Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mmgala

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af mmgala »

Nej det kan vi godt blive enige om, at det ikke gør, altså blive bedre på magisk vis hen over natten, men truppen har præsteret dårligere og dårligere ( hvilket jo understøttes, af stort set samtlige såkaldte fodbold eksperter tv/radio)

Det er selvfølgelig klub blasfemi, men i de stille timer, rammer der da en gang i mellem en tanken mig.... Hvis vi nu ikke var blevet mestre... Så var han røget..... For det var da også kun i efteråret vi spille godt der (host sørloth), bevares vi fik point, men det var ofte stolpe ind i foråret.

Jeg er så røv træt af at høre at... Ja vi spillede ikke godt men vi fik 3 point

Han har fået det han skulle have... Hylde eller ej ....jeg vil gerne ønske mig en træner med flere ideer og taktisk forståelse

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Uanset hvad så spiller vi i hvert fald en kedelig gang passiv fodbold. Man kan godt ønske sig lidt tilbage til Erik Rasmussen dagene, hvor vi døde i offensiven, eller Glens tid da fight og vilje var et mantra.

Men altså, uanset hvordan man vender og drejer det, så scorer vi mange points, vi er stabile i toppen, selvom det ikke er så kønt at se på, så har vi langt færre udfald end førhen. Jeg tror ikke det giver mening at skifte træner.

Forhåbentlig kan en type som Evander bringe lidt kreativitet ind på holdet, klubben har jo vidst vi manglede sådan en type når man hentede Drexler, og efter det salg var determineret på at finde en anden 10´er. Vi har brug for en til at bygge spillet op for os. Forhåbentlig er Evander klar til at gå direkte ind på holdet, så ser vi måske den opblomstring igen, som vi oplevede under Sørloth?

ben2han

Indlæg af ben2han »

Ravnen skrev:
31. aug 2018, 00:45
Uanset hvad så spiller vi i hvert fald en kedelig gang passiv fodbold. Man kan godt ønske sig lidt tilbage til Erik Rasmussen dagene, hvor vi døde i offensiven, eller Glens tid da fight og vilje var et mantra.

Men altså, uanset hvordan man vender og drejer det, så scorer vi mange points, vi er stabile i toppen, selvom det ikke er så kønt at se på, så har vi langt færre udfald end førhen. Jeg tror ikke det giver mening at skifte træner.

Forhåbentlig kan en type som Evander bringe lidt kreativitet ind på holdet, klubben har jo vidst vi manglede sådan en type når man hentede Drexler, og efter det salg var determineret på at finde en anden 10´er. Vi har brug for en til at bygge spillet op for os. Forhåbentlig er Evander klar til at gå direkte ind på holdet, så ser vi måske den opblomstring igen, som vi oplevede under Sørloth?
Din analyse er nok rigtig, men at FCM kan ligge i toppen uden at spille fodbold, er vel udtryk for dansk fodbolds niveau, skal man videre i EL så kræver det måske at man kan spille fodbold ?

Din analyse er nok også rigtig angående Evander, men det altid sundt at stille spørgsmålstegn ved en træner, uden dog at fyrer ham her og nu.

Det jeg frygter med Thorup er at Thorups stædighed og konservatisme, gør at Evander får en lang vej til at komme på holdet, med undskyldninger om at han lige skal tilvendes Danmark osv.

Jeg mangler mod fra den mand af, det er rammende at Sparv og Okosun spiller en god gang fodbold mod Randers faktisk det bedste set i efteråret, og så vender Poulsen tilbage ? og så !

Poulsen og Sparv trækker tempo og hurtig boldomgang ud af holdet, mod Randers så man en hurtig boldomgang.

Har Thorup mod på at sætte enten Sparv og/eller Poulsen på bænken ?? og anførebindet af Poulsen ??

Som det er nu, så skal der en forandring til, som man så sidste år hvor man lavede en ny formation som gav energi.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

HKP skrev:
31. aug 2018, 00:30
Nej, men truppen var gearet sidste år og året inden......og hvordan gik det der???? do u see my point?
Det er jeg ikke nødvendigvis enig i, at den var. Og hvis din pointe er, at alt på magisk vis bliver bedre, hvis bare vi fyrer Thorup, så nej. Det gør det ikke. Det er en klassisk fodboldfloskel.

Min pointe er, at vi bliver nødt til at overveje, hvordan vi griber målsætningen an på det organisatoriske niveau. Det er langt større end Thorup ind/ud. Vi skal have truppen klar, trimmet og i topform omkring juli. Det er en kæmpe opgave at løse, men det er det, vi må sigte efter. Og samtidig skal vi overveje, om vores handlinger pt. stemmer overens med vores målsætninger. Bør vi investere endnu mere aggressivt for at bryde gennem muren til Europa? Det er den slags spørgsmål, der er afgørende for klubbens fremtid.

Hvad er Benhams ambitionsniveau lige nu? Det kunne godt se ud til, at hans to klubber har fundet et niveau, de har svært ved at komme videre fra. Er der plads til flere gambles, eller skal vi stille os tilfredse med det, vi har?

Nå, men bare rolig. Thorup skal nok smutte en dag, og du skal også nok nå at blive træt af den næste træner.

Det er nødvendigt at se på større perspektiver end det.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Jeg tror der kommer til at ske meget i dag. Jeg tror at Sanneh og Duelund ryger. Jeg håber at der kommer en start-11'er forstærkning ind på midtbanen og så en start 11'er i angrebet.

Men tænker ledelsen:

1) Vi missede europa, så vores trup er god nok som den er nu, vi skal mest sælge.

2) PIS, vi missede europa. Hvordan kan vi købe ind så vi er sikre på MINDST en 2. plads i ligaen og er KLAR fra start med et sammenspillet hold, når vi skal prøve igen næste sæson.

Jeg tror desværre det bliver en salgs- og udlejningsdag for FCM. Jeg tror vi sælger Duelund, Sanneh og evt. også Wickheim, hvis der kommer et rigtigt stort sidste-øjebliks bud. Der bliver lejet en masse ud.

Vi får max et par database-spillere ind fra et eller andet østeuropæisk land.

Jeg ville ØNSKE at vi sagde løsning 2 istedet, og tænkte: Nu har vi en enorm pose penge. Hvordan handler vi NU, så når vi har fået en 1./2. plads i ligaen, er vi klar med et sammenspillet hold. Vi lægger nogle af vores (rigtig mange) millioner på 2 spillere. En angriber og en midt midt og så betaler vi sgu hvad det koster. Vi er trods alt jyder og ved at kvalitet koster penge. Det der med at 'outsmarte' har jo ikke fungeret en skid indtil videre. Men det ville overraske mig ekstremt hvis det skete.

Og så beder jeg til Gud om at Evander river ligaen midtover. Gad vide hvad han tænkte i går?

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Acebone skrev:
31. aug 2018, 01:03
HKP skrev:
31. aug 2018, 00:30
Nej, men truppen var gearet sidste år og året inden......og hvordan gik det der???? do u see my point?
Det er jeg ikke nødvendigvis enig i, at den var. Og hvis din pointe er, at alt på magisk vis bliver bedre, hvis bare vi fyrer Thorup, så nej. Det gør det ikke. Det er en klassisk fodboldfloskel.

Min pointe er, at vi bliver nødt til at overveje, hvordan vi griber målsætningen an på det organisatoriske niveau. Det er langt større end Thorup ind/ud. Vi skal have truppen klar, trimmet og i topform omkring juli. Det er en kæmpe opgave at løse, men det er det, vi må sigte efter. Og samtidig skal vi overveje, om vores handlinger pt. stemmer overens med vores målsætninger. Bør vi investere endnu mere aggressivt for at bryde gennem muren til Europa? Det er den slags spørgsmål, der er afgørende for klubbens fremtid.

Hvad er Benhams ambitionsniveau lige nu? Det kunne godt se ud til, at hans to klubber har fundet et niveau, de har svært ved at komme videre fra. Er der plads til flere gambles, eller skal vi stille os tilfredse med det, vi har?

Nå, men bare rolig. Thorup skal nok smutte en dag, og du skal også nok nå at blive træt af den næste træner.

Det er nødvendigt at se på større perspektiver end det.
Jeg er ihvertfald træt af de folk der er totalt ligeglade med at vi ikke når vores målsætninger. Og sorry, her er det altså træner der har ansvaret. Du kan snakke om strategi og nye spillere i ligeså mange år du har lyst til. Med Thorup kommer vi ikke til at spille europæisk.... vi kan komme i toppen af suppen, men that's it! Hvad der er meget værre i min personlige optik er, at vi ikke træner åbent spil men udelukkende dødbolde... (sådan ser det hvertfald ud...) Med andre ord er vi hverken i stand til at spille europæisk eller seværdigt bold...

Fint at du er helt ok med de præmisser, men jeg er bare ikke.

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Håber at vi henter Tibbling!

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Diebesten skrev:
31. aug 2018, 09:10
Håber at vi henter Tibbling!
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7286873

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

HKP skrev:
31. aug 2018, 08:51
Fint at du er helt ok med de præmisser, men jeg er bare ikke.
Jeg er ikke "ok med de præmisser", men flot stråmand.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Sorgenfri skriver at Anderlecht prøver en sidste gang at hente sanneh. Jeg ville have det fint nok med hvis vi sælger ham til lad os sige 60 mio. kr.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Mon ikke han ryger for 45 og Due for noget af det samme og der så efterfølgende kan laves et spin omkring økonomi grundet transfer, eftertragtede spillere mv. som kan fjerne fokus fra europæisk exit...

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, og det forklarer alt om hvorfor han har præsteret sådan i kampene mod Malmø.

Godt vi kommer af med spillere, som tænker mere på dem selv end klubben.

60 millioner for Bubacarr og 30 millioner for Duelund!

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

60 mio. for Sanneh, når vi kun skal spille hjemlige turneringer og er godt besat i forsvaret. Det er sgu okay. Godt salg igen med en spiller, som kun var her en halvsæson.

Jeg vil huske Sanneh for en forbilledlig indsats i foråret - og nok i særdeleshed for dét mål på Brøndby Stadion, som var med til at tippe mesterskabet vores vej. Tak for det, Buba. Og så vil jeg forsøge at glemme de mindre gode præstationer, f.eks. i går. Man kan nok ikke helt lade være med at tænke, om han mentalt var på vej videre.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Okay, så får vi så 90 mio mere ind eller måske 75 eller hvad vi nu skal betale Horsens for Buba. Det er fanme mange penge. Lad os nu for satan købe nogle solide spillere på midtbanen og i angrebet. You have to spend money, to make money. Det har vel aldrig været tydeligere, end hver gang vi ryger ud af europa pga. manglende kvalitet.

Jeg ville have det superfint hvis vi gav 30 mio. for Tibbling og 25-30 for en topangriber et sted fra med beviste mål i støvlerne.
Senest rettet af Fodboldfan 31. aug 2018, 11:28, rettet i alt 1 gang.

Låst