SL R4: Vejle - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL R4: Vejle - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 4 og
6. gældene kamp i sæsonen.

Det Praktiske:
Tid: Lørdag d. 20/07 kl. 19.00
Sted: Vejle Stadion (Vejle)
Dommer: Jørgen Daugbjerg
Medie: Discovery, og radions P3

Karantæner:
Vejle: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
Vejle: Pas
Midtjylland: Riis, Rilwan og Dovbyk skadet

Bud på start XI'er
Pga. sparetider er dette sparet i denne runde, så mere plads til i kommer med jeres bud ;)

Sidste opgør 5 mod Vejle:
Ja, det er vist så godt som ligegyldigt
23.01.14 CF FC Midtjylland Vejle 3 : 1
05.02.13 CF FC Midtjylland Vejle 2 : 1
12.02.10 CF FC Midtjylland Vejle 2 : 2
10.04.09 SL Vejle FC Midtjylland 2 : 3
10.11.08 SL FC Midtjylland Vejle 2 : 0

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Brugeravatar
Ravnen

Re: SL R4: Vejle - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Tid: Lørdag d. 20/07 kl. 19.00? :-)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg ved godt at jeg taler for døve øre og at Thorup nok ikke læser med her, men jeg synes det er tydeligt, at vi ikke længere har kvaliteten eller spillerne til at spille med wingbacks.

Siden Nissen, Novak, A. Poulsen er smuttet, så har vi ikke den dynamik der er livsnødvendigt for at systemet kan fungere. Og når midtbanen samtidig er blevet et år ældre og samtidig faldet ekstremt meget i niveau, så bliver vores hold fuldstændig usammenspillet og kæderne bliver udstillet enkeltvis.
Midtbanen og wingbacks er nøgle spillerne i et tre mands forsvar og pt. har vi ikke kvaliteten til det.

Jeg håber at vi igen skifter system og gerne til en 4-2-3-1.
AD9BD228-EE19-4604-9C5C-62B5AB2E79A8.jpeg
Med dette system, så får vi en ekstra mand på midtbanen, samtidig med at vi får vores kanter i deres bedste positioner. Det er håbløst at vi ikke sørger for at de kan udnytte deres 1-1 færdigheder endnu mere og slå indlæg efter Paul. Vi har en angriber på 2 meter og han skal serviceres med indlæg i feltet i stedet for lange bolde med ryggen mod målet.
Systemet styrker også vores backs kompetencer, da de ikke længere er tvunget til at kunne drible og sætte en mand, men kun skal koncentrere sig om at forsvare, og komme i overlap, til baglinjen og slå indlæg.
Ydermere får vi Duelund ind på hans favoritposition og det kan løfte ham yderligere. Han kommer til at ligge i mellemrummet som 10’er, hvilket med garanti vil løfte ham tilbage på niveau, da han var bedst.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hvis vi skulle ændre skal det være 4-4-2 forsvar jh mdh de buba Joel midt Polle og Frank centralt og due og mabil på kanterne angriber Poul og wik

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hvis vi skulle ændre skal det være 4-4-2 forsvar jh mdh es buba Joel midt Polle og Frank centralt og due og mabil på kanterne angriber Poul og wik

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Værd at bemærke at der er lagt op til den største midtjyske invasion af nogen by, vel siden Viborg kampene. Flere hundrede vil samles i Vejle midtby og drage i samlet march mod stadion. Det er dage som på lørdag hvor vi rejser os sammen med klubben og styrker sammenholdet.

Toget kører, bilerne kører, busserne kører endda så tidligt man kan nå en øl i byen inden. Vejle har billetter til kun 80kr. Der er ikke mange gode grunde til at vi ikke bliver mindst 1200 mand i Vejle.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Lupus1999 skrev:
2. aug 2018, 12:21
Jeg ved godt at jeg taler for døve øre og at Thorup nok ikke læser med her, men jeg synes det er tydeligt, at vi ikke længere har kvaliteten eller spillerne til at spille med wingbacks.

Siden Nissen, Novak, A. Poulsen er smuttet, så har vi ikke den dynamik der er livsnødvendigt for at systemet kan fungere. Og når midtbanen samtidig er blevet et år ældre og samtidig faldet ekstremt meget i niveau, så bliver vores hold fuldstændig usammenspillet og kæderne bliver udstillet enkeltvis.
Midtbanen og wingbacks er nøgle spillerne i et tre mands forsvar og pt. har vi ikke kvaliteten til det.

Jeg håber at vi igen skifter system og gerne til en 4-2-3-1.
AD9BD228-EE19-4604-9C5C-62B5AB2E79A8.jpeg

Med dette system, så får vi en ekstra mand på midtbanen, samtidig med at vi får vores kanter i deres bedste positioner. Det er håbløst at vi ikke sørger for at de kan udnytte deres 1-1 færdigheder endnu mere og slå indlæg efter Paul. Vi har en angriber på 2 meter og han skal serviceres med indlæg i feltet i stedet for lange bolde med ryggen mod målet.
Systemet styrker også vores backs kompetencer, da de ikke længere er tvunget til at kunne drible og sætte en mand, men kun skal koncentrere sig om at forsvare, og komme i overlap, til baglinjen og slå indlæg.
Ydermere får vi Duelund ind på hans favoritposition og det kan løfte ham yderligere. Han kommer til at ligge i mellemrummet som 10’er, hvilket med garanti vil løfte ham tilbage på niveau, da han var bedst.
Jeg tror ikke det ændrer ret meget at ændre system, tvært imod. Når Thorups taktiske formåen, ikke bringer mere end lange bolde op på Paul og så krydse fingre og håbe på det bedste, kan vi have nok så mange spillere på midtbanen, der gang på gang kan se bolden blive sparket hen over hovedet på dem og så ellers forsvare når modstanderen komme hastigt imod. Så spørgsmålet er om ikke en 4-2-3-1 vil gøre det værre, da Paul vil blive mere isoleret i front.

Vores problem er indstillingen på og uden for banen og så manglende taktisk forståelse fra trænerteamet.
Vores tidligere styrker, som aggressivt genpres, fysiske spil, stor energi i at vinde anden bolde, mange løb for hinanden, hurtig kontra spil og hvad vi ellers var gode til, er stort set ikke eksisterende og man kan spørge sig selv hvad godt vi har udviklet hvis om noget, under Thorups kyndige ledelse.

Så skal man snakke formation ville en 5-0-5 vel i princippet passe os bedst, da vi har mange til at forsvare og alligevel spiller lange bolde op, hvor vi så kan have spillere til at tage fra når Paul og eks. Okusun forhåbentlig vinder i luften.

Tilbage til kampen.
Det bliver en kamp vi skal vinde, og vi skal have noget positivt at tage med inden vi ender i en dårlig nedadgående kurve.
Men indstillingen skal også ændres og den tilfredshed/arrogance der både er at tyde på og udenforbanen, til trods for at der bliver spillet som en sæk kartofler, må godt efterlades hjemme inden turen går til Vejle. Vi er for tiden ikke ret gode og det håber jeg at spillerne og ikke mindst trænerteamet snart for øjnene op for inden det er for sent.

Det er kun sejr der tæller og så må man også godt være klar fra start og i alle kampens, minutter.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tænker bare det er bedst at spille et system, hvor flest mulige spillere er placeret på deres favorit position. Desuden er det afgørende at, såfremt vi spiller med 3-backkæde, at vi har nøgle spillerne til nøglepositionerne.

Pt. har vi ikke de spillere der skal til med nok kvalitet til det nuværende system.
Jeg håber derfor at vi ændrer system og placerer flest mulige spillere i positioner, hvor vi kan dyrke deres spidskompetencer.

Håber det sker mod Vejle.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvornår fungerede systemet? det gjorde det da vi havde Sørloth oppe foran sammen med Paul. To angribere helt fremme giver bare mere tyngde i angrebssituationer, det er svært at udmarkere to stærke angribere på én gang.
Nu har vi kun Paul deroppe, det er alt for nemt at forudse hvad vi så gør. Vi dribler rundt og smækker den så indover mod Paul..

THenry

Indlæg af THenry »

Ravnen skrev:
2. aug 2018, 17:13
Hvornår fungerede systemet? det gjorde det da vi havde Sørloth oppe foran sammen med Paul. To angribere helt fremme giver bare mere tyngde i angrebssituationer, det er svært at udmarkere to stærke angribere på én gang.
Nu har vi kun Paul deroppe, det er alt for nemt at forudse hvad vi så gør. Vi dribler rundt og smækker den så indover mod Paul..
Tjaa. 2 store angribere er fint, hvis der kommer masser af indlæg i feltet, og det er en klar mangelvare i øjeblikket. Munksgaard har en fin indlægsfod, men tyer ofte til det tidlige indlæg, da han ikke har farten til at sætte sin mand 1-1 og komme til baglinjen og derefter komme til indlæg, og Dal Hendes indlæg er der sgu ikke meget godt at skrive om...

Jeg ville derfor ikke have noget imod at se Døhr på HW, da han har noget fart, dynamik, aggressivitet og bedre færdigheder individuelt offensivt 1-1 (er med på at hans indlægsspil ikke altid er godt), som er ingredienser som vores offensiv mangler i øjeblikket. Muligvis kan Joel bringe noget af det samme, men ved bare ikke om han er spillet nok ind i systemet endnu.

Jeg håber også, at vi forsøger at få Mabil (der var et stort lyspunkt mod Esbjerg) igang, da han besidder den fart, dynamik og individuelle færdigheder, der har manglet i denne sæson. Jeg kunne godt se ham på siden af Paul (eller George for den sags skyld) og med Wikheim til den anden side.

Vi har primært spillet 3-5-2 i denne sæson, men uden den store succes, så måske vi skal prøve at gå tilbage til 3 angribere igen, som var en stor succes i efteråret?

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Jeg kunne godt tænke mig at se noget der minder om en 4-5-1, med følgende spillere, som jeg synes ligner de mest formstærke:

Hansen
Munksgaard - Sviatchenko - Sanneh - Andersson/MDH
Mabil - Onyeka - Poulsen - Wikheim
Duelund
Onuachu

På den måde får vi flere hurtige og tekniske spillere ind på holdet. Mabil, Onyeka og Wikheim kan true modstanderens bagkæde med dybdeløb. Duelund skal finde mellemrum centralt og derfra sætte angreb op.
Paul kan fiksere modstanderens centerforsvar og skabe rum for de hurtige spillere.

Vi bliver mindre afhængige af vores backs og får en mere kompakt og dynamisk midtbane, som ikke kommer i undertal.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Jacob skrev:
2. aug 2018, 19:10
Jeg kunne godt tænke mig at se noget der minder om en 4-5-1, med følgende spillere, som jeg synes ligner de mest formstærke:

Hansen
Munksgaard - Sviatchenko - Sanneh - Andersson/MDH
Mabil - Onyeka - Poulsen - Wikheim
Duelund
Onuachu

På den måde får vi flere hurtige og tekniske spillere ind på holdet. Mabil, Onyeka og Wikheim kan true modstanderens bagkæde med dybdeløb. Duelund skal finde mellemrum centralt og derfra sætte angreb op.
Paul kan fiksere modstanderens centerforsvar og skabe rum for de hurtige spillere.

Vi bliver mindre afhængige af vores backs og får en mere kompakt og dynamisk midtbane, som ikke kommer i undertal.
Har den opfattelse af at hvis Wikheim tillægges for store defensive opgaver vil han miste noget af de offensive kvaliteter jan indebærer, og han er jo ikke kendt for at spille fuld tid, så flere defensive opgaver vil ikke gavne hans spil. Derfor foreslår jeg tidigere i denne tråd at spille 4-4-2 medd Wik og Poul på toppen.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Vejle har fået Superliga feber og er tæt på udsolgt til hjemmeholdets tribuner. Der er hvertfald ikke flere pladser tilbage på langsiderne. Samtidig er der godt ryk på vores tribune også. 750 solgte billetter igår, jf. Fankoordinator - når man tænker på hvor sent folk normaltvis er ude for at købe billet, så ville jeg se at få købt billet med det samme, hvis jeg ikke allerede havde gjort det. Man sparer desuden 20kr pr billet ved køb i dag, og man kan scanne direkte fra telefonen.

Sidst vi spillede ude for udsolgt stadion ødelagde vi en guldfest i Brøndby, lad os bare ødelægge Vejles lidt for lange oprykningsfest i morgen!

Har vi nogensinde spillet på et udsolgt stadion i Jylland der ikke var vores eget?

oros

Indlæg af oros »

CasperBW skrev:
3. aug 2018, 14:33
Vejle har fået Superliga feber og er tæt på udsolgt til hjemmeholdets tribuner. Der er hvertfald ikke flere pladser tilbage på langsiderne. Samtidig er der godt ryk på vores tribune også. 750 solgte billetter igår, jf. Fankoordinator - når man tænker på hvor sent folk normaltvis er ude for at købe billet, så ville jeg se at få købt billet med det samme, hvis jeg ikke allerede havde gjort det. Man sparer desuden 20kr pr billet ved køb i dag, og man kan scanne direkte fra telefonen.

Sidst vi spillede ude for udsolgt stadion ødelagde vi en guldfest i Brøndby, lad os bare ødelægge Vejles lidt for lange oprykningsfest i morgen!

Har vi nogensinde spillet på et udsolgt stadion i Jylland der ikke var vores eget?
Udsolgt stadion... Vi har måske været tæt på i Ålborg.
I morgen skal vi komme med et helt andet udtryk. Det vi kender fra tidligere. Fuld fart frem, højt og aggressivt pres. Vi kan jo godt!
Fedtspilleriet skal sættes på pause.
Det er heller ikke fedtspilleriet, vi får brug for i Wales. Kom nu Thorup. Slip håndbremsen!

Benzo

Indlæg af Benzo »

Eller Viborg?

Besvar