EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Indlæg af Steffen am »

Så står den på Europa League Q4 eller
Europa League Play-Off, for dem der hellere vil kalde den det. Returopgør.

Europa League runde 4, anden kamp.
13. gældene kamp i sæsonen.

Det Praktiske:
Tid: Torsdag d. 30/08 kl. 19.15
Sted: MCH Arena
Dommer: TBD
Medie: Viaplay (og en eller anden Viasat kanal) og radions P3

UEFA's informations side. (bl.a. med registreret trup)
https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/s ... ml?iv=true

Karantæner:
Midtjylland: Ingen
Malmø: Ingen

Skader:
Midtjylland: Rilwan og Dovbyk skadet - Erik tvivlsom
Malmø: Safari, Traustason tvivlsomme.

Bud på start XI'er
Billede

Bænk: Andersen, Korsmar/Sviatchenko, Thycosen, Okosun, Mabil, George, Duelund

Tidligere opgør:
23.08.18 EL Malmö FF FC Midtjylland 2 : 2
29.06.18 CF FC Midtjylland Malmö FF 2 : 1
09.02.16 CF Malmö FF FC Midtjylland 1 : 1

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Steffen am

Re: EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Indlæg af Steffen am »

Angående start XI'eren,
kan jeg ikke helt afgøre med mig selv om det er det jeg tror eller håber.
I hvert fald er det lidt det konservative bud, eftersom det er gentagelse fra den første kamp.

Men lige nogle få ord angående det.

FCM har i sæsonen scoret de fleste af vores mål i den sidste halve time, og vi så at Malmø spillerne også var ved at trætte til sidst.
Derfor tænker jeg det er smart at starte med Frank, der er så løbevillig og dermed og kan få Malmøs spillere ud at løbe.

Okosun vs. Paul.
Baseret på spillet var Okosun klart den bedst spillende. Men Paul er også kendt for at være svær at kæmpe med, og har formentlig også gjort sit for at Malmøs defensive spillere begyndte at løbe tør for kræfter, som også gjorde forudsætningerne for Okosun lidt bedre.
Altså ville jeg starte med Paul selvom han ikke har vist sin bedste udgave af sig selv i denne sæson, og sørge for en masse slåskampe.

Wingbacks.
Joel på højreback? Tjo.. måske. Men synes egentlig Thycosen har vist sig bedre end Dal Hende, hvorfor det kunne give mening med Joel på venstre og MDT på højre. Men ok, Play-off kampen er måske ikke den rigtige for forsøg. Kunne sagtens se Joel og MDT tage hver deres back. Men når nu MDH og Joel tog første kamp, tager de nok også den anden.

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Steffen am skrev:
24. aug 2018, 13:27
Så står den på Europa League Q4 eller
Europa League Play-Off, for dem der hellere vil kalde den det. Returopgør.

Europa League runde 4, anden kamp.
13. gældene kamp i sæsonen.

Det Praktiske:
Tid: Torsdag d. 30/08 kl. 19.15
Sted: MCH Arena
Dommer: TBD
Medie: Viaplay (og en eller anden Viasat kanal) og radions P3

UEFA's informations side. (bl.a. med registreret trup)
https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/s ... ml?iv=true

Karantæner:
Midtjylland: Ingen
Malmø: Ingen

Skader:
Midtjylland: Rilwan og Dovbyk skadet - Erik tvivlsom
Malmø: Safari, Traustason tvivlsomme.

Bud på start XI'er
Billede

Bænk: Andersen, Korsmar/Sviatchenko, Thycosen, Okosun, Mabil, George, Duelund

Tidligere opgør:
23.08.18 EL Malmö FF FC Midtjylland 2 : 2
29.06.18 CF FC Midtjylland Malmö FF 2 : 1
09.02.16 CF Malmö FF FC Midtjylland 1 : 1

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!
Inte för att det kanske spelar så stor roll för de flesta här men jag har inte hört något om att Safari o Traustasson är tveksamma? Vad har du för kontakter som inte jag har
:P
Däremot är Carlos Strandberg skadad, blir inte frisk till mötet med er.
(Sen har vi även Fredrik Andersson (reservmålvakt) och Guillermo Molins med lite längre skador)
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Flodisar skrev:
24. aug 2018, 20:31
Inte för att det kanske spelar så stor roll för de flesta här men jag har inte hört något om att Safari o Traustasson är tveksamma? Vad har du för kontakter som inte jag har
(Sen har vi även Fredrik Andersson (reservmålvakt) och Guillermo Molins med lite längre skador)
Det ville i hvert fald være en overraskelse hvis jeg havde ;)

Nej, hvis jeg skal være helt ærlig var det med et gran dovenskab,
blandet med at flashscore.com havde meldt dem tvivlsomme til det første opgør, og ingen af de to spillede fuld tid i den kamp.

Men det er også det. Jeg stoler mere på dine kilder end mine ;)

Flodisar

Indlæg af Flodisar »

Steffen am skrev:
24. aug 2018, 23:20
Flodisar skrev:

blandet med at flashscore.com havde meldt dem tvivlsomme til det første opgør, og ingen af de to spillede fuld tid i den kamp.

Well, både Safari och Traustasson spelade i torsdags. Även om Safari gick ut så tror jag inte han var skadad mer än han var innan, bara sliten.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Flodisar skrev:
24. aug 2018, 23:27
Steffen am skrev:
Flodisar skrev:

Well, både Safari och Traustasson spelade i torsdags. Även om Safari gick ut så tror jag inte han var skadad mer än han var innan, bara sliten.
Og Traustasson spillede blot 19 min.
Så ved jeg så ikke om det var fordi han ikke kunne mere, eller han ikke er fast starter, og det var almindelig dispensionering?

Flodisar

Indlæg af Flodisar »

Steffen am skrev:
24. aug 2018, 23:42
Flodisar skrev:
24. aug 2018, 23:27
Steffen am skrev:

Og Traustasson spillede blot 19 min.
Så ved jeg så ikke om det var fordi han ikke kunne mere, eller han ikke er fast starter, og det var almindelig dispensionering?
Var nog helt enkelt att man ville få in honom lite långsamt efter skadan (hjärnskakning). en efter vad jag hört så ska han vara fit for fight igen. Innan skadan var han på väg mot riktigt god form så det är inte alls omöjligt att han startar på torsdag.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Flodisar skrev:
25. aug 2018, 00:03
Var nog helt enkelt att man ville få in honom lite långsamt efter skadan (hjärnskakning). en efter vad jag hört så ska han vara fit for fight igen. Innan skadan var han på väg mot riktigt god form så det är inte alls omöjligt att han startar på torsdag.
Ja ok

THenry

Indlæg af THenry »

Gætter på følgende start 11:

Hansen
Scholz/Kian-Buba-Erik
Joel-Sparv-Polle-MDH
Okosun
Paul-Wikheim

George kunne fortjene at spille i stedet for Paul baseret på de sidste par kampe, men tror vi starter med Paul. Gætter også på at Okosun tager en offensiv midt på bekostning af Mabil og Due, hvis han overhovedet er klar.

Ellers er jeg mest i tvivl om, hvem der skal spille ved siden af Buba i forsvaret. Der er 3 kandidater til de to pladser. Hvis man går med dem, der har spillet mest sammen for at holde stabilitet i bagkæden, så bliver det Kian sammen med Buba og Erik, men vil bestemt mene, at Scholz presser sig på til en plads.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

THenry skrev:
26. aug 2018, 22:03

Hansen
Scholz/Kian-Buba-Erik
Joel-Sparv-Polle-MDH
Okosun
Paul-Wikheim

George kunne fortjene at spille i stedet for Paul baseret på de sidste par kampe, men tror vi starter med Paul. Gætter også på at Okosun tager en offensiv midt på bekostning af Mabil og Due, hvis han overhovedet er klar.

Ellers er jeg mest i tvivl om, hvem der skal spille ved siden af Buba i forsvaret. Der er 3 kandidater til de to pladser. Hvis man går med dem, der har spillet mest sammen for at holde stabilitet i bagkæden, så bliver det Kian sammen med Buba og Erik, men vil bestemt mene, at Scholz presser sig på til en plads.
Tror og håber vi kører samme opstilling som I Malmø. Måske Okosun i stedet for Onyeka.
Høvdingen af Herning

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

THenry skrev:

Hansen
Scholz/Kian-Buba-Erik
Joel-Sparv-Polle-MDH
Okosun
Paul-Wikheim

Jeg er meget enig... dog vil jeg overveje om Joel skulle spille højre back og lade MDT tage venstre baseret på kamepen mod Randers.

Derudover vil jeg måske foretrække Kian istedet for Scholz da han er mere sammenspillet. Scholz synes jeg gør det skide godt og er god til at føre bolden frem - noget som Kian ikke gør specielt godt. Det kan tale for Scholz men det er nok lidt mindset - jeg vil hellere minimere risikoen for fejl.

Endelig så Paul ikke spille... Jeg synes ikke at han gør noget godt for holdet. Ideen med at han er en solid opspilsstation køber jeg ind på, når han kan holde fast i bolden og kan fordele den, men det synes jeg ikke vi har set på det sidste. Vil foretrække George baseret på kampen mod Randers. Det giver os Paul som super sub, hvis vi skal hente et mål i de sidste 15 min

Det giver følgende;
Hansen
Kian-Buba-Erik
MDT-Sparv-Polle-Joel
Okosun
George-Wikheim

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

MFF bankede Sirius med 5-0, så de har også tanket selvtillid

THenry

Indlæg af THenry »

Saemala skrev:
26. aug 2018, 22:13
THenry skrev:

Hansen
Scholz/Kian-Buba-Erik
Joel-Sparv-Polle-MDH
Okosun
Paul-Wikheim

Tror og håber vi kører samme opstilling som I Malmø. Måske Okosun i stedet for Onyeka.
Ja. Naturligvis er Frank også klart i spil, hvis Jess ønsker presspil og fart. Synes dog Okosuns form ser bedre ud (han var god i Malmø og i dag), og så tilbyder han noget i hovedspillet, hvor vi blev straffet sidst mod MFF.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:

Hansen
Scholz/Kian-Buba-Erik
Joel-Sparv-Polle-MDH
Okosun
Paul-Wikheim
Tænker om at en pointe kan være i forhold til indkast.
Lige nu har vi 3 kasterer, i hvert fald jeg kender til.
Kian, Thycosen og Munksgaard.

Kan ikke forestille mig at der ikke er en af dem der spiller.
Det efterlader 2 muligheder. Joel på venstre og Thycosen (eller Munksgaard) på højre,
eller selvfølgelig at spille med Kian bagerst, som også vil give god mening.

THenry

Indlæg af THenry »

De lange indkast er ikke uvæsentlige, og det kan sagtens være tungen på vægtskålen til fordel for Kian. Føler mig ret sikker på, at det bliver Joel og MDH på wingbacks.

Besvar