Jep, men som jeg husker det, var det fordi han regnede med, at Thorup ville blive fyret i starten af sæsonen.
Midtjylland podcast
Re: Midtjylland podcast
Jo jo, men det viser dog at han havde tiltro til truppens formåen.
Så tager Peter Krogh, Peter Ross samt Kent Nielsen sæsonstarten (både kampe i #sldk, dynasti-udmeldinger og Drexler-transfer) under ‘kærlig’ behandling i Sort Snak og ser frem mod den vigtige kval-kamp FC Astana vs FCM
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... akt-220718
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... akt-220718
-
Mrlewanski
En idé til en udsendelse: Invitér en fra kommunikationsafdelingen ind for at fortælle om deres strategi på det område. Det virker jo fuldstændig amatøragtigt - senest eksemplificeret med farcen omkring Astana-kampen og anklagen mod Bif. Dertil kommer en mærkelig pubertetstilgang til sociale medier med meget lidt information og mange platte udtryk som ulvekrigere og lignende, der hele tiden bliver brugt..
Kan læse i nogle andre tråde, at de tidligere har talt om at opgradere væsentligt med nogle professionelle kræfter på kommunikationsområdet, men hvorfor er det ikke sket - specielt med den forbedrede økonomi og ønsket om at være en topklub for øje?
Kan læse i nogle andre tråde, at de tidligere har talt om at opgradere væsentligt med nogle professionelle kræfter på kommunikationsområdet, men hvorfor er det ikke sket - specielt med den forbedrede økonomi og ønsket om at være en topklub for øje?
Man kan tydeligt se, at de har opgraderet på videomateriale til appen. Det er bedre end før. Til gengæld er det meste andet ret skidt, og jeg er ret enig i kritikken herover.Mrlewanski skrev: ↑24. jul 2018, 16:43En idé til en udsendelse: Invitér en fra kommunikationsafdelingen ind for at fortælle om deres strategi på det område. Det virker jo fuldstændig amatøragtigt - senest eksemplificeret med farcen omkring Astana-kampen og anklagen mod Bif. Dertil kommer en mærkelig pubertetstilgang til sociale medier med meget lidt information og mange platte udtryk som ulvekrigere og lignende, der hele tiden bliver brugt..
Til gengæld får du nok ikke FCMs kommunikationsafdeling til at stille op til hård kritik i en podcast, som jo dybest set er en del af klubbens kommunikation.
-
Mrlewanski
God pointe. Har faktisk ikke givet appen en ordentlig chance, så det kan jeg måske starte med. Og ja, det er nok ønsketænkning, at de vil stille op, men de plejer jo gerne at ville stå på mål for deres beslutninger.EsbenVest skrev: ↑24. jul 2018, 17:02Man kan tydeligt se, at de har opgraderet på videomateriale til appen. Det er bedre end før. Til gengæld er det meste andet ret skidt, og jeg er ret enig i kritikken herover.Mrlewanski skrev: ↑24. jul 2018, 16:43En idé til en udsendelse: Invitér en fra kommunikationsafdelingen ind for at fortælle om deres strategi på det område. Det virker jo fuldstændig amatøragtigt - senest eksemplificeret med farcen omkring Astana-kampen og anklagen mod Bif. Dertil kommer en mærkelig pubertetstilgang til sociale medier med meget lidt information og mange platte udtryk som ulvekrigere og lignende, der hele tiden bliver brugt..
Til gengæld får du nok ikke FCMs kommunikationsafdeling til at stille op til hård kritik i en podcast, som jo dybest set er en del af klubbens kommunikation.
Det er måske også lidt "hårdt" at gå efter kommunikationen i en tid hvor vi har solgt rekordmange sæsonkort og sponsor/VIP billetterMrlewanski skrev: ↑24. jul 2018, 17:07God pointe. Har faktisk ikke givet appen en ordentlig chance, så det kan jeg måske starte med. Og ja, det er nok ønsketænkning, at de vil stille op, men de plejer jo gerne at ville stå på mål for deres beslutninger.EsbenVest skrev: ↑24. jul 2018, 17:02Man kan tydeligt se, at de har opgraderet på videomateriale til appen. Det er bedre end før. Til gengæld er det meste andet ret skidt, og jeg er ret enig i kritikken herover.Mrlewanski skrev: ↑24. jul 2018, 16:43En idé til en udsendelse: Invitér en fra kommunikationsafdelingen ind for at fortælle om deres strategi på det område. Det virker jo fuldstændig amatøragtigt - senest eksemplificeret med farcen omkring Astana-kampen og anklagen mod Bif. Dertil kommer en mærkelig pubertetstilgang til sociale medier med meget lidt information og mange platte udtryk som ulvekrigere og lignende, der hele tiden bliver brugt..
Tænker at der må være en vis succes, når det lykkes så godt på den front?
Jeg bruger heller ikke APP´en SÅ pokkers meget, men synes da at jeg finder det jeg vil generelt gennem Facebookside, og så iøvrigt FC Midtjylland forummet på facebook, og opslag herinde
-
Steffen am
Ser at det i høj grad er medløber fan,974 skrev: ↑24. jul 2018, 18:22Det er måske også lidt "hårdt" at gå efter kommunikationen i en tid hvor vi har solgt rekordmange sæsonkort og sponsor/VIP billetterMrlewanski skrev: ↑24. jul 2018, 17:07God pointe. Har faktisk ikke givet appen en ordentlig chance, så det kan jeg måske starte med. Og ja, det er nok ønsketænkning, at de vil stille op, men de plejer jo gerne at ville stå på mål for deres beslutninger.EsbenVest skrev: ↑24. jul 2018, 17:02
Man kan tydeligt se, at de har opgraderet på videomateriale til appen. Det er bedre end før. Til gengæld er det meste andet ret skidt, og jeg er ret enig i kritikken herover.
Tænker at der må være en vis succes, når det lykkes så godt på den front?
Jeg bruger heller ikke APP´en SÅ pokkers meget, men synes da at jeg finder det jeg vil generelt gennem Facebookside, og så iøvrigt FC Midtjylland forummet på facebook, og opslag herinde![]()
og selvfølgelig også en del af en naturlig udvikling som Steinlein har været inde på, at det tager en generation at opbygge fanbase.
Men hvordan ser det ud, hvis/når vi kommer ind i en svag sportslig periode?
Kan ikke se at der er mere indhold på App'en, som der er på hjemmesiden.
Foretrækker også at bruge hjemmesiden, så fint for mig.
Men det i øvrigt at finde oplysninger på facebook og herinde, bør jo ikke være nødvendigt. Generelt skal man jo ikke lede efter information fra ens klub. Det skal være let tilgængeligt på en placering.
Der er bare så mange lavthængende frugter og håbløsheder i FCM's kommunikation, som man kunne optimere.
Vil sige generelt, er selvfølgelig stor fan af FCM og alt det sportslige. Nu er vi startet lidt sløv, men virkelig imponerende hvad man har formået i FCM's levetid, med akademiet osv.
Men med det sagt administrationen.
Synes virkelig det er skidt.
- Sæsonkortholdere får ikke deres sæsonkort, den skal hentes på stadion til den første kamp (hvor der jo selvfølgelig er mange der skal hente)
- Frivillige får ikke afvide om de skal bruges(!!)
- Dårlig dækning og manglende indblik i truppen. (f.eks. Drexler-gate, m.m.)
Er jo guld hver med bare 1 min træningsklip og en kommentar fra en ny profil, bare fra hver anden træning, eller et par gange i ugen fra opstarten, og bygger noget 'hype' op og ride på VM-bølgen. Det har man fuldstændig misset.
- Manglende kampdækning. En 10-årig youtuber kan sende live. Hvorfor kan man så ikke dække og sende optaktskampene på youtube?
Evt. bare giv en fan en billet med til Alkmaar, enhver fan ville kunne dække kampen bedre end FCM gjorde.
Kampen i vinterpausen i Tyskland blev slet ikke dækket.
Og så er der kampreferater, der bare er copy paste fra twitter. Det er simpelthen ikke godt nok, for en professionel klub, der vil et trin op.
Vi bliver igen og igen slået af klubber som Hobro, i kamprapportering.
- Man vil prioritere fansene, men alligevel hører man ikke meget interaktion. Vi, fans, er dog blevet lovet et fanforum efter hver transfervindue. Det er ret sejt, og fuld anderkendelse herfra. Men så glemmer klubben et fanforum efter Dons stoppede i klubben. Det er bare uproffesionelt.
- Kommunikationen omkring kampene og fans engagement. Man arbejder imod Two Circles væsentlige anbefalinger, som jeg har nævnt før, og man gør meget lidt for at engagere hele stadion på kampdagene. Kom nu altså.
- Og så nu det her med om Brøndby fans har eller har ikke booket gratis billetter til Astana kampen. Kommunikationen har mildest talt været uheldig.
Nu har der selvfølgelig været noget skift efter Hans Krabbe var kommunikationsdirektør, og siden henholdsvis Martin Dons og Jakob Nørgaard som kommunikationschef. Nu er der bare ikke nogen!!
Man kan måske også være lidt kritisk eller i hvert fald spørgende om det er tilfældig at der har været sådan en udskiftning på positionen,
men altså. Ansæt nu en kommunikationschef og lad vedkommende få lov til faktisk at arbejde med det.
Jeg er fuldstændig enig i de mange negative kommentarer angående klubbens (mangel på) kommunikation. Og hvor jeg godt kan forstå, at spillerne fra den efterhånden berømte "højere hylde" må være svære og meget dyre at lokke til heden, så er det simpelthen langt langt udenfor min fatteevne, hvordan det kan være så skide svært at ansætte en kvalificeret kommunikationsmand (journalist ell. lign.) til en løn, der alt andet lige vil være pebernødder i forhold til de beløb, der ellers jongleres med i klubben.
- Administrator
Der var vidst delte meninger om hvem der har lavet en bommert her. AOH var i hvert fald klart medvirkende, så skylden alene er ikke hos Fcm.Mrlewanski skrev: ↑24. jul 2018, 16:43En idé til en udsendelse: Invitér en fra kommunikationsafdelingen ind for at fortælle om deres strategi på det område. Det virker jo fuldstændig amatøragtigt - senest eksemplificeret med farcen omkring Astana-kampen og anklagen mod Bif. Dertil kommer en mærkelig pubertetstilgang til sociale medier med meget lidt information og mange platte udtryk som ulvekrigere og lignende, der hele tiden bliver brugt..
-
Steffen am
Men hvorfor melder FCM ikke noget ud?Administrator skrev: ↑27. jul 2018, 18:07Der var vidst delte meninger om hvem der har lavet en bommert her. AOH var i hvert fald klart medvirkende, så skylden alene er ikke hos Fcm.Mrlewanski skrev: ↑24. jul 2018, 16:43En idé til en udsendelse: Invitér en fra kommunikationsafdelingen ind for at fortælle om deres strategi på det område. Det virker jo fuldstændig amatøragtigt - senest eksemplificeret med farcen omkring Astana-kampen og anklagen mod Bif. Dertil kommer en mærkelig pubertetstilgang til sociale medier med meget lidt information og mange platte udtryk som ulvekrigere og lignende, der hele tiden bliver brugt..
Hvad var der faktisk sket,
Hhv ad var fejlen,
Vil man ændrer noget til en eventuel anden gang,
Cirka hvor mange chance billetter er der, hvis man bor i Thorsminde og gerne vil se kampen, kan man regne med at kunne komme ind, eller kan man gøre noget for at være sikker på at kunne komme ind?
- Administrator
Men hvorfor melder FCM ikke noget ud?
Fisk.
Det har de gjort. Mistænkeligt mønster i de fribilletter der blev "solgt".
Hhv ad var fejlen,
Var der reelt en fejl?
De har da allerede ændret proceduren.
Cirka hvor mange chance billetter er der, hvis man bor i Thorsminde og gerne vil se kampen, kan man regne med at kunne komme ind, eller kan man gøre noget for at være sikker på at kunne komme ind?
Mød op, som der også skrives flere steder. Jeg er nu sikker på at chancebilletterne også går til folk fra Herning, Ikast, Thyborøn mm.
Fisk.
Det har de gjort. Mistænkeligt mønster i de fribilletter der blev "solgt".
Hhv ad var fejlen,
Var der reelt en fejl?
De har da allerede ændret proceduren.
Mød op, som der også skrives flere steder. Jeg er nu sikker på at chancebilletterne også går til folk fra Herning, Ikast, Thyborøn mm.
-
Mrlewanski
Det er muligt - og i så fald ærgerligt af AOH.Administrator skrev: ↑27. jul 2018, 18:07Der var vidst delte meninger om hvem der har lavet en bommert her. AOH var i hvert fald klart medvirkende, så skylden alene er ikke hos Fcm.Mrlewanski skrev: ↑24. jul 2018, 16:43En idé til en udsendelse: Invitér en fra kommunikationsafdelingen ind for at fortælle om deres strategi på det område. Det virker jo fuldstændig amatøragtigt - senest eksemplificeret med farcen omkring Astana-kampen og anklagen mod Bif. Dertil kommer en mærkelig pubertetstilgang til sociale medier med meget lidt information og mange platte udtryk som ulvekrigere og lignende, der hele tiden bliver brugt..
Det ændrer dog ikke på min holdning om, at FCM's kommunikation er helt katastrofal. Flere klubber i 2. Division er på et højere niveau på det parameter. I min bog er det med til at definere en klub, og hvis vi vil være det nye FCK, skal der sættes kraftigt ind her.
Så vidt jeg kan se, så ligger skylden for billet-sagen hos klik-hungrende medier og BIF-fans med krænkelsesmentalitet. Det er et eksempel på, hvordan de moderne og sociale medier skaber deres egne historier. Hvordan 2 fjer bliver til 5 høns.
Faktum er, at der var mistænkelig aktivitet ift de gratis billetter. Derfor lukker man ned for billetsalget. Det bliver lørdag til en kort notits i Herning Folkeblad om, at der er udsolgt til kampen - hvilket IKKE er korrekt. Egelund fra EB ser rygterne om BIF-fans på de sociale medier og henvender sig til FCM for at høre om det. De afviser, at der er en historie. FCM har dog behov for at få fortalt lokalt, at der IKKE er udsolgt (for at få folk på stadion) og går derfor i Herning Folkeblad (dem der havde skrevet, at der var udsolgt) og fortæller, at der ikke er udsolgt, men bare lukket ned for online-salget grundet lidt mistænkelig aktivitet, som der er kommet styr på (ca. den samme melding er den jeg får, og som er med i vores podcast fra søndag) HF vinkler dog historien på BIF-fans og så er fanden løs.
En række af de klikbaserede nationale onlinemedier opsnupper historien og citerer den bevidstløs. Skarpt vinklet på BIF-fans, fordi de ved, at der er kliks i dem. Der indhentes kommentater fra BIF og BIF support, der naturligvis ikke kender noget til det. Så går BIF-fans i selvsving online (hvilket var det, som medierne håbede på), hvor de bekræfter hinanden i hvor dumme FCM er og hvor meget de lyver, bare for at hænge BIF-fans ud og genere dem mest muligt.
Herefter skal FCM så ud og lukke en historie ned, som aldrig har handlet om BIF-fans fra deres side. Den har handlet om, at få meldt ud, at folk skal komme på stadion på onsdag for at få billetter. Det får de klikbaserede onlinemedier yderligere historier (og kliks) ud af og BIF-fansene bliver bekræftet i, hvor meget FCM lyver og at det bare var en historie, FCM opfandt for at svine dem (ingen bider mærke i, at det faktisk er en historie, der primært er skabt af medierne og vrede fans). Alle er glade.
I den sidste artikel jeg har set om sagen, gentager FCM at det blot var tale om nogle få mistænkelige bookinger. Så falder alle ned og siger, at FCM har overreageret. Men det var nøjagtig den samme melding, som FCM kom med i starten - og som kan høres i vores podcast, der udkom før hele historien eksploderede.
Så for mig et tydeligt eksempel på, hvordan de klikbaserede onlinemedier kan skabe deres egne historier ud fra stort set ingenting. To fjer (eller nogle få mistænkelige bookinger) blev til 5 høns (tilsvining af BIF-fans).
Faktum er, at der var mistænkelig aktivitet ift de gratis billetter. Derfor lukker man ned for billetsalget. Det bliver lørdag til en kort notits i Herning Folkeblad om, at der er udsolgt til kampen - hvilket IKKE er korrekt. Egelund fra EB ser rygterne om BIF-fans på de sociale medier og henvender sig til FCM for at høre om det. De afviser, at der er en historie. FCM har dog behov for at få fortalt lokalt, at der IKKE er udsolgt (for at få folk på stadion) og går derfor i Herning Folkeblad (dem der havde skrevet, at der var udsolgt) og fortæller, at der ikke er udsolgt, men bare lukket ned for online-salget grundet lidt mistænkelig aktivitet, som der er kommet styr på (ca. den samme melding er den jeg får, og som er med i vores podcast fra søndag) HF vinkler dog historien på BIF-fans og så er fanden løs.
En række af de klikbaserede nationale onlinemedier opsnupper historien og citerer den bevidstløs. Skarpt vinklet på BIF-fans, fordi de ved, at der er kliks i dem. Der indhentes kommentater fra BIF og BIF support, der naturligvis ikke kender noget til det. Så går BIF-fans i selvsving online (hvilket var det, som medierne håbede på), hvor de bekræfter hinanden i hvor dumme FCM er og hvor meget de lyver, bare for at hænge BIF-fans ud og genere dem mest muligt.
Herefter skal FCM så ud og lukke en historie ned, som aldrig har handlet om BIF-fans fra deres side. Den har handlet om, at få meldt ud, at folk skal komme på stadion på onsdag for at få billetter. Det får de klikbaserede onlinemedier yderligere historier (og kliks) ud af og BIF-fansene bliver bekræftet i, hvor meget FCM lyver og at det bare var en historie, FCM opfandt for at svine dem (ingen bider mærke i, at det faktisk er en historie, der primært er skabt af medierne og vrede fans). Alle er glade.
I den sidste artikel jeg har set om sagen, gentager FCM at det blot var tale om nogle få mistænkelige bookinger. Så falder alle ned og siger, at FCM har overreageret. Men det var nøjagtig den samme melding, som FCM kom med i starten - og som kan høres i vores podcast, der udkom før hele historien eksploderede.
Så for mig et tydeligt eksempel på, hvordan de klikbaserede onlinemedier kan skabe deres egne historier ud fra stort set ingenting. To fjer (eller nogle få mistænkelige bookinger) blev til 5 høns (tilsvining af BIF-fans).
Det holder simpelthen ikke det, du skriver her.Kent skrev: ↑27. jul 2018, 22:23Så vidt jeg kan se, så ligger skylden for billet-sagen hos klik-hungrende medier og BIF-fans med krænkelsesmentalitet. Det er et eksempel på, hvordan de moderne og sociale medier skaber deres egne historier. Hvordan 2 fjer bliver til 5 høns.
Det er ikke kun blevet til en historie på grund af nogle netmediers lyst til klik.
I mandags kan man på aoh.dk læse, at "Brøndby-fans snuppede billetter til FCM-Astana". Samme dag mener jeg også, at artiklen var i Folkebladet.
I artiklen er marketingschef, Morten Andreasen citeret for følgende: "Der var pludseligt mistænkeligt mange fra Brøndby, der sikrede sig billetter til kampen. Vi valgte derfor at lukke ned for billetsalget til kampen online."
Derudover siger han følgende: "Jeg aner ikke, om de vil komme til opgøret eller bare tage dem og blive væk, så der bliver mindre opbakning på lægterne. Vi har besluttet ikke at gøre mere ved sagen."
Det er altså FCM selv, der bekræfter det rygte, der har floreret på de sociale medier. Samtidig har Klaus Egelund fra EB (blandt de medier du kalder klikhungrende), at han også har hørt om rygtet, men ikke kunne få det bekræftet hos FCM.
Da så Folkebladet kan få bekræftet historien, er det klart, at de nationale medier samler historien op. Det er en knald god historie, hvis der er noget om det. Som der åbenbart må være, når FCM selv bekræfter, at der er mange fra Brøndby, der har sikret sig billetterne. Den skal de lave noget på og få en reaktion fra Brøndby. Det er ren logik. Det burde Folkebladet allerede have gjort, da de bragte historien. Det er en alvorlig anklage, der bliver fremlagt fra FCM's side, så selvfølgelig bør en repræsentant fra Brøndbys fanklub blive hørt i den første historie. I det mindste for at bringe en smule ligevægt ind i historien.
Først i de efterfølgende dage går FCM ud og afkræfter historien. Og som Folkebladet fremlægger det, har de ikke fejlciteret. Det er en korrektion, der kommer fra FCM, da shitstormen begynder. Det tyder altså på, at administrationen igen fejler i klubben. Udmeldingen om mulige brøndby-fans, der har forsøgt at få tomme tribuner skulle ikke være fremlagt, hvis ikke man havde dokumentation for, at der var rigeligt med billetter, der var afsat til Brøndby-folk. Hvordan klubben skulle kunne sikre sig dette, kan jeg dog heller ikke umiddelbart se.
Det er altså ikke en historie, der blot er opfundet på de sociale medier og "de klikhungrende medier". Det er en historie, som FCM selv har bekræftet og fortalt Folkebladet om. Det kan aldrig blive andre end administrationen og marketingschefens ansvar!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!