Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Acebone »

Fortsætter lige med at puste til gløderne med lidt rygter fra SSO:

Problemer (SydSiden Online)

skrevet af misse, , 28.08.2018, 09:31

Der er problemer mellem ST og AZ - det ved jeg fra kilder, og det er ST agent der arbejder meget hårdt på, at få ST solgt..

De nævnte bud der har været i pressen, på 20 mill fra frankrig, er ikke konkrete bud! Det er ST agent der har henvendt sig til FCM..

Hvis du ligger mærke til AZ kommentarer efter nederlaget til EFB, omkring spillernes indstilling og agenterne der sidder i loungen, så er den nok henvedt dertil..

Jeg vil nødigt af med ST, men kommer der i ok bud, så accepterer vi det nok..

skrevet af Dannyboykejser, , 28.08.2018, 09:43

Store problemer

Er du Ankersen? steinlein?

skrevet af misse, , 28.08.2018, 10:06

Nej det er jeg ikke, men har nogle rigtig gode kilder..

Tror mig, jeg ønsker virkelige ikke det er sandt - men det er det desværre..

Meget interessant, at de "bud" fra Frankrig tidligere på sommeren aldrig skulle have været konkrete. I så fald kan det være, det er os, der ender med at have lagt det største konkrete bud på Troels Bechs bord. Penge er jo penge uanset, hvor de kommer fra, og hvis Tibbling og agenten presser på, hvem ved så, hvad der kan ske?

Men vi bliver nok nødt til at slå Malmø, hvis det skal være realistisk...

Spicker

Indlæg af Spicker »

Bigdaddy skrev:
28. aug 2018, 11:10
Benzo skrev:
28. aug 2018, 01:15
Vi har jo lidt prøvet det før med sådant et stort talent der ikke rigtigt er blevet forløst med Kadlec, håber Evander er mindre skadesplaget og at han er til at integrere i en suppetrup. Jeg kan, som ukuelig optimist, ikke lade være med at have forhåbninger til denne brasilianer, jeg håber det bliver godt.

Jeg tror tilgengæld ikke et sekund på at vi får hevet Tibbling ud af Brøndbys kløer, på trods af at han ikke har fået enormt meget spilletid i denne sæson, ser jeg ham stadig som Brøndbys bedste/næst-bedste spiller (Mukthar er konkurranten).
Kan godt være det er affødt af en irrationel forkærlighed for spillere med brasiliansk pas, men jeg er også positiv. Og specielt brasilianere har en lang positiv integrationshistorie på det europæiske kontinent, så det behøver heller ikke være nogen kæmpe hurdle, selvom vi har et alvorligt underskud af spansktalende medarbejdere.
Brasilianerne snakker portugisisk 😉

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Nogen der ved, om Wikheim taler portugisisk? Ville ikke være en tosset spiller at få gode relationer med.

ihaki

Indlæg af ihaki »

vil det så være tibbling, jakob, sparv, onyeka, okosun, jens lyn, baidoo, kraev, duelund og den nye brasilianer, der kan tage de 2-3 pladser, omkring midten

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jep, men tænker Baidoo udlejes og Duelund sælges

Bigdaddy

Indlæg af Bigdaddy »

Spicker skrev:
28. aug 2018, 11:25
Bigdaddy skrev:
28. aug 2018, 11:10
Benzo skrev:
28. aug 2018, 01:15
Vi har jo lidt prøvet det før med sådant et stort talent der ikke rigtigt er blevet forløst med Kadlec, håber Evander er mindre skadesplaget og at han er til at integrere i en suppetrup. Jeg kan, som ukuelig optimist, ikke lade være med at have forhåbninger til denne brasilianer, jeg håber det bliver godt.

Jeg tror tilgengæld ikke et sekund på at vi får hevet Tibbling ud af Brøndbys kløer, på trods af at han ikke har fået enormt meget spilletid i denne sæson, ser jeg ham stadig som Brøndbys bedste/næst-bedste spiller (Mukthar er konkurranten).
Kan godt være det er affødt af en irrationel forkærlighed for spillere med brasiliansk pas, men jeg er også positiv. Og specielt brasilianere har en lang positiv integrationshistorie på det europæiske kontinent, så det behøver heller ikke være nogen kæmpe hurdle, selvom vi har et alvorligt underskud af spansktalende medarbejdere.
Brasilianerne snakker portugisisk 😉
:oops: :oops: det vidste jeg selvfølgelig godt :oops: :oops:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Selvom BIF-fansene i deres sædvanlige offermentalitet og pegen-fingre-af-andre naturligvis er overbeviste om, at det er FCM, der har lækket historien til pressen for at få mere omtale, så giver historien om en agent og en utilfreds Tibbling meget mere mening.
Historien breakede ikke i danske medier, men i svenske. Det er et rimelig godt tegn på, at den sandsynligvis kommer fra Tibbling-lejren, da det er der, de har deres kontakter. Desuden er det i langt højere grad i agenter og spillers interesse, at sådanne bud kommer frem i offentligheden end klubbers.
Man kan sagtens forestille sig et scenarium, hvor Tibbling gerne vil væk, men BIF afviser og siger, at der ingen konkrete bud har været (a’la det Ståle har gjort med fx Ankersen). Derfor forsøger agenten at få nogle klubber til at byde. Her lugter FCM muligheden for at få en spiller under markedsværdi (fordi han er utilfreds og gerne vil væk). De kommer derfor med et lavt bud, for at give agenten noget at arbejde med overfor BIF. Agenten lækker buddet til pressen, for at få andre klubber på banen (der er i hvert fald ingen klubber, der vil blive afskrækket af den pris). Dermed kan der pludselig kommer gang i buddene på Tibbling, hvor første bud nu ikke ligger på 35 mio, men 7.5. Det kan sagtens føre til bud på 20-25 mio, som BIF ender med at acceptere, for at komme af med en utilfreds spiller - og samtidig lave en stor fortjeneste.
Jeg tror dog stadig ikke, at det er os, som køber ham, da BIF næppe vil sælge til os.

Hvis man synes ovenstående er ok agent-arbejde, skal man forresten lige huske på Bubacarrs ageren :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
28. aug 2018, 12:59
Hvis man synes ovenstående er ok agent-arbejde, skal man forresten lige huske på Bubacarrs ageren :-)
Synes egentlig det var meget sjovt at sammenligne.

Lignede også nogle FCM'er (kan ikke huske hvem) der roste Cornelius og hans agent efter de gik i medierne, kort tid efter Sanneh.

Der er så selvfølgelig den forskel at Cornelius ikke bliver brugt,
Tibbling har et eller andet vi ikke ved han er utilfreds med og trods alt har været længere tid i deres klubber,
mens Sanneh ville væk efter bare et halvt år for at kunne tjene flere penge, til trods for at han netop havde 3 dobblet sin løn (er et gæt)

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:
28. aug 2018, 12:59
Både Bubacarr og Tibbling er på lange kontrakter, og de vil muligvis begge væk, men klubberne sidder naturligvis med gode kort på hånden, når der er så lang tid at løbe på.

Det springende punkt er for mig at se, hvis der er kræfter i BIF-lejren (Zorniger), der egentlig gerne vil af med Tibbling, hvis det så betyder, at man f.eks. kan hente Halimi tilbage. Det er i det tilfælde, at sammenligningen med Bubacarr stopper, for ham er der vist ikke nogen, der har travlt med at sende videre.

Zorniger er meget svær at blive klog på, men han virker som en hård leder. Ikke en, man har lyst til at være uvenner med. Der er ingen tvivl om, at Brøndby værdsætter Tibbling, men alt afhængig af, hvor dybt en eventuel konflikt mellem ham og træneren stikker, så kan det blive nødvendigt at sende den, man bedst kan undvære, videre. Og hele holdet er bygget op efter Zornigers forskrifter, så de bliver nødt til at følge hans vej nu.

Jeg tror også, der er andre klubber, der vågner op nu, og det er helt sikkert agentens plan. Jeg tvivler stærkt på, at vi kan ende med at stå med Tibbling som følge af det her, men det er rasende interessant uanset.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Her er BT ude med lidt den samme tanke som Krnt og flere andre.

https://www.bt.dk/superligaen/utilfreds ... rne-ende-i

Tibbling er en Petter Andersson 2.0 så det ville give god mening at hente ham, selvom jeg tror det bliver svært. BIF har dog offentligt meldt ud i forbindelse med salget af Nørgaard, at penge er penge, og når de rammer et respektabelt niveau, så er de nød til at tænke forretning før fodbolden.
Og når de så samtidig skal overveje om de vil beholde en utilfreds spiller, så vil det muligvis sænke deres prismæssige tidligere standpunkt en smule.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
28. aug 2018, 13:36

Tibbling er en Petter Andersson 2.0 så det ville give god mening at hente ham, selvom jeg tror det bliver svært. BIF har dog offentligt meldt ud i forbindelse med salget af Nørgaard, at penge er penge, og når de rammer et respektabelt niveau, så er de nød til at tænke forretning før fodbolden.
Og når de så samtidig skal overveje om de vil beholde en utilfreds spiller, så vil det muligvis sænke deres prismæssige tidligere standpunkt en smule.
DER FINDES IKKE EN PETTER ANDERSSON 2.0 :evil: ;)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Det lader til, at Halimi lander i Brøndby inden fredag, og hvis Hjulsager også vender hjem til DK fra udlandet, så er Brøndby det oplagte bud. Med Evander på vej, så kan jeg ikke længere se, at vi skulle være interesseret i Hjulsager. Dermed kunne det godt ligne et puslespil, hvor en midtbanespiller skal væk fra BIF. Med nyhederne om Tiblings utilfredshed, så peget pilen på, at det er ham, der er på vej væk.

Jeg tror stadigvæk, at det vil være for stort et prestigetab for Brøndby, hvis de må sælge til os. Det vil virkelig gøre nas på selvforståelsen på Vestegnen, så tror ikke vi ender med at nappe ham, men kan sagtens se en udenlandsk klub købe ham inden fredag. De næste dage bliver da om ikke andet interessante at følge med i ;)

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Lupus1999 skrev:

Samme medie bringer 24 timer tidligere denne artikel https://www.bt.dk/superligaen/broendby- ... jeg-bliver

Der er ikke noget der er stationært når det kommer til fodbold og i særdelshed FCM :fcm: :D

Noe

Indlæg af Noe »

mousebreaker skrev:
28. aug 2018, 13:51
Lupus1999 skrev:

DER FINDES IKKE EN PETTER ANDERSSON 2.0 :evil: ;)
Nemlig. Gå ud og vask dit gab i vand og sæbe, Lupus.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hvis man lige genhører de sidste 20 sekunder af Zorniger-interviewet efter EfB, så er det ret tydeligt, at der er i hvert fald en utilfreds spiller i BIF. Han afleverer lige en sviner til en spiller, der er utilfreds med spilletiden, en far der brokker sig i loungen og en agent, der taler om at karrieren dræbes. Det kunne vel godt være Tibbling.
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... fa801e633c

Låst