ØV at Kraev ikke lige får den bold ind til sidst
Det kunne han godt have brug for
Ja det var ærgeligt. Jeg ville virkelig gerne se knægten få selvtillid. Lige nu føler jeg at det groft sagt er at spille med ti mand når han kommer ind.
Dejligt med en sejr. Selvom der var optræk til Esbjerg chancer og det ikke altid så lige sikkert ud, så holder vi jo Esbjerg helt væk fra farlige afslutninger. Scoringen var bare et drømmehug af dimensioner. Den laver han aldrig nogensinde igen.
Vi mangler dog kontrol med spillet i anden halvleg, Esbjerg manglede bare kvaliteten der skulle til for at lave det chanceskabende
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Nøj, en kamp med mange positive og lidt negative ting...
Mabil, Wikheim og vores 'nye' Frank - kæmpe potentiale og store talenter.
Wikheim er så vanvittig vigtig for vores hold og for vores videre færd i Europa.
Frank Onyeka SKAL starte på onsdag. Så god er den mand. Han skal være en del af midtbanen mod Astana. Den aggresivitet og det løbepensum, han udviser, er topklasse.
Kraev viser igen, igen, at han ikke er i nærheden af at have kvaliteten til at starte på et dansk tophold.
Ærgerligt, at vi udviser så stor en nervøsitet, og bekymrende, at vores ældste og mest rutinerede, er tæt på smide sejren væk.
Men Mabil fik godt nok vist, at han er klar til at kæmpe med i klubben. Gal, nogle sukkerbolde og super kvalitet i indlæggene.
Og selvom Graulund mener, at vores nye venstre/højre wingback ikke greb chancen, synes jeg, han leverede en stabil og god debut. Men ligemeget hvor meget venstrebenet, Graversen vil have ham til at være, skal Joel simpelthen være vores nye højre wingback. Det er klart hans favoritben, og han slår nemt vores to kære akademister af.
Lige en ting med Kraev. Nu har jeg lige set lidt af kampen igennem igen. Han laver et par ok ting, blandt andet har han et blik for stikningen gennem forsværskæden. To gange har vi en spiller med bolden helt nede på baglinjen inde i nærheden af det lille felt. Han står begge gange stille og kalder på bolden og retteligt var han i begge situationer fri i det øjeblik han kalder, men medspillerne (MDT, og Wikheim) trækker tættere på mål. Kraev bliver stående, og selvom han selvflg hurtigt er blevet markeret så søger han ikke ind i det åbne område og gør sig spilbar. Det kunne være blevet til to tap-ins hvis alt gik vel.
Det ændrer dog ikke ved at jeg synes han leverer og fylder for lidt. Håber det kommer - han ser også noget drenget ud og kunne ligne en ung mand der skal lægge på i styrkelokalerne
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Helt klart sæsonens bedste kamp so far.
Dejligt at se Polle tilbage på niveau, havde været fantastisk svar på kritikken hvis hans frispark var gået i mål som den havde fortjent. Men en god kamp fra ham.
Frank er bare min nye yngling, elsker hans iver og allesteds nærværelse.
Wikheim er bare vild når han spiller op til sit niveau og Mabil og ham så ud til at hygge sig sammen på banen. Kiggede noget undrende på start opstillingen da jeg så Mabil, og så på midtbanen, men det gik fint offensivt, synes dog han blev rundet nemt et par gange defensivt. MDH og den nye Andersson gjorde det også okay, men der var dog et par clearinger fra Andersson som var lige ved at koste, men han ser okay ud.
Korcsmar og Erik så stærke ud og Nico gjorde det også ok i min bog.
Paul skuffede men kæmper, gad godt se ham i den form han havde i efteråret sidste sæson.
Mayron George viste mig at han godt kan bruges som aflastning for Poul men ønsker mig også en ny angriber.
JH kan ikke lastes for scoringen så han er også godkendt.
Okusun med fint indhop.
Ialt ialt meget positivt at tage med i min bog, vi skabte masser af chancer og fightede fint, især i 1.halvleg, i 2. var det lidt mere rodet. Vi kludrede i det til tider og var selv skyld i de problemer vi fik, især til sidst men det er jo ikke noget nyt.
Kiggede noget undrende på start opstillingen da jeg så Mabil, og så på midtbanen, men det gik fint offensivt, synes dog han blev rundet nemt et par gange defensivt.
Nu spillede mabil så også i angrebet og Frank på midtbanen. Det var en fejl fra flashscore.dk
For mig var det mest positive ved kampen at vi fik Mabil på banen. Mabils boldsikkerhed og pasningseffektivitet ´og indlæg i panden på Paul det var særklasse
Kiggede noget undrende på start opstillingen da jeg så Mabil, og så på midtbanen, men det gik fint offensivt, synes dog han blev rundet nemt et par gange defensivt.
Nu spillede mabil så også i angrebet og Frank på midtbanen. Det var en fejl fra flashscore.dk
Ser nu mest Frank over det hele men Mabil spillede på midtbanen omend meget offensivt i min bog og sådan blev det også sagt i loungen op til kampen
En god første halvleg og en mindre god anden. JP tætcpp at slide det væk, men JH var medvirkende til det blev farligt.
Forrygende halvleg af Mabil. Blodsukker, kvalitetsindlæg og udfordrende. Meget mere min type end fx Duelund og Kraev. Ser gerne samme fronttrio mod Astana.
Ser nu mest Frank over det hele men Mabil spillede på midtbanen omend meget offensivt i min bog og sådan blev det også sagt i loungen op til kampen
Hvis du ser mabil på midtbanen, så betyder det også at du ser Gustav på midtbanen. Jeg er uenig i din analyse, må jeg bae sige. Vil klart mene at mabil var i angrebet, men til tider trak ned på midtbanen, så han kunne lave hans vendinger.
For mig var det mest positive ved kampen at vi fik Mabil på banen. Mabils boldsikkerhed og pasningseffektivitet ´og indlæg i panden på Paul det var særklasse
For mig var Mabils spil opløftende og han lavede nogen ting som mindede mig om en tidligere offensiv troldmand på positionen - Pione Sisto - eller er det bare mig?
Jeg håber man vælger at give ham mere spilletid og beholder ham! (Salget af Kroon + startpladsen ser jeg ihverfald som tegn på han er steget i hierakiet)
I mine øjne bør man prøve at komme af med Kraev - jeg synes han er prøvet og det har været for dårligt det han kommer med.
Duelund kunne evt også sælges hvis vi fik en spiller ind som kunne løfte vores offensiv i stedet.
George håber jeg på bliver bedre som han kommer i bedre form. Han kan blive rigtigt giftig hvis han får selvtillid. Men pt virker han ikke som en knivskarp målscorer type...
Jeg håber iøvrigt ikke Dovbyk er alvorligt skadet.. nogen der ved noget?
Virkelig fedt med sejr og at vi med udskiftning på flere positioner, endda formår at spille sæsonens bedste kamp.
Der må give nogle svære overvejelser for trænerne.
Stor ros til Mabil der virkelig griber chancen og forhåbentligt bliver endnu en succesfuld udlejning der vender tilbage og forstærker holdet.
Måske vi ser Skytte og Reese forstærke os til næste sæson.
Jeg kan næsten ikke vente til onsdag. Vi ses på stadion.
Hvis du ser mabil på midtbanen, så betyder det også at du ser Gustav på midtbanen. Jeg er uenig i din analyse, må jeg bae sige. Vil klart mene at mabil var i angrebet, men til tider trak ned på midtbanen, så han kunne lave hans vendinger.
Kristian Bak omtalte Mabil som 8’er (sammen med Frank) og Poulsen som 6’er i optakten, men det væsentlige er at Mabil var fremragende i sin rolle. Jeg kan sagtens se det som en generalprøve frem mod onsdag. Nu er han testet i den rolle, og kan anvendes som joker i den kamp. Joel fik også en god debut. Han ser spændende ud.
Det var en fryd at se både Wikheim og Mabil i dag. Kampens to bedste spillere. Generelt havde vi godt styr på kampen, det var godt at se alle reserverne som kom ind og gjorde det godt, det viser hvor stærk og bred en trup vi har.
Noget rodet kamp i dag, men til gengæld RIGTIGT MANGE positive ting!
De positive ting IMO var helt klart:
Mabil - MOM
George
JP
MDT
Wikheim... omend han godt kunne være endnu skarpere og mere målsøgende...
Frank
Plads til forbedring:
Sviat - boldomgang og afleveringer
Nikolaisen - er for flagrende i sit spil... men dog en god back up
Jesper Hansen - var lige ved at lave et deja-vu af AaB-gigant-droppet og ser rystende usikker ud ved JP tilbagelægning
Kraev - tror desværre ikk helt på det....
Herligt at det lykkedes med nye spillere fra start. Dog var indsatsen ikke helstøbt, men det var heller ikke at forvente.
Jeg håber Polle er frisk mod Astana, der bliver godt nok trukket tunge veksler på ham, når man indregner, hvad han leverede sidste sæson.
I øvrigt er folks utålmodighed forunderlig. Særligt med tanke på al den succes klubben har haft netop med at være tålmodig med unge spillere. Det er jo et notorisk træk for unge spillere, at de leverer ujævnt. Man kan med fordel slå alderen op på MoM kandidaterne Wikheim og Mabil og så dagens sorte får Kraev, hvis man er ubekendt med det. - Jeg synes jeres lineære forventninger til udvikling er unuancerede. Der er naturligvis ikke garanti for succes med Kraev, men at afskrive en 97’er, som klubben ser mening i at anvende er pjattet.