Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Benzo

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Benzo »

Men bliver Mbappe-handlen ikke lige pt undersøgt af UEFA, netop fordi det var et åbenlyst forsøg på at omgå FFP? Lidt modigt så af Wolverhampton, at lave samme trick.

Benzo

Indlæg af Benzo »

I øvrigt kan vi vel godt konkludere at eftersom Sanneh spiller med os i Wales og det engelske transfervindue er lukket, ryger Sanneh ikke til PL i denne omgang.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

ben2han skrev:
9. aug 2018, 19:18
EsbenVest skrev:
9. aug 2018, 18:33
RandomHero skrev:
9. aug 2018, 09:13
Fint hvis Scholz kommer til, som CB og gardering på HB.
Kian har været langt fra sit niveau i første guldsæson, og Korscmar har siden sin skade bare ikke leveret varen. Alt for langsom, usikker på og uden bolden. Stærkt forsvar man kan stille med Scholz, Erik og forhåbentlig Sanneh.
To ting. Kian spillede ikke for FC Midtjylland i vores første guldsæson. Men det er rigtigt, at han er faldet i niveau. Jeg synes dog, han er den bedste midterforsvarer, vi har, i det opbyggende spil.
Desuden er jeg næsten 100 % på, at Scholz, Erik og Sanneh ikke kommer til at spille sammen mere end nogle få kampe. Anderlecht byder med stor sandsynlighed mere end de 5,5 mio. euro på Sanneh, nu da de har solgt Dendoncker til Wolves for 15 mio. pund, og så ryger han til Belgien.

Uanset hvad er det nok lige rigeligt at have Erik, Scholz, Buba, Kian, Korcsmar og Nicolaisen (og Riis og Oliver Olsen) i truppen til 3 centrale forsvarspladser.
Det er ikke helt rigtig, Dendoncker er udlejet med en option på 15 mill euro

og Dendoncker er midtbanespiller
Ja, det er teknikaliteter. Han er væk fra Anderlecht, og han kostede 15.

Han har desuden primært spillet centerback for Anderlecht det sidste år, så det er den position, de kommer til at mangle en mand på.

THenry

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
9. aug 2018, 21:19
I øvrigt kan vi vel godt konkludere at eftersom Sanneh spiller med os i Wales og det engelske transfervindue er lukket, ryger Sanneh ikke til PL i denne omgang.
Det engelske vindue lukkede kl. 18 i dag dansk tid, så det sker helt sikkert ikke, men mange vinduer lukker først d. 31. august bl.a den belgiske og franske liga.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Nu ved jeg ikke hvad vi har gang i af afgange, men jeg synes godt nok vi har mange midterforsvarere nu da vi åbenbart signer Scholz. Vi har jo 8-9 stk der kan bruges som de 3 bagerste, og det er for mange. Vi har 1 på toppen i form af Onuachu. Dovbyk skadet (hvor længe ?) og George er sgu ikke god nok. Vi mangler 1 angriber hvis Onuachu evt. bliver skadet.

Håber der sker en del både ud defensivt og ind offensivt inden udgangen af august.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Egelund er nu også vågnet op vedr. Scholz. Skulle være done deal og afhænger udelukkende af, hvornår FCM offentliggør den. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... em/7261099
Er gardering for evt salg af Buba (ikke til salg, men hvis prisen rammer ca. 60 mio, så sker der nok noget) eller Kian, som måske gerne vil afsted på et eventyr (men ingen bud på ham).

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Så er der også en lækker teaser video i app’en 😁

Bliver godt med nyt kvalitetsblod i truppen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/al ... lveflokken

Så er den helt officiel. Velkommen til Scholz! Spændende signing, god alder.

Det var måske ikke der, vi havde mest brug for forstærkning, men nogle gange skal man hugge til, når en god mulighed opstår. Og det åbner selvfølgelig for, at vi kan slippe en af vores andre forsvarsprofiler, hvis det rette bud kommer. Håber godt nok, Buba bliver her og spiller EL med os, med nu må vi se.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Helt enig! :-) Velkommen til!
Han bliver en booooosssss nede i det forsvar! ... men også en spiller som er god til at sætte et angreb igang nede fra forsvaret :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rzYRQVZIzeY
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Sniper

Indlæg af Sniper »

Også et velkommen til Scholz herfra. Han virker som en fornuftig fyr og en rigtig stærk tilgang. Men nøj hvor jeg stadig håber vi finder en kvalitets 10’er, nej tak til Hjulsager herfra.

THenry

Indlæg af THenry »

Vijen skrev:
9. aug 2018, 10:33
Due skrev:
9. aug 2018, 10:23
Jesper BW1100 skrev:
9. aug 2018, 10:05
Vi meldes interesseret i Hjulsager:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -hjulsager
Kan han spille wingback? Eller hvad er han for en type. Kan se han står som midtbane. Er han kant eller central? Hvis kant kunne han måske blive vores nye wingback.
Han blev brugt mest som kant, men det halve år hvor han var virkelig god blev han rykket ind på den centrale midtbane.

Kender ikke hans nuværende niveau, men han er stereotypen på den type spiller vi gerne vil have. En der har vist et højt niveau, men nu er faldet lidt.
Jeg kender heller ikke hans nuværende niveau, men virker bestemt ikke som en spiller, der lige med det samme går ind i start 11 (som jo er det vi leder efter), og håber han derfor kun er plan B, C eller D. Det virker som en fesen erstatning for Drexler, hvis det er tanken!

Jeg kan dog efterhånden sagtens se det ske af flere årsager:

1. En af landets bedste tranferjournalister har meldt os interesseret i Hjulsager https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... e-klubber/

2. Han passer glimrende på den profil, som vi ofte henter, som du selv nævner. Altså nordiske spillere i en fornuftig alder, der har været så gode i en skandinavisk liga, at de er blevet solgt til udlandet, hvor de er havnet på bænken. Samme profil som Sørloth, Wikheim, Scholz og Erik, hvis vi blot kigger på de sidste par transfervinduer.

3. Jeg har ikke set det nævnt i debatten, men det er værd at notere sig, at Hjulsager også har spillet på U-21 landsholdet under Thorup, så der er en forbindelse der, og Thorup kan derfor have et ekstraordinært kendskab til spilleren og interesse i at få ham til klubben. Altså samme forbindelse som med Scholz. https://www.transfermarkt.com/andrew-hj ... ler/167798

4. Ret beset passer han spillemæssigt meget fint på det vi mangler. En kreativ offensiv kraft, der kan skabe noget i åbent spil. Jeg har bare min bekymring om han niveaumæssigt er god nok. Tvivler f.eks. på, at han er bedre end Duelund i topform, og han når slet ikke Drexlers niveau til sokkeholderne!

THenry

Indlæg af THenry »

5. Han kan sikkert erhverves forholdsvist billigt, da Celta virker til bare vil af med ham, og de gav "kun" selv 1. mio euro for ham, så vil de næppe kræve en kæmpe overgangssum for ham. Prisen på ham må derfor være på max. 1. mio euro, og det skulle ikke undre mig, hvis han købes for mindre end dette. https://www.bt.dk/superligaen/transferb ... pansk-klub

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hjulsager vil være en breddesigning. Det giver slet ikke nogen mening for mig. Kæmpe nej tak fra min stol. Vi har nok af spillere med den betegnelse. Det giver dog mening at vi kunne være interesseret i at købe ham hvis man mener at prisen for ham er meget lav med en fornuftig upside - og så leje ham ud til en midterklub i Holland eller lignende. Ingen siger at interessen vi har vist er for at “styrke” vores egen trup. Det ser jeg simpelthen ikke for mig
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Viborgs finske målmand har selv bedt om at få sin kontrakt ophævet. Kunne det tænkes at vi tar ham som sparring til JH

oros

Indlæg af oros »

tatoo skrev:
11. aug 2018, 13:18
Viborgs finske målmand har selv bedt om at få sin kontrakt ophævet. Kunne det tænkes at vi tar ham som sparring til JH
Så har vi godt nok sænket barren. Nej, det håber jeg godt nok ikke.

Låst