Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Christian »

Super ærgerligt at vi mister en spiller der kunne have gjort en positiv forskel, men helt forståeligt at han selvfølgelig er interesseret i at spille for en større klub i hans hjemland. Og når de to klubber der er involveret kan blive enige, så er det jo bare sådan professionel fodbold fungerer.
Jeg kan ikke være i tvivl om Drexler har set frem til at spille for FCM, men vi bliver jo aldrig andet end en mellemstation for de spillere der er gode nok til at tiltrække interesse fra større klubber.

Flot taklet af klubben og fedt med endnu flere penge i kassen, og en forlængelse af perioden hvor Benham ikke skal betale for klubbens drift.

Mrlewanski

Indlæg af Mrlewanski »

Jeg ærgrer mig også over Drexlers afgang, men flere penge på kistebunden kan altid bruges ;)

Spillere, jeg har tænkt kunne være en mulighed som erstatning:
- Anders Dreyer
- Emiliano Marcondes
- Brandley Kuwas (5 mål og 13 assists i 30 kampe i Æresdivisionen for Heracles) God dribler og mange nøgleafleveringer pr. kamp
- Sonny Kittel (Stærk spiller i 2. Bundesliga - næsten samme stats som Drexler, 10 mål og 13 assists i 33 kampe for Ingolstadt)
- Sylvester Igboun (En noget anden type spiller, men har gjort det godt i Rusland og er i en god alder)
- Kasper Kusk (En outsider, men som jeg tror kunne være god i det etablerede spil)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tænker Younes Namli må være ham vi skal bruge.
En spiller som jeg også foreslå inden han skiftede til Zwolle fra Herenveen sidste sommer.

Mrlewanski

Indlæg af Mrlewanski »

Hvad med Emre Mor på en lejeaftale? Han har i hvert fald internationalt niveau og skal ha' gang i sin karriere igen. Det er selvfølgelig lidt et sats med hans personlighed, men omvendt kan en periode i Midtjylland måske få ham til at falde lidt til ro?

CasperA

Indlæg af CasperA »

Jeg kunne godt forestille mig, at vi lejer Emiliano Marcondes resten af sæsonen. Det har ikke rigtig fungeret for ham i Brentford, men jeg tror dog ikke, at han er klar til at skifte hjem permanent endnu. Derudover ville det være nemt for Benham/Ankersen lige at banke en lejeaftale sammen klubberne imellem.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

CasperA skrev:
19. jul 2018, 19:28
Jeg kunne godt forestille mig, at vi lejer Emiliano Marcondes resten af sæsonen. Det har ikke rigtig fungeret for ham i Brentford, men jeg tror dog ikke, at han er klar til at skifte hjem permanent endnu. Derudover ville det være nemt for Benham/Ankersen lige at banke en lejeaftale sammen klubberne imellem.
Den transfer vil gøre mig umådelig skuffet, så vil jeg næsten hellere spille med dem vi har.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det klubben søger efter er en spiller i sin bedste alder som kan være en lederskikkelse og skabe noget offensiv dynamik. Dominick Drexler passede på alle disse parametre. Lad os antage at vi signer marcondes så mangler vi stadig en erstatning for DD.
Marcondes’ personlighed kunne også vise sig at være en prøvelse i FCM. Jeg håber og tror ikke på at vi skal være rugekasse for Brentford, derfor kommer det aldrig til at ske. Marcondes vil formodentlig heller ikke til Herning.
Jeg håber klubben finder en ny meget snart
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Mit indtryk er, at Brentford godt ved, at det er et stort spring fra Superligaen til The Championsship (hvilket generelt bliver undervurderet i DK), så derfor havde de ikke de store forventninger til ham i sidste sæson, og nu har han fået hele opstarten i England, hvilket også kommer til at gavne ham, så tror ikke de har travlt med at skibbe ham afsted.

Derudover er de ved at sælge Jozefzoon, hvilket kan skabe plads til Marcondes https://www.bbc.com/sport/football/44868246

Jeg ser det ikke som den mest oplagte transfer (og en evt. lejeaftale vil jeg forvente først kan komme på tale i slutningen af vinduet, hvis det bliver en mulighed), og tror generelt vi skal forbi de to Astana-kampe før der sker noget. Til den tid ved vi, om vi står med et fremragende udgangspunkt med seedning i 3. runde i CL, og dermed måske skal opruste yderligere og forøge chancen for CL.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Well vi mangler offensive impulser. Det så vi i foråret og det så vi i premieren. Finder de en spiller der matcher som DD gjorde, så vil de forsøge at købe ham uanset hvad.- det er jeg sikker på.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Helt enig. Vi skal have en kreativ kraft ind som erstatning for Drexler.

Tror bare ikke vi kan nå det inden vi flyver til Kazakhstan, og derfor kan vi alligevel først få gavn af den nye spiller til 3. runde i europæisk bold (hvis jeg forstår reglerne rigtig), så derfor tror jeg ikke man haster noget igennem nu (ved mindre man nærmest har lukket en aftale simultant med salget af Drexler, men jeg har bare ikke hørt og set rygter om dette).

THenry

Indlæg af THenry »

Kroon kan være på vej til Östersunds. Jeg tænker det lyder som et fornuftigt skifte til hjemlandet, hvor han kan få en frisk start.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... cm-spiller

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hentet fra FCM’s app.

Da FC Midtjylland hentede 28-årige Dominick Drexler hos tyske Holstein Kiel, var planen, at han skulle spille en stor sportslig rolle for klubben i de kommende år.

Sådan gik det ikke – i stedet udviklede planen sig til en ny og stor økonomisk gevinst for FC Midtjylland.

De danske mestre har nemlig solgt Dominick Drexler til FC Köln, og dermed nåede det officielle samarbejde kun at vare 20 dage.

- Det har i lang tid været en speciel sag, hvor vi har gjort alt for at få Dominick til at falde til både som spiller og menneske, men han havde et stort ønske om at blive i Tyskland på grund af sin familie, samt en øget interesse fra tyske klubber, og på den baggrund forsøgte vi at lave den bedst mulige handel, siger sportschef Svend Graversen.

Dominick Drexler var i sin tid i FC Midtjylland plaget af en rygskade, som den offensive midtbanespiller pådrog sig i oprykningskampen til Bundesligaen med sin daværende klub Holstein Kiel, og derfor nåede han ikke at træne med de øvrige FC Midtjylland-spillere.

- Selvfølgelig ærgrer det os, at vi ikke får Dominick at se i FCM-trøjen, men vi glæder os til gengæld over, at sagen endte med at give klubben en meget flot økonomisk gevinst. Drexler-sagen er et eksempel på, hvad der kan ske, når man arbejder med mennesker, men jeg synes, vi fandt en fornuftig løsning på en sag, vi helst havde været foruden, siger Svend Graversen.

O

Indlæg af O »

Drexler viser hvilken hund han er. Godt han aldrig trak i trøjen.

THenry

Indlæg af THenry »

O skrev:
20. jul 2018, 17:34
Drexler viser hvilken hund han er. Godt han aldrig trak i trøjen.
Jeg har haft det på lige nøjagtig samme måde, men når årsagen er problemer i hans familien (derfor at det er klubber som Köln og Mainz, der har været nævnt, da det er tæt på hans hjemby Bonn), så har jeg mere forståelse for det, selvom det stadigvæk er skide træls og pisseirriterende, hvis det skal være årsagen til, at vi ikke fik ham at se i vores trøje.

Jeg havde glædet mig så meget til at se ham, da han var det mest spændende indkøb i mands minde...Nå vi må videre og glæde os over vi har tjent penge på ham, så der forhåbentlig kan hentes en god erstatning!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Se nu at hive den tegnebog op og køb midtbanefolk der kan drible og rykke op ad banen, ingen af delene står Sparv og Poulsen for.

Del hende og munksgaard er af tvivl størrelse når vi taler om det opbyggende.

Låst