Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af 974 »

Hold op noget piveri Sahl :-)

Vi har spillet 2 kampe for pokker!!

- Vi kan sagtens holde os i top6 ? JA selvfølgelig kan vi det - og vi kommer da også til at spille med i top 3

- Gruppespil ? CHL ved vi er et svært mål - EL gruppespil er dog også flot hvis vi kan komme der

- Starte forfra ? det håber jeg godt nok kommer til at foregå kontinuerligt, nu vi er kommet op på et højere niveau samlet set

- Dommerfejl? tja det er vel en løbende debat - Jeg synes også at eks. Onauchu bliver dømt hårdt, og det han gør er der jo også modstandere der gør mod ham, men det er ham der bliver dømt imod... igår blev hånden dog også holdt over ham til sidst

- Thorup raus?? ( den debat er også taget mange gange, og hvis der skal to dårlige startkampe til før den går i gang igen, så synes jeg sgu at det er langt ude efter en rekord sæson af høj format

Så ro på Sahl - ingen grund til panik endnu :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Thorup har spillere nok at gøre med til at kunne spille med i tre turneringer. Ðer er også masser af kvalitet i truppen. Det ved Thorup og derfor siger han også som han gør. Han ved med garanti også at Steinlein Graversen m.fl ikke har lukket vinduet. Der kommer flere afgange og der vil komme flere nye til. Klubben arbejder stensikkert på at finde en DD type, om de så lykkedes med det er en anden sag.
Trænerteamet må dog gå og klø sig lidt i nakken og spekulere over hvad de har gjort galt. Så gode spillere bør ikke kunne spille så ringe og ide forladt som i de to første kampe. Jeg ved godt at modstanderne også får løn for at spille, meeeen så lidt kvalitet på bolden som vi har vist de første to runder tyder på forkert planlægning i opstarten. Det var ikke anderledes sidste sæson = stof til eftertanke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

mousebreaker skrev:
21. jul 2018, 12:14
Thorup har spillere nok at gøre med til at kunne spille med i tre turneringer. Ðer er også masser af kvalitet i truppen. Det ved Thorup og derfor siger han også som han gør. Han ved med garanti også at Steinlein Graversen m.fl ikke har lukket vinduet. Der kommer flere afgange og der vil komme flere nye til. Klubben arbejder stensikkert på at finde en DD type, om de så lykkedes med det er en anden sag.
Trænerteamet må dog gå og klø sig lidt i nakken og spekulere over hvad de har gjort galt. Så gode spillere bør ikke kunne spille så ringe og ide forladt som i de to første kampe. Jeg ved godt at modstanderne også får løn for at spille, meeeen så lidt kvalitet på bolden som vi har vist de første to runder tyder på forkert planlægning i opstarten. Det var ikke anderledes sidste sæson = stof til eftertanke
Problemet er måske ? at der kommer en masse udlejede spillere tilbage i truppen, og skal have deres chance, det ødelægger måske kontinuiteten i truppen ?

det nytter jo ikke noget, at man ugen før start, for første gang stiller op i startformationen.

Jeg fygter at FCM har en trup med for mange talentfulde spillere, men for få kvalitetsspillere her og nu, og helt ærlig så mangler, jeg at nogle af dem der har været udlejet slår igennem, det har de ikke gjort.

Derfor bør de rense ud i truppen nu og få en par topspilllere ind ala drexler klassen.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Jeg kan i øvrigt anbefale, at man køber gårsdagens Tipsbladet, hvor der er stort interview med Ankersen om klubbens indkøbstrategi.

Her siger han, at vi gerne vil købe spillere i deres "peak-alder" og så ellers supplere op med unge. Og at man vil købe en del flere unge, som så skal udlejes til klubber i Danmark, Norge og Sverige, indtil de er gode nok til FCM. Et eksempel er Skytte. Det vil sige, at der skal købes færre spillere som Drachmann, Borring osv. og i stedet nogle få som Sviatchenko og Drexler, der kan gå direkte ind på holdet.

Jeg synes dog IKKE, at spillere som Manjrekar James og Søren Reese passer ind i den strategi (heller ikke Okosun). Det kræver, at man virkelig må have set noget i de to midterforsvarere, for hvis man skal følge sin egen strategi, er det spillere, der efter 1 eller 2 års udlejning skal nå et "peak-niveau" til FCM. Det tvivler jeg på.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Er jeg den eneste som hellere vil se mabil end kraev som erstatning til 1. reserve wikheim/due. Jeg synes han kan mere på egen hånd, hvilketver vigtigt i vores angrebsspil.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Raat33 skrev:
21. jul 2018, 10:34
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ck-drexler

Vi vil åbenbart ikke erstatte Drexler
Det er jo Thorup, de spørger. Selvfølgelig skal han sige, at han er godt tilfreds med de spillere, han har.

Det var da mere relevant at spørge Ankersen, Steinlein eller Graversen.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

SimonH skrev:
21. jul 2018, 12:47
Er jeg den eneste som hellere vil se mabil end kraev som erstatning til 1. reserve wikheim/due. Jeg synes han kan mere på egen hånd, hvilketver vigtigt i vores angrebsspil.
Nej. Jeg ville meget gerne se Mabil på en af de offensive pladser, men jeg tror, ledelsen har opgivet ham. Han ryger nok på en transfer inden længe, kunne man godt forestille sig.

974

Indlæg af 974 »

EsbenVest skrev:
21. jul 2018, 13:08
SimonH skrev:
21. jul 2018, 12:47
Nej. Jeg ville meget gerne se Mabil på en af de offensive pladser, men jeg tror, ledelsen har opgivet ham. Han ryger nok på en transfer inden længe, kunne man godt forestille sig.
Jeg tror faktisk heller ikke at Mabil har den store lyst til at spille for os længere (han har jo før udtalt at han gerne ville skifte permanent)
Tror hellere at han vil spille mere fast på et mindre hold end komme ind af og til hos os
Det kan jeg såmænd godt forstå :-)

oros

Indlæg af oros »

Jeg tror, det er røgslør. Men jeg har absolut intet andet at have det i end "mavefornemmelse"
Der er bare mange ting, der skal falde på plads.

Hvad angår gårsdagens misserable resultat r det jo i høj grad et spørgsmål om de marginaler, vi havde med os for få måneder siden.
Jeg er ikke voldsomt bekymret på nuværende tidspunkt.

Sahl

Indlæg af Sahl »

974 skrev:
21. jul 2018, 11:50
Hold op noget piveri Sahl :-)

Vi har spillet 2 kampe for pokker!!

- Vi kan sagtens holde os i top6 ? JA selvfølgelig kan vi det - og vi kommer da også til at spille med i top 3

- Gruppespil ? CHL ved vi er et svært mål - EL gruppespil er dog også flot hvis vi kan komme der

- Starte forfra ? det håber jeg godt nok kommer til at foregå kontinuerligt, nu vi er kommet op på et højere niveau samlet set

- Dommerfejl? tja det er vel en løbende debat - Jeg synes også at eks. Onauchu bliver dømt hårdt, og det han gør er der jo også modstandere der gør mod ham, men det er ham der bliver dømt imod... igår blev hånden dog også holdt over ham til sidst

- Thorup raus?? ( den debat er også taget mange gange, og hvis der skal to dårlige startkampe til før den går i gang igen, så synes jeg sgu at det er langt ude efter en rekord sæson af høj format

Så ro på Sahl - ingen grund til panik endnu :-)
Jeg er helt med på, at der kun er spillet 2 kampe og intet er afgjort. Vi kan vel først gøre status efter 15 runde. Derfor mener jeg ligesom de sidste 2 år i øvrigt, at top 6 er det jeg forventer. Det er set ud fra den trup man pt har og det taktiske man pt ser. Håber da på gruppespil men er altså skeptisk overfor det. Tror de fleste er enige i at Paul bortdømmes alt for tit, det ville ikke ske i PL f.eks. Der er så meget fokus på FCM på det punkt og for meget hvis man spørger mig.

Jeg har hele perioden igennem ment, at man burde have andet end Thorup langsigtet! Jeg anerkender hans fine resultat sidste sæson, men var det Thorup eller et par spillere der var udslagsgivne ? Jeg synes set over hele perioden, at vi har fået mindre end man kunne forvente. Jeg har dog flere gange givet både ris og ros til Thorup.. F.eks. var det jo helt fantastisk efter alt for lang tid, at skifte det taktiske udgangspunkt sidste sæson.

Jeg har ingen panik, jeg er godt tilfreds så længe vi gør en god figur og gør det bedste man kan i Europa. Derfor kan jeg sagtens dele mine holdninger.

Sahl

Indlæg af Sahl »

EsbenVest skrev:
21. jul 2018, 12:42
Jeg kan i øvrigt anbefale, at man køber gårsdagens Tipsbladet, hvor der er stort interview med Ankersen om klubbens indkøbstrategi.

Her siger han, at vi gerne vil købe spillere i deres "peak-alder" og så ellers supplere op med unge. Og at man vil købe en del flere unge, som så skal udlejes til klubber i Danmark, Norge og Sverige, indtil de er gode nok til FCM. Et eksempel er Skytte. Det vil sige, at der skal købes færre spillere som Drachmann, Borring osv. og i stedet nogle få som Sviatchenko og Drexler, der kan gå direkte ind på holdet.

Jeg synes dog IKKE, at spillere som Manjrekar James og Søren Reese passer ind i den strategi (heller ikke Okosun). Det kræver, at man virkelig må have set noget i de to midterforsvarere, for hvis man skal følge sin egen strategi, er det spillere, der efter 1 eller 2 års udlejning skal nå et "peak-niveau" til FCM. Det tvivler jeg på.
Jeg tror bare ikke det sker i denne sæson eller det vil sige før vinter. Det giver jo netop god mening, at få renset ud så der kan komme nyt blod ind! Man har behov for, at det er nogle klasse spillere på vitale positioner og så talenter på et par pladser til, at støtte sig op af klasse spillerne, men det sker ikke over en sæson, det tager tid.

974

Indlæg af 974 »

Sahl skrev:
21. jul 2018, 17:30

Jeg er helt med på, at der kun er spillet 2 kampe og intet er afgjort. Vi kan vel først gøre status efter 15 runde. Derfor mener jeg ligesom de sidste 2 år i øvrigt, at top 6 er det jeg forventer. Det er set ud fra den trup man pt har og det taktiske man pt ser. Håber da på gruppespil men er altså skeptisk overfor det. Tror de fleste er enige i at Paul bortdømmes alt for tit, det ville ikke ske i PL f.eks. Der er så meget fokus på FCM på det punkt og for meget hvis man spørger mig.

Jeg har hele perioden igennem ment, at man burde have andet end Thorup langsigtet! Jeg anerkender hans fine resultat sidste sæson, men var det Thorup eller et par spillere der var udslagsgivne ? Jeg synes set over hele perioden, at vi har fået mindre end man kunne forvente. Jeg har dog flere gange givet både ris og ros til Thorup.. F.eks. var det jo helt fantastisk efter alt for lang tid, at skifte det taktiske udgangspunkt sidste sæson.

Jeg har ingen panik, jeg er godt tilfreds så længe vi gør en god figur og gør det bedste man kan i Europa. Derfor kan jeg sagtens dele mine holdninger.
Jeg har altså lidt svært ved lige at tolke dine synspunkter :-)

Du har de sidste 2 år forventet en top 6 placering - det endte så med en 4. plads og jo altså en flot 1. plads med et megahøjt point-tal samlet

Samtidigt plæderer du for at vi har fået mindre end det man kunne forvente

Det forvirrer mig altså lidt :-)

Sahl

Indlæg af Sahl »

974 skrev:
21. jul 2018, 17:41
Sahl skrev:
21. jul 2018, 17:30

Jeg har altså lidt svært ved lige at tolke dine synspunkter :-)

Du har de sidste 2 år forventet en top 6 placering - det endte så med en 4. plads og jo altså en flot 1. plads med et megahøjt point-tal samlet

Samtidigt plæderer du for at vi har fået mindre end det man kunne forvente

Det forvirrer mig altså lidt :-)
Mine top6 vurderinger er ud fra det vi har til rådighed og der er Thorup jo en del af "vurderingen" jeg mener man med et andet koncept kunne komme længere. Det kan jo være jeg tager fejl, men det er nu engang min holdning.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Sven siger at de jagter en erstatning
https://www.aoh.dk/artikel/20180720/fcm ... ler-aflser

Raat33

Indlæg af Raat33 »

SimonH skrev:
21. jul 2018, 19:45
Sven siger at de jagter en erstatning
https://www.aoh.dk/artikel/20180720/fcm ... ler-aflser
De må lige tage at blive enige internt og så præsentere den største penis-transfer i dansk fodbold nogensinde, ind med Peter Crouch :lol:

Låst