UEFA koefficient:
Re: UEFA koefficient:
Det er vel en ganske fin lodtrækning på flere måder.
Celtic smadrede dem, så vidt jeg husker, i CL-playoff på hjemmebane, og selvom vi nok ikke er på Celtics niveau, burde vi have en OK chance mod dem. Jeg er også lidt bekymret for den første kamp dernede, hvor vi ikke må smide det hele.. Men kigger på vi på vores rutinerede bagkæde og midtbane, så er jeg ikke i tvivl om, vi har gode chancer. Jeg glæder mig sådan til at se Drexler træde ind på holdet og se hvordan, han sætter vores angribere op. Og så kommer Paul forhåbentlig til at spille en stor rolle og volde modstanderne voldsomme problemer.
Celtic smadrede dem, så vidt jeg husker, i CL-playoff på hjemmebane, og selvom vi nok ikke er på Celtics niveau, burde vi have en OK chance mod dem. Jeg er også lidt bekymret for den første kamp dernede, hvor vi ikke må smide det hele.. Men kigger på vi på vores rutinerede bagkæde og midtbane, så er jeg ikke i tvivl om, vi har gode chancer. Jeg glæder mig sådan til at se Drexler træde ind på holdet og se hvordan, han sætter vores angribere op. Og så kommer Paul forhåbentlig til at spille en stor rolle og volde modstanderne voldsomme problemer.
Ved ikke helt hvad jeg skal forvente af Astana udover det bliver en svær udekamp. Det ser ud til at de har 10 landsholdspillere fra Kasakstan (hvoraf 4 var i aktion mod DK for et år siden). Kasakstan ligger nr. 117 på FIFA’s rangliste, så det er ikke imponerende. I 2015/2016 slår de knebent APOEL i CL PO. I 2016/2017 taber de knebent til Celtic i CL PO og i 2017/2018 taber de klart til Celtic i CL PO (efter at have slået Legia i runden inden). Det ligner et hold med erfaring i disse kampe, og de har været i EL gruppespil de sidste 2 sæsoner, hvor de sidste år får 10 points mod Maccabi Tel Aviv og Slavia Prag. Det er bestemt ikke en ueffen modstander, men heller ikke et hold, hvor det bedste FC Midtjylland hold nogensinde er uden chance.
Er der nogen, som har en idé om, hvad prislejet kommer til at blive på sådan en tur? Jeg tror vi tager dem!
-
mousebreaker
Meget lige opgør vil jeg mene. Astana har mest rutine så det tipper nok favoritværdigheden over på dem, men det må være ultra tæt i vurderingerne. Nu er jeg ikke specielt stor fan af transfermarkt men i mangel af bedre så kan deres tal bruges. Trupperne vurderes nogenlunde ens (ikke opdaterede trupper) Andreas Poulsen står til ca 350k euro 
FC Astanas transferrekord skulle være på 1,9 mio euro. Så meget sammenlignlige vilkår.
FC Astanas transferrekord skulle være på 1,9 mio euro. Så meget sammenlignlige vilkår.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Fly fra København fra 4000 kr
Fly fra Hamborg fra 5000 kr
Fly fra Billund fra 5800 kr
Hotel vil jeg gætte på 200-300 pr nat for et værelse.
Mad og drikke er nok Ca det halve af herhjemme.
Så samlet nok et sted mellem 8 og 9000 kr
Personlig holdning
-
Steffen am
lidt ærgerligt med afstanden, svært at få mange fans med, men er selvfølgelig det samme for dem. Selvom de er mere vant til det.
Og måske også lidt ærgerligt at de spiller på kunstgræs,
men omvendt har vi før spillet ganske fint på kunstgræs, så mon ikke det går.
Niveau, tja.. umiddelbart tænker jeg der var større risiko for en sværere modstander end chancen for en nemmere.
Så mon ikke det er ok også.
Til gengæld fed upside at vi vil være seedet i CL Q3, såfremt vi vinder.
Men først den her kamp, der godt nok bliver svær, men hvis vi vinder, begynder det til gengæld også at ligne noget i forhold til gruppespils chancerne.
Ved i egentlig, siger man A-sta-na eller As-ta-na. Synes når man har set cykling, at de siger lidt forskelligt?
Og måske også lidt ærgerligt at de spiller på kunstgræs,
men omvendt har vi før spillet ganske fint på kunstgræs, så mon ikke det går.
Niveau, tja.. umiddelbart tænker jeg der var større risiko for en sværere modstander end chancen for en nemmere.
Så mon ikke det er ok også.
Til gengæld fed upside at vi vil være seedet i CL Q3, såfremt vi vinder.
Men først den her kamp, der godt nok bliver svær, men hvis vi vinder, begynder det til gengæld også at ligne noget i forhold til gruppespils chancerne.
Ved i egentlig, siger man A-sta-na eller As-ta-na. Synes når man har set cykling, at de siger lidt forskelligt?
Trykket skal i hvert fald lægges på sidste stavelse, men hvordan man lige deler resten op, tør jeg ikke sigeSteffen am skrev: ↑20. jun 2018, 14:15Ved i egentlig, siger man A-sta-na eller As-ta-na. Synes når man har set cykling, at de siger lidt forskelligt?
På kazakhisk er det As-ta-na, hvor første og sidste "a" udtales som a'et i "arrig" eller "father"Steffen am skrev: ↑20. jun 2018, 14:15Ved i egentlig, siger man A-sta-na eller As-ta-na. Synes når man har set cykling, at de siger lidt forskelligt?
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Er der en som kan gøre Fcm's og Danmarks koefficientpoint op efter denne runde.
FCM har 14.000 koefficient point, og Danmark har 25.900, hvilket placerer Danmark på en øjeblikkelig 12 plads.
-
mousebreaker
Gigantisk øv at Brøndby dummede sig så vildt efter at være kommet på 2-2. Vi kan jo så håbe at FCK klarer skærene mod Atalanta og at vi samtidig tager os af Malmø
Så er det absolut realistisk at vi tager 11 pladsen og dermed har vi to pladser sikret i gruppespil hvoraf det ene er CL (med 95% sandsynlighed)
Det vil ikke være til at holde ud hvis dansk fodbold smider denne enestående chance for at komme frem hvor det er rigtigt sjovt
Så er det absolut realistisk at vi tager 11 pladsen og dermed har vi to pladser sikret i gruppespil hvoraf det ene er CL (med 95% sandsynlighed)
Det vil ikke være til at holde ud hvis dansk fodbold smider denne enestående chance for at komme frem hvor det er rigtigt sjovt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
-
Steffen am
For denne sæsson PT,TrueWolfMidt skrev: ↑23. aug 2018, 22:29Er der en som kan gøre Fcm's og Danmarks koefficientpoint op efter denne runde.
har FCM tjent 2,5 koeffecint point til klubben.
og 3/4 = 0,75 til landet.
og Danmark har PT 3.750.
Lige PT har vi sådan set en fin 12. plads med 25.900,
men inden gruppespillet er det ALT for tidligt at konkludere noget. Gruppespil betyder alt hvis DK skal holde os over 15. pladsene (som giver 2 hold i CL og 5 hold i alt)
Steffan am:
Hvis du kigger på listen, så er 15. pladsen som minimum tæt på at være sikret.
Det er næsten umuligt for både Holland, Grækenland, Schweiz, Kroatien eller Tjekkiet at gå forbi os, da det vil kræve at alle hold går videre fra deres grupper.
Vi skal kæmpe for 11. pladsen og 12. pladsen. 11. Pladsen på grund af det Mousebreaker pointerer og 12. pladsen da vi så er sikre på minimum to direkte i EL gruppespil.
Det er næsten umuligt for både Holland, Grækenland, Schweiz, Kroatien eller Tjekkiet at gå forbi os, da det vil kræve at alle hold går videre fra deres grupper.
Vi skal kæmpe for 11. pladsen og 12. pladsen. 11. Pladsen på grund af det Mousebreaker pointerer og 12. pladsen da vi så er sikre på minimum to direkte i EL gruppespil.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
De ting i pointerer her må da være så vigtige for klubben og spillerne, at alt andet end en sejr vil være en total skuffelse. Tænk engang direkte adgang til et gruppespil. Hvis vi lykkedes på Torsdag, ja det skal vi simpelthen, både for klubben og Danmarks skyld.Lupus1999 skrev: ↑24. aug 2018, 08:33Steffan am:
Enig.
Holder vi 12. pladsen, så er pokalvinderen direkte i EL gruppespil og mesteren i ligaen starter i CL playoff, hvilket betyder, at skulle man tabe den kamp, så ryger man direkte i EL gruppespil.
Desuden så bliver sølvvinderne placeret i 2. kvalrunde til CL. Dog ikke mester forløbet.
Holder vi 12. pladsen, så er pokalvinderen direkte i EL gruppespil og mesteren i ligaen starter i CL playoff, hvilket betyder, at skulle man tabe den kamp, så ryger man direkte i EL gruppespil.
Desuden så bliver sølvvinderne placeret i 2. kvalrunde til CL. Dog ikke mester forløbet.