SL R5: FC Midtjylland - AC Horsens

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL R5: FC Midtjylland - AC Horsens

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
13. aug 2018, 12:18
mousebreaker skrev:
13. aug 2018, 08:51
Jeg kæmper stadig med at huske de to situationer i omtaler hvor der skulle være dømt straffe!
Den ene er kort før det dømte straffe, hvor der er en høj bold, der går mod baglininen i feltet. Okosun forsøger at nå den, men bliver kropstacklet/skubbet ud over baglinien.

Den anden er i anden halvleg, hvor Nymann tager bolden med armen og vi får frispark på kanten af feltet, som JP sparker over. Bolden er 1 m inde i feltet, da Nymann tager den.

Okosun-situationen har jeg kun set på stadion, så den kan måske diskuteres. Men Nymann-situationen har jeg set flere gange, og der er ingen tvivl.
Ah ja, nu kan jeg huske dem. Okosun situationen synes jeg ikke der er straffe i - i den slags situationer prøver jeg altid at vende den om og tænke på hvad jeg ville sige som modstanderhold. Hvis det blev dømt mod os ville jeg være chokeret.

Den anden situation med hands er jeg enig i langt hen ad vejen, dog med en lille kattelem til dommeren. Det er ikke bolden der er en meter inde i feltet, det er Nymann. Han strækker sig frem rammer bolden og den springer op på hans arm som jeg husker det. Bolden er tættere på feltets grænse end man skulle tro, men ingen kameravinkel viste noget brugbart. Jeg har dog ualmindeligt svært ved at tro at bolden ikke skulle være inde i feltet. Iøvrigt en situation jeg hader når der fløjtes for. Med mindre man kan se en bevidst hånd mod bold så er det altid utilsigtet. Hvorfor skal man straffes så hårdt for noget der åbenlyst er utilsigtet endda i en situation der er helt ufarlig. Det går så stærkt at han ikke kan nå at opfatte det. Hands situationer er en gråzone af rang i fodbold, det samme med holdesituationer. Det er meget ofte situationer hvor dommeren uanset hvad han vurderer, kan være kampafgørende. Jeg ved ikke hvad der skal/kan laves af regelændringer for at finde en løsning, men man er nødt til at komme frem til noget.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
13. aug 2018, 13:09
Kent skrev:
13. aug 2018, 12:18
mousebreaker skrev:
13. aug 2018, 08:51
Jeg kæmper stadig med at huske de to situationer i omtaler hvor der skulle være dømt straffe!
Den ene er kort før det dømte straffe, hvor der er en høj bold, der går mod baglininen i feltet. Okosun forsøger at nå den, men bliver kropstacklet/skubbet ud over baglinien.

Den anden er i anden halvleg, hvor Nymann tager bolden med armen og vi får frispark på kanten af feltet, som JP sparker over. Bolden er 1 m inde i feltet, da Nymann tager den.

Okosun-situationen har jeg kun set på stadion, så den kan måske diskuteres. Men Nymann-situationen har jeg set flere gange, og der er ingen tvivl.
Ah ja, nu kan jeg huske dem. Okosun situationen synes jeg ikke der er straffe i - i den slags situationer prøver jeg altid at vende den om og tænke på hvad jeg ville sige som modstanderhold. Hvis det blev dømt mod os ville jeg være chokeret.

Den anden situation med hands er jeg enig i langt hen ad vejen, dog med en lille kattelem til dommeren. Det er ikke bolden der er en meter inde i feltet, det er Nymann. Han strækker sig frem rammer bolden og den springer op på hans arm som jeg husker det. Bolden er tættere på feltets grænse end man skulle tro, men ingen kameravinkel viste noget brugbart. Jeg har dog ualmindeligt svært ved at tro at bolden ikke skulle være inde i feltet. Iøvrigt en situation jeg hader når der fløjtes for. Med mindre man kan se en bevidst hånd mod bold så er det altid utilsigtet. Hvorfor skal man straffes så hårdt for noget der åbenlyst er utilsigtet endda i en situation der er helt ufarlig. Det går så stærkt at han ikke kan nå at opfatte det. Hands situationer er en gråzone af rang i fodbold, det samme med holdesituationer. Det er meget ofte situationer hvor dommeren uanset hvad han vurderer, kan være kampafgørende. Jeg ved ikke hvad der skal/kan laves af regelændringer for at finde en løsning, men man er nødt til at komme frem til noget.
Som skrevet har jeg kun set Okosun-situationen på stadion, så kan være den er anderledes i langsom. Men umiddelbart lignede det altså en situation, som ville give frispark alle andre steder på banen. Og dermed straffe. Men det handler naturligvis om skøn.

Jeg er enig i, at hands er et svært område, men her er det ikke et spørgsmål om, hvorvidt der var hands eller ej, men hvor forseelsen blev begået. I den forbindelse skal man huske, at stregerne hører med til feltet, så hvis bare den alleryderste runding af bolden snitter ydersiden af stregen, så er Nymann inde i feltet. Så I min verden er det uomtvisteligt, at bolden var langt inde i feltet, og dette var en fejldom på linje med det missede straffe i første halvleg i Vejle (hvor vi så også blev snydt for et i anden halvleg). Så selvom vi faktisk allerede har fået 3 straffespark i de 5 kampe, vi har spillet, så er vi faktisk blevet snydt for mindst 2 og måske endda 4 yderligere.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Hvis dommeren ikke have valgt at forære os et straffe og dobbeltstraf til Horsens i form af det røde kort, frygter jeg, at den første halve time ville have været det samme syn hele vejen igennem. Der er noget, der slet ikke fungerer, og det er lidt skræmmende, når vi snart (formentligt) skal spille playoff til europæisk gruppespil.

Det er skræmmende så lav kvalitet, nogle af spillerne viser. Jeg mente også, at Thychosen skulle spille mod sin 'tidligere klub' og starte i Superligaen endnu engang. Men den mand, jeg troede havde okay offensive kvaliteter, viser sig IGEN være niveauer under, hvad vi kan forvente af en wingback. Han er læst hver gang overfor Qvist. Ganske vist kommer han til indlæg, men han er så forudsigelig og gennemsnitlig. Jeg håber inderligt, at vi rykker Joel over som højre wingback. Nu skal vi fandeme have vores wingbacks igang - eller så skal vi til at overveje et systemskifte til en 4-mandskæde, som vi har spillerne til. På trods af et, desværre, kæmpe, unødvendigt udvalg på midtstopperpositionen. Skulle vi ikke overveje et farvel til Korcsmár?

Jeg regner selvfølgelig også med mindst én profil mere ind til midten

Jeg er selvfølgelig ovenud tilfreds med pointhøsten og lykkelig for de tre point i går, men vores offensive, flotte spil er en mangelvare i 2018, og hvis vi møder et kompakt hold i playoff'en, så ender det med en Astana 2.0, og det ville simpelthen pine mig grusomt. Men øjenåbneren kommer nok først i september, hvor vi bl.a. møder et FCK-hold, der nok ikke 'hjælper' os - som i foråret ;)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvorfor er vi / vores angribere holdt op med at løbe om kap med modstanderens forsvar / midtbane ?

Hvorfor spiller Nicolaisen ikke Joel Andersson i dybden så han kan gøre som MDT og spille gode indlæg. Venstre side var total død / stillestående i forhold til højre side.

Var ellers rimelig tilfreds, men vi mangler noget i vores spil fremadrettet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

AltidFCM skrev:
13. aug 2018, 13:36
Det er skræmmende så lav kvalitet, nogle af spillerne viser. Jeg mente også, at Thychosen skulle spille mod sin 'tidligere klub' og starte i Superligaen endnu engang. Men den mand, jeg troede havde okay offensive kvaliteter, viser sig IGEN være niveauer under, hvad vi kan forvente af en wingback. Han er læst hver gang overfor Qvist. Ganske vist kommer han til indlæg, men han er så forudsigelig og gennemsnitlig. Jeg håber inderligt, at vi rykker Joel over som højre wingback. Nu skal vi fandeme have vores wingbacks igang - eller så skal vi til at overveje et systemskifte til en 4-mandskæde, som vi har spillerne til. På trods af et, desværre, kæmpe, unødvendigt udvalg på midtstopperpositionen. Skulle vi ikke overveje et farvel til Korcsmár?
Hvis Joel skal spille på højrebacken, skal Dal Hende også både være klar og bedre end Munksgaard (og Thycosen).
Og det er jeg ikke sikker på at han er, altså klar og at jeg er enig i at han har været bedre end højresiden. Joel er PT min favorit til at starte på venstre wingback i EL Q4.

Og hvis vi skal slå om til en 4-mandskæde, har vi godt nok alt for mange midterforsvare, mens at det begynder at tynde ud i offensive indskiftningsmuligheder ;)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

AltidFCM skrev:
13. aug 2018, 13:36
Hvis dommeren ikke have valgt at forære os et straffe og dobbeltstraf til Horsens i form af det røde kort, frygter jeg, at den første halve time ville have været det samme syn hele vejen igennem. Der er noget, der slet ikke fungerer, og det er lidt skræmmende, når vi snart (formentligt) skal spille playoff til europæisk gruppespil.

Jeg regner selvfølgelig også med mindst én profil mere ind til midten

Jeg er selvfølgelig ovenud tilfreds med pointhøsten og lykkelig for de tre point i går, men vores offensive, flotte spil er en mangelvare i 2018, og hvis vi møder et kompakt hold i playoff'en, så ender det med en Astana 2.0, og det ville simpelthen pine mig grusomt. Men øjenåbneren kommer nok først i september, hvor vi bl.a. møder et FCK-hold, der nok ikke 'hjælper' os - som i foråret ;)
Han leverer en assist og to nøgleafleveringer. Joel ingen af delene, iflg. Superliga.dk

I forhold til Qvist så prøver MDT da i det mindste. - Det er vel bedre end at være usynlig, som Joel var i de første 30 min.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har været en del efter Thycosen. Jeg tænker at Horsens kampen var den bedste jeg har set ham spille
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Due

Indlæg af Due »

TrueWolfMidt skrev:
13. aug 2018, 14:50

Hvorfor spiller Nicolaisen ikke Joel Andersson i dybden så han kan gøre som MDT og spille gode indlæg. Venstre side var total død / stillestående i forhold til højre side.

Var ellers rimelig tilfreds, men vi mangler noget i vores spil fremadrettet.

Ja vi snakkede også om hvorfor Nikolaisen ikke spillede Joel. Han stod ofte fri i venstre. Istedet spillede Nikolaisen den konstant tilbage på tværs af banen.
Måske han var lidt bange for spillet fremad efter hans Vejle kamp?
Lagde mærke til Joel var god til hurtigt at prøve at slå den indover de få gange han kom til det. Synes jeg var dejligt at se. Synes ofte vores andre WB stopper op og slår den bagud.
Tror på Joel. Nok bare ikke på WB

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

De to straffe som vi ikke fik var begge for hands.

Midt i første halvleg rammer en Horsens spiller bolden skævt og den ryger op på hans hånd og han drager fordel af at den ryger væk fra vores spiller.

Den anden er det frispark der blev flyttet udenfor feltet. Jeg synes gentagelsen på stadion fint viste den var indenfor. Husk at kanten af feltet hører med til feltet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er en kamp vi kontrollerer fuldstændig. Det blev så lige straffesparket som satte gang i scoringen, men det var kommet uanset hvad og så var der jo et som ikke blev dømt.
Dejligt at se Tim Sparv tilbage for fuld hammer, virkelig flot kamp af ham. 3 point og videre til næste opgave ;-)

Besvar