SL R2: Aalborg Cricketklub - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bigdaddy

Re: SL R2: Aalborg Cricketklub - FC Midtjylland

Indlæg af Bigdaddy »

Alt for mange spillere der potentielt på sigt kan være fornuftige top-superligaspillere men som pt ikke er til meget mere end bunden. Kraev, Munk Dovbyk er jo for pokker ikke startere på et mesterhold. Derudover har kommentatoerne ret. Vi formår ikke at spille med samme power som sidste sæson da vores start11 er alt for uharmonisk. Jeg forstår godt strategien, og vi er et hold der skal leve af udvikling. Men jeg troede vi endelig var der hvor vi kunne forvente tilstrækkelig med kontinuitet til ikke at starte så dårligt.

Ok. Er frustreret, og vi kan stadig indhente det tabte. Men for fåks sake...

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Bigdaddy skrev:
20. jul 2018, 22:38
Alt for mange spillere der potentielt på sigt kan være fornuftige top-superligaspillere men som pt ikke er til meget mere end bunden. Kraev, Munk Dovbyk er jo for pokker ikke startere på et mesterhold. Derudover har kommentatoerne ret. Vi formår ikke at spille med samme power som sidste sæson da vores start11 er alt for uharmonisk. Jeg forstår godt strategien, og vi er et hold der skal leve af udvikling. Men jeg troede vi endelig var der hvor vi kunne forvente tilstrækkelig med kontinuitet til ikke at starte så dårligt.

Ok. Er frustreret, og vi kan stadig indhente det tabte. Men for fåks sake...
tatal enig, jeg tror den største fare er at ledelsen mister jordforbindelsen, korrekt at spillere som munksgaard, kraev og dovbyk ikke har kvaliteten til et tophold.

Men der er også andre man kan rette spørgsmålet mod.

Dog er 3 mandsforsvaret formentlig det bedste.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
20. jul 2018, 21:14
bifr05t skrev:
20. jul 2018, 20:59
Well, vi ved jo at ledelsen aldrig fyrer Thorup. Jeg ved godt at det er super tidligt på sæsonen, men for pokker hvor er det trættende at se, at størstedelen af truppen spiller uden gejst.

Hvilke alternativer er der ellers?
LoL, der skulle altså hele to kampe til for at en mestertræner kommer ind i en fyringsdebat :lol:
Haha. Jeg tror ikke, at du skal ligge mere i det end, at du har med en troll at gøre, der popper op, når det går skidt (Et lille hint: sidste indlæg 19. april efter sidste nederlag i ligaen), og du gik lige i fælden ;)
Senest rettet af THenry 21. jul 2018, 00:17, rettet i alt 1 gang.

THenry

Indlæg af THenry »

Trist kamp. Det offensive spil hænger ikke sammen, og jeg ved snart ikke, om jeg skal være mest sur over, at dommeren ikke kan se et klart frispark ved 2-1, et kæmpedrop ved 1-1, eller fordi vi spiller så ringe og ideforladt. Det ender nok med det sidste!

Paul var klart bedst baseret på en række individuelle præstationer i første halvleg, men ellers er der ikke meget positivt at tage med. Sanneh muligvis skadet, og Dovbyk lignede noget, der godt kan være alvorligt.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg har lidt svært ved at ryste denne kamp af mig.

Åb var meget defensive, så klart vi har svært ved at skabe chancer, men jeg havde håbet på mere end det der blev vist i dag.

Et brændt straffe mod Agf og en pinligt drop i dag. Det kunne have set så meget bedre ud hvis de to episoder havde fået et andet udfald.

Plusser til Kian, Erik, Buba, Sparv og Paul.
Undrer mig over at Thorup mener at det er Kraev der står næst efter Due og Wikheim.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Christian skrev:
21. jul 2018, 01:04

Åb var meget defensive, så klart vi har svært ved at skabe chancer, men jeg havde håbet på mere end det der blev vist i dag.

Et brændt straffe mod Agf og en pinligt drop i dag. Det kunne have set så meget bedre ud hvis de to episoder havde fået et andet udfald.

Undrer mig over at Thorup mener at det er Kraev der står næst efter Due og Wikheim.
Samt at der var dømt det frispark på Pohl's slåskamp med Jesper Hansen ved AaB's 2. mål.

Hvis ikke Kraev, hvem tænker du så?

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg tænker Frank eller Okusun og så tilpasse formationen efter det.

Jeg ville virkelig ønske at Kraev ville få sit store gennembrud på holdet, men jeg tror desværre ikke på det.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

THenry skrev:
21. jul 2018, 00:10
mousebreaker skrev:
20. jul 2018, 21:14
bifr05t skrev:
20. jul 2018, 20:59
Well, vi ved jo at ledelsen aldrig fyrer Thorup. Jeg ved godt at det er super tidligt på sæsonen, men for pokker hvor er det trættende at se, at størstedelen af truppen spiller uden gejst.

Hvilke alternativer er der ellers?
LoL, der skulle altså hele to kampe til for at en mestertræner kommer ind i en fyringsdebat :lol:
Haha. Jeg tror ikke, at du skal ligge mere i det end, at du har med en troll at gøre, der popper op, når det går skidt (Et lille hint: sidste indlæg 19. april efter sidste nederlag i ligaen), og du gik lige i fælden ;)
Tja, du må vel gerne beskrive mig som en troll, men jeg føler mig ikke som en troll lige nu. Jeg er bare ikke super aktiv herinde, og det er oftest kun når jeg gerne vil af med lidt frustration at jeg kommenterer herinde.

Thorup er og forbliver bare ikke min kop te. Jeg føler ikke at han bidrager med noget særligt til spillernes udvikling eller holdet for den sags skyld. Jeg vil dog super gerne modbevises i mine fordomme til Thorup, så hvis en af jer herinde kan oplyse, ville det være skønt!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
21. jul 2018, 01:06
Christian skrev:
21. jul 2018, 01:04

Samt at der var dømt det frispark på Pohl's slåskamp med Jesper Hansen ved AaB's 2. mål.

Hvis ikke Kraev, hvem tænker du så?
Vi kunne også have fået et rødt kort til Duelund i den første efter et kvarter og stået med nul point. Onuachu burde være blevet smidt ud i Aalborg, når han nu havde modtaget det forkert dømte første gule kort. Vi har været elendige i de første to kampe, men ikke mere elendige end mange af kampene i foråret hvor vi vandt. Skulle jeg vælge hvor jeg helst ville have sejrene, så tager jeg mesterskabet og den dårlige sæsonstart ;)
Jeg hader at høre Jess Thorup udtale sig bagefter. At kalde kampen for fremskridt og udtrykke tilfredshed med offensiven er jo en decideret joke. Fint at han er tilfreds med defensiven - det har han også grund til at være - men offensiven....host..ok senere i interviewet indrømmer han at vi mangler kvalitet, men det kunne han godt have startet med fremfor at romantisere det hele som komiske Ali. Vi er så dårlige på bolden at det ligner at man nedproriterer øvelser med bold på træningbanen.

Iøvrigt sjovt med udviklingen på holdet. For ca et år siden kunne vi ikke stoppe en badebold fra at gå i eget net, mens offensiven fungerede. Nu er det lige omvendt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

bifr05t skrev:
21. jul 2018, 08:59
Tja, du må vel gerne beskrive mig som en troll, men jeg føler mig ikke som en troll lige nu. Jeg er bare ikke super aktiv herinde, og det er oftest kun når jeg gerne vil af med lidt frustration at jeg kommenterer herinde.

Thorup er og forbliver bare ikke min kop te. Jeg føler ikke at han bidrager med noget særligt til spillernes udvikling eller holdet for den sags skyld. Jeg vil dog super gerne modbevises i mine fordomme til Thorup, så hvis en af jer herinde kan oplyse, ville det være skønt!
Altså bortset fra, at han var manden, som stod bag systemskiftet i efteråret, som gav en rekordgod sejersstime, derefter fik solgt sine profiler i vinterpausen og måtte omstille sig igen, hvorpå han førte os til et mesterskab, hele Danmark havde afskrevet? Altså dén Thorup?

Du kan jo starte med at lytte til Sort Snak-podcasten med Thorup, hvis du gerne vil have nedbrudt nogle fordomme om manden.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Acebone skrev:
21. jul 2018, 09:46
bifr05t skrev:
21. jul 2018, 08:59

Altså bortset fra, at han var manden, som stod bag systemskiftet i efteråret, som gav en rekordgod sejersstime, derefter fik solgt sine profiler i vinterpausen og måtte omstille sig igen, hvorpå han førte os til et mesterskab, hele Danmark havde afskrevet? Altså dén Thorup?

Du kan jo starte med at lytte til Sort Snak-podcasten med Thorup, hvis du gerne vil have nedbrudt nogle fordomme om manden.
Det systemskifte kom jo som konsekvens af en pivringe forgående sæson (16/17), hvor ingen af målsætningerne blev indfriet, samt elendige resultater i begyndelsen af sæsonen. At vi så i et halvt år havde superligaens bedste angriber, Sørloth, er vel næppe Thorups fortjeneste?

Vi bliver højest sandsynligt ikke enige om Thorup debatten, men jeg synes dog at det er skræmmende hvor lavt bundniveauet stadig er. Kampen mod Aalborg i går lignede mest af alt den type fodbold der blev spillet i store dele af 16/17 sæsonen, hvor taktik og alternative kombinationer i den opbyggende del af spillet er en by i Rusland.

Jeg skal dog nok give Sort Snak en lytter, og se om podcasten kan ændre mit syn på Thorup.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Det var en elendigt kamp og jeg forstår ikke man ikke bruger noget andet når alt det man har planlagt slår fejl. Men man bliver godt nok også dømt meget i mod! Det må være svært som fodboldspiller i SL, at finde ud af hvad man må og ikke må for det er der godt nok stor forskel på fra kamp til kamp. Det er da også helt sikkert, at der var frispark til Jesper ved 2-1 målet.. det er jo mærkeligt det ikke fløjtes. Sådan er det. Der er spillet 2 kampe og alt kan ændre sig endnu, men synes faktisk ikke der kan være mere forventelig end top6 med det hold vi pt. har. Et par vigtige spillere er i deres sidste efterår og så er der unge spillere der endnu ikke er klar til at være "profiler".

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Sahl skrev:
21. jul 2018, 11:16
Der er spillet 2 kampe og alt kan ændre sig endnu, men synes faktisk ikke der kan være mere forventelig end top6 med det hold vi pt. har.
Folk overvurderer altid betydningen af de første kampe. Det slår aldrig fejl.

Vi skal være minimum i top 3, og hvis det vitterligt viser sig, at vi ikke er på vej til det, så kommer der til at ske noget. Vi var sammen med BIF i en liga for sig sidste år. Jeg køber ikke, at andre klubber end FCK og måske FCN kan nærme sig denne sæson.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sahl skrev:
21. jul 2018, 11:16
Der er spillet 2 kampe og alt kan ændre sig endnu, men synes faktisk ikke der kan være mere forventelig end top6 med det hold vi pt. har.
Det er jo en positiv udvikling for dig, Sahl - sidste år på samme tid skrev du at vi skulle spille for at undgå nedrykning. Nedrykning undgik vi med pæn margen :D
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
21. jul 2018, 13:39

Folk overvurderer altid betydningen af de første kampe. Det slår aldrig fejl.
Pointene taget i de første to kampe tæller nøjagtig lige så meget som dem i de sidste to kampe. Ingenting er selvflg afgjort og havde spillet siddet i skabet så ville jeg ikke være så bekymret over resultaterne. Lige før to Astana kampe giver det dog meget store panderynker.
Undskyldningen med at vi havde solgt tre spillere og havde to andre på skadeslisten i foråret og dermed måtte spille mere primitivt, kan vi ikke rigtig bruge længere. Jeg er med på at spillerne lige skal i gang og også vil komme det. Med hvad der venter lige om hjørnet så ser timingen bare helt forkert ud

Besvar