EL Q4/1: Malmø FF - FC Midtjylland
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: EL Q4/1: Malmø FF - FC Midtjylland
Fedt at de selv fortæller på hvilke parametre vi skal slå dem på vores hjemmebane. Så skal der bare bringes endnu mere fysik og løb ind i kampen.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... et/7278234
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... et/7278234
Jeg har ikke set nok MFF til at vurdere deres spillere sammenlignet med FCM, men i går var Malmø i størstedelen af kampen bedre (også individuelt) både centralt på banen og (pånær Wikheim) langt bedre i angrebet.
Edit: Apropos god/dårlig, så bliver det spændende at se TapIns analyse. Min fornemmelse er, at vi reelt skabte chancer til ca. 1 mål og malmø til ca. 3.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Dejligt at Okosun kan spille Paul Onuachu's plads, når han ikke helt er hvor vi plejer at se ham. Mangler at se noget mere energi fra Paul. Okosun gør det igen godt og viser det som vi mangler at se fra Paul.
https://www.bt.dk/fodbold/fcm-maalhelt- ... -midtbanen
Kunne Okosun ikke spille sammen med JP på midtbanen i stedet for Tim ?
Er blevet fortalt at Frank Onyeka kan løbe solen sort. Han skulle besidde en enorm løbevillighed. Den kunne jeg godt snart tænke mig at se igen og gerne i retur opgøret.
Sender lige en lille stikpille til hele truppen, de er jo efterhånden vant til at få en af af Thorup i pausen.
Tag jer nu sammen og vis hvad vi ved i kan. Nu fylder vi stadion på Torsdag og giver alt for at støtte jer. Gør det nu færdigt og lad os komme i det gruppespil. Sejr.
https://www.bt.dk/fodbold/fcm-maalhelt- ... -midtbanen
Kunne Okosun ikke spille sammen med JP på midtbanen i stedet for Tim ?
Er blevet fortalt at Frank Onyeka kan løbe solen sort. Han skulle besidde en enorm løbevillighed. Den kunne jeg godt snart tænke mig at se igen og gerne i retur opgøret.
Sender lige en lille stikpille til hele truppen, de er jo efterhånden vant til at få en af af Thorup i pausen.
Tag jer nu sammen og vis hvad vi ved i kan. Nu fylder vi stadion på Torsdag og giver alt for at støtte jer. Gør det nu færdigt og lad os komme i det gruppespil. Sejr.
Prøv at se det fra et Malmø-perspektiv: De spiller fint i lidt over en halvleg, uden at det dog på nogen måde var prangende. Målene og de største chancer opstår, fordi deres modstandere mentalt ikke havde opdaget, at de skulle spille 19:15 i aftes. De kunne formodentlig ikke tro deres held da de opdagede, at de kunne skabe kæmpechancer på simple indkast.
Efter 60 løber man så tør for energi. Helt flad. Og bænken kan ikke hjælpe. Til gengæld bliver modstanderen ved med at løbe. Og sørme om de ikke kan sætte kvalitet på banen oveni. Til sidst panik, når FCM var på den sidste tredjedel. Fremover vil Malmøforældrene true med Okusun, hvis ungerne ikke arter sig.
Malmø slipper til sidst med 2-2. Et lorteresultat, men de er formodentlig glade for, at kampen ikke varede 5 minutter længere.
Hvis FCM var knebne favoritter før, er vi ret store favoritter nu. Det betyder ikke, at de ikke kan gå galt, men så er det bare vores egen skyld. For jeg kan virkelig ikke se kvaliteter hos det MFF-hold, vi ikke bør kunne håndtere.
Serviceinfo til truppen: Det er 19:15 på torsdag kampen starter. Ikke 20:30.
Jeg så i et indlæg på et FCK-forum, at historisk set, så har 2-2 på udebane betyde avancement i ca. 80% af tilfældene. Så vi er bestemt store favoritter til at gå videre nu, men det kræver, at vi smadrer igennem på torsdag og ikke laver så mange fejl, som vi gjorde i går.
Vi ser kampen ret forskelligt, særligt det jeg har markeret er jeg uenig i.Noe skrev: ↑24. aug 2018, 09:10Prøv at se det fra et Malmø-perspektiv: De spiller fint i lidt over en halvleg, uden at det dog på nogen måde var prangende. Målene og de største chancer opstår, fordi deres modstandere mentalt ikke havde opdaget, at de skulle spille 19:15 i aftes. De kunne formodentlig ikke tro deres held da de opdagede, at de kunne skabe kæmpechancer på simple indkast.
Efter 60 løber man så tør for energi. Helt flad. Og bænken kan ikke hjælpe. Til gengæld bliver modstanderen ved med at løbe. Og sørme om de ikke kan sætte kvalitet på banen oveni. Til sidst panik, når FCM var på den sidste tredjedel. Fremover vil Malmøforældrene true med Okusun, hvis ungerne ikke arter sig.
Malmø slipper til sidst med 2-2. Et lorteresultat, men de er formodentlig glade for, at kampen ikke varede 5 minutter længere.
Hvis FCM var knebne favoritter før, er vi ret store favoritter nu. Det betyder ikke, at de ikke kan gå galt, men så er det bare vores egen skyld. For jeg kan virkelig ikke se kvaliteter hos det MFF-hold, vi ikke bør kunne håndtere.
1) De spiller markant bedre end fcm i første halvleg, og spillet i den første halvleg var imo. forholdsvist bedre end fcm gjorde i deres gode periode sidst i kampen. Mao. mit indtryk er, at hvis begge hold spiller deres bedste, så er MFF et bedre fodboldhold, simpelthen.
2) Chancerne opstod ikke kun på dødbolde og som følge af fcm fejl. Mff skabte flere rigtig gode ting i åbent spil, hvor de simpelthen skar igennem forsvaret med afleveringer - afleveringer som kunne leveres, fordi de fuldstændig dominerede midtbanen på en måde som fcm på intet tidspunkt i kampen gjorde.
I min verden kan de nemt sige, at fcm slipper med et heldigt resultat, og hvis de spiller godt i 80 eller 90 min., så skal de nok vinde med minimum en pind.
Vi må håbe, at spillerne kan løfte sig (i spillet med bolden) på hjemmebane og tage taktstokken, for hvis de overlader initiativet, så bliver det rigtig svært.
Edit: men god pointe om bænken - det kan vel være det, der gør forskellen. Det ligner et sted, hvor fcm har en anden og bedre kvalitet end mff.
Jeg er slet ikke enig i din negligering af Malmös kvaliteter. De var længder bedre teknisk, taktisk og i det chanceskabende spil. Deres stikninger i vores bagrum (bagved Polle og Sparv), var i flere situationer klasse (med løb udført af klasseangribere) og vi var heldige med ikke at indkassere 2-3 mål flere på dén konto. Jeg mener faktisk at forskellen var decideret prangendeNoe skrev: ↑24. aug 2018, 09:10Prøv at se det fra et Malmø-perspektiv: De spiller fint i lidt over en halvleg, uden at det dog på nogen måde var prangende. Målene og de største chancer opstår, fordi deres modstandere mentalt ikke havde opdaget, at de skulle spille 19:15 i aftes. De kunne formodentlig ikke tro deres held da de opdagede, at de kunne skabe kæmpechancer på simple indkast.
Det blev meget bedre i 2. halvleg, hvor vi fik stoppet hullet bagved Polle og Sparv og de løb tør for kræfter. Vi får også puttet noget mere løbevillighed og fysik på og begynder faktisk også at kunne tæmme en bold over 3 meter. MEN hvis ikke vi havde haft en individualist som Wikheim, som scorer den fuldstændig moralsk afgørende reducering, så er mit postulat, at vi havde tabt 2-0. Vi SKAL simpelthen blive bedre som hold pronto!
Og det ville hjælpe, hvis vi kunne stille med en angriber som læser og forstår spillet bedre end det vi ser fra Paul.
/Cortez
Edit: Kan se Stoffer og jeg er ret enige
Presset fungerede slet ikke i første halvleg, og så lider vi. Det betyder, at vi halser bagefter i hele første halvleg, hvor Sparv + JP med et Poul Hansen-udtryk (igen) ligner nogle, dronning Ingrid ville rejse sig for i bussen. Paul koster også utrolig meget i den periode. Da vi får rettet op på de ting, ser vi et forandret kampbillede.
Malmø derimod, har ikke noget modsvar. De falder rigtig dybt, og det må gøre ondt bagetfer. Hvis man brænder alt krudtet af i starten, og ikke har luft til mere end 60 minutter så får man bare problemer. Og det gør man mod alle, når man spiller europæisk. Jeg holder fast i, at jeg ikke falder på halen over det hold.
Malmø derimod, har ikke noget modsvar. De falder rigtig dybt, og det må gøre ondt bagetfer. Hvis man brænder alt krudtet af i starten, og ikke har luft til mere end 60 minutter så får man bare problemer. Og det gør man mod alle, når man spiller europæisk. Jeg holder fast i, at jeg ikke falder på halen over det hold.
-
Willigenburg
Jeg er meget enig i det her. Måske fungerede vores spil (og presspil) ikke særlig godt i de første 60 min., lige præcis fordi Malmø brændte alt krudtet af og pressede så højt på os? Jeg var slet ikke imponeret af deres sidste 30 min. Vi får pladsen og har stadig energien, hvor de virker meget trætte.Noe skrev: ↑24. aug 2018, 10:12Presset fungerede slet ikke i første halvleg, og så lider vi. Det betyder, at vi halser bagefter i hele første halvleg, hvor Sparv + JP med et Poul Hansen-udtryk (igen) ligner nogle, dronning Ingrid ville rejse sig for i bussen. Paul koster også utrolig meget i den periode. Da vi får rettet op på de ting, ser vi et forandret kampbillede.
Hvis Malmø havde været lidt mere kyniske, så havde deres høje pres nemt sikret dem sejren, da de har et par store chancer. Heldigvis var de ikke kyniske nok - og når presset så aftager, så synes jeg vi viser rigtig gode takter, med gode løb omkring boldholder og spil på tredjemand.
Det er jo ikke fordi, jeg vil tale deres kvalitet op til noget urealistisk. Bedre hold er de trods alt ikke, det er jeg da enig med dig i. Men lige i går var de imo en klasse bedre end os på næsten alle parametre - og når jeg siger næsten, er det ikke fordi jeg tænker på et parameter, hvor vi var bedre, men udelukkende for at dække min røv af for et, jeg ikke har tænkt over.
/Cortez
/Cortez
Så lad mig hjælpe digCortez skrev: ↑24. aug 2018, 10:58Det er jo ikke fordi, jeg vil tale deres kvalitet op til noget urealistisk. Bedre hold er de trods alt ikke, det er jeg da enig med dig i. Men lige i går var de imo en klasse bedre end os på næsten alle parametre - og når jeg siger næsten, er det ikke fordi jeg tænker på et parameter, hvor vi var bedre, men udelukkende for at dække min røv af for et, jeg ikke har tænkt over.
/Cortez
I øvrigt er der bred enighed i det skånske om at de spiller den bedste halvleg i 2018. Det er altså noget der ligner deres max.-niveau, vi får håndteret dygtigt fra bænken.
-
Steffen am
Jeg ved der er 2 FCK'ere der er aktive på Bert Kassiesa's forum, hvor der var en der postede den fra et tysk forum.Kent skrev: ↑24. aug 2018, 09:43Jeg så i et indlæg på et FCK-forum, at historisk set, så har 2-2 på udebane betyde avancement i ca. 80% af tilfældene. Så vi er bestemt store favoritter til at gå videre nu, men det kræver, at vi smadrer igennem på torsdag og ikke laver så mange fejl, som vi gjorde i går.
Ved ikke om det er den samme, men det gætter jeg på.
En tysker der har samlet alle resultater fra dobbeltopgør fra 71/72 til 15/16 sæsonen
Og ja, det er så 78,1 % af gangene, hvor det har været 2-2 efter den første kamp, at det hold der startede ude vandt samlet.

-
mousebreaker
Jeg er fuldstændig enig. Godt gået.FCM Fan nr. 1 skrev: ↑24. aug 2018, 00:47Kampens vinder: de medrejsende fans. IMponerende at de kunne synge hjemmepublikummet ud.....![]()
![]()
Fedt at drengene fik vendt skuden. Midtvejs i første halvleg ville jeg have solgt den for et 2-1 nederlag. Resultatet 2-2 er en gave
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Jeg synes faktisk ikke, at Malmö skaber de helt vilde chancer i åbent spil hverkend i går eller i de to europæiske kampe mod Vidi.Willigenburg skrev: ↑24. aug 2018, 10:56Jeg er meget enig i det her. Måske fungerede vores spil (og presspil) ikke særlig godt i de første 60 min., lige præcis fordi Malmø brændte alt krudtet af og pressede så højt på os? Jeg var slet ikke imponeret af deres sidste 30 min. Vi får pladsen og har stadig energien, hvor de virker meget trætte.Noe skrev: ↑24. aug 2018, 10:12Presset fungerede slet ikke i første halvleg, og så lider vi. Det betyder, at vi halser bagefter i hele første halvleg, hvor Sparv + JP med et Poul Hansen-udtryk (igen) ligner nogle, dronning Ingrid ville rejse sig for i bussen. Paul koster også utrolig meget i den periode. Da vi får rettet op på de ting, ser vi et forandret kampbillede.
Hvis Malmø havde været lidt mere kyniske, så havde deres høje pres nemt sikret dem sejren, da de har et par store chancer. Heldigvis var de ikke kyniske nok - og når presset så aftager, så synes jeg vi viser rigtig gode takter, med gode løb omkring boldholder og spil på tredjemand.
I kampen i går scorer de på 2 dødbolde, som ellers burde have været vores styrke...derudover får de en stor chance efter et indkast (der i øvrigt blev kastet fra et andet sted, end hvor bolden røg ud), hvor Buba står og sover. Derudover har AC et skud fra kanten af feltet i den ene side i første halvleg, som Jesper redder rimelig sikkert, og i anden halvleg husker jeg ikke, at de har andet end et curlende skud fra Traustason, der går forbi højre stolpe.
MFF spiller fint med bolden, og var bedre end os på det parameter, men synes ikke, at det udmøntede sig i de helt store chancer eller, at de skabte det store i åbent spil.
Det skal på ingen måde fjerne noget fra, at vi selv var dybt elendige i ca. 50-60 minutter, og på ingen måde skaber mere end MFF, og var på randen af knockout efter de 2 indkasserede dødboldsmål og det elendige spil i de ca. 50-50 min. Det mindede mig om Ferencvaros away i sidste sæson, hvor vi intet skaber og har et håbløst resultat på udebane, men på en eller anden måde får gravet os op af hullet!
Havde vi tabt 2-0 (som alt tyede på indtil Dahlin laver et fælt drop) i går, så kunne vi ikke have vendte det på hjemmebane, og jeg havde samme følelse i Ungarn sidste år indtil vi pludselig fik et straffespark.
Alt i alt en elendig indsats bortset fra de sidste 30 minutter, men et meget fint resultat. Jeg er stadigvæk forundret over, hvordan der kunne være 4 mål i den kamp baseret på den ringe mængde af chancer. Men nu skal arbejdet gøres færdigt på hjemmebane!
Okosun gør en forskel (Paul var så også direkte rædderlig!) efter han kommer ind, Wikheim spiller godt i 2. halvleg, og Jesper Hansen står stabilt.
Derudover synes jeg Joel klæder os på højre back. Han har bare flere visioner i sit spil end Munksgaard, der hellere vil spille alibi-fodbold, og spille kuglen baglæns. Jeg har det på samme måde med Scholz. Man kan se, at der er mere bold i ham, end vi er vant til fra vores stoppere, og han kan spille nogle gode bolde op i gennem kæderne. Jeg tror de 2 spillere kommer til at forbedre os i åbent spil.
-
Steffen am
Helt enig.mousebreaker skrev: ↑24. aug 2018, 12:25Jeg er fuldstændig enig. Godt gået.FCM Fan nr. 1 skrev: ↑24. aug 2018, 00:47Kampens vinder: de medrejsende fans. IMponerende at de kunne synge hjemmepublikummet ud.....![]()
![]()
Fedt at drengene fik vendt skuden. Midtvejs i første halvleg ville jeg have solgt den for et 2-1 nederlag. Resultatet 2-2 er en gave
Det er virkelig imponerende.
Fedt fedt fedt arbejde!!