Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af THenry »

tatoo skrev:
25. jul 2018, 22:50
mousebreaker skrev:
25. jul 2018, 11:14
https://www.bt.dk/superligaen/medie-fc- ... ldsspiller

Vi har budt på en Sydkoreaner
Frem med den store tegnebog. Han kunne jo passende tage sin landsholdskammerat med

https://www.transfermarkt.com/hyeon-uh- ... ler/260171

Han stod et fantastisk VM for Sydkorea, og vil gerne til Europa. Han spiller på et hold der ligger næstsidst i K-league. Drømmen er Premier League, men et ophold hos os kunne jo være et springbræt. Vi har tit diskuteret vore målmænd hvor usikre de er til tider og det gælder både Hamid og JH. ham her kunne da være en mulighed . Og ja så må vi jo sælge en af dem vi har.

Superligaen er jo i forvejen domineret af udenlandske målmænd, og de viser sig jo at være de bedste. Kun Hobro, Vendsyssel, Esbjerg og os har danske førstemålmænd.
Jeg synes egentlig vi er godt besat på målmandsposten, hvis Bill (vil fortsat mene at potentialet er stort, selvom han har set skidt ud i begrænset spilletid) er tilfreds pt. med sin rolle. Et stort drop i Aalborg ændrer hellere ikke på, at Jesper Hansen stod stærkt i mesterskabssæsonen, så kan ikke se, hvorfor vi skal hente ham den sydkoreanske målmand.

Den sydkoreanske off. midtbanespiller lyder langt mere interessant, selvom der må forventes en større transitionsperiode, hvis han skulle komme. Jeg synes generelt, at det er interessant, at vi også har fokus på det asiatiske spillermarked (tror aldrig vi har hentet spillere derfra tidligere, hvis man ikke tæller lejemålet af Bruninho med) sammen med øvrige relativt nye markeder, som Australien og det nye store indsatsområde i Nordamerika.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
25. jul 2018, 20:01
FCM2000 skrev: men succesraten bliver større jo mere man spendere.
Det tror jeg ikke er korrekt. Jeg har tidligere lavet en opgørelse af vores transfers i Benhams tid, som forberedelsen til podcasten med Ankersen, hvor der er ikke er noget tydeligt mønster i, at vi rammer bedre jo mere vi betaler. Succesraten er ca. den samme.
Det samme ser vi i fx FCK. Masser af flops på trods af de betaler dyrt.
I meget runde tal er det ca. 50/50 om en ny spiller slår til uafhængig af pris. Det er er også en af nøglerne til succes for os - at blive bedre til ramme på transfers. Hvis vi kunne ramme 75/25 i stedet for, ville vi have en kæmpe konkurrencefordel (hvorvidt vi var gode nok på transfermarkedet var noget af det, som vi talte om med Ankersen i podcasten, så hør evt hans holdning til området i den)
FCM2000 skrev: Hvad med alle de unge spillere fra egen avl og dem man har hentet andet steds fra og som har været udlejet og som vendte tilbage, alle har slået fejl.
De har ikke alle slået fejl. Men det er tæt på. Juelsgaard, Paul og Lauridsen er undtagelserne. Det har vi også diskuteret i en podcast, og i den forbindelse lavede jeg en opgørelse over sucessen for de sidste 10 års udlejninger, som kan ses her: https://twitter.com/kentjnielsen/status ... 61089?s=21
Det er et skidt billede, men forhåbentlig noget af det, som man forsøger at ændre på gennem det nye seup med Ove P og Fredericia mv. For lige nu er en udlejning en karrieredræber.
Din undersøgelse er sikkert korrekt, men de spiller man har købt, kommer jo ikke fra den hylde du selv efterlyser i FCM dynastiet.

Vi skal en hylde højere op Kent :-)

Og det holder jo ingen steder hvis vi hypotetisk begynder at lege med navne at PL klassen, gentager hypotetisk.

Du nævner FCK, ja men dem man har købt er også af en tvivlsom karakter de sidste par år, når vi ser på de udlændinge Ståle har hentet, og det gælder jo om at hente nogle der passer til stillen og her har Ståle erkendt at de ikke passede ind i forsvaret, hvor der har været problemer.

Navne som Skov, Falk, Andersen, Robin Olsen (lige solgt for et mega beløb), Zeca, Fisher (som er blomstret op) , boilesen og bjelland mv. er da spillere FCM gerne ville have, mindes at Falk blev tilbudt en kæmpekontrakt han sagde nej til.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
25. jul 2018, 23:21
Din undersøgelse er sikkert korrekt, men de spiller man har købt, kommer jo ikke fra den hylde du selv efterlyser i FCM dynastiet.

Og det holder jo ingen steder hvis vi hypotetisk begynder at lege med navne at PL klassen, gentager hypotetisk.

Du nævner FCK, ja men dem man har købt er også af en tvivlsom karakter de sidste par år, når vi ser på de udlændinge Ståle har hentet, og det gælder jo om at hente nogle der passer til stillen og her har Ståle erkendt at de ikke passede ind i forsvaret, hvor der har været problemer.

Navne som Skov, Falk, Andersen, Robin Olsen (lige solgt for et mega beløb), Zeca, Fisher (som er blomstret op) , boilesen og bjelland mv. er da spillere FCM gerne ville have, mindes at Falk blev tilbudt en kæmpekontrakt han sagde nej til.
Men som det også er vist længere oppe i tråden, så kan der laves en lige så lang liste af flops i FCK af indkøb fra samme hylde, som dem du nævner (hvor de fleste faktisk kostede mindre end fx Kadlec). Så igen: dyrere spillere er ikke lig med større succesrate ift transfers.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg synes ellers vi skal hente Radmus Wurtz.
Hvis vi spørger pænt kan vi nok få lov at give en høj pris, og så må han jo være god.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
26. jul 2018, 08:35
FCM2000 skrev:
25. jul 2018, 23:21

Men som det også er vist længere oppe i tråden, så kan der laves en lige så lang liste af flops i FCK af indkøb fra samme hylde, som dem du nævner (hvor de fleste faktisk kostede mindre end fx Kadlec). Så igen: dyrere spillere er ikke lig med større succesrate ift transfers.
Vrøvl Kent, det holder jo ikke, lad os tage Barcelona, Real, Man utd osv.

Derudover bør du forklar dig bedre, du efterlyser jo selv dyrere spillere i din nye tråd og podcast.

FCKs succes over tid, hænger jo sammen med dyrere spillere, det er jo det Ankersen og Steinlein over adskillige år har slået til lyd for, at man ikke har det samme budget.

Så kommer den med smart indkøb osv. men lad os se over 10 år om det holder, hvorfor fanden skulle de være bedre end andre i det lange løb, jeg tager hatten af for Bo Henriksen som gang på gang finder spillere og udvikler dem, og så tager FCM dem, Sanneh er jo Bo Henriksens opfindelse, og FCM fik ham billig fordi kontrakten var ved at udløbe. Henriksen kendte ikke sin besøgstid, og det er måske her han lige netop skal forbedre sig.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
26. jul 2018, 09:53

Derudover bør du forklar dig bedre, du efterlyser jo selv dyrere spillere i din nye tråd og podcast.

FCKs succes over tid, hænger jo sammen med dyrere spillere, det er jo det Ankersen og Steinlein over adskillige år har slået til lyd for, at man ikke har det samme budget.
Hvorfor er det, at du ikke vil forstå det, som folk skriver: Succesraten er ikke større med dyrere spillere. Heller ikke i Barca, Real eller United. De har også en masse spillere, der flopper. Det er ca. 50/50 om en spiller slår til. Både i FCM, FCK og Barcelona. Det er den pointe, du skal forstå. Succesraten. Altså andelen af spillere, der slår til.

Så er det da klart, at den halvdel af spillerne som rent faktisk slår til, har et højere niveau i Barca end i FCM. En spiller til 500 mio skulle gerne være bedre end en spiller til 5. Men det er ikke det, som blev anfægtet i dit oprindelige indlæg. Det var, at du sammenholdt dyrere spillere med en højere succesrate. Det er ikke korrekt.

Så at vi henter en dyr spiller, er ikke ensbetydende med, at vedkommende slår til. Drexler og Kadlec er jo glimrende eksempler på dette. Det er derfor jeg i dynasti-tråden skriver, at det er et svært marked. Vi kan ikke, som FCK, smide 20-30 mio efter 10 spillere og så stille os tilfreds med, at de 5 af dem slår til. Det har vi ikke penge til. Vi skal ramme rigtigt på de 2-3 spillere af den kaliber, som vi skal hente ind over måske de næste 5 år.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Kent skrev:
26. jul 2018, 10:05
FCM2000 skrev:

Hvorfor er det, at du ikke vil forstå det, som folk skriver: Succesraten er ikke større med dyrere spillere. Heller ikke i Barca, Real eller United. De har også en masse spillere, der flopper. Det er ca. 50/50 om en spiller slår til. Både i FCM, FCK og Barcelona. Det er den pointe, du skal forstå. Succesraten. Altså andelen af spillere, der slår til.

Så er det da klart, at den halvdel af spillerne som rent faktisk slår til, har et højere niveau i Barca end i FCM. En spiller til 500 mio skulle gerne være bedre end en spiller til 5. Men det er ikke det, som blev anfægtet i dit oprindelige indlæg. Det var, at du sammenholdt dyrere spillere med en højere succesrate. Det er ikke korrekt.

Så at vi henter en dyr spiller, er ikke ensbetydende med, at vedkommende slår til. Drexler og Kadlec er jo glimrende eksempler på dette. Det er derfor jeg i dynasti-tråden skriver, at det er et svært marked. Vi kan ikke, som FCK, smide 20-30 mio efter 10 spillere og så stille os tilfreds med, at de 5 af dem slår til. Det har vi ikke penge til. Vi skal ramme rigtigt på de 2-3 spillere af den kaliber, som vi skal hente ind over måske de næste 5 år.
Alle husker vel macheda i United

Eller Shevchenko i Chelsea.
Man kan nemt nævne 100 spillere mere

974

Indlæg af 974 »

Matjavsen skrev:
26. jul 2018, 10:15

Alle husker vel macheda i United

Eller Shevchenko i Chelsea.
Man kan nemt nævne 100 spillere mere
hehe du har fuldstændig ret :-)

Shevchenko kostede omkring 30 millioner pund

Du kan også nævne Fernando Torres i Chelsea til 50 millioner pund - dem er der ikke mange der mener at Chelsea fik nok ud af

I Tottenham har man også haft sine flopspillere af rang i forhold til prisen

David Bentley til 15 millioner pund
Roberto Soldado til 26 millioner pund
Og selv om han af og til gør det fornuftigt så må man også sige at Eric Lamela til 30 millioner pund ikke har givet fuld værdi for alle de penge der blev givet for ham til Roma

974

Indlæg af 974 »

Duelund er iøvrigt stadig en velrenommeret ung mand :-)

https://www.bt.dk/fodbold/i-fornemt-sel ... usiv-liste

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Det ser ud til at Hjulsager går en svær tid l møde i Celta. Han har været ønsket i FCM og kan give os noget fart central på banen, et leje på 1 pr kunne være en god læsning.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
26. jul 2018, 10:05
FCM2000 skrev:

Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at der er 100 pct. garanti.

Men du kan jo vende den 2 veje, du lægger den på spilleren, men dem der køber de dyrere spillere, måske er det dem der ikke er eller har været gode nok, derfor har der også været pres på bl.a. Ståle.

Får man en dyr spiller ind, og peaker, så løfter han holdet meget, jf. f.eks. hvad Grønkjær gjorde, hvad Damen gjorde, og jeg tror Fischer kan gøre det samme.

Historien om Kadlec var jo, at han havde været skadet i lang tid, og ikke spillede i Frankfurt, det gjorde vdv heller ikke i Betis, alene dette er det første advarselstegn.

Noget andet er, at købe en der passer ind i den spillestil man har, og her virker vdv købet meget uprofessionel, da han på ingen måde passede ind i den stil FCM har/havde, og her har vdv jo selv påpeget, at når man køber ham, så må man gå ud fra at man vil bygge holdet op om ham.

Jeg synes at ledelsen i den grad har taget bagdelen på dem der har finansieret det her.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

mnm123 skrev:
26. jul 2018, 10:47
Det ser ud til at Hjulsager går en svær tid l møde i Celta. Han har været ønsket i FCM og kan give os noget fart central på banen, et leje på 1 pr kunne være en god læsning.
Jeg er ret sikker på Ankersen tidligere har udtalt at man ikke som udgangspunkt ønsker at leje spillere. Så skal det hvertfald være med en fordelagtig købsoption, da man ellers bare forøger værdien af en anden klubs produkt(Som Horsens bl.a. Så fint gør for os).

Jeg kan med andre ord ikke se det som en løsning andet end nødløsning i sidste øjeblik.

THenry

Indlæg af THenry »

CasperBW skrev:
26. jul 2018, 11:20
mnm123 skrev:
Jeg er ret sikker på Ankersen tidligere har udtalt at man ikke som udgangspunkt ønsker at leje spillere. Så skal det hvertfald være med en fordelagtig købsoption, da man ellers bare forøger værdien af en anden klubs produkt(Som Horsens bl.a. Så fint gør for os).

Jeg kan med andre ord ikke se det som en løsning andet end nødløsning i sidste øjeblik.
Jeg tror Hjulsager havner i Brøndby, hvis han kommer hjem til DK. Det er muligvis også den eneste danske klub, der har hans interesse.

Jeg gætter på, at Drexlers afløser bliver en Smart Odds spiller, som ingen af os har hørt om tidligere (Ingen herinde havde alligevel hørt om Drexler før Administrators gættebrev i påsken :D)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
26. jul 2018, 11:40
CasperBW skrev:
26. jul 2018, 11:20
mnm123 skrev:

Jeg tror Hjulsager havner i Brøndby, hvis han kommer hjem til DK. Det er muligvis også den eneste danske klub, der har hans interesse.

Jeg gætter på, at Drexlers afløser bliver en Smart Odds spiller, som ingen af os har hørt om tidligere (Ingen herinde havde alligevel hørt om Drexler før Administrators gættebrev i påsken :D)
Har hørt rygter om at Hjulsager er tilbudt til Brøndby, men at de ikke mener han passer ind (længere?).
Så anser det ikke som værende fuldstændig urealistisk hvis vi/man vurdere at han kan noget, som vi kan bruge.
Men hvis han er ældre og ikke bedre eller passer mindre ind end Duelund, Kraev, George, Dovbyk(?), Mabil, Brandhof, Frank, Baidoo, Tue, Buch, Skytte kan det jo være lige meget.

Ville han måske være hvis han var i topform, men hvis han ikke har spillet i et år, hvor længe går der før at han kan gøre nævneværdig forskel?
Selvom jeg dog godt nok er fan af at få en dansker ind, og vi kan bibeholde en dansk stamme på holdet.

*Skal siges, jeg aner ikke hvor Hjulsager står henne i niveau, prøver bare lige at stille det lidt på spidserne

Sniper

Indlæg af Sniper »

Nej tak til Hjulsager herfra. Han har reelt kun spillet en enkelt halvsæson hvor han sprudlede, ellers har han skuffet BIF fans gang på gang og var marginal spiller i flere sæsoner og nu hvor han ikke har spillet et års tid tror jeg ikke han kan gøre det impact på vores hold som vi har brug for p.t.

Låst