CL Q2/1: FC Astana - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

CL Q2/1: FC Astana - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Så står den på Champions League kval.
Efter en lidt rusten start, er det nu knald eller fald og dermed tid til at steppe up.

Champions League Runde 2, første kamp.
3. gældene kamp i sæsonen.

Det Praktiske:
Tid: Tirsdag d. 24/07 kl. 16.00
Sted: Astana Arena (Astana)
Dommer: TBD
Medie: TV3+, Viaplay og radions P3

UEFA's informations side. (bl.a. med registreret trup)
https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... ml?iv=true

Karantæner:
Astana: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
Astana: Pas
Midtjylland: Riis skadet - Korsmár, Frank, Rilwan, Dovbyk, Sanneh og Wikheim tvivlsomme

Bud på start XI'er
Billede

Bænk: Hamid, Kian, Thycosen, Okosun, Frank, Kraev, Kroon, Duelund, George
(og så de 2 mest skadede sorteret fra)

Deres gældende kampe i den nye sæson:
CL Q1
FC Astana (Kaz) - Sutjeska (Mne) 1 : 0
Sutjeska (Mne) - FC Astana (Kaz) 0 : 2

Og i deres lokale liga, som har været spillet henholdsvis før og imellem.
Tobol - FC Astana 0 : 0
FC Astana - Shakhtar K. 2 : 0

Nu har vi godt nok lige pludselig mange skader, (surprise).
Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

Astana har været kendt for at være gode hjemme på deres kunstgræs.
En uafgjort, måske en 1-1, ville det ikke være ok?

God Kamp og Forza FCM!

Steffen am

Re: CL Q2/1: FC Astana - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Er der nogen herfra der skal afsted? :)

Christian

Indlæg af Christian »

Med vores sæsonstart in mente, er mit håb en uafgjort hvor vi får scoret mindst et mål.

Jeg synes vi skal satse på en kompakt opstilling, og så håber på at vi kan score på en dødbolde eller en omstilling.

Håber håber håber at vi kommer i et europæisk gruppespil, og vil gerne lige nu sælge chancen for CL for et gruppespil i EL.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Holdets præstationer på det seneste giver ikke meget håb, men måske vi kan fedte et 2-1 nederlag hjem eller en nulløsning. Største problem er at score mål når vi ikke kan sammensætte 3 succesfulde afleveringer i rap på den øverste tredjedel og flødefod er blevet betonfod. Man får nemt den tanke at det skal være godt forsvarsspil og tilfældigheder i den anden ende der skal sende os videre.
Med kampen i Aalborg in mente, så tænker jeg at startopstillingen bliver

Hansen
Kian, Sanneh, Erik
Munk Polle Sparv mdh
Wikheim paul duelund

Hvis Onyeka havde fået bare fem minutter i en af de foregående kampe tror jeg han havde startet inde i stedet for Due, men tror ikke Thorup giver sæson debut i en kamp som denne i startformationen, medmindre skader tvinger ham til det. Hvis Sanneh er klar kan jeg på ingen måde se Nicolaisen fra start.

Kraev og Dovbyk har endnu ikke vist niveau til at være med fra start, de er bedre som indskiftere når modstanderne er trætte. Dovbyk kunne godt se langtidsskadet ud. Lignede en alvorlig knæskade
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl

Indlæg af Sahl »

Efter en så elendig start på SL både point og spillemæssigt, så ville det ikke undre mig hvis vi tager over og Astana en på hatten..

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis vi ikke er fastlåste på at spille et bestemt system, hvilket det ikke tyder på vi er, så ser jeg gerne at vi skifter til en 4-2-3-1.
Systemskiftet skal ses i lyset af, at vi ikke længere har de dynamiske dygtige wingbacks, som vores nuværende system kræver. En anden vigtig ting er 8’eren centralt, som skal agere playmaker, denne type har vi, men problemet er hans alder og at han pt. ser ud til at være faldet meget i niveau. Det duer ikke på så afgørende en position for systemet.

Det nye system skaber en endnu stærkere kompakthed og det vil frigøre backs for at være dem, der hele tiden skal slå indlæg.

Desuden mener jeg at både Rilwan, Wikheim, Duelund, Paul, Okosun, Sviatchenko og Sparv bliver markant bedre i det nye system og de kommer alle til at spille deres favoritpositioner.
9D82938F-B332-4744-A6E6-2F67C0698B3F.jpeg

oros

Indlæg af oros »

Lupus1999 skrev:
21. jul 2018, 18:22
Hvis vi ikke er fastlåste på at spille et bestemt system, hvilket det ikke tyder på vi er, så ser jeg gerne at vi skifter til en 4-2-3-1.
Systemskiftet skal ses i lyset af, at vi ikke længere har de dynamiske dygtige wingbacks, som vores nuværende system kræver. En anden vigtig ting er 8’eren centralt, som skal agere playmaker, denne type har vi, men problemet er hans alder og at han pt. ser ud til at være faldet meget i niveau. Det duer ikke på så afgørende en position for systemet.

Det nye system skaber en endnu stærkere kompakthed og det vil frigøre backs for at være dem, der hele tiden skal slå indlæg.

Desuden mener jeg at både Rilwan, Wikheim, Duelund, Paul, Okosun, Sviatchenko og Sparv bliver markant bedre i det nye system og de kommer alle til at spille deres favoritpositioner.

9D82938F-B332-4744-A6E6-2F67C0698B3F.jpeg
Polle ude og Hassan inde?

Jeg tror og håber vi kan hive et smalt nederlag hjem. 2 - 1 eller 1 - 0. Helst det første naturligvis.
Mere bliver det ikke til, desværre!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, opstillingen var lavet ud fra, hvis alle var kampklare, alternativt kan du smide Awer Mabil ud på kanten i stedet for Hassan, eller Frank Onyeka i stedet for Duelund.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Vigtigt med et godt resultat, 1 1 vil være super. Tænker vi starter med 3 kompakte midtbane spiller sparv Polle og okosun

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Læg i øvrigt mærke til, at Rilwan ikke er registreret til den her runde.
Så ham ser vi nok desværre ikke klar lige med det samme. https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... ml?iv=true

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Er jeg den eneste der undrer mig over vi først tager afsted mandag, som jeg synes der blev udtalt efter kampen i fredags. Med så lang en flyvetur, fredagskamp og tidsforskel havde en dag mere med tilvænning gavnet er min umiddelbare tanke.

Det er selvfølgelig en afvejning overfor de kendte rammer, jeg var blot overrasket.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

CasperBW skrev:
22. jul 2018, 22:59
Er jeg den eneste der undrer mig over vi først tager afsted mandag, som jeg synes der blev udtalt efter kampen i fredags. Med så lang en flyvetur, fredagskamp og tidsforskel havde en dag mere med tilvænning gavnet er min umiddelbare tanke.

Det er selvfølgelig en afvejning overfor de kendte rammer, jeg var blot overrasket.
Planen er hurtig ind og hurtig ud, uden at vænne sig til tidszonen, men i stedet forblive i vores egen. Det er det, som eksperter og Celtic har anbefalet. Der er blevet chartret en større flyver end normalt, så de kan flyve direkte.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Har først opdaget idag at de spiller allerede kl 16.. Så misser jeg nok første halvleg, æverbæver.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Hvis vi taber til Astana, så møder vi nogle gamle kendinge i ELQ3 med vinderen af The New Saints (WAL)/Lincoln Red Imps (GIB)

SimonH

Indlæg af SimonH »

Godt at se at både dovbyk, wikheim, Sanneh er med i truppen. Især med dovbyk, da det så nok betyder, at det ikke er så slemt. Derudover så lægger jeg mærke til at mabil er med i truppen, Kroon udeladt. Det tyder på at man stadig tror på mabil, som jeg personligt håber får chancen som indskifter på bekostning af kraev. God kamp

Besvar