Interessant. Flere (transfer)spørgsmål opstår hos mig: Sanneh salg? Er man utilfreds med talenterne, der står på spring?Kent skrev: ↑8. aug 2018, 16:26Alexander Scholz skulle være på vej til lægetjek: https://twitter.com/sebstanbury/status/ ... 76736?s=21
Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Kian har jo været nævnt som mulig transfer ud, gennem flere transfervinduer. Det ville passe mig rigtig fint. Han er stagneret på for lavt et niveau, i forhold til alder (og løn sandsynligvis).
Husker Alexander Scholz, som en relativt hurtigt spiller, der er ok venner med bolden
Husker Alexander Scholz, som en relativt hurtigt spiller, der er ok venner med bolden
Jeg mener han var på U21 landsholdet da Thorup var træner. Der mener jeg han var højre back.
Munksgård og Thycosen er for stillestående, og er slet ikke offensive nok. Jeg ser dem ikke som fast inventar. Ville gerne at Joel Anderson spillede en af backerne som første valg.
Munksgård og Thycosen er for stillestående, og er slet ikke offensive nok. Jeg ser dem ikke som fast inventar. Ville gerne at Joel Anderson spillede en af backerne som første valg.
På et AGF forum går rygterne på, at Kian Hansen bliver solgt til dem, hvis Scholz kommer til os. Det ville være fint for mig, selvom at vi kommer til at savne indkastene. Dette er dog et rygte, som dog er leveret af en ellers normal troværdig bruger.
Det ville undre mig meget, hvis man vælger at sælge Bubacarr for 37 mio. Han er af ledelsen udnævnt som et af de næste helt store salg i Sørloth-klassen og vel heller ikke utænkeligt, at en PrL klub får øje på ham med de kvaliteter han besidder. Han har kun vist opadgående formkurve siden han trådte ind på holdet, og det synes usandsynligt, at hans værdi ikke skulle hæves yderligere med en halv til en hel sæson ekstra. Særligt hvis en klub, fra en mere økonomisk stærk liga end den belgiske melder sig på banen, hvilket jeg ikke kan forestille mig ikke vil være tilfældet.Stoffer skrev: ↑8. aug 2018, 16:33Interessant. Flere (transfer)spørgsmål opstår hos mig: Sanneh salg? Er man utilfreds med talenterne, der står på spring?Kent skrev: ↑8. aug 2018, 16:26Alexander Scholz skulle være på vej til lægetjek: https://twitter.com/sebstanbury/status/ ... 76736?s=21
Jeg håber da også, at han bliver, og jeg tror også på, at han kan blive meget værd. Spørgsmålet opstår hos mig fordi PL transfervinduet snart lukker, så: er hans værdi allerede nu oppe, hvor man ikke kan sige nej, fordi en PL klub er i panik før lukketid?O skrev: ↑8. aug 2018, 17:06Det ville undre mig meget, hvis man vælger at sælge Bubacarr for 37 mio. Han er af ledelsen udnævnt som et af de næste helt store salg i Sørloth-klassen og vel heller ikke utænkeligt, at en PrL klub får øje på ham med de kvaliteter han besidder. Han har kun vist opadgående formkurve siden han trådte ind på holdet, og det synes usandsynligt, at hans værdi ikke skulle hæves yderligere med en halv til en hel sæson ekstra. Særligt hvis en klub, fra en mere økonomisk stærk liga end den belgiske melder sig på banen, hvilket jeg ikke kan forestille mig ikke vil være tilfældet.Stoffer skrev: ↑8. aug 2018, 16:33Interessant. Flere (transfer)spørgsmål opstår hos mig: Sanneh salg? Er man utilfreds med talenterne, der står på spring?Kent skrev: ↑8. aug 2018, 16:26Alexander Scholz skulle være på vej til lægetjek: https://twitter.com/sebstanbury/status/ ... 76736?s=21
Tænker vel også at Alexander Scholz kan tiltænkes en rolle på den højre wingback?
Måske man har set at det ikke kommer til at holde med Munksgaard/Døhr...
Eller at Erik er blevet skadet?
Eller at Kian Hansen skal en tur videre?
Eftersigende kan han måske også spille en defensiv midtbane og skal så presse Sparv noget mere
Måske man har set at det ikke kommer til at holde med Munksgaard/Døhr...
Eller at Erik er blevet skadet?
Eller at Kian Hansen skal en tur videre?
Eftersigende kan han måske også spille en defensiv midtbane og skal så presse Sparv noget mere
Uden at vide det. Kunne det tænkes at Kian Hansen var på vej “hjem” til Esbjerg?
Jeg har svært ved at se, at han skifter til udlandet på baggrund af hans præstationer hos os.
Jeg har svært ved at se, at han skifter til udlandet på baggrund af hans præstationer hos os.
Det lyder til, at rygtet omkring Sanneh og Anderlecht ikke er helt dødt endnu:
https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... ende-uger/
"FC Midtjylland har som tidligere skrevet her afvist et bud fra Anderlecht på Sanneh i størrelsen 5,5 mio. euro, men belgiernes interesse er ikke død. Nu afventer de FCM’s videre færd i Europa, og så kan vi vente et nyt bud sidst i vinduet på den stærke forsvarsspiller."
Mon ikke vi henter Scholz fordi der er opstået en rigtig god mulighed for at hente ham hjem - og han samtidig med er en god gardering for et eventuelt salg af enten Sanneh eller Kian.
https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... ende-uger/
"FC Midtjylland har som tidligere skrevet her afvist et bud fra Anderlecht på Sanneh i størrelsen 5,5 mio. euro, men belgiernes interesse er ikke død. Nu afventer de FCM’s videre færd i Europa, og så kan vi vente et nyt bud sidst i vinduet på den stærke forsvarsspiller."
Mon ikke vi henter Scholz fordi der er opstået en rigtig god mulighed for at hente ham hjem - og han samtidig med er en god gardering for et eventuelt salg af enten Sanneh eller Kian.
Jeg tror (og håber), han hentes hjem til at være førstevalg på højre side, og så enten Muni eller MDT (formentlig) lejes ud eller sælges.
Et andet bud er, som flere siger, en gardering for salg af Kian eller Buba. For førstnævnte vil jeg være godt tilfreds, for sidstnævnte vil det være en svækkelse.
Men tror faktisk mest på V1
Et andet bud er, som flere siger, en gardering for salg af Kian eller Buba. For førstnævnte vil jeg være godt tilfreds, for sidstnævnte vil det være en svækkelse.
Men tror faktisk mest på V1
Han er slet ikke dynamisk nok til at være wingback imo. Back måske, men slet ikke wingback. Desuden har vi stadig også Joel der. Jeg er 99,223% sikker på, at han er købt ind til midterforsvaret.
Sådan ser jeg også situationen. Ser Scholz som en af de 3 i midterforsvaret i vores system. Alternativt tror jeg faktisk han bedre kan spille defensiv midt end på en wing back.
Uanset hvad klubben siger om Joel, så er jeg ret sikker på, at han kommer til at skulle starte inde på et tidspunkt, og højre wing back virker mest oplagt, da MDH næppe er tiltænkt en bænkplads. Joel er vel trods alt et top 5 indkøb (Borring, Drexler, Kadlec, Kian og så hedder det vel enten Joel eller Fagerberg over klubbens største indkøb?) historiske set, og 10 mio. kr. er meget at bruge på en back, så tror efter noget tilvænningstid, at han er tiltænkt en rolle i start 11 og ikke som backreserve.
Hmm en tanke kunne også være at man sender Mads Døhr videre (han er ikke i truppen i morgen) og i den forbindelse vælger at forstærke start 11 med Scholz. Scholz spillede en fantastisk højre back under U21 med Thorup ved roret og han var et af de store lyspunkter.
Jeg vil også bare nævne, at det er en vanvittig god spiller vi får. Det er ikke længere end 16 mdr siden at Everton var særdeles interesseret i ham. Han bar desuden anførerbindet i standard Liège dengang, som i går i øvrigt spillede 2-2 med Ajax, før at han tog til Brugge, hvor han ikke lykkedes. Det er en verdensægte Klassesigning. Jeg forstår på ingen måde, at han vil hjem til os, men åh hvor er det dog fedt, hvis det lykkedes. Jeg håber at det er kian der ryger, fordi så kan vi godt nok stille et stærkt forsvar.
Jeg vil også græde salte tåre, hvis Kian Hansen ryger på denne bekostning. For mig er han svageste led bagtil af de tre, og ikke synderligt langt foran Nico, selvom sidstnævnte var under middel mod Vejle. Desuden må det forventeligt være omtrent samme lønniveau for Kian og Scholz.
Jeg ved bare ikke, hvem der skal købe Kian? Det lyder helt urealistisk, at AGF og EFB skulle være i nærheden, for mig kan det kun være udlandet, som er alternativet. Men vil nogen give 10+ millioner?
Jeg ved bare ikke, hvem der skal købe Kian? Det lyder helt urealistisk, at AGF og EFB skulle være i nærheden, for mig kan det kun være udlandet, som er alternativet. Men vil nogen give 10+ millioner?