Ah ja, nu kan jeg huske dem. Okosun situationen synes jeg ikke der er straffe i - i den slags situationer prøver jeg altid at vende den om og tænke på hvad jeg ville sige som modstanderhold. Hvis det blev dømt mod os ville jeg være chokeret.Kent skrev: ↑13. aug 2018, 12:18Den ene er kort før det dømte straffe, hvor der er en høj bold, der går mod baglininen i feltet. Okosun forsøger at nå den, men bliver kropstacklet/skubbet ud over baglinien.mousebreaker skrev: ↑13. aug 2018, 08:51Jeg kæmper stadig med at huske de to situationer i omtaler hvor der skulle være dømt straffe!
Den anden er i anden halvleg, hvor Nymann tager bolden med armen og vi får frispark på kanten af feltet, som JP sparker over. Bolden er 1 m inde i feltet, da Nymann tager den.
Okosun-situationen har jeg kun set på stadion, så den kan måske diskuteres. Men Nymann-situationen har jeg set flere gange, og der er ingen tvivl.
Den anden situation med hands er jeg enig i langt hen ad vejen, dog med en lille kattelem til dommeren. Det er ikke bolden der er en meter inde i feltet, det er Nymann. Han strækker sig frem rammer bolden og den springer op på hans arm som jeg husker det. Bolden er tættere på feltets grænse end man skulle tro, men ingen kameravinkel viste noget brugbart. Jeg har dog ualmindeligt svært ved at tro at bolden ikke skulle være inde i feltet. Iøvrigt en situation jeg hader når der fløjtes for. Med mindre man kan se en bevidst hånd mod bold så er det altid utilsigtet. Hvorfor skal man straffes så hårdt for noget der åbenlyst er utilsigtet endda i en situation der er helt ufarlig. Det går så stærkt at han ikke kan nå at opfatte det. Hands situationer er en gråzone af rang i fodbold, det samme med holdesituationer. Det er meget ofte situationer hvor dommeren uanset hvad han vurderer, kan være kampafgørende. Jeg ved ikke hvad der skal/kan laves af regelændringer for at finde en løsning, men man er nødt til at komme frem til noget.