EL Q4/1: Malmø FF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ben2han

Re: EL Q4/1: Malmø FF - FC Midtjylland

Indlæg af ben2han »

Det rette ord for den her kamp var vel at FCM overlevede men at kampen, som andre kampe her efter sommerferien stiller flere spørgsmål end der er blevet svaret-

Man skal være mere end blind, for ikke at kan se, at midtbanen ikke fungere, såvel offensivt som defensivt.

Den svenske midtbanes tempo og fart overspillede Sparv og Poulsen, og udstillede dem som oldboysspillere

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

mousebreaker skrev:
23. aug 2018, 21:14
[quote="Steffen am" post_id=154850 time=<a href="tel:1535051333">1535051333</a> user_id=12011]
[quote=Cortez post_id=154846 time=<a href="tel:1535051162">1535051162</a> user_id=11781]
Hvordan vi slap afsted med en uafgjort fatter jeg ikke, men fedt! :D

/Cortez
Ret skal vel være ret.

FCM spiller bedst 0-12
Malmø spiller bedst 12-60
FCM spiller bedst 60-90

Malmø ser også super trætte ud til sidst. Næsten ærgerligt de fik så lang en pause ved Joel's hovedstød ind i Malmø spilleren.

Men vildt nok at kampen skiftede SÅ meget momentum ved målene.
Så vildt det Wikheim laver.
[/quote]

Jeg vil tillade mig at sige at vi var bedst de første 6 minutter, derefter havde vi næsten ikke bolden før de scorede

Wikheim var hele tiden farlig med sine driblinger. Vi mangler noget kreativt til at bakke ham op. Onuachu var en skændsel i dag og det vækker bekymring. Meget er spillet er lagt an på ham og han er tilsyneladende helt drænet for selvtillid
[/quote]

Jeg håber faktisk man starter uden Onuacho i retur kampen. George eller Okosun på toppen ?
Synes faktisk Okosun var super stærk og god med bolden, både ret vendt og med ryggen imod mål.
George er stærk og snu, vil kunne finde rum imod Malmø.

Jeg synes Poul ødelægger vores spil pt og det er ikke kun i den her kamp.

Desuden synes jeg Joel Anderson spiller rigtigt godt og skaber dynamik i højresiden. Jeg håber han spiller den plads fremover.

Opskriften til næste kamp må være ikke at give dem plads, vi skal gøre det fySisk og smadre igennem på 2. Boldene. Være klar fra start! Lad os gøre stadion elektrisk og ligge max pres på!

P.s synes Rieks smider sig konstant og håber dommerne er opmærksomme på det i næste kamp.

Cortez

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
23. aug 2018, 21:24
Jeg har sgu ondt af Flodisar. Spiller os ud af brædtet fra det 6. minut og frem til vi scorer langt udefra i det 60 minut. Derfra må man jo så også sige at Malmø helt faldt sammen. Energien var der ikke mere
Kan også godt lide Flodisar, men jeg vil ikke gå så langt som til at have ondt af hende :D .

Desuden kan Malmö altså “nemt” ende med at slå os på hjemmebane.

/Cortez

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

mousebreaker skrev:
Jeg har sgu ondt af Flodisar. Spiller os ud af brædtet fra det 6. minut og frem til vi scorer langt udefra i det 60 minut. Derfra må man jo så også sige at Malmø helt faldt sammen. Energien var der ikke mere
Ja, det är ganska deppigt här nu faktiskt - man får inte falla samman på det sättet. Vi gör det på läktaren också. Men, it aint over yet...

Vi ses i Herning!
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Jeg er enig i, at vi starter bedst hvorefter Malmø overtager spillet til vi får 2-1 målet og derfra ser Malmø trætte ud. Efter 2-2 målet var Malmø lige til at plukke og det var sindsygt ærgerligt at Andersson banker hovedet ind i Rieks for det brød rytmen og vi kunne sagtens have fået 2-3 målet.

At vi kommer tilbage kalder på massiv respekt! Vi var fuldstændig nede i sækken...

Når det så er sagt, så er vi virkelig spillet ud af brættet den første time. Jeg synes at deres offensiv spillere fik spillet til at flyde rigtig fint. At vi får to dødboldsmål imod os er en skandale med de headere vi har på holdet... det forstår jeg slet slet ikke. Dernæst forstår jeg ikke med alle de dødbolde; indkast, frispark, hjørnespark etc at vi ikke fik mere ud af det? Det er sku en skandale...

Onuachu er for let at læse og alle modstandere ved efterhånden at de skal pille bolden efter hans første berøring. Okosun var klasser bedre som boldstation og vil hellere se ham på toppen end Onuachu.

Frank synes jeg heller ikke lykkedes med meget.

Scholz synes jeg forbedrer vores hold mærkbart og vi er bedre spillende bagfra med ham.
Jesper står endnu en god kamp og tager det han skal tage
Sanneh stod lidt usikker i billedet
Jeg ved ikke om jeg er enig i at Poulsen og Sparv var så dårlige centralt. De spillede med 3 derinde mod vores 2.

Nu står vi med gode kort i returen. En hurtig scoring til 1-0 vil punktere den kamp.

I returen vil jeg gerne se

Hansen
Sviat Bubba Scholz
Joel Dal Hende
Sparv Poulsen
Mabil Okosun Wikheim

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

MrWolf skrev:
23. aug 2018, 22:07
Jeg er enig i, at vi starter bedst hvorefter Malmø overtager spillet til vi får 2-1 målet og derfra ser Malmø trætte ud. Efter 2-2 målet var Malmø lige til at plukke og det var sindsygt ærgerligt at Andersson banker hovedet ind i Rieks for det brød rytmen og vi kunne sagtens have fået 2-3 målet.

At vi kommer tilbage kalder på massiv respekt! Vi var fuldstændig nede i sækken...

Når det så er sagt, så er vi virkelig spillet ud af brættet den første time. Jeg synes at deres offensiv spillere fik spillet til at flyde rigtig fint. At vi får to dødboldsmål imod os er en skandale med de headere vi har på holdet... det forstår jeg slet slet ikke. Dernæst forstår jeg ikke med alle de dødbolde; indkast, frispark, hjørnespark etc at vi ikke fik mere ud af det? Det er sku en skandale...

Onuachu er for let at læse og alle modstandere ved efterhånden at de skal pille bolden efter hans første berøring. Okosun var klasser bedre som boldstation og vil hellere se ham på toppen end Onuachu.

Frank synes jeg heller ikke lykkedes med meget.

Scholz synes jeg forbedrer vores hold mærkbart og vi er bedre spillende bagfra med ham.
Jesper står endnu en god kamp og tager det han skal tage
Sanneh stod lidt usikker i billedet
Jeg ved ikke om jeg er enig i at Poulsen og Sparv var så dårlige centralt. De spillede med 3 derinde mod vores 2.

Nu står vi med gode kort i returen. En hurtig scoring til 1-0 vil punktere den kamp.

I returen vil jeg gerne se

Hansen
Sviat Bubba Scholz
Joel Dal Hende
Sparv Poulsen
Mabil Okosun Wikheim
Jeg vil godt satse en 10’er på du ikke ser både wikheim og mabil i start 11. Det er nok en tand for offensivt... vi er jo også videre hvis vi forhindre dem i at scorer...

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Scholz var en del af problemet i den første time. Han kom på glat is flere gange og det var tæt på at koste. Jeg er dog enig inat han bliver en gevinst i forsvaret samtidig med at han giver noget vi ellers ikke har, nemlig en forsvarer der kan bære bolden frem. Korscmar er vel den der kommer tættest på derefter.

Sparv og Poulsen på midten er et stort stort problem når modstanderne formår at spille i et fornuftigt højt tempo. De halser bagefter konstant - og så hjælper det jo ikke at stille op med en mand i undertal på midten når det forholder sig sådan. Modsat mange andre er jeg faktisk ellers meget tilfreds med Sparvs sæsonstart. Han er langt fra at være det omvandrende røde kort han var før sommerferien.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

Scholz store styrke, af det jeg har set fra ham indtil videre, er at han er god med bolden. Hans svaghed er at han ikke er så fysisk stærk som vi ellers er vant til fra vores midterforsvarere.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Endnu et Thorup citat
“Jeg er ikke enig i at vi spiller en dårlig første halvleg”

flot sagt Komiske Jess.

Man kan sgu godt forstå at vi spillemæssigt er i en mindre krise hvis første halvleg er ok i hans øjne. Ikke høje kvalitetskrav
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Cortez skrev:
23. aug 2018, 21:27
mousebreaker skrev:
Kan også godt lide Flodisar, men jeg vil ikke gå så langt som til at have ondt af hende :D

/Cortez
Tack för den sympatin Cortez :evil: :lol:
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Strøtanker:
Der skal findes en løsning på Sparv - han er en passager. Lidt skuffende at ingen presser på der.

Evnen til at vende på pres hos 3-4 flere af vores spillere ville gøre en reel forskel for det her holds evner i åbent spil (pt. er det vel nærmest kun Wikheim og JP, der kan konsekvent). Jeg synes, det er et stort problem for spillet.

Paul skal bænkes. Spillet fungerer ikke med ham, og han scorer ikke nok til at forsvare det han ødelægger i opspillet

Scholtz har ikke fået en prangende start

Wikheim er en one man army. Wauw.

Oneykas energi udmønter sig ikke tilstrækkeligt. Han mangler timing i mange af sine aktioner både offensivt og defensivt, kunne han få det, ville han kunne nogle ting, for jeg synes tit, han er hvor tingene sker.

Andersson på HWB er den rigtige løsning, når det hedder stærkest 11 tror jeg.

Puh, MDH det går op og ned. Hvis han kan ramme det samme som i de sidste 30 i 70 min. i næste kamp så er vi vidt, han betyder bare noget.

Hvad skal man sige om Sanneh, Kian? - svært at være rigtig tilfreds efter at have lukket to mål ind på standarder.

Kampen har ikke ændret den opfattelse, der opstod hos mig under TNS kampene: Fcm slår ikke malmø.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber MDT får chancen på højre vinger back. Han arbejder efter min mening hårdere for holdet og er mere fremadrettet i sit spil, derudover kander han sine medspillere bedre end Joel. Tror vi i vores taktik skal kikke lidt på relationer og vilje til at arbejde hårdt for hinanden og se på hvem der har vilje og gejst til at tage de sure løb, også når det gør ondt og er hårdt. På vores hjemmebane og med alt den viden klubben besidder fra smartodds mm. skal vi i det gruppespil. Alle vores spillere som får chancen i returopgøret skal gøre mere end der forventes af dem. Vi skal i det forjættede land og alle skal løbe og forsvare sig, som gjaldt det, det danske mesterskab. Vi SKAL videre.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Det er ikke holdet der vender denne kamp, det er individuel klasse. Vi har simpelthen bare bedre spillere på næsten alle positioner end Malmø, derfor. Vi spiller squ ikke godt. Dog godt at se, at vi knuser dem fysisk.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Kampens vinder: de medrejsende fans. IMponerende at de kunne synge hjemmepublikummet ud..... :fcm: :fcmwolf:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
23. aug 2018, 22:52
Endnu et Thorup citat
“Jeg er ikke enig i at vi spiller en dårlig første halvleg”

flot sagt Komiske Jess.

Man kan sgu godt forstå at vi spillemæssigt er i en mindre krise hvis første halvleg er ok i hans øjne. Ikke høje kvalitetskrav
Ah den er fandme dum. :/
Hvor ser du det henne?

Undrer mig også i podcasten at Priske begynder at bruge at det kun er 9 måneder siden vi har skiftet system som undskyldning.

Det er et mesterhold hvor man i høj grad har bibeholdt truppen. Så må man godt kunne forvente lidt mere.

Besvar