Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:
9. jul 2018, 18:13
FCM2000 skrev:
9. jul 2018, 18:03
Diebesten skrev:
9. jul 2018, 15:19
FCK henter den ene profil efter den anden (præsenterer en ny idag igen) skal vi ikke snart finde en ny profil? Og hvad bliver der af Drexler? Noget nyt om ham?
ja Ståle ved hvilken hylde man skal tage fra, indtil videre har FCM hente 1 fra samme hylde som "Ståles hylde" og en fra en hylde lige under, "Andersson", resten er fra udviklingshylden :|
Jamen lad os se hvor de slutter i tabellen når sæsonen er slut og bedømme dem der. Jeg ryster ikke i bukserne. Ja 29 år og en skades historik som kan koste Fck dyrt på den lange bane. Godt vi ikke fik ham.
Enig - hvis der er nogen der har glasben er det ham. Han var en del skadet i Brentford, som han jo heller ikke fik forlænget med. Han måtte indse at han ikke kunne få en kontrakt i Premier League, som han selv drømte om, og så måtte han jo en hylde ned !!!!

Lad os nu se hvor meget FCK får ud af ham.

Vijen

Indlæg af Vijen »

tatoo skrev:
9. jul 2018, 22:50
TrueWolfMidt skrev:
9. jul 2018, 18:13
FCM2000 skrev:
9. jul 2018, 18:03

ja Ståle ved hvilken hylde man skal tage fra, indtil videre har FCM hente 1 fra samme hylde som "Ståles hylde" og en fra en hylde lige under, "Andersson", resten er fra udviklingshylden :|
Jamen lad os se hvor de slutter i tabellen når sæsonen er slut og bedømme dem der. Jeg ryster ikke i bukserne. Ja 29 år og en skades historik som kan koste Fck dyrt på den lange bane. Godt vi ikke fik ham.
Enig - hvis der er nogen der har glasben er det ham. Han var en del skadet i Brentford, som han jo heller ikke fik forlænget med. Han måtte indse at han ikke kunne få en kontrakt i Premier League, som han selv drømte om, og så måtte han jo en hylde ned !!!!

Lad os nu se hvor meget FCK får ud af ham.
Og så til 9 millioner om året i løn + en betydelig sign-on fee. Det er ihvertfald 40 millioner FCK har smidt efter ham.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

EB melder om 36 mio. samlet over 4 år = 9 mio pr. år.

Hvis man sammenligner ham med en normal top lønnet superliga spiller der får 3 mio pr. år.
Ville det igve 12 mio. Så er det stadig 24 mio i ekstra udgift for FCK, som man så kan sige er i stedet for en transfersum.

Er spændt på at se hvad han kan, om han er sulten osv. eller om det er en ny Okore.
Manden har selvfølgelig niveau, men han har aldrig spillet mere end 35 kampe pr sæson, og max 29 kampe sidst han DK.
I FCK må man forvente mindst 36 SL + 14 EL + 4-5 DBU pokalkampe. Kan han det?

Ydermere talte han superligaen ned for 2 måneder siden, er han motiveret for at præstere?

Ved i om man har noget bud på hvordan det kan være at ikke mere attraktive klubber har budt sig til, for så god en spiller?
Hvis han ville udlandet, hvorfor forlængede han så ikke med Brentford? Løn? Eller ville Brentford ikke forlænge med ham?

Spændende om han er med mod Horsens på mandag og kan modbevise Åge. ;)

Vijen

Indlæg af Vijen »

Tror han tog chance for at et godt VM ville give ham en stor kontrakt i premier league, hvilket så ikke skete. Og nu har han valgt FCK som hans sidste store kontrakt.

Flemse

Indlæg af Flemse »

Vijen skrev:
10. jul 2018, 00:22
Og så til 9 millioner om året i løn + en betydelig sign-on fee. Det er ihvertfald 40 millioner FCK har smidt efter ham.
De 9 mio/år skulle være inkl. sign-on fee. Men stadig en voldsomt masse penge, efter danske forhold, for en 30 årig spiller med en halvlang skadeshistorik!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Flemse skrev:
10. jul 2018, 07:10
Vijen skrev:
De 9 mio/år skulle være inkl. sign-on fee. Men stadig en voldsomt masse penge, efter danske forhold, for en 30 årig spiller med en halvlang skadeshistorik!
Det er rigtig mange penge, men også en indikation på, at Ståle er presset og der skulle ske noget i FCK, hvis ikke de skulle falde bagud igen i år. For mig er det naturligt, at der kom denne penistransfer fra Ståle. Rent selvforståelsesmæssigt var de nødt til at vise, at de har større muskler end andre danske klubber og kan hente spillere som kun de kan få til DK - i stil med det, som de gjorde med Fischer i vinters. Umiddelbart er Bjelland naturligvis en markant forstærkning af deres skrøbelige defensiv, og Ståle har nu hentet 5 spillere til deres start11. Jeg tror FCK bliver gode i år.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Nu har FCK også købt ham svenskeren/grækeren. Og selvom Vavro og Luftner havde problemer sidste sæson, så kan det ikke afvises (jeg finder det nærmere sandsynligt henset deres alder og niveau sidste sæson), at de kan løfte sig med rutine ved deres side. På den måde kan Bejlland signingen hjælpe både ham og dem - han kan få aflastning, og de kan få rutine at læne sig op af.

Bjelland er et godt køb, dyrt eller ej. Også illustreret af at Brentford gerne ville beholde ham, men at han afviste deres forslag til en kontrakt.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jeg synes vinduet startede fantastisk i form af de signings vi fik lavet, Svia, Okosun og Drexler er gode handler og nogle vi som klub kan være stolte af. Jeg synes også det er en spændende og nytænkende taktik med at købe udviklingsspillere til udlejning, håber og tror det vil give ekstra indtjening med årene.
Men når jeg kigger på hva for nogle spillere især FCK men også BIF henter ind så bliver jeg da lidt nervøs for om det vi henter er tilstrækkeligt til et titelforsvar, især hvis det ender med at Drexler bliver solgt igen. Jeg tror meget står og falder med ham, staying or going. Med ham ser vores trup super god og homogen ud, men uden ham mangler vi noget offensivt. Er ret sikker på der bliver hentet noget ind men vil det være i samme klasse som Drexler?-næppe...

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
10. jul 2018, 08:28
Flemse skrev:
Vijen skrev:
Det er rigtig mange penge, men også en indikation på, at Ståle er presset og der skulle ske noget i FCK, hvis ikke de skulle falde bagud igen i år. For mig er det naturligt, at der kom denne penistransfer fra Ståle. Rent selvforståelsesmæssigt var de nødt til at vise, at de har større muskler end andre danske klubber og kan hente spillere som kun de kan få til DK - i stil med det, som de gjorde med Fischer i vinters. Umiddelbart er Bjelland naturligvis en markant forstærkning af deres skrøbelige defensiv, og Ståle har nu hentet 5 spillere til deres start11. Jeg tror FCK bliver gode i år.
Spørgsmålet er om det kan få det til at fungere fra starten af med så mange nye i start 11, og specielt forsvaret/målmand

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Sniper skrev:
10. jul 2018, 12:07
Jeg synes vinduet startede fantastisk i form af de signings vi fik lavet, Svia, Okosun og Drexler er gode handler og nogle vi som klub kan være stolte af. Jeg synes også det er en spændende og nytænkende taktik med at købe udviklingsspillere til udlejning, håber og tror det vil give ekstra indtjening med årene.
Men når jeg kigger på hva for nogle spillere især FCK men også BIF henter ind så bliver jeg da lidt nervøs for om det vi henter er tilstrækkeligt til et titelforsvar, især hvis det ender med at Drexler bliver solgt igen. Jeg tror meget står og falder med ham, staying or going. Med ham ser vores trup super god og homogen ud, men uden ham mangler vi noget offensivt. Er ret sikker på der bliver hentet noget ind men vil det være i samme klasse som Drexler?-næppe...
Efter udmeldingen om en "hylde højere", kan man kun være lidt skuffet indtil videre, er det igen store ord uden indhold ?

Man henter en Drexler fra den rigtige hylde og en spiller med erfaring, men fakta er at han har været skadet og at tyske klubber er interesseret, dog skal man huske at udlandet også er interesseret i andre FCM spillere.

Spændende bliver det om Andersson får sig presset ind på højre fløjen.

Okosun er vel en bænkespillere, men kan han steppe op ? også skadet fra starten af :cry:

Kan se at Tipsbladet i dag netop poientere, at hvis der er svagheder på FCM holdet så er det begge wingbacks, så helt blinde er vi nogle der ikke er :-)

Afgørende for mig er, at man nu finder manden med erfaring, der kan gå ind og tage over for Poulsen, bliver Poulsen skadet hvad så ?

Uanset hvad, så er der ingen af de unge der kan tage over p.t.

Angrebet har ikke set godt ud i starten her, men dog har dovbyg og Paul markeret sig til sidst.

Skadeslisten synes igen igen lang, Frank, Koscmar, Hassan, Okosun og Drexler, Bill Hamid har også lige været ude og hilse på den bænk.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
10. jul 2018, 12:24
Kent skrev:
Flemse skrev:

Spørgsmålet er om de kan få det til at fungere fra starten af med så mange nye i start 11, og specielt forsvaret/målmand

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
10. jul 2018, 12:24
Kent skrev:
Spørgsmålet er om det kan få det til at fungere fra starten af med så mange nye i start 11, og specielt forsvaret/målmand
Enig. Sidste sæson brugte de jo undskyldningen med, at holdet skulle spilles sammen, fordi der havde været stor udskiftning. Nu gør de så det samme igen. Jeg synes dog ofte, at hvis spillerne har tilstrækkelig kvalitet, så kræver det ikke så meget tilvænning. Og FCK har hentet større kvalitet denne sommer end sidste. Så tror ikke indspilningsperioden bliver så lang - desværre.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Syntes det er bekymrende at jeg kan læse på flere Twitter profiler, at vi er klar til at sælge drexler for 3 millioner euro.

Jeg håber virkelig, at det her bare er silly season og den er den samme info der går i ring.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Vijen skrev:
10. jul 2018, 20:36
Syntes det er bekymrende at jeg kan læse på flere Twitter profiler, at vi er klar til at sælge drexler for 3 millioner euro.

Jeg håber virkelig, at det her bare er silly season og den er den samme info der går i ring.
Hvilke profiler drejer det sig om?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kongeren82 skrev:
10. jul 2018, 20:45
Vijen skrev:
10. jul 2018, 20:36

Hvilke profiler drejer det sig om?
Rygtet kommer oprindelig fra den tyske avis Bild. Troværdigheden hos dem kender jeg ikke når det kommer til rygter:

https://m.bild.de/sport/fussball/mainz- ... obile.html

Låst