Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Diebesten

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Diebesten »

Lupus1999 skrev:
27. aug 2018, 08:55
Tænker det må være leje med købspris, hvis han viser sig at have nemt ved at falde til, så slår man til og køber.

Det ser lækkert ud og det kunne være rart hvis vi opstøvede den nye Rivaldo. Han har ihvertfald nogle fine skills i videoen. En brasilianer i FCM? Har vi haft en sådan før?
Han ser meget spændende ud!
Gustav Wikheim er halv brasilianer? Eller tager jeg fejl?... så måske taler han portugisisk? Måske Mabil også lærte lidt?

Spicker

Indlæg af Spicker »

Lupus1999 skrev:
27. aug 2018, 08:55
Tænker det må være leje med købspris, hvis han viser sig at have nemt ved at falde til, så slår man til og køber.

Det ser lækkert ud og det kunne være rart hvis vi opstøvede den nye Rivaldo. Han har ihvertfald nogle fine skills i videoen. En brasilianer i FCM? Har vi haft en sådan før?
Vi havde Bruninho som desværre ikke var det bedste bekendtskab. Ellers er Wikheim halvt Brasiliansk 🙂

THenry

Indlæg af THenry »

Kent skrev:
27. aug 2018, 08:29
Jesper BW1100 skrev:
27. aug 2018, 08:22
Kent skrev:
27. aug 2018, 08:19

Godt fundet!
Svært at vurdere, hvad han har niveauet til. Mon ikke det er et forsøg på at akklimatisere ham til Europa, og se om han kan udvikle sig? Men et stykke fra Drexler og så til ham. Spørgsmålet er, om han er til os eller Fredericia?
Man kan vel ikke leje en spiller og så selv leje ham ud? :-)
Nej, det kan godt være. Tænker bare ikke, at det er en spiller, der er klar til at spille lige med det samme. Men så må han spille U19 (hvis han kan det) og reservebold, indtil han er klar for os.
Det lyder på ingen måde som en spiller til FC Fredericia, som jeg ser det.

Han har spillet mere end 50 kampe for en af de store Rio-klubber, spillet Copa Libertadores og på det brasiliansk U-17 landshold i en alder af 20 år. Det kunne være sjovt at benchmarke hans CV op i mod nogle af de andre brasser, der har været i Superligaen (AAB har haft et par stykker), hvis nogen har tid til det. Jeg synes faktisk det ser rigtig fint ud med Evanders CV.

Det ligner en spændende profil, der kommer med en vis risiko (helt anden kultur, sprog, klima og en forholdsvis ung spiller), men potentialet ser ud til at være kæmpe stort, og videresalgsgevinsten kan blive stor på en fyr, som ham her, hvis vi lykkedes med ham. Det er en helt anden profil end Drexler, men han lyder langt mere spændende end Halimi og Hjulsager, som også har været nævnt.

Tænker det vil være fornuftigt, hvis man kan leje ham med købsoption (ligesom Brøndby gjorde på Mukthar), da han kommer med en vis portion risiko (men tilgengæld stor upside, hvis hans potentiale realiseres), men han virker bestemt som den 10'er (ser også ud til at han spiller med trøje nr. 10 i Vasco da Gama :D ), vi mangler til at skabe spillet og åbne modstanderhold, der står kompakt.
Senest rettet af THenry 27. aug 2018, 09:27, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
27. aug 2018, 09:04

Hr. Kent

Han kommer fra en klub der har en værdi på transfermarkt, der er mere end 50 pct højere end FCMs trup og han er her vurderet til 900000 euro, er offensiv midtbanespiller, på midten.

Han har samme pris som Joel Andersson.

Han har helt givet en højere option end de 900000 euro.

Et prisleje 2-4 mill euro lyder realistisk for den slags spiller.

Fredericia har brug for en angriber, det er han ikke.

Og kan man leje en spiller i Brazilien og leje ham videre ? jeg tænker her rent juridisk i forhold til den braxilianske klub og uefa/fifa ???
Det med at leje ham videre, ved jeg ikke, om man må. Det kan godt tænkes, at det ikke er en mulighed.
Men det er stadig en ung spiller, der skal vænne sig til et helt andet kontinent, en helt ny klub og en helt ny liga. Det er set før, at det ikke er så lige til. Edison Flores var fx vurderet til 1 mio € på Transfermarkt da han kom til AaB. Så for mig er det en lottokupon og dermed fint med en lejeaftale, såfremt der er købsoption. Han kan lige så godt blive den nye Bruninho som den nye Wikheim.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
27. aug 2018, 09:24
FCM2000 skrev:
27. aug 2018, 09:04

Hr. Kent

Han kommer fra en klub der har en værdi på transfermarkt, der er mere end 50 pct højere end FCMs trup og han er her vurderet til 900000 euro, er offensiv midtbanespiller, på midten.

Han har samme pris som Joel Andersson.

Han har helt givet en højere option end de 900000 euro.

Et prisleje 2-4 mill euro lyder realistisk for den slags spiller.

Fredericia har brug for en angriber, det er han ikke.

Og kan man leje en spiller i Brazilien og leje ham videre ? jeg tænker her rent juridisk i forhold til den braxilianske klub og uefa/fifa ???
Det med at leje ham videre, ved jeg ikke, om man må. Det kan godt tænkes, at det ikke er en mulighed.
Men det er stadig en ung spiller, der skal vænne sig til et helt andet kontinent, en helt ny klub og en helt ny liga. Det er set før, at det ikke er så lige til. Edison Flores var fx vurderet til 1 mio € på Transfermarkt da han kom til AaB. Så for mig er det en lottokupon og dermed fint med en lejeaftale, såfremt der er købsoption. Han kan lige så godt blive den nye Bruninho som den nye Wikheim.
enig, men han er dog vurderet til en høj pris og spiller i den bedste liga i Brazilien.

Det kan ende som en stor succes men også som en returbillet p.g.a. først og fremmest kulturforskelle, NOK derfor man lejer ham først med en option, men lad os da se positivt på det, hvis historien er sand.

Han er ikke den angriber FC Fredericia leder efter, for det er en fuldblodsangriber/boxspilller.

Ham her fra Brazilien er offensiv midt, og det er ikke ham FC Fredericia har brug for, her er man godt besat

SimonH

Indlæg af SimonH »

Han har ikke været fast mand i en længere periode nu. Jeg er en smule skeptisk, men lad os nu lige se ham først

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Hvor blev Duelund af igår? Han var da udset til en startplads i stedet for kreav? Jeg siger selvf. ikke det har noget med en snarlig transfer at gøre meeeeen, det kunne det jo godt være ;-) Eller også var det bare pga. efterveer efter sammenstødet forleden?!?
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

SimonH skrev:
27. aug 2018, 11:08
Han har ikke været fast mand i en længere periode nu. Jeg er en smule skeptisk, men lad os nu lige se ham først
Vi henter nok næppe ret mange faste startere fra den bedste række i Brasilien. Men han har dog spillet en del kampe i en ret ung alder, så noget har de nok set i ham. Det kan være, det giver god mening for alle parter, hvis han er røget lidt ud på et sidespor og trænger til luftforandring.

Dansk presse lader ikke til at være hoppet med på vognen endnu.

Edit: Jo, bold.dk har opdaget det nu, men det er bare en gengivelse af samme kilde.

THenry

Indlæg af THenry »

SimonH skrev:
27. aug 2018, 11:08
Han har ikke været fast mand i en længere periode nu.
Det er vel udelukkende derfor, at han er interesseret i en tur til DK, som kan virke som et underligt klubvalg for en brasilianer med et stort boldtalent?

Han tænker sikkert, at han skal til en af de mindre europæiske ligaer for at genstarte karrieren, og skabe sig et navn i Europa og bruge os som springbræt til en større europæisk klub. Potentielle EL-kampe kan sikkert også være noget, der kan motivere ham til et skifte til Danmark, da det vil være en fin scene, som han kan vise sig frem på, da hans tanke helt sikkert ikke er, at han skal være "dynasti-spiller" i FCM de næste 10 år.

Det ligner altså en spiller, som vi normalt ikke kan tiltrække, hvis man ser på hans talent og CV. Det lader til, at talentet er ret stort, men om han kan fungere i DK er en helt anden sag, og det ser jeg som en større risiko end de fodboldmæssige evner. Det er high risk/high reward med ham her, som jeg ser det.

Man skal naturligvis altid tage det med et gran salt, men han er tidligere rygtet til spanske storklubber: https://www.sportskeeda.com/football/tr ... r-ferreira

Blevet sammenlignet med Rivaldo: https://www.blick.ch/sport/fussball/wm/ ... 97973.html

Og omtalt som et potentielt bud på den næste Neymar: "Uanset om de bliver den næste Neymar eller bare den bedste version af sig selv, så er Barbosa og Jesus noget af det mest lovende, der længe er set på de her kanter; man har sukket efter at ramme en ny guldåre af spillere, som den man så i 90’erne og nullerne. Der er andre spillere, som den 18-årige angriber, Evander, fra Vasco da Gama og Brasiliens U20-hold, men de to forreste i rækken til at blive skudt af mod eliten i Europa er Gabriel Jesus og Gabriel Barbosa."
http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-08-04- ... e-neymarer

Og nr. 6 å Tge Guardians top 50 liste fra 2015
https://www.plbold.dk/nyhed/top-50-de-s ... der-18-aar

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Personer med forstand på brassiliansk fodbold på twitter - og andre, der har set ham spille - virker til at være begejstrede og taler fint om ham. Fx her: https://twitter.com/michelwd/status/103 ... 35906?s=21

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg synes, de forskellige meldinger bekræfter min umiddelbare fornemmelse meget godt. Talentfuld spiller, men Vasco da Gama er også lidt i problemer i ligaen og tør måske ikke sætte deres lid til et 20-årigt talent på en så vigtig position? Samtidig er de muligvis ved at trimme truppen, fordi de ikke spiller kontinental turnering (siger bold.dk's Sydamerika-ekspert).

Jeg tror også, det er integrationen, der bliver det altafgørende for, om det her bliver et hit eller ej. Er det første gang, vi henter en spiller direkte fra Sydamerika?

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Flere Twitter-ord om Evander fra dansk journalist i Brasilien:

https://twitter.com/peterarnholdt/statu ... 2563330048

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

korrekt at han ikke har været fast mand i et stykke tid, men han er med i samtlige trups i den her sæson, og det ser ud som om at det er fra omkring 1 april at han ryger på bænken, men han bliver dog skifte ind engang og imellem.

Men det er måske det der gør det muligt for FCM at hente ham, nu synes jeg lige, at folk herinde skal huske at vi taler om det brazilianske liga, og dyb respekt for superligaen, men den er bestemt ikke på højde med den brazilianske liga.

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
27. aug 2018, 12:10
Jeg synes, de forskellige meldinger bekræfter min umiddelbare fornemmelse meget godt. Talentfuld spiller, men Vasco da Gama er også lidt i problemer i ligaen og tør måske ikke sætte deres lid til et 20-årigt talent på en så vigtig position? Samtidig er de muligvis ved at trimme truppen, fordi de ikke spiller kontinental turnering (siger bold.dk's Sydamerika-ekspert).

Jeg tror også, det er integrationen, der bliver det altafgørende for, om det her bliver et hit eller ej. Er det første gang, vi henter en spiller direkte fra Sydamerika?
Vi havde ham her på et tidspunkt, så det er ikke første gang med sydamerikanere: https://www.transfermarkt.com/santiago- ... eler/45328

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
27. aug 2018, 12:22
Acebone skrev:
27. aug 2018, 12:10

Vi havde ham her på et tidspunkt, så det er ikke første gang med sydamerikanere: https://www.transfermarkt.com/santiago- ... eler/45328
bruhninho var her jo også eller hvad nu hedder ?

Låst