Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Så er der igen Sort Snak, hvor vi diskuterer kampene i #sldk og #eldk samt transfers. Vi har talt med Priske om offensiven, ligesom vi lader op til kampen om skandinavien i selskab med Flodisar - så lyt med enten nu eller på vejen til Malmø
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... ien-220818

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Kent skrev:
22. aug 2018, 16:07
Så er der igen Sort Snak, hvor vi diskuterer kampene i #sldk og #eldk samt transfers. Vi har talt med Priske om offensiven, ligesom vi lader op til kampen om skandinavien i selskab med Flodisar - så lyt med enten nu eller på vejen til Malmø
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... ien-220818
Hoppas det går att förstå min sve-danska ;)
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

[/quote]
[/quote]

Du er nem at forstå 😁
Hvor er det bedst at parkere i morgen for kør-selv folket?
Jeg læste på hjemmesiden, at parkeringsforholdene kunne være dårlige.

Mvh Holger

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Holger skrev:
22. aug 2018, 21:20
[/quote]

Du er nem at forstå 😁
Hvor er det bedst at parkere i morgen for kør-selv folket?
Jeg læste på hjemmesiden, at parkeringsforholdene kunne være dårlige.

Mvh Holger
[/quote]
Hmm, jag kör själv aldrig bil till Stadion så jag har inte full koll... Men det enda med gott om plats nära Stadion är nog parkeringshuset vid Stadion.

Sen finns det ett parkeringshus på ett köpcentrum, Mobila. Det tar ca 15 minuter att gå, men man kommer mig hem lika snabbt för det brukar vara väldigt mycket köer ut från parkeringshuset vid Stadion.

Finns också ett Parkeringshus vid köpcentrum Triangeln, lite längre, ca 20 min att gå tror jag.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hej alle.
Så er transfervinduet lukket for denne gang. Rasmus Ankersen har tidligere gjort status herinde efter transfervinduer. Denne gang har han tilbudt at gøre det i vores podcast på mandag, hvor vi taler med ham. Traditionen tro samler vi dog spørgsmål ind til snakken med ham her på Graven. Så fyr løs - hvilke ting vil I gerne have svar på ifm det netop overståede vindue? Så tager vi spørgsmålene med til ham.

THenry

Indlæg af THenry »

Evander

Jeg er meget spændt på at høre mere om Evander-handlen. Det lyder som en voldsom spændende spiller. Hvordan har man fundet ham og fået en aftale i stand?
Var det svært at overtale ham til at tage til DK, som jo umiddelbart virker som et atypisk valg for en brasilianer?

Hvordan ser I ham passe ind i vores nuværende spilsystem - som 8'er, rendyrket 10'er og kan han evt. spille på en kant?

Forventer I, at han kan bidrage på banen relativt hurtigt og nærmest fra dag 1, eller skal vi have noget mere tålmodighed med ham (pga. han kommer fra en anden kultur, mentalitet og et land, hvor der spilles fodbold på en anden måde end i DK)?

Vil I gøre nogle ekstraordinære tiltag for at integrere ham udenfor banen? Taler han andet end portugisisk og hvis det er tilfældet, hvordan vil I kommunikere med ham? Er der andre i truppen, der kan agere tolk (som Erik for Dovbyk i starten)?

Bedre på bolden

Når jeg ser på de sidste store handler (Joel, Scholz , Evander - og Drexler kan for så vidt også nævnes) klubben har lavet, så ligner det for mig, at vi har hentet nogle bedre boldspillere end, og er gået lidt på kompromis med fysisk stærke spillere, som generelt har været klubbens varemærke. Har der været en bevidst strategi at få tilført flere tekniske kvaliteter f.eks. i det opbyggende spil, eller er det tilfældigt, at f.eks. Scholz ligner en spiller med bedre offensive kvaliteter end de stoppere, som vi havde i forvejen?

Strategi for transfervinduet

Lidt i samme boldgade, så kunne det være interessant at høre mere til, hvilken strategi og tilgang, som man har haft til dette vindue?

Var det f.eks. målet at handle tidligt, så truppen var klar til de vigtige europæiske kampe?

Er der nogle bestemte typer af spillere, der har været fokus på at hente ind for at skabe en anderledes trupsammensætning end i foråret?

Har det været en selvstændig målsætning, at dette vindue skulle genere en stor fortjeneste på spillersalg, eller er det tilfældigt, at man kommer ud med et overskud på et voldsomt beløb på måske op imod 19 mio euro/små 150 mio kr.?

Drexit

Drexler lød som en virkelig spændende spiller, så det er ærgerligt, at han ikke ville være her. Udefra så det ud som om, at man i lang tid jagtede en erstatning for Drexler, og det vel først lykkedes her til sidst med Evander.

Det leder til spørgsmålet, om det er svært at tiltrække store profiler (fra en højere hylde) f.eks. fra udlandet til klubben, eller er den lange jagt mere et udtryk for, at I blev fanget på det forkerte ben, da Drexler fortrød og lige pludselig ville hjem til Tyskland, og at der er behov for at lave en grundig og tidskrævende research på en ny spiller, inden der skal foretage så store investeringer?

Udlejede spillere

Transfervinduet markerede et nyt ben i FCMs forretningsområde: Køb af spillere, der omgående sendes på græs i andre klubber (Reese, Skytte og James). Skal vi i fremtiden forvente, at der bliver købt endnu flere spillere som omgående udlejes til andre klubber, og tænker I i den forbindelse, at 3 spillere i samme vindue er mange, eller er det få i forhold til, hvad vi skal forvente i fremtiden?

Og har man i princippet sat et loft for, hvor mange penge (eller spillere for den sags skyld), som man vil investere i nye spillere, der ikke fra dag 1 forbedre vores eget mandskab?

ben2han

Indlæg af ben2han »

Jeg vil gerne holde mig til det Klaus Egelund og søren Sorgenfri fyrede af i går.

Nemlig

1 - et fantastisk forretningsmæssig vindue, 19 mill euro i kassen efter Egelunds kilder

2 - Sportsligt fuser vindue

- MEd de store ord ledelsen har brugt på om "en hylde højere" eller "Lægge på", det udeblev

- Selv Egelund og Sorgenfri har set, at Poulsen, Sparv og Hende er falmet her i sommerens forløb og de undre sig over, at man ikke netop her har købt ind til de pladser, for umiddelbart er der ikke nogle der kan tage over og løfte holdet.

Egelund og Sorgenfri sagde i går, hver på sin måde, at klubben ikke har lagt på i det her vindue

Nej man har købt til den offentsivve del Okosun og George, men er det at lække på ?

Dovbyk henter man gratis fra et 1 divisionshold i Ukraine som afløser for Sørloth, men er det at lække på ?

Man kvalificere sig ikke til EL og lever ikke op til de mål man har sat om Europe, trods man trækker et middelmådigt hold som Malmø, man har puret pengene ind i soveposen, andre er brugt på Horsens og Fredericia.

Har man netop ikke som Egelund siger, sat sig mellem 2 stole, steinlein taler om 5 pct mere, jamen så er man vel nød til at købe spillere som FCK gør ? elller sætte ambitionerne ned ???

- 3 formæssige problemer år for år op til de her Europakampe

Som Jesper Thygesen sagde på tv3, skal det her ikke have en konsekvens ???

De 2 sidste sæsoner har Thorup ikke kunnet performe holdet til at være klar formæssigt til europakampene, ja måske endda ham selv også, er det ikke alarmerende ????

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Hvordan er Evander aftalen strikket sammen? Har vi en aftale om hans personlige forhold, såfremt vi ønsker at indløse købsoptionen, eller kan han i princippet kræve 2 mil i måneden og dermed umugliggøre transferen for os?

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvordan RA mener vores transfer ageren flugter med det han sagde tilbage den 2. sep 2016, 16:59

"FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold, og det må I gerne holde os op på. Lige nu er vi for svingende i det udtryk, men alle arbejder på at blive mere stabile i det."

Er det stadigvæk vores vision eller er det defensivt fodbold med lange bolde?

Ellers vil jeg ligesom en del andre gerne høre lidt mere om Evander aftalen og om han netop er købt en til hans gamle udtalelse.
Det kunne også være rigtig rart, at høre lidt om hvorfor man endnu ikke har købt JP arvtager? er det noget vi skal forvente i næste transfervindue ?

Så tror jeg det meste andet jeg gerne vil vide er skrevet af andre. Synes Thenry kommer godt ind over det meste.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Super indlæg THenry, ved ikke helt hvad jeg kan supplere med da du dækker alle de spørgsmål jeg selv har.(bare bedre formuleret)

Men jeg vil godt høre Ankersens mening om hvor han selv synes vi står i forhold til de nye målsætninger han stod og fortalte om da vi netop havde sikret guldet. Der blev snakket om at optimere og at vi som klub skulle rykke os til næste niveau. Det mener jeg helt bestemt også vi har gjort på et par punkter som f.eks spillersalg og til et vis punkt setuppet. Men i forhold til at hente spillere af en højere kaliber mener jeg stadig vi har en del til gode.
Evander er eneste X-factor spiller der er hentet hele året og han er et stort spørgsmålstegn. Det stemmer ikke helt overens med udtalelser og ambitioner?? Er det for svært at tiltrække spillere fra højere hylder?

Hele året har spillet været hakkende og vi har levet højt på dødbolde og fysik og alt for ofte starter vi kampene uden gejst og vilje, er det virkelig sådan vi skal fremstå?-hvorfor er vi ikke som vilde ulve ved kampstart som vi var engang. Jeg savner noget bedre fodbold, vilje og vildskab end det vi levere p.t. specielt fra de bærende krafter som Polle og Sparv.

Tibbling, helt ærligt hvad havde i forventet???-synes det er en latterlig sag der får os til at virke barnlige. Men kender vi alle detaljer?

Uefa-kampagnen blev som sædvanlig én stor skuffelse, hvornår erkender man at man ikke kan spadsere sig igennem til et gruppespil? Der skal invisteres INDEN man når playoff og IKKE sælges!! Det er en fadæse af rang at man ikke fik erstattet Drexler i tide i min optik.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Man kunne passende spørge Ankersen om:

1) om han har fortrudt hans udmelding om køb fra højere hylder og/eller om at lække på ?

2) køb af Dovbyk, George og Okosun havde/har de klassen til at spille FCM i gruppespil ?

2) er det optimalt at hente Evander til sidst, og Andersson undervejs set i forhold til at være klar til europa kampe ?

3) blev Drexler sagen håndteret korrekt ? set i forhold til at man havde CL kampe foran sig ?

4) er det ikke en fejl, at man ikke har gjort klar til et generationsskifte på midten (Sparv og Poulsen) ?

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om Fredericia aftalen, har det indflydelse på fremtidige udlejninger hertil, såfremt det lykkedes for Fredericia at rykke op?

Derudover synes jeg egentlig THenry kommer ind på det meste :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Før jeg kommer til mine spørgsmål vil jeg gerne sige tak for at formanden holder fanen højt og bibeholder hans selvskabte tradition med at stå til rådighed efter hvert vindue. Efter min mening er det også godt at klubben gerne vil bakke "Sort snak" op - lige i dette tilfælde havde jeg dog personligt foretrukket at det var blevet fastholdt i det hidtil skriftlige format.

Baggrund for mine spørgsmål:
UEFA har som bekendt kysset de store klubber i "stjernen" og lavet en ny struktur der gør det sværere for alle i de mindre ligaer at komme ind i turneringen med det misledende navn, Champions League. Det har medført en hel ny seedning struktur også til EL. Det giver helt anderledes krav for at komme i et EL gruppespil hvis man ikke er mestre. Ifht seedningspuljerne i år, ser det ud til at chancevurderingen for at komme videre fra EL playoff runden med en gennemsnitslodtrækning er faldet fra ca 50% til ca 35%, da vi ikke længere har point nok til at kunne opnå seedning i Q4. Fremover ser det ud til at vi skal have mindst 2 tællende gruppespil for at have en chance for seedning i Q4.

Danmarks landekoefficient var i kraft af vores 15/16 europa sæson og FCKs stabilitet med gruppespil, i en særdeles interessant position inden dette års europæiske kampagne. Ikke alene så vi ud til at kunne komme i top 15 og dermed få en ekstra plads i Europa til dansk fodbold, vi havde også muligheden for at komme helt op i top 12 som ville sikre to danske hold et europæisk gruppespil i 2020. Det ville dog kræve to danske hold i gruppespil i år for at opnå en top 12 eller i det mindste bringe os i en fordelagtig position som udfordrer til top 12 de kommende år.

FCK havde ramt 11 af de sidste 12 gruppespil som blev opnået via dygtighed og en pæn portion held. Derfor måtte man inden lodtrækningerne formode at FCK havde en ok chance for at nå et gruppespil i år. Som forsvarende mestre havde vi en dobbelt chance for at komme i Europa så det lignede en gylden chance for dansk fodbold med to hold i et gruppespil. Størst mulighed for 2+ danske hold i gruppespil vil som det ser ud nu være når FCK IKKE er blevet mestre, da de bedre er i stand til at klare kvalifikationen via deres erfaring og deres rangering. Det vil give et andet dansk hold to muligheder som mestre. Så større mulighed for dansk fodbold end i år får vi næppe mange af

Spørgsmål:

1) Hvor meget har ovennævnte forhold betydet i jeres planlægning af transfervinduet?

2) Du har tidligere udtalt at din filosofi er at fodbold er en branche hvor der skal tages større risici end normalt for at klare sig i det lange løb. Tog i med ovennævnte betragtninger in mente nok risici i dette vindue? Her tænker jeg på at nogle gange må man også kunne se fordele i at betale premium for en spiller, hvis omstændighederne er til det. Med tanke på vores salg i vinter og dette vindue som har givet mange penge i kasse og de ovennævnte forhold, så mener jeg at dette sommervindue var et vindue hvor det var altafgørende at tage meget større risici end normalt. Et gruppespil i år ville have gjort underværker for dansk fodbold og FCM i særdeleshed. Mere end normalt

3) Signingen af Drexler var rettidig og samtidig rettet mod vores største udfordring - skabelsen af chancer fra vores midtbane i åben spil. Fortryder du at i lod ham gå uden at have en afløser parat til disse vigtige europæiske kampe. Kunne man evt. have ventet til efter Q4 var overstået?

4a) August måned er den måned der er vigtigst for vores fodbold forretning. Hvad vil klubben gøre fremadrettet for at vi ser et bedre FCM på dette tidlige tidspunkt af sæsonen?

4b)Tidspunktet af Drexler signingen lignede et skifte i tankegang om at man gerne vil have forstærkninger ind tidligere. men det kunne jo også blot være et udtryk for at man havde set en spiller som man skulle nå at have fat i mens han var under markedspris. Kunne man forestille sig at klubben fremover mere målrettet vil prøve at få afgørende spillere ind i vintervinduet så de kan blive integreret inden de vitale kampe i august?

5) Er det stadig en ligeså stor hæmsko at komme fra Heden som altid når man skal have nye spillere, eller fornemmer du et stemning skifte?

6) Vi har under Thorup haft 6 afgørende runder i Europa (APOEL, Southampton, Osmanlispor, Limassol, Astana og Malmø) scoret 3 gange hjemme og 9 gange ude. i 15/16 spillede vi mod APOEL og Southampton hvor vi var pæne underdogs efter min mening, undlader vi dem og kigger på de sidste 3 kampagner så har vi kun jævnbyrdige modstandere tilbage (indenfor 60/40 i min optik). Der har vi scoret 1 mål (fire kampe!) hjemme og 7 ude . Det er ikke et sandhedbyrd i sig selv men vidner om at vi har problemer med at skabe spillet på egen bane, hvilket også er det indtryk man er gået hjem med efter de nævnte kampe. Det har mest af alt været passivt grænsende til det apatiske hjemme. Malmø var dog et lille skridt i den rigtige retning efter min mening. Er det en udlægning du er enig i eller siger jeres stats noget andet?

7) Næste år forsvinder vores klart dårligste år på landekoefficienten, det vil sige at der har vi en ny stor chance for dansk fodbold for at presse os op i selskabet hvor vi får 2 garanterede gruppespil i 2021. Kunne man forestille sig et FCM tage større risici som forberedelse til næste års europæiske kampagne?

Næste år er også sidste sæson inden vi bliver 5 hold i Europa som det ser ud nu og derfor skal næste års opnåede point kun deles med 4 og ikke med 5 som i 2020 hvor vi næsten med sikkerhed får 5 hold med. Ser man bort fra landekoefficienten og kigger på os selv så varer pointene fra 15/16 jo heller ikke evigt og vi skal nu have to tællende gruppespil for at have en chance for en seedning i playoff
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Svarer RA ikke herinde som han plejer? Som hørehæmmet er radio ikke lige sagen, vil gerne se svarene skriftligt :-)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
2. sep 2018, 13:56
Svarer RA ikke herinde som han plejer? Som hørehæmmet er radio ikke lige sagen, vil gerne se svarene skriftligt :-)
Han sprang faktisk helt over i sidste transfervindue, så det er vel bedre end ingenting.

Besvar