Transfer sommer 2018
-
Jesper BW1100
Re: Transfer sommer 2018
Logisk skifte for Janus. Hvad har man fået for ham? 1,5-2 mio?Lupus1999 skrev: ↑18. jul 2018, 09:04Janus Drachmann til OB på en 4 årig aftale.
Et naturligt skifte for ham, hvor udsigten til kontinuerligt spilletid var meget lille efter Tim Sparv valgte at forlænge. Desuden er der nogle nye unge på vej, så forstår godt at han i en alder af 30 skifter klub. Så er spørgsmålet hvor meget mand mister i omklædningsrummet, hvor han var vigtig.
Vi kan nok ikke forvente at de har brugt alle Borring millionerne på Drachmann, så jeg vil også gætte på at det er i 1,5-2m lejet.
Skiftet er fint med mig, selvom det er en svækkelse på den korte bane. Jeg synes aldrig Drachmann var mere end solid på banen for fcm. Bejlerne til pladsen skal kunne levere mindst lige så godt, som han gjorde, jeg vil endda mene, at vi må forvente de kan bringe noget yderligere.
Betyder dette skifte mon, at Rømer er blevet fundet for let i OB?
Betyder dette skifte mon, at Rømer er blevet fundet for let i OB?
Vel forståeligt og okay at man vælger at sælge ham nu. Udsigten til spilletid bliver nok ikke større med de nye og unge der kommer til.
Spillemæssig tror jeg ikke vi kommer til at savne ham nævneværdigt men til gengæld i omklædningsrummet tror jeg han efterlader et kæmpe hul, han er en som pumper energi og humør ind i en trup og det bliver savnet.
Kan kun ønske ham held og lykke fremover og tak for det han gjorde i Fcm, og så skal OB lige slappe af med at købe hele Sønderjyskes sølvhold, bliver den næste mon Kroon??
Spillemæssig tror jeg ikke vi kommer til at savne ham nævneværdigt men til gengæld i omklædningsrummet tror jeg han efterlader et kæmpe hul, han er en som pumper energi og humør ind i en trup og det bliver savnet.
Kan kun ønske ham held og lykke fremover og tak for det han gjorde i Fcm, og så skal OB lige slappe af med at købe hele Sønderjyskes sølvhold, bliver den næste mon Kroon??
Jeg var faktisk overrasket, da jeg så, at han havde spillet 25 SL-kampe for os i sidste sæson - heraf 17 fra start. Det var en del mere, end jeg forventede. På den måde har Drachmann faktisk spillet mere end jeg regnede med, da vi hentede ham. For mig var Drachmann hele vejen igennem en rotationsspiller - han er ikke god nok til at være en profil på et mesterhold. Med de mange midtbanespillere på vej samt indkøb af yderligere (Okosun og Cajuste) var det logisk, at der skulle nogle den anden vej. Rigtig fint at vi sandsynligvis ender med at tjene penge på en 30-årig breddespiller.
Janus blev hentet, da vi spillede med en rendyrket 6’er som gardering for Sparv, der var ude med skade, og da vi ikke længere spiller med en rendyrket 6’er giver det mening at skibbe Janus videre. Jeg tror hellere ikke han stod til meget spilletid efter indkøb af Okosun og så skal Frank (der begge passer bedre ind i vores nye spilsystem end Janus) forhåbentlig også have spilletid efter det forår, som han præsterede. Derfor er det fint at tjene lidt penge på en spiller, der ikke stod til meget spilletid, og dermed også få ryddet lidt op i truppen. På banen kommer vi ikke til at mangle Janus nævneværdigt. Tilgengæld er det et stort tab udenfor banen, hvor han har været utrolig vigtig.
Det er da et meget godt bud.Jesper BW1100 skrev: ↑18. jul 2018, 09:30Logisk skifte for Janus. Hvad har man fået for ham? 1,5-2 mio?Lupus1999 skrev: ↑18. jul 2018, 09:04Janus Drachmann til OB på en 4 årig aftale.
Et naturligt skifte for ham, hvor udsigten til kontinuerligt spilletid var meget lille efter Tim Sparv valgte at forlænge. Desuden er der nogle nye unge på vej, så forstår godt at han i en alder af 30 skifter klub. Så er spørgsmålet hvor meget mand mister i omklædningsrummet, hvor han var vigtig.
ahhh, jeg tror mere på 2,5-3,5 mill kr, han var en del af guldholdet, han kostede vel 1,5-2 mill kr. da han kom og er blevet en erfaring rigere.Jesper BW1100 skrev: ↑18. jul 2018, 09:30Logisk skifte for Janus. Hvad har man fået for ham? 1,5-2 mio?Lupus1999 skrev: ↑18. jul 2018, 09:04Janus Drachmann til OB på en 4 årig aftale.
Det er selvfølgelig ikke den store forskel når vi taler om Sørloth transfer.
Men hvad sker der nu ?
Køber FCM netop en fra en hylde højere nu ? Okosun er jo slet ikke samme type, så det er jeg lidt spændt på at se hvad man gør.
Mangler vi spillere til midtbanen?
Vi har Polle, Sparv, Okusun, Frank som alle er superligaspillere der har niveauet, det er altså 4 spillere til 2 pladser. Derudover har vi backups i form af Jens-Lys, Kaan og Frederik Brandhof. Vi er endnu ikke sikret europæisk gruppespil. Jeg tror først vi evt. henter en 5. starter hvis det skulle ske vi kom i europæisk gruppespil. Indtil da er truppen bred nok.
Nej, Okusun er ikke samme type som Janus, men med systemskiftet blev Janus' type netop overflødiggjort, vi skal ikke spille med en 6'er, jf. trænerteamet.
Korrekt at han ikke passer ind mere i det nye system, men han har haft en del at sige udenfor banen, det er jo det man selv skriver i dag fra FCM, og ja der sker nok først noget efter en evt. kval.CasperBW skrev: ↑18. jul 2018, 10:50Mangler vi spillere til midtbanen?
Vi har Polle, Sparv, Okusun, Frank som alle er superligaspillere der har niveauet, det er altså 4 spillere til 2 pladser. Derudover har vi backups i form af Jens-Lys, Kaan og Frederik Brandhof. Vi er endnu ikke sikret europæisk gruppespil. Jeg tror først vi evt. henter en 5. starter hvis det skulle ske vi kom i europæisk gruppespil. Indtil da er truppen bred nok.
Nej, Okusun er ikke samme type som Janus, men med systemskiftet blev Janus' type netop overflødiggjort, vi skal ikke spille med en 6'er, jf. trænerteamet.
Men du nævner selv Poulsen og Sparv, og det er 2 spillere der synger på sidste vers og den eneste som er spielmacher af dem du nævner er Poulsen.
Kaan og Brandhof de er med høj sandsynlighed væk når vinduet lukker, Kaan har været her i lang tid og har ikke klappet igennem.
1. FC Köln skulle ifølge Bild være interesseret i Drexler. Artiklen siger dog også, at de ikke har pengene til at gennemføre handlen. https://www.bild.de/sport/fussball/1-fc ... .bild.html
Holstein Kiels succestræner Markus Anfang skal træne Köln i 2. Bundesliga i næste sæson, så der er en forbindelse mellem spilleren og træneren.
Holstein Kiels succestræner Markus Anfang skal træne Köln i 2. Bundesliga i næste sæson, så der er en forbindelse mellem spilleren og træneren.
Nu er det længe siden, at jeg har haft tysk, men står der ikke netop, at de har pengene og et spillesystem, der passer?THenry skrev: ↑18. jul 2018, 12:271. FC Köln skulle ifølge Bild være interesseret i Drexler. Artiklen siger dog også, at de ikke har pengene til at gennemføre handlen. https://www.bild.de/sport/fussball/1-fc ... .bild.html
Men hvis han ryger til 2. BL igen, så passer pengene altså ikke rigtigt. Det var jo der, han kom fra. Jeg kan forstå hvis BL trækker, men 2. BL? Been there, done that.
Det står der netop at de har penge til et køn. Godt set.Kent skrev: ↑18. jul 2018, 13:09Nu er det længe siden, at jeg har haft tysk, men står der ikke netop, at de har pengene og et spillesystem, der passer?THenry skrev: ↑18. jul 2018, 12:271. FC Köln skulle ifølge Bild være interesseret i Drexler. Artiklen siger dog også, at de ikke har pengene til at gennemføre handlen. https://www.bild.de/sport/fussball/1-fc ... .bild.html
Men hvis han ryger til 2. BL igen, så passer pengene altså ikke rigtigt. Det var jo der, han kom fra. Jeg kan forstå hvis BL trækker, men 2. BL? Been there, done that.
Det er da helt korrekt. Det var det lille ord "nur", hvor det gik lidt for stærkt for mig
Anyway Tipsbladet mener ikke, at han ryger til Köln jf. denne artikel https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ck-drexler
Der står ikke noget om det skyldes økonomien i det, eller om det ikke giver mening for ham at vende tilbage til 2. BL eller noget helt tredje.
Anyway Tipsbladet mener ikke, at han ryger til Köln jf. denne artikel https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ck-drexler
Der står ikke noget om det skyldes økonomien i det, eller om det ikke giver mening for ham at vende tilbage til 2. BL eller noget helt tredje.