Europa 2018/2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Europa 2018/2019

Indlæg af mousebreaker »

Hvis vi ikke kommer i gruppespillet med den lodtrækning så må klubben genoverveje om Thorup er den rigtige mand til at lede roret i Europa.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
6. aug 2018, 13:59
Hvis vi ikke kommer i gruppespillet med den lodtrækning så må klubben genoverveje om Thorup er den rigtige mand til at lede roret i Europa.
Dette er i al fald en optimal mulighed, så der er ingen plads til undskyldninger, hvis det misser. Fyring er imo. ikke på tapetet med et mesterskab i baglommen, men jeg deler din pessimisme vedrørende Thorup evner til at føre holdet til resultaterne i kval formatet.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Ja man må sige vi har lodtrækningsheldet på vores side her, nu skal det ende med et gruppespil, ellers er fiasko prædikatet umuligt at komme udenom.

Due

Indlæg af Due »

Har søgt lidt på kampen mod Videoton fra sidst. Kan ikke huske kampene så godt. Har fundet målene, men var det ikke tætte kampe? Nogen der kan huske?
De er vel ikke en overkommelig modstander ( hvis det bliver dem) som nogen gør det til?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Due skrev:
6. aug 2018, 15:06
Har søgt lidt på kampen mod Videoton fra sidst. Kan ikke huske kampene så godt. Har fundet målene, men var det ikke tætte kampe? Nogen der kan huske?
De er vel ikke en overkommelig modstander ( hvis det bliver dem) som nogen gør det til?
Jeg husker især hjemmekampen som meget nervøs. Vi har en mand i overtal i hele anden halvleg, men alligevel fik de scoret. Det var ikke en skræmmende modstander, men vi ramte ikke noget særlig højt niveau selv.

Vores hold på dagen:
Johan Dahlin
Rasmus Nissen, Kian Hansen, Patrick Banggaard, Filip Novák
Markus Halsti
Václav Kadlec (69’ Mikkel Duelund), Kristoffer Olsson (109’ Marco Larsen), André Rømer (80’ Martin Pusic), Rilwan Hassan
Paul Onuachu.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Due skrev:
Jo det var tætte kampe. Vi startede ud med at vinde 0-1 dernede. Så tabte vi faktisk 0-1 på hjemmebane trods en mand i overtal, før vi så i forlænget spilletid fik scoret til 1-1 og gik videre.
Vi spillede ikke prangende og Videoton var ikke et prangende hold.
Men med vores spillemæssige niveau pt. er det selvsagt ikke en walkover. Men vil du i et EL-gruppespil er det simpelthen et hold du skal slå. Kort og godt.

Due

Indlæg af Due »

Kent skrev:
6. aug 2018, 15:12
Due skrev:
Jeg husker især hjemmekampen som meget nervøs. Vi har en mand i overtal i hele anden halvleg, men alligevel fik de scoret. Det var ikke en skræmmende modstander, men vi ramte ikke noget særlig højt niveau selv.

Vores hold på dagen:
Johan Dahlin
Rasmus Nissen, Kian Hansen, Patrick Banggaard, Filip Novák
Markus Halsti
Václav Kadlec (69’ Mikkel Duelund), Kristoffer Olsson (109’ Marco Larsen), André Rømer (80’ Martin Pusic), Rilwan Hassan
Paul Onuachu.
Så det ligner lidt den måde vi er kommet igang med denne sæson på. Nervøst og ikke særligt højt niveau :shock:

Kan se hvis jeg læser rigtig, at de har spillet 2 kampe i Ungarn. 1 vundet og 1 uafgjort. Hvis altså det er dem som hedder MOL Vidi?
Har ingen ide om niveauet i Ungarn, men tænker dem istedet for Malmø. Selvom Malmø kampene nok bliver de fedeste med tilskuer og fyldte stadion.

MFKM

Indlæg af MFKM »

Så en der skrev på facebook, at bookmakerne havde en odds 3.xx på Videoton og odds 1.30 på Malmø til at gå videre samlet.

Når Malmø for øjeblikket efter 16 kampe ligger som 6'er i den svenske liga(11 point efter AIK Stokholm, som Nordsjælland jo lige har ekspederet ud), så bør vi som minimum have samme favoritværdighed - Malmø starter endda hjemme og slutter ude, modsat os, hvilket bør give os en endnu større fordel.

Det vigtigste for vores vej til Europa League gruppespil er i mine øjne at Malmø ikke snubler mod Videoton.

Andre indikatorer på styrkeforholdet:
Transfermarkt.de markedsværdi: Videoton 13,8 mil euro - Midtjylland 18,65.
ELO club Ranking: Midtjylland nr 146, Videoton nr 272.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Videoton spillede for nyligt mod Dudelange fra Luxembourg. Det vandt sammenlagt 3-2. I 2. kamp i Ungarn, der fik Dudelange en gigantchance i overtiden, som de misbrugte på det skammeligste.

VI SKAL slå TNS med minimum 4 mål sammenlagt, og VI SKAL slå Videoton ud komfortabelt.

Noe

Indlæg af Noe »

SimonH skrev:
6. aug 2018, 15:44
Videoton spillede for nyligt mod Dudelange fra Luxembourg. Det vandt sammenlagt 3-2. I 2. kamp i Ungarn, der fik Dudelange en gigantchance i overtiden, som de misbrugte på det skammeligste.

VI SKAL slå TNS med minimum 4 mål sammenlagt, og VI SKAL slå Videoton ud komfortabelt.
Jeg fandt odds på Malmø FF til at slå Vidi FC på 1,28. Hvis vi bilder os ind, at Malmø er et hold vi kan måle os med, er der noget der tyder på, at vi med lodtrækningen i år, er vores egen værste modstander.

Et hold, vi desværre har haft det svært med historisk ;)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ikke sikkert at vi får så god en lodtrækning for et gruppespil de næste 25 år. Med den lodtrækning er der bare ikke nogen undskyldning. Man kan gå så langt som til at sige at gruppespillet er gået fra at være succeskriteriet/målsætningen til nu at være et krav!
Dermed skifter det sportslige succeskriterie for sæsonen således at et gruppespil ikke længere er nok, men der skal præsteres i ligaen også.
Hvis vi kikser afgørende kval kampe mod Osmanlispor, Limassol og Malmø/Videoton tre år i rap, så skal man finde på nyt. Specielt med tanke på hvordan vi præsterede i ikke bare Q4 runderne, men også i de tidligere runder. Det har været direkte ynkeligt medmindre vi taler om Derry eller lignende modstandere, hvor man kunne have stillet med 3. holdet og alligevel gå videre.
Hvis vi spiller som hidtil så ryger vi ud til Malmø og muligvis også til Videoton.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

THenry

Indlæg af THenry »

Efter Celtic-AEK og Qarabag-BATE (de 2 vi for alt i verdenen skulle undgå) var trukket op af bowlen, så havde vi alle chancer for en sand drømmelodtrækning, hvis vi havde undgået at blive parret med Malmö-Vidi, der i min optik havde været en drømmelodtrækning, hvis det havde handlet om CL kval, men jeg blev sgu skuffet, da jeg så der stod vores navn i EL-kvallen :-(

Rent fanmæssigt (vi får aldrig en kortere away i Europa, så der vil komme mange på lægterne) og mediemæssigt vil en kamp mod svenskerne være helt fantastisk, men rent sportsligt så kunne det have været langt, langt bedre. En drømmelodtrækning sportsligt havde været taberen af:

Torpedo Kutaisi (GEO) - Kukës (ALB) eller Spartaks Jurmala (LVA) - Suduva (LTU)

Ellers havde jeg foretrukket en lodtrækning med kæmpe upside:

- Valur (ISL) (ved nederlag til Sheriff)
- Zrinjski (ved nederlag til Ludogorets), der i øvrigt røg ud til OB sidst de var med i Europa

Jeg kan ikke få øje på meget upside på vores lodtrækning. Uanset hvem der taber, så møder vi et godt hold, hvor oddset måske hedder 60-40% eller 50-50%. Det er ikke en mareridslodtrækning, men det kunne altså have været meget bedre rent sportsligt!

Selvom Malmö har været skuffende i den svenske liga, så har de stadigvæk en fornuftig trup, erfaring fra Europa og stærk opbakning.

Vidi har jeg ikke fulgt nøje, men kan se, at deres plageånd fra sidst, Istvan Kovacs, er der endnu, at de blev mestre foran Ferencvaros (som havde os på randen af knockout sidste år i kamp 1 nede i Ungarn, inden vi blev reddet af et rødt kort til dem og straffe til os) samt at de slog Ludogorets (altså det hold mange gerne ville undgå vi trak i dag...) ud af Champions League kvallen i sidste runde. Det er bestemt ikke en walkover, som vi er ude i her.

Jeg kan derfor ikke helt følge den begejstring, som jeg ser over lodtrækningen. Det skal dog siges, at det var altafgørende at undgå Celtic-AEK (og tildels Qarabag-BATE, hvor modstanderen havde været en rutineret østeuropæisk modstander med en lang rejse til følge, hvilket havde været en dårlig cocktail for os).

Har jeg misset et eller andet helt afgørende (som jeg overser) i min research?

Danne

Indlæg af Danne »

Det taberen af Champions League kval kampene, og vinderen af EL kampene.
Ludo og Tiraspol havde ikke været specielt fede imo.
Vinderen af Jurmala - Suduva og den anden østeuropæiske havde sikkert været bedre, men vi kan ikke tude over det her.
Vi SKAL simpelthen slå Malmø eller Vidi, hvis vi vil noget internationalt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@THenry
Bortset fra Suduva kender jeg ikke de andre hold og ja, der var måske endda lettere lodtrækninger i bowlen end den vi fik - men der var også markant sværere.
Hvis jeg Før en europæisk kampagne havde fået tilbuddet om at møde taberen af Malmø - Videoton for at komme i et gruppespil, så havde jeg jublende løbet nøgen rundt i Aarhus med armene i vejret en uge i træk

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
6. aug 2018, 17:32
@THenry
Bortset fra Suduva kender jeg ikke de andre hold og ja, der var måske endda lettere lodtrækninger i bowlen end den vi fik - men der var også markant sværere.
Hvis jeg Før en europæisk kampagne havde fået tilbuddet om at møde taberen af Malmø - Videoton for at komme i et gruppespil, så havde jeg jublende løbet nøgen rundt i Aarhus med armene i vejret en uge i træk
Jeg er bare stadigvæk nød til at stille det op mod de alternativer, der lå i bowlen, og der kan jeg se i hvertfald 3 udfald, som jeg hellere ville have trukket.

Jeg skal hellere ikke klage for vi kunne have trukket Celtic-AEK, og det havde været et mareridt. Mener heller ikke BATE-Qarabag havde været sjovt, mens MFF-Vidi forventelig er på niveau med os selv, så det bliver sikkert meget lige. Dog kunne vi også have fået en lettere lodtrækning, som man kunne betegne som DRØMMELODTRÆKNING. Det er nok bare mest, at jeg konstant støder på dette ord alle vegne, hvilket jeg opponere lidt i mod (da jeg frygter at vi undervurderer både Malmö og Vidi) :lol:
Senest rettet af THenry 6. aug 2018, 17:54, rettet i alt 4 gange.

Besvar