Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Kent »

Vijen skrev:
10. jul 2018, 20:36
Syntes det er bekymrende at jeg kan læse på flere Twitter profiler, at vi er klar til at sælge drexler for 3 millioner euro.

Jeg håber virkelig, at det her bare er silly season og den er den samme info der går i ring.
Så vidt jeg kan se, så stammer historierne på twitter fra denne historie på bild.de: https://www.bild.de/sport/fussball/main ... .bild.html
Her står der rigtig nok, at vi er villige til at slippe ham for en merpris på 0,5 mio €. Det virker dog umiddelbart meget utroværdigt, med mindre vi har hans afløser klar i kulissen og bare står og venter på at trykke på ‘go´, og bare vil stryge gevinsten - som dog sandsynligvis er stort set ikke-eksisterende med den pris, når man medregner agent-fees og sign-on. I danske medier har det jo forlydt, at vi vil fordoble prisen, hvilket lyder mere rimeligt.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Jesper BW1100 skrev:
10. jul 2018, 20:46

Rygtet kommer oprindelig fra den tyske avis Bild. Troværdigheden hos dem kender jeg ikke når det kommer til rygter:

https://m.bild.de/sport/fussball/mainz- ... obile.html
Det lyder godt nok helt vildt, men i så fald må det næsten betyde at man har fundet en afløser for Drexler. Mon ikke der kan komme en videresalgsklausul i denne handel eller/og præstationsbonus, ellers lyder 500k Euro ikke som meget for at lade ham gå.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ifølge Transfermarkt har Mainz et plus på mere end 20 mio € i transferregnskabet denne sommer, så de burde nok kunne smide 5 for Drexler - ellers skal de betale alt for meget i skat ;-) https://www.transfermarkt.com/1-fsv-mai ... /verein/39

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan heller ikke forestille mig at Drexler er til salg for kun 3M euro, når man lige har brugt tid og energi på at hente ham. Hvis det skal være tiden værd (efter alle tilhørende udgifter på en handel) så skal vi vel have i omegnen af 4M for også at komme ud af handelen med hovedet højt hævet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det virker bare underligt at Drexler handlen ikke er afsluttet endnu. Superligaen starter nu og Champions League kvallen nærmer sig. Finder det underligt at snakken gå, men der sker tilsyneladende ikke en dyt. Håber virkelig at det betaler sig, at vente og måske have is i maven og at der er en fundet en fuldgod erstatning. Heldigvis har vi en utrolig bred trup, men havde gerne set Drexler i fcm trøjen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
10. jul 2018, 20:54
Ifølge Transfermarkt har Mainz et plus på mere end 20 mio € i transferregnskabet denne sommer, så de burde nok kunne smide 5 for Drexler - ellers skal de betale alt for meget i skat ;-) https://www.transfermarkt.com/1-fsv-mai ... /verein/39
:D Du er ved at lære det Kent

FCM skal ikke lade ham gå for under 8 mio euro. med samme begrundelse som man solgte Sørloth, nemlig at man står over for en CL kval der kan give 200 mill kr.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev:
10. jul 2018, 21:36
Kent skrev:

FCM skal ikke lade ham gå for under 8 mio euro. med samme begrundelse som man solgte Sørloth, nemlig at man står over for en CL kval der kan give 200 mill kr.
Det er meget usandsynligt vi rammer et CL gruppespil. Hvis vi antager at vi i alle tre runder har 50% chance for at gå videre (så har optimismen også fået FULDT skrue) så kan vi regne med 12,5% chance for det forjættede land. Dvs een gang i hvert ottende forsøg.
Det klubben skal vurdere er hvor mange procenter DD vil flytte med eller uden ham og så lave en kalkule på det. Hvis man siger nej til eks 5 mio euro for en spiller som angiveligt gerne vil noget andet - måske endda ligefrem har fortrudt sin underskrift - så er man godt nok galt afmarcheret.
Jeg er ikke i tvivl om at klubben kan finde en fuldgod erstatning. Også een der på papiret er langt bedre end DD.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

mousebreaker skrev:
11. jul 2018, 00:00
FCM2000 skrev:
10. jul 2018, 21:36
Kent skrev:

Det er meget usandsynligt vi rammer et CL gruppespil. Hvis vi antager at vi i alle tre runder har 50% chance for at gå videre (så har optimismen også fået FULDT skrue) så kan vi regne med 12,5% chance for det forjættede land. Dvs een gang i hvert ottende forsøg.
Det klubben skal vurdere er hvor mange procenter DD vil flytte med eller uden ham og så lave en kalkule på det. Hvis man siger nej til eks 5 mio euro for en spiller som angiveligt gerne vil noget andet - måske endda ligefrem har fortrudt sin underskrift - så er man godt nok galt afmarcheret.
Jeg er ikke i tvivl om at klubben kan finde en fuldgod erstatning. Også een der på papiret er langt bedre end DD.
Mousebreaker det er jo hypoteser du frembruser med og derfor uden dokumentation, ledelsen skal spille det spil der er bedst for klubben.

Selvfølgelig skal ledelsen slå på at man står overfor en kval til CL., selvom man ryger ud her har man en chance for EL gruppespil, som forøger truppens værdi.

Læg mærke til hvad Ankersen meldte ud, vi har købt en spiller til under markedsværdi, han har dermed lagt op til en betydelig merpris ud fra 2 parameter, nemlig købt under markedspris og man står over for at spille om et gruppespil om det så bliver CL eller EL.

De 500000 euro som et tysk blad skriver, er fortjenesten, den kan man godt skyde ned med det samme, Ankersens udmelding siger sig selv, at det ikke er 500000 euro, men nærmere 5000000 euro i fortjenste, og det kan forsvars ud fra de 2 parameter Ankersen har sat op.

Om Drexler har fortrudt ? det er jo hypotese om noget, penge kan flytte alt også Sanneh kan ryge i det her vindue, hvis de rigtige penge kommer på bordet, men det betyder jo ikke, at han vil væk for enhver pris.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
Det er jeg meget i tvivl om. Selv hvis man finder en erstatning, som tilbyder det samme, så skal spilleren overtales til at rykke til fcm. Det vil jeg vove påstå er den største udfordring (nærmere end økonomi), når vi taler spillere i denne kaliber.

Det ændrer ikke på, at jeg er enig med dig i, at man nok er bedst tjent med 5 mio. euro, men det forbinder jeg med, at det ikke giver mening at have spillere, der ønsker sig væk. Så kan man tale kontrakt osv., det er simpelthen bare ikke befordrende, særligt når man i så høj grad satser på at være en klub med en "kultur", der ansporer spillerne.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Stoffer skrev:
11. jul 2018, 08:46
mousebreaker skrev:
Det er jeg meget i tvivl om. Selv hvis man finder en erstatning, som tilbyder det samme, så skal spilleren overtales til at rykke til fcm. Det vil jeg vove påstå er den største udfordring (nærmere end økonomi), når vi taler spillere i denne kaliber.

Det ændrer ikke på, at jeg er enig med dig i, at man nok er bedst tjent med 5 mio. euro, men det forbinder jeg med, at det ikke giver mening at have spillere, der ønsker sig væk. Så kan man tale kontrakt osv., det er simpelthen bare ikke befordrende, særligt når man i så høj grad satser på at være en klub med en "kultur", der ansporer spillerne.
Hvor har I fra at han vil væk ?

Ville alle i givet fald ikke væk ? hvis de rigtige penge ryger på bordet

Hvem vil sige nej til en kontrakt der gør ham 20-30 mill kr. rigere efter 4 år i bundesligaen, og som trods alt også er en oplevelse i sig selv mere end superligaen og at han trods alt er tysker.

FCM som har det sidste ord, har f.eks. også 20-40 mill kr. i overskud på køb/salget at forholde sig til.

Hvad angår Drexler her synes jeg godt nok, at der er nogle fans der ikke accepterer, at det er pengene der styrer den prof. fodboldverden og ikke følelser og tilhørsforhold.

Superligaen kan ikke konkurrerer med bundesligaen i udfordring/oplevelser og lønninger.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Der er jo ingen der ved med sikkerhed hvad der er op og ned i denne sag, der kommer dog sjældent så meget røg uden der er ild.
Jeg tror helt sikkert der er klubber interesserede, jeg tror også helt sikkert at klubben ikke ønsker at sælge men hvis spilleren selv har fortrudt så er der ikke meget at gøre og man må sælge.
Synes flere ting peger imod en afsked allerede: Han er eftersigende fjernet under truppen på hjemmesiden, han vil ikke give interviews pga “dårligt humør” og i det hele taget har vi ikke set ret meget til ham. Rygter om han var i Tyskland med sin Agent i mandags. Ville være så pisse ærgerligt at miste ham allerede igen jeg tror ikke ligesom Mouse at man kan finde en fuldgod erstatning der vil til FCM, desværre, men klubben har heldigvis overrasket mig mange gange så det ku jo være... 😉

CasperA

Indlæg af CasperA »

Sniper skrev:
11. jul 2018, 10:18
Der er jo ingen der ved med sikkerhed hvad der er op og ned i denne sag, der kommer dog sjældent så meget røg uden der er ild.
Jeg tror helt sikkert der er klubber interesserede, jeg tror også helt sikkert at klubben ikke ønsker at sælge men hvis spilleren selv har fortrudt så er der ikke meget at gøre og man må sælge.
Synes flere ting peger imod en afsked allerede: Han er eftersigende fjernet under truppen på hjemmesiden, han vil ikke give interviews pga “dårligt humør” og i det hele taget har vi ikke set ret meget til ham. Rygter om han var i Tyskland med sin Agent i mandags. Ville være så pisse ærgerligt at miste ham allerede igen jeg tror ikke ligesom Mouse at man kan finde en fuldgod erstatning der vil til FCM, desværre, men klubben har heldigvis overrasket mig mange gange så det ku jo være... 😉
Han står stadigvæk under "Truppen" på FCM.dk

Flemse

Indlæg af Flemse »

Sniper skrev:
Han er eftersigende fjernet under truppen på hjemmesiden
Hehe, hvis du er i tvivl, virker det egentlig lidt mærkeligt, at du ikke bare ser efter... :lol:

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Flemse skrev:
11. jul 2018, 10:53
Sniper skrev:
Han er eftersigende fjernet under truppen på hjemmesiden
Hehe, hvis du er i tvivl, virker det egentlig lidt mærkeligt, at du ikke bare ser efter... :lol:
Han er vidst ikke til træning idag

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

ben2han skrev:
11. jul 2018, 09:56
Stoffer skrev:
11. jul 2018, 08:46
mousebreaker skrev:

Hvor har I fra at han vil væk ?

Ville alle i givet fald ikke væk ? hvis de rigtige penge ryger på bordet

Hvem vil sige nej til en kontrakt der gør ham 20-30 mill kr. rigere efter 4 år i bundesligaen, og som trods alt også er en oplevelse i sig selv mere end superligaen og at han trods alt er tysker.

FCM som har det sidste ord, har f.eks. også 20-40 mill kr. i overskud på køb/salget at forholde sig til.

Hvad angår Drexler her synes jeg godt nok, at der er nogle fans der ikke accepterer, at det er pengene der styrer den prof. fodboldverden og ikke følelser og tilhørsforhold.

Superligaen kan ikke konkurrerer med bundesligaen i udfordring/oplevelser og lønninger.
Du konstaterer forhold, som både Mouse og jeg ligger til grund for vores posts. - Du behøver ikke sparke de åbne døre ind.

Låst