Midtjylland podcast
Re: Midtjylland podcast
Gode pointer. Jeg gav også blot udtryk for min egen mening, og stillede et reelt spørgsmål om hvorvidt der er en fodboldfaglig baggrund.
Er også begejstret for input mv. fra træningsbanen og klubfolk, mens det er i den tynde ende at snakke om forventninger til resten af vinduet mv. - i min verden.
Forskellen i fht. Mediano er for lig netop, at paneldeltagerne her netop har en fodboldmæssig baggrund. Det går for mig bare betragtningerne væsentlig mere interessante.
Er også begejstret for input mv. fra træningsbanen og klubfolk, mens det er i den tynde ende at snakke om forventninger til resten af vinduet mv. - i min verden.
Forskellen i fht. Mediano er for lig netop, at paneldeltagerne her netop har en fodboldmæssig baggrund. Det går for mig bare betragtningerne væsentlig mere interessante.
så pyt da
Har ikke som sådan givet mit besyv med omkring podcasten!
Det har jeg ikke da jeg har meget stor respekt for både dem der laver det, og det faktum at der overhovedet er nogen, der så velvilligt gider at ofre så meget tid på at skabe glæde for så mange andre medfans!!
Når det er sagt, så har jeg det sådan at jeg ikke gider bruge tid på at sidde i en time for at lytte på de samme mennesker køre i nogenlunde samme rille hver gang...
For mig er det nok mere generelt podcast-begrebet jeg ikke er så meget til
Jeg orker heller ikke diverse radioværter der kan tale et helt program i stykker med "ligegyldigheder" fra deres egen dagligdag
Konklusionen for mig er at programmet endelig skal fortsætte - thumbs up!
Det bliver nok bare stadig uden at jeg tænder for det (har altså prøvet et par gange, men faldt i søvn den ene gang høhø)
Har ikke som sådan givet mit besyv med omkring podcasten!
Det har jeg ikke da jeg har meget stor respekt for både dem der laver det, og det faktum at der overhovedet er nogen, der så velvilligt gider at ofre så meget tid på at skabe glæde for så mange andre medfans!!
Når det er sagt, så har jeg det sådan at jeg ikke gider bruge tid på at sidde i en time for at lytte på de samme mennesker køre i nogenlunde samme rille hver gang...
For mig er det nok mere generelt podcast-begrebet jeg ikke er så meget til
Jeg orker heller ikke diverse radioværter der kan tale et helt program i stykker med "ligegyldigheder" fra deres egen dagligdag
Konklusionen for mig er at programmet endelig skal fortsætte - thumbs up!
Det bliver nok bare stadig uden at jeg tænder for det (har altså prøvet et par gange, men faldt i søvn den ene gang høhø)
Jeg syntes både de podcast der omhandler de aktuelle kampe og de podcast med trænere/ledelse der omhandler strategi, akademi osv. Er relevante. Sidstnævnte kan jeg enda finde på at høre flere gange.
Er der nogle lyttertal der kan offentliggøres af og til?
Er der nogle lyttertal der kan offentliggøres af og til?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Man kan se antal afspilninger inde på Soundcloud. Vi har ikke skjult dem, så alle kan følge med.
Fx har sæsonoptakten fået ca. 1600 afspilninger siden den kom ud - det er rigtig fint. Særudgaverne er normalt dem, der trækker flest - ca. 2100, men det skyldes også, at de er aktuelle i længere perioder, så folk hører dem flere gange. Men også vores Guldsnak samt optakten til den sidste hjemmekamp mod Brøndby (den med ‘bolddrenge’-gate) har over 2100 afspilninger.
Sammenlignet med andre klubpodcast er det ganske fornuftigt.
Som udgangspunkt vil jeg sige, at det jo netop er en fanpodcast, så tanken er netop, at det skal være en fansnak - vi vil i princippet gerne være den bedste udgave af den debat, der foregår på Ulvegraven. Samtidig vil vi gerne være det modsatte af den debat og tone, der til tider forekommer på de sociale medier, hvor det blive one-liners og unuanceret. Vi mener heller ikke, at vi har patent på sandheden - målet er at stimulere til debat, og det er udelukkende fedt, når folk er uenige med os, fx om Okosuns kvaliteter, og tager den diskussion videre.Lund7400 skrev: ↑13. jul 2018, 11:44Vedr. podcasten, må jeg indrømme, at den for mig bliver for intetsigende uden fagpersoner. Bevares, der er ganske små input fra træningsbanen, men ellers er det vel reelt en fansnak, som sikkert kunne overhøres i andre sammenhænge. Eller har I en baggrund som gør, at jeg som lytter bør tilskrive jer mere troværdighed og jeres ord mere vægt end Jytte nede på hjørnet?
Når det er sagt, så er netop det med faglighed naturligvis noget, vi diskuterer. Jeg ved ikke, hvad du præcist tænker på, når du siger fagpersoner. Hvad er det for en faglighed du mener?
Hvis du mener træner-faglighed er jeg helt enig. Vi er ikke i stand til at analysere kampe på niveau med en superligatræner - og det forsøger vi heller ikke. Men det er bestemt et perspektiv, som kunne være relevant at få med ind i en eller anden form. Det har vi også nogle tanker om, men ikke på fast basis.
Hvis du med fagpersoner mener folk fra FCM, som fx Thorup, Ankersen, Søren Bjerg eller andre, som vi har haft med i vores særudgaver, så er jeg helt enig i, at den type podcast bringer noget andet. Dem vil vi også fortsætte med at lave, og har fx en aftale med Graversen om at tale med ham efter transfervinduet er lukket. Men det er krydderiet, som vi kan lave 3-4 af på en halvsæson, hvis det går godt. Vi vil så gerne tilstræbe at få input fra folk omkring FCM i de ‘normale’ podcasts, som fx lydklippet med Priske i sæsonoptakten. Det vil vi gerne blive bedre til, så der er andet end os, der snakker.
Hvis du derimod med fagpersoner mener journalister, kommentatorer og ‘eksperter,’ så er jeg uenig. Herning Folkeblad er det eneste medie, der er i nærheden af at følge FCM lige så tæt som vi gør. Du kan simpelthen ikke finde nogen fra ovennævnte kategorier, som ved mere om FCM end fans gør. Prøv at kigge rundt i medierne i disse dage, og se de optakter der er kommet. Jeg kunne finde mindst 10 brugere herinde, der kunne lave mere kvalificerede analyser af FCM end det vi ser derfra (og en del af disse medier får faktisk deres viden bl.a. fra vores podcast). Så den stemme savner jeg ikke i podcasten - andet end hvis det skal være et ‘udefra’-perspektiv på FCM. Det kan man godt overveje, men min personlige præference vil i den forbindelse være, at finde en tidligere spiller eller træner for FCM, der så både kan komme med et udefra og indefra-perspektiv. Det er også noget vi overvejer.
Håber det gav lidt svar på dit spørgsmål - som altid er vi meget åbne overfor feedback og glade når folk gider kommentere det, vi laver.
Hvis i evt. overvejer en anden en gang, så er francis dickoh med i mange podcasts, så han kunne måske være en mulighed. Jeg synes dog at i gør det godt.
Han er et af de navne, der er blevet vendt. Så vidt vi ved, bor han dog på Sjælland i dag, og dermed er der ikke lige til.
Tak for er grundigt svar. Med fagfolk mente jeg nogle af de som figurerer i klubben. Det kunne eksempelvis være meget interessant at have en af de mindre profilerede trænere inde, og virkelig rapportere prof. observationer fra banen. Det er selvfølgelig en balance i fht. at man selvsagt eller ikke kan og skal dele alt fra banen.Kent skrev: ↑14. jul 2018, 09:22Som udgangspunkt vil jeg sige, at det jo netop er en fanpodcast, så tanken er netop, at det skal være en fansnak - vi vil i princippet gerne være den bedste udgave af den debat, der foregår på Ulvegraven. Samtidig vil vi gerne være det modsatte af den debat og tone, der til tider forekommer på de sociale medier, hvor det blive one-liners og unuanceret. Vi mener heller ikke, at vi har patent på sandheden - målet er at stimulere til debat, og det er udelukkende fedt, når folk er uenige med os, fx om Okosuns kvaliteter, og tager den diskussion videre.Lund7400 skrev: ↑13. jul 2018, 11:44Vedr. podcasten, må jeg indrømme, at den for mig bliver for intetsigende uden fagpersoner. Bevares, der er ganske små input fra træningsbanen, men ellers er det vel reelt en fansnak, som sikkert kunne overhøres i andre sammenhænge. Eller har I en baggrund som gør, at jeg som lytter bør tilskrive jer mere troværdighed og jeres ord mere vægt end Jytte nede på hjørnet?
Når det er sagt, så er netop det med faglighed naturligvis noget, vi diskuterer. Jeg ved ikke, hvad du præcist tænker på, når du siger fagpersoner. Hvad er det for en faglighed du mener?
Hvis du mener træner-faglighed er jeg helt enig. Vi er ikke i stand til at analysere kampe på niveau med en superligatræner - og det forsøger vi heller ikke. Men det er bestemt et perspektiv, som kunne være relevant at få med ind i en eller anden form. Det har vi også nogle tanker om, men ikke på fast basis.
Hvis du med fagpersoner mener folk fra FCM, som fx Thorup, Ankersen, Søren Bjerg eller andre, som vi har haft med i vores særudgaver, så er jeg helt enig i, at den type podcast bringer noget andet. Dem vil vi også fortsætte med at lave, og har fx en aftale med Graversen om at tale med ham efter transfervinduet er lukket. Men det er krydderiet, som vi kan lave 3-4 af på en halvsæson, hvis det går godt. Vi vil så gerne tilstræbe at få input fra folk omkring FCM i de ‘normale’ podcasts, som fx lydklippet med Priske i sæsonoptakten. Det vil vi gerne blive bedre til, så der er andet end os, der snakker.
Hvis du derimod med fagpersoner mener journalister, kommentatorer og ‘eksperter,’ så er jeg uenig. Herning Folkeblad er det eneste medie, der er i nærheden af at følge FCM lige så tæt som vi gør. Du kan simpelthen ikke finde nogen fra ovennævnte kategorier, som ved mere om FCM end fans gør. Prøv at kigge rundt i medierne i disse dage, og se de optakter der er kommet. Jeg kunne finde mindst 10 brugere herinde, der kunne lave mere kvalificerede analyser af FCM end det vi ser derfra (og en del af disse medier får faktisk deres viden bl.a. fra vores podcast). Så den stemme savner jeg ikke i podcasten - andet end hvis det skal være et ‘udefra’-perspektiv på FCM. Det kan man godt overveje, men min personlige præference vil i den forbindelse være, at finde en tidligere spiller eller træner for FCM, der så både kan komme med et udefra og indefra-perspektiv. Det er også noget vi overvejer.
Håber det gav lidt svar på dit spørgsmål - som altid er vi meget åbne overfor feedback og glade når folk gider kommentere det, vi laver.
Er desuden enig i din betragtning vedr. medier, hvilket også er årsagen til hvorfor fx Medianos sæsonoptakt for mig er totalt nonsens, akkurat som rundens forudsigelser på eksempelvis Tipsbladet af en allround journalist.
Godt arbejde - fortsæt endelig.
Pakket ind i hyggesnakken biver jeg beriget med en indsigt i ting fra både træning og U19, som jeg ikke ellers har mulighed for at erhverve mig.
Skal der folk ind udefra, skal det være på den betingelse, at man seriøst har gidet sætte sig ind i, hvad FCM er for en størrelse. Alt det pladder, der bliver lukket ud øst og nord er jo tåkrummende pinligt og ulideligt at høre på.
Dog: kunne man forestille sig, at I fandt en dommer, som kunne give en faglig vurdering af de situationer, hvor vi synes dommeren er håbløs - gældende såvel Sparvs hårde tacklinger som Dal Hende, der først bliver sendt i græsset og derefter helt ud over sidelinjen. Bare for at nævne et par stykker. Vedkommende skal naturligvis kunne agere som neutral dommer. De fleste - herunder ut - farer ofte vild i fodboldloven.
Som sagt: fortsæt endelig!
Pakket ind i hyggesnakken biver jeg beriget med en indsigt i ting fra både træning og U19, som jeg ikke ellers har mulighed for at erhverve mig.
Skal der folk ind udefra, skal det være på den betingelse, at man seriøst har gidet sætte sig ind i, hvad FCM er for en størrelse. Alt det pladder, der bliver lukket ud øst og nord er jo tåkrummende pinligt og ulideligt at høre på.
Dog: kunne man forestille sig, at I fandt en dommer, som kunne give en faglig vurdering af de situationer, hvor vi synes dommeren er håbløs - gældende såvel Sparvs hårde tacklinger som Dal Hende, der først bliver sendt i græsset og derefter helt ud over sidelinjen. Bare for at nævne et par stykker. Vedkommende skal naturligvis kunne agere som neutral dommer. De fleste - herunder ut - farer ofte vild i fodboldloven.
Som sagt: fortsæt endelig!
Det er en fin idé. Man kunne godt overveje fx at lave en snak med en af trænere om, hvad der er lykkedes og ikke lykkes i de sidste kampe el.lign. - og hvad man fokuserer på fremadrettet. Det kunne godt være et element man kunne have med i podcasten med mellemrum. Udfordringen kan være, som du også selv er inde på, at det kan være ret begrænset, hvad de rent faktisk ønsker at dele, når det kommer offentligt ud - især hvis man skal lidt længere ned end flosklerne. Men vi smider den over i idé-bunken og ser, om det kan blive til noget.Lund7400 skrev: ↑14. jul 2018, 10:28Tak for er grundigt svar. Med fagfolk mente jeg nogle af de som figurerer i klubben. Det kunne eksempelvis være meget interessant at have en af de mindre profilerede trænere inde, og virkelig rapportere prof. observationer fra banen. Det er selvfølgelig en balance i fht. at man selvsagt eller ikke kan og skal dele alt fra banen.
Jeg savner et program hvor der er en mere kritisk vinkel på emnerne.
Ligesom man så med "fodbold uden filter" tv3.
Til din ros Kent, så er du den der oftest stiller kritiske spørgsmål, kritik skal opfattes som udvikling, netop hvad vi har læst om for nylig, at en fra FCM ledelsen kontaktede Thorup efter guldet, og gjorde ham opmærksom på, at det er nu man skal være kritisk, for at videreudvikle sig.
Men som ordstyrer / producer, så er det svært at holde tråden.
eks. på emne "udvidelse af stadion" er nødvendig hvis FCM skal følge med udviklingen.
Så hjælper det ikke at der sidder 3 i progammet der har samme holdning.
Mit point er, at jo flere sæsonkort jo mere lægger det pres på udvidelse, da man ikke kan have at 2000 skal stå uden for, for at få en chancebillet fordi 1200 af dem der har sæsonkort ikke møder op.
Skal man op på de 10000 i snit så skal man have kampe der kan trække det op, for sommerferieperioden og vinterperioden er hård ved snittet
Man har også hørt i den her uge, at sponsor området har været fyldt op i flere år, så det skriger jo efter handling.
Ligesom man så med "fodbold uden filter" tv3.
Til din ros Kent, så er du den der oftest stiller kritiske spørgsmål, kritik skal opfattes som udvikling, netop hvad vi har læst om for nylig, at en fra FCM ledelsen kontaktede Thorup efter guldet, og gjorde ham opmærksom på, at det er nu man skal være kritisk, for at videreudvikle sig.
Men som ordstyrer / producer, så er det svært at holde tråden.
eks. på emne "udvidelse af stadion" er nødvendig hvis FCM skal følge med udviklingen.
Så hjælper det ikke at der sidder 3 i progammet der har samme holdning.
Mit point er, at jo flere sæsonkort jo mere lægger det pres på udvidelse, da man ikke kan have at 2000 skal stå uden for, for at få en chancebillet fordi 1200 af dem der har sæsonkort ikke møder op.
Skal man op på de 10000 i snit så skal man have kampe der kan trække det op, for sommerferieperioden og vinterperioden er hård ved snittet
Man har også hørt i den her uge, at sponsor området har været fyldt op i flere år, så det skriger jo efter handling.
Vedrørende udefrakommende personer der rent faktisk ved noget om FCM så tænker jeg Jørn Just samt andre FCM journalister fra Herning Folkeblad samt evt en Dan Sørensen fra tv midtvest
-
Steffen am
Svaret er givet for så vidt angår den del.Kent skrev: ↑14. jul 2018, 09:22Som udgangspunkt vil jeg sige, at det jo netop er en fanpodcast, så tanken er netop, at det skal være en fansnak - vi vil i princippet gerne være den bedste udgave af den debat, der foregår på Ulvegraven. Samtidig vil vi gerne være det modsatte af den debat og tone, der til tider forekommer på de sociale medier, hvor det blive one-liners og unuanceret. Vi mener heller ikke, at vi har patent på sandheden - målet er at stimulere til debat, og det er udelukkende fedt, når folk er uenige med os, fx om Okosuns kvaliteter, og tager den diskussion videre.Lund7400 skrev: ↑13. jul 2018, 11:44Vedr. podcasten, må jeg indrømme, at den for mig bliver for intetsigende uden fagpersoner. Bevares, der er ganske små input fra træningsbanen, men ellers er det vel reelt en fansnak, som sikkert kunne overhøres i andre sammenhænge. Eller har I en baggrund som gør, at jeg som lytter bør tilskrive jer mere troværdighed og jeres ord mere vægt end Jytte nede på hjørnet?