Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af SimonH »

pr0j3ct skrev:
28. aug 2018, 21:19
Håber ikke vi giver hverken 30-35mio. eller 25 mio. for Tibbling. Bevares han er da en fin spiller, med potentiale, men slet ikke det værd her og nu, efter min mening. En Drexler for 18,5 mio. Så tænk på hvad vi burde kunne få for 30-35 mio. uden at skulle overbetale en liga rival, for en utilfreds spiller.
Enig

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

pr0j3ct skrev:
28. aug 2018, 21:19
Håber ikke vi giver hverken 30-35mio. eller 25 mio. for Tibbling. Bevares han er da en fin spiller, med potentiale, men slet ikke det værd her og nu, efter min mening. En Drexler for 18,5 mio. Så tænk på hvad vi burde kunne få for 30-35 mio. uden at skulle overbetale en liga rival, for en utilfreds spiller.
Det er jo lidt svært med pris, jeg synes at hvis man kan få ham til nogenlunde samme pris som vi får for Duelund vil det egentligt være fint.

Jeg mener vi bliver markant forstærkede og Brøndby måske noget svækket på den korte bane? (Jeg synes Muktar er overvurderet)

En pris på 25 mio vil jeg ihvertfald være helt OK med + evt klausuler.

THenry

Indlæg af THenry »

Mediernes vinkling er ganske forudsigelig, og alt hvad vi foretager os i øjeblikket er for at genere Brøndby, men anyway så kigger vi også på Hagi Jr. https://www.bt.dk/superligaen/broendby- ... r-fcm-igen

Muligvis får det betydning om Evander som forventet går igennem, men det kan også være et tegn på, at Due er på vej ud, og at odds på at Tibbling kommer til Heden nok er imod, at det sker, så vi skal have linet alternative planer op.

Hagi kunne sagtens være en profil, der passer ind i det, som vi ofte har jagtet, og nå ja. Han har også været på The Guardians liste over top 50 største talenter ;)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er klar forhandlingsstrategi: Acceptér buddet på Tibbling, eller vi køber alle jeres transferemner. ;)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Håber sgu det er en joke med Tibbling og at ledelsen bruger kræfterne på noget seriøst andet steds. En type der er mere Drexler end Tibbling. Desuden, hvem siger at Tibbling ikke vil begynde at brokke sig så snart at spilletiden ikke er hvad den unge herre synes passer ham.

Det er slet ikke realistisk at Brøndby vil sælge til os uden at vi i den grad betaler premium. Det kommer ikke til at ske, dertil er vores ledelse (og Troels Bech) alt for fornuftige.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH

Indlæg af SimonH »

I øvrigt fantastisk at vi har købt Joel andersson til ca. samme pris som Gammelby. Andersson er dog bare 3 gange så god. Sindssyg god spiller vi har fået der. Jeg er virkelig imponeret over hans presspil, som er fænomenalt.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

SimonH skrev:
29. aug 2018, 00:50
I øvrigt fantastisk at vi har købt Joel andersson til ca. samme pris som Gammelby. Andersson er dog bare 3 gange så god. Sindssyg god spiller vi har fået der. Jeg er virkelig imponeret over hans presspil, som er fænomenalt.
3 gange så god som Gammelby? - Gammelby har da vist langt mere i ligaen for Silkeborg end Andersson har over hovedet har været i nærheden af.
Det er alt for tidligt at drage nogle som helst konklusioner på de 2 spillere. Jeg er enig i at Andersson ser spændende ud, men mener bestemt ikke han har blæst ligaen omkuld endnu.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Noget kunne tyde på, at vi får lov at beholde Bubacarr Sanneh, da Anderlecht ser ud til at have fundet to andre midtstoppere.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux ... arsspiller

Det bliver stadig spændende, men det ligner mere at han bliver og hvis han skifter, så er det nok ikke Anderlecht.

974

Indlæg af 974 »

Densestar7430 skrev:
29. aug 2018, 08:29
SimonH skrev:
3 gange så god som Gammelby? - Gammelby har da vist langt mere i ligaen for Silkeborg end Andersson har over hovedet har været i nærheden af.
Det er alt for tidligt at drage nogle som helst konklusioner på de 2 spillere. Jeg er enig i at Andersson ser spændende ud, men mener bestemt ikke han har blæst ligaen omkuld endnu.
Ah.. Densestar
Den kan du sgu ikke helt lave synes jeg :-)

Når du gerne vil sammenligne dem i Superligaen, så har Joel jo kun spillet her i denne sæson
Der har han spillet 4 kampe og scoret 1 mål

Gammelby har spillet 1 kamp + fået 1 minut og ingen mål

Joel har desuden deltaget i 4 europæiske kampe - Gammelby 1

Sammenligner man ellers, så har Joel jo spillet i Allsvenskan for Häcken og Gammelby for Silkeborg
Her kan man måske argumentere for at Gammelby har bedre stats eks. målmæssigt, men det er jo svært ellers at vurdere, da vi vel næppe har set mange kampe med Joel Andersson i svensk tv nogen af os :-)

Joel Andersson landskamp karriere overstiger i HØJ grad Gammelbys!
9 mod 1 U21 kampe ialt - Joel endda med 1 mål
+ at Joel har en A-landskamp og et hav af ungdomslandskampe
Gammelby har kun en enkelt U20 landskamp udover det

Når det er sagt, så er jeg enig i at vi ikke bare kan hævde at Joel Andersson er 3 gange så god som Gammelby ;-)

Der var vel også en grund til at vi selv ville hente Gammelby i sin tid, og er sikker på at vi også var blevet glade for ham her (han er jo da iøvrigt fra Ikast...)

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

974 skrev:
29. aug 2018, 11:01
Densestar7430 skrev:
29. aug 2018, 08:29
SimonH skrev:
Ah.. Densestar
Den kan du sgu ikke helt lave synes jeg :-)

Når du gerne vil sammenligne dem i Superligaen, så har Joel jo kun spillet her i denne sæson
Der har han spillet 4 kampe og scoret 1 mål

Gammelby har spillet 1 kamp + fået 1 minut og ingen mål

Joel har desuden deltaget i 4 europæiske kampe - Gammelby 1

Sammenligner man ellers, så har Joel jo spillet i Allsvenskan for Häcken og Gammelby for Silkeborg
Her kan man måske argumentere for at Gammelby har bedre stats eks. målmæssigt, men det er jo svært ellers at vurdere, da vi vel næppe har set mange kampe med Joel Andersson i svensk tv nogen af os :-)

Joel Andersson landskamp karriere overstiger i HØJ grad Gammelbys!
9 mod 1 U21 kampe ialt - Joel endda med 1 mål
+ at Joel har en A-landskamp og et hav af ungdomslandskampe
Gammelby har kun en enkelt U20 landskamp udover det

Når det er sagt, så er jeg enig i at vi ikke bare kan hævde at Joel Andersson er 3 gange så god som Gammelby ;-)

Der var vel også en grund til at vi selv ville hente Gammelby i sin tid, og er sikker på at vi også var blevet glade for ham her (han er jo da iøvrigt fra Ikast...)
974:

Vi er skam meget enige, det jeg ville frem til var egentlig også bare 1: At man endnu ikke kan sige han er 3 gange så god og 2: At jeg synes det er for tideligt at konkludere noget ;)

Ift. spilletid indtil nu så synes jeg også det er væsenligt at nævne at Gammelby konkurrere med Brøndby's anfører som kun har et halvt år tilbage af kontrakten. Udefra set kunne det sagtens ligne at Gammelby skal bruge de 6 måneder som en tilvænningsperiode, da der nok ikke er nogen som forventer at han slår Sebastion Larsson af. - Her har Andersson haft meget mindre konkurrence i FCM, i hvert fald på højre backen.

Due

Indlæg af Due »

Kan se på Instagram at Evander er landet i DK. Han har det sjovt med en Rynkeby automat :lol:

Benzo

Indlæg af Benzo »

Densestar7430 skrev:
29. aug 2018, 12:02
Ift. spilletid indtil nu så synes jeg også det er væsenligt at nævne at Gammelby konkurrere med Brøndby's anfører som kun har et halvt år tilbage af kontrakten. Udefra set kunne det sagtens ligne at Gammelby skal bruge de 6 måneder som en tilvænningsperiode, da der nok ikke er nogen som forventer at han slår Sebastion Larsson af. - Her har Andersson haft meget mindre konkurrence i FCM, i hvert fald på højre backen.
Specielt fordi Sebastian Larsson spiller i AIK, det ville være lidt for meget at forvente at Gammelby slår ham af ;).. Johan Larsson derimod..

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Sorgenfri tror ikke, BIF sælger Tibbling til os:

https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... tibbling-/

Overrask ham! ;)

Vijen

Indlæg af Vijen »

Ang. Tibbling så kan man vel godt forestille sig at han har en klausul i tilfælde af at Brøndby ikke kvalificerer sig til Europa og der kommer bud fra en klub der har kvalificeret sig. Måske denne er på 1 million euro, det dobbelte af hvad Brøndby købte ham for?

Svaret for vi når fcm har slået Malmø og Brøndby er røget ud.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Synes det er fint ved Duelund får sit skifte. Umiddelbart kunne Kiev virke som en mørk destination at havne i, men det er en stor og dominerende klub i den ukrainske liga og europæisk også en klub med en vis tyngde, selvom det er uvant at en dansker tager den vej, er det måske ikke helt tosset for Mikkel, jeg tror det kan blive et større springbræt end så mange andre muligheder.

Tibbling, gør det. Også for 35 mio kr. Bare det at stjæle årets spiller i Brøndby fra dem, er de sidste millioner værd. Men der er en kamel der skal synkes fra Brøndbys side, jeg tvivler på at de gør det men spilleren kan jo presse så voldsomt på at de ikke har mange muligheder. Signalmæssig ville det være sindsygt hvis vi gjorde det, og sådan noget skal man ikke kimse af :-D

Låst