue ??

Når Ankersen, Steinlein og Graversen efter DM står og lover køb fra en højere hylde og at klubben skal udvikle sig og lægge på, er det så ikke bare varm luft ??? eller har de mistet jordforbindelsen ?? personligt tror jeg på det sidste

Ikke mindst når Steinlein efter Malmø fadæsen, står og efterlyser 5 pct mere og erkender at man ikke har nået de mål man havde

>>>>det skal ses i sammenhæng med at man ikke har købt ind fra den høje hylde til midtbane og angreb, men hvor man blot har hentet udviklingsspillere, der slet ikke har det der skal til for at hæve nivauet her og nu.

>>>>og man nu tydeligt kan se at Poulsen og Sparv har passeret toppen bjerget uden at reagere på dette

Hvis man vil have succes i europa så er man nød til at hente spillere som FCK gør, ellers bør man stikke piben ind.

THenry

Indlæg af THenry »

ben2han skrev:
31. aug 2018, 22:57
pr0j3ct skrev:
31. aug 2018, 22:50
THenry skrev:
31. aug 2018, 22:42
Der sker ikke mere på indkommende transfers. Vi havde hentet Hjulsager, hvis vi var kommet videre i EL jf. TV3 Sport, der lige havde et interview med Svend G. Det giver pludselig mening, hvorfor han alligevel ikke kom til DK, selvom han er ude i kulden i Celta.
Glad for at vi ikke henter Hjulsager. Så det er positivt.
Men kommer der ikke mindst en klasse signing, så er det efter min mening et dumpet transfer vindue på det sportslige plan og jeg ser os svækket set i forhold til det tidspunkt hvor vi stod med en Drexler.

Økonomisk/forretningsmæssigt kan man ikke sætte en finger på dette transfer vindue.
Klaus Egelund fra EB siger at hans kilder siger, at FCM har fået 19 mill euro i kassen i det her vindue, små 140 mill kr.

Men samtidig har man spillere som Sparv, Poulsen og Del Hende der er faldet i niveau, og man har ikke sørget for det man lovede, nemlig at lægge på.
Jeg deler Egelunds analyse. Vores problem er, at vores profiler kun på papiret er profiler, og har underperformet voldsomt på banen. Paul, Polle, Sparv og Dal Hende skal finde deres niveau, så det er jo et spørgsmål, om man tror, at de kan komme tilbage på det niveau, som de tidligere har vist bl.a. i sidste forår. Eller om man tror, at de er færdige, og vi lige så godt kan købe nogle nye spillere nu til deres positioner.

Jeg så i øvrigt selv det samme interview med Egelund, og da du til tider har det med at "glemme" at citere centrale passager og pointer, så vil jeg lige minde om, at Egelund også mener, at Joel Andersson er et godt køb, og at man ikke tidligere har set en spiller med Evanders CV. Så han roste altså også nogle af vores nyindkøb samtidig med, at de endte med at give os den højeste karakter (sammen med FCK) af alle hold i ligaen for vores ageren på transfervinduet. Begge klubber fik 5 ud af 6. Så det var jo heller ikke, fordi han synes, at vores klub sejler rundt. Det bør også retfærdigvis nævnes, men det passede næppe ind i dit kram.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Uden at vide det, så tror jeg, at vi henter en klasse 8’er som langsomt skal tage over for Polle til vinter. Det vil være rettidigt omhu.

THenry

Indlæg af THenry »

SimonH skrev:
1. sep 2018, 12:48
Uden at vide det, så tror jeg, at vi henter en klasse 8’er som langsomt skal tage over for Polle til vinter. Det vil være rettidigt omhu.
Jep. Det er ikke noget sløjt bud. Vi kiggede jo i den retning med Tibbling, men da det ikke lykkedes, så får Sparv og Polle et halvt år til at bevise, at de stadigvæk kan, og fejler de, så køber vi en ny midtbaneprofil til vinter, inden slutspillet starter (eller senest til næste sommer inden næste europæiske kampagne starter).

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
1. sep 2018, 12:41
slet
Senest rettet af FCM2000 1. sep 2018, 13:58, rettet i alt 1 gang.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
1. sep 2018, 13:55
slet

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
1. sep 2018, 13:01
SimonH skrev:
Jep. Det er ikke noget sløjt bud. Vi kiggede jo i den retning med Tibbling, men da det ikke lykkedes, så får Sparv og Polle et halvt år til at bevise, at de stadigvæk kan, og fejler de, så køber vi en ny midtbaneprofil til vinter, inden slutspillet starter (eller senest til næste sommer inden næste europæiske kampagne starter).
Mon ikke man henter 2, hvis det både er Sparv og Poulsen der svigter begge

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
1. sep 2018, 13:01
SimonH skrev:
Jeg er ikke uenig med jer, men det har vi forventet i en del vinduer efterhånden. Klubben må være skuffet over, at der ikke er nogen internt, der har steppet op, så JP i det mindste kunne aflastes i visse SL kampe.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Fredericias nye angriber (vores)...Chuma anene

https://www.transfermarkt.com/chuma-ane ... ler/136167

Han bliver den næstmest værdifulde spiller iflg transfermarkt i 1. Division. Hans kurve virker meget opadgående, hvorfor det undrer mig, at han vil til Fredericia. 1,88 høj og nordmand.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Hvor ser du de/vi har hentet ham?

Låst