Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
30. aug 2018, 21:42
mmgala skrev:
30. aug 2018, 21:32
Nu bliver spørgsmålet vel ikke længere hvem der skal ind.... Men hvem der skal ud ☹️
Jeps. Den kedelige variant, desværre. Hvis Tibbling eller andre skævede småinteresseret til os, så gør de det med garanti ikke nu. Godt vi fik Evander i fælden, inden det her.

Vi sælger Due og måske endda Sanneh og lejer nogle stykker ud. Og så må vi begynde at tænke os godt og grundigt om, hvordan vi får bygget et tilpas slagkraftigt hold op igen.
enig, men man er nød til at hente nogle spillere til CM som kan løfte holdet spilmæssigt, man kan måske gå længere end dig og sige at Sanneh er en historie, men det vil være sundt for alle parter at både Paul og Duelund kom videre.

2 gange i træk har Thorup startet sæsonen op med spillere der samspilsmæssige har været helt væk, og det er en katestrofe når man spiller om europa

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Mit største ønske for morgendagen er et Paul exit. Det må vække undren internt, at han først gik i stå og lu gradvist tilbage. Den chance i dag er jo faktisk kæmpe stor.

Han bliver aldrig en notorisk målscorer. Ud, tak. Aner dog ikke hvem der skulle lægge de 40+ som sikkert er den virkelighedsfjerne pris om ikke mere.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Acebone skrev:
30. aug 2018, 21:42
mmgala skrev:
30. aug 2018, 21:32
Nu bliver spørgsmålet vel ikke længere hvem der skal ind.... Men hvem der skal ud ☹️
Jeps. Den kedelige variant, desværre. Hvis Tibbling eller andre skævede småinteresseret til os, så gør de det med garanti ikke nu. Godt vi fik Evander i fælden, inden det her.

Vi sælger Due og måske endda Sanneh og lejer nogle stykker ud. Og så må vi begynde at tænke os godt og grundigt om, hvordan vi får bygget et tilpas slagkraftigt hold op igen.
Helt enig.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Lund7400 skrev:
30. aug 2018, 21:58
Mit største ønske for morgendagen er et Paul exit. Det må vække undren internt, at han først gik i stå og lu gradvist tilbage. Den chance i dag er jo faktisk kæmpe stor.

Han bliver aldrig en notorisk målscorer. Ud, tak. Aner dog ikke hvem der skulle lægge de 40+ som sikkert er den virkelighedsfjerne pris om ikke mere.
Men viser dagens kamp + opstarten ikke ? , at man end ikke har bare een klasseangriber i truppen ?

Man starter i dag op uden angriber, trods Paul fik frikamp sidste weekend.

man kunne passende overveje at sende enten Dovbyg eller George videre til Fredericia og sælge Paul og købe 1 klasseangriber fra den berømte hylde.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Lund7400 skrev:
30. aug 2018, 21:58

Spørgsmålet er jo nok, hvad kan vi nå inden imorgen?

Hvem skal lejes ud? (Kandidater)
Brandhof
Baidoo
Kraev
Madsen
Cajuste

Sælges:
Duelund
Sanneh
Poul

Ind:
Formodentlig ingen, men en klasse CM er en mangel varer, jeg synes faktisk Sparv gør hvad han kan, Men j Poulsen er bare ikke stærk nok i en kamp som idag. Tibling er dog nok urealistisk nu.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Poul,Sanneh, Wickheim, Duelund er vel spillere som kan være på rampen i morgen... en 8’er og en wb der kan konkurrere med MDH vil være positive tilføjelser... og en angriber der ved hvor målet står...

ben2han

Indlæg af ben2han »

NyX skrev:
30. aug 2018, 22:21
Poul,Sanneh, Wickheim, Duelund er vel spillere som kan være på rampen i morgen... en 8’er og en wb der kan konkurrere med MDH vil være positive tilføjelser... og en angriber der ved hvor målet står...
Når du efterlyser wb, kan man ikke tilføje MDH til listen over spillere der kan være på vej ud i morgen ???

Sanneh, Paul, Duelund og Del hende må for min skyld godt rejse, hvis man kan hente en VWB der kan spille fodbold, 1-2 CM og en angriber, alle fra den berømte hylde.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

ben2han skrev:
30. aug 2018, 22:28
NyX skrev:
Når du efterlyser wb, kan man ikke tilføje MDH til listen over spillere der kan være på vej ud i morgen ???
Han er “god nok til superligaen” og det er der vi er nu - i superligaen med fokus på et hold der kan sikre top seks og slutspil om medaljer og europæisk kval.

Spørgsmålet er hvor mange der ryger i morgen og til vinter. Og om der måske kommer en “plaster på såret” transfer...

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

NyX skrev:
30. aug 2018, 22:34
ben2han skrev:
30. aug 2018, 22:28
NyX skrev:
Han er “god nok til superligaen” og det er der vi er nu - i superligaen med fokus på et hold der kan sikre top seks og slutspil om medaljer og europæisk kval.

Spørgsmålet er hvor mange der ryger i morgen og til vinter. Og om der måske kommer en “plaster på såret” transfer...
Med den her udmelding fra Steinlein, er der vist noget de må erkende

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... -naesen-nu

1) Bedre indkøb siger Steinlein ?

klubben har helt klart fejlet i det her vindue, man levede ikke op til det man meldte ud efter DM. "den højere hylde"

Man henter George og Okusun til offensiven ? men har de klassen til at bringe FCM i gruppespillet ?

Har f.eks. en Del Hende klassen til at bringe FCM i gruppespil, BT kritisere Del Hende for det første mål

2) Man køber ind til Horsens og Fredericia og sætter sig på flere stole, frem for at sikre kvalitet til eget hold

3) man henter en masse talenter tilbage til opstarten men det skaber en masse uorden i opstarten.

4) det er anden sæson at Thorup ikke kan performe holdet til at være klar
Derfor må man også stille spørgsmåltegn ved Thorup

5) Man har ikke erkendt, at JPs spil er og har været nedadgående specielt efter sommerpausen, Sparv ligeså

6) Bak melder ud efter kampen igen og som han gjorde efter Astana kampen

Han må tage et medansvar eller opgør med Thorup

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ba ... r-som-hold

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er jeg faktisk glad for at høre Steinlein sige. Det er præcis sådan, jeg har det. Lidt befriende at læse.

Vi skal VIRKELIG tænke os om nu. Hvad gør vi galt, hvad kan forbedres. Så vi ikke bare fortsætter med at løbe hovedet mod muren. Det er for mig at se alfa og omega, at vi skal have et hold, der er toptunet, når de europæiske kvalkampe er på programmet. Det duer ikke at have et hold, der har formdyk i august - den mest kritiske måned for de ambitioner, vi har.

Det er lige præcis det her, de store strateger skal finde ud af nu. Altså: Benham, Ankersen og Steinlein. Vi er jo så frustrerende tæt på, og de VED, at hvis vi bare var en anelse bedre, så stod belønningerne også i kø. Det er et kæmpe udstillingsvindue at spille europæisk gruppespil, og vi stagnerer uden.

Vi er ved at slå os fast som en topklub i Danmark. Det er jo rigtig positivt. Men vi skal til at have elimineret mængden af europæiske fjumreår.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
30. aug 2018, 23:05
Det er jeg faktisk glad for at høre Steinlein sige. Det er præcis sådan, jeg har det. Lidt befriende at læse.

Vi skal VIRKELIG tænke os om nu. Hvad gør vi galt, hvad kan forbedres. Så vi ikke bare fortsætter med at løbe hovedet mod muren. Det er for mig at se alfa og omega, at vi skal have et hold, der er toptunet, når de europæiske kvalkampe er på programmet. Det duer ikke at have et hold, der har formdyk i august - den mest kritiske måned for de ambitioner, vi har.

Det er lige præcis det her, de store strateger skal finde ud af nu. Altså: Benham, Ankersen og Steinlein. Vi er jo så frustrerende tæt på, og de VED, at hvis vi bare var en anelse bedre, så stod belønningerne også i kø. Det er et kæmpe udstillingsvindue at spille europæisk gruppespil, og vi stagnerer uden.

Vi er ved at slå os fast som en topklub i Danmark. Det er jo rigtig positivt. Men vi skal til at have elimineret mængden af europæiske fjumreår.
Det er jeg enig i. Ledelsen må i dette vindue stå til ansvar for at de sendte Drexler videre uden at have en afløser klar. Det var en bommert af Sisto dimensioner. Desuden undrer det mig også at Duelund ikke allerede er meldt solgt. Hvis der på nogen måde kan være tvivl om den handel er det en kæmpe katastrofe han ikke deltog i Malmø kampene. Der var simpelthen alt for meget på spil til at man kan lade en handel på ca 25 mio stå i vejen for at en af vores få kreative spillere ikke kan være med. Var Due ukampdygtig så er det naturligvis en anden sag.

Derudover må man også kigge på hele off season. Fik holdet de rigtige betingelser for at præstere i den sidste halvdel af august? Man sælger en Drexler til et hold der spiller 2. Bundesliga. Kunne man ikke have fortalt Drexler at han skulle deltage i vores kval medmindre man fandt en anden spiller, da han var købt tidligt ind med henblik på netop dette?
Hvad er trænerens rolle i den totalt kiksede opstart vi har haft og har han redskaberne der kræves af en træner i de tætte europæiske kampe?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mmgala

Indlæg af mmgala »

Måske også ledelsen skulle sætte sig med og finde ud af, om Thorup er den rigtige til jobbet..... Har han aldrig været i min optik (selv med mesterskabet i tankerne) holdet præsteret generelt kun 1 god halvleg og spillet er hakkede. Og der er INGEN overordnet idé med vores spil.

Han kan ikke sætte et hold det kan spille BOLD mod andre æropæiske hold og han har glippet at få os i de slutspil som han har haft indflydelse på.

Så vil nogen sige, ja ja men han fik os i gruppespil første år....NEJ det gjorde holdet og den bølge vi red på, samme de kvaliteter vi havde.....Thorup har endog selv udtalt, at han først ville få sat dit præg efter jule pause også pga. det tætte program.

Han skal fandme ud Nu

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror ikke på, at det hele på magisk vis bliver bedre af at fyre Thorup. Og hvad vigtigere er, det tror Ankersen og co. heller ikke. Hvis man har fulgt med i, hvad Ankersen siger, så har en trænerfyring mindre effekt, end folk tror.

Truppen var ikke optimeret til de her kampe, og det er sgu ikke kun Thorups skyld.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Acebone skrev:
31. aug 2018, 00:26
Jeg tror ikke på, at det hele på magisk vis bliver bedre af at fyre Thorup. Og hvad vigtigere er, det tror Ankersen og co. heller ikke. Hvis man har fulgt med i, hvad Ankersen siger, så har en trænerfyring mindre effekt, end folk tror.

Truppen var ikke optimeret til de her kampe, og det er sgu ikke kun Thorups skyld.
Nej, men truppen var gearet sidste år og året inden......og hvordan gik det der???? do u see my point?

Kom nu ind i kampen....!! Det var sidste chance for vores pseudotræner til at vise at han kan få os i Europa..... nej, Southampton var ikke en taktisk genistreg men et one-hit-wonder...., der var motivitationen givet fra startfløjtet...

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Acebone skrev:
30. aug 2018, 23:05

Øøøøhhhhh.... skulle vi så ikke også have tænkt os om efter de sidste par gange hvor det glippede...???????

Låst