Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mrlewanski

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Mrlewanski »

Spændende med Drexler.
Jeg håber, vi slår til og henter Anders Dreyer for halvanden mio. euro, som angiveligt er prisen, Esbjerg forlanger (https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... gl/7206448). Han er allerede på et højt niveau, har et kæmpe potentiale, er vestjyde og venstrebenet. Samtidig er han virkelig god i mellemrum og i omstillinger. Jeg tror virkelig, der kan laves en god handel der. En oplagt erstatning, der kan køres i stilling til, når Duelund flyver fra reden på heden.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kan godt følge dig med Dreyer, men er det ikke bedre at få Mikael Anderson indlemmet ( ved godt han er udlejet) eller nogle af de nye unge kantspillere?

Awer Mabil har eftersigende og vurderet ud fra opstarten set stærk ud og han har også tidligere præsteret i Superligaen for Esbjerg.

Det kan også lykkes for Simon Kroon at komme i gang.

Det vigtigste for os er ikke en kantspiller, men en mellemrumsspiller ala Drexler og gerne en profil midt eller sidst i 20’erne.

Lasse Schöne, Mathias Jensen, eller Anders AC Christiansen ser jeg som arvtagere for Jakob Poulsen, hvor jeg tænker Mathias Jensen er en tro kopi. Om de er mulige at få vil jeg lade andre om at bedømme.

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

I min verden er både Schöne, AC og Mathias Jensen urealistiske at få i FCM trøjen. Schöne spiller fast og godt i Ajax, AC er lige vendt tilbage til Malmö og Mathias Jensen er attraktiv i de større ligaer, og skal naturligvis prøve sit talent af i udlandet. Derudover afviste han os i tidernes morgen, fremfor Nordsjælland.
Jeg tror mere på Albæk vender tilbage om et års tid.
Dreyer virker lovende, omend jeg ikke har set noget til ham, udover hans hattrick i play-off kampen. Hvis vi skal have ham, ville jeg foretrække det som gardering for en masse salg/udleje af andre kant spillere, så han stille og roligt kan spille sig ind på holdet. Vi skal have en offensiv profil, som kan gøre en markant forskel for vores hold med det samme. Ligesom Sørloth, der vel fra 1. Spilleminut revolutionerende vores spillestil. Mon ikke Rasmus, Claus og Svend har nogle esser i ærmet, de vil gå efter nu, såfremt DD forsvinder allerede

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Kan man forestille sig at et salg af Drexler kan skabe plads til et køb af
Marcondes i England. Han besidder meget af det vi søger, super dugtig
mellemrums spiller, god sparke teknik, kan overtage for Polle, målfarlig,
jeg ser ham gerne i klubben.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

CasperA

Indlæg af CasperA »

mnm123 skrev:
6. jul 2018, 20:42
Marcondes kommer ikke til at ske, da han kun har været i Brentford i et halvt år. Han vil næppe hjem allerede, medmindre der er tale om en kort lejeaftale, hvilket jeg dog heller ikke tror på.

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Derudover skal vi også huske på at Herning/Ikast ikke er specielt attraktivt at bo i, for kjøbenhavnere.. Ihverfald ikke i starten af 20’erne, måske lidt nemmere for dem når de bliver lidt mere modne og falder til ro ( meget generaliserende 😄 )
Ved godt at mange af vores spillere bor i Silkeborg osv. Men stadigvæk. Det kan være med til at nogle takker nej 😊

Benzo

Indlæg af Benzo »

Altså nu er der jo motorvej hele vejen fra Århus til Herning, så jeg tænker man godt kan bo i Århus og så stadig spille i FCM, hvis man da vil have den storby-stemning som Århus nok nemmere kan levere end Herning/Silkeborg/Ikast.
Er det ikke også noget med at vores cheftræner bor på Fanø? Hvor der er en vilje er der en vej.

Ikke at jeg synes vi skal hente Marcondes, uanset hvor han vil bo.

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Jo, Jess bor på Fanø, men har dog lige købt/leget hus ved netto ude ved den store rundkørsel i Herning. Så hans hverdag bliver lettere nu. Men ja, ellers har du ret

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Erik boede i Aarhus inden Celtic-skiftet. Det har flere af vores spillere gjort selv inden motorvejen. Man kan super fint spille i FCM og bo i Aarhus. Det er næppe dét, der bliver problemet ift. Marcondes.

THenry

Indlæg af THenry »

Mathias Jensen er fuldstændig urealistisk. Jeg kan ikke se hvorfor han skulle tage til FCM nu. Næste skridt for ham er udlandet, og FCN kræver eftergivende 8 mio euro for ham. Det kommer vi aldrig til at betale! Schöne er heller ikke realistisk. Han spiller fast i Ajax, og er hollandsk gift så vidt jeg ved, så kan heller ikke lige se ham i FCM denne sommer. Marcondes er mere realistisk, men alt hvad jeg hører fra mine Brentford-kontakter er, at de fortsat satser på ham. De har hele tiden vidst, at transitionsperioden fra Superliga til Championship er stor. Derudover får han nu hele optakten til at blive spillet ind på holdet. Jeg ser ikke Dreyer som en værdig afløser for Drexler (hvis han smutter). Vi skal have en proven profil ind (og ikke en talentfuld spiller som Dreyer, der kan blive rigtig god om nogle år), der kan løfte vores offensive så vi kan skabe mere i åbent spil. Det var noget af det, som jeg håbede VDV kunne hjælpe med (desværre uden succes), og jeg er sikker på, at Drexler netop kan blive denne type profil for os (hvis han bliver). Smutter han, så har jeg egentlig tillid til at vi igen via Smartodds kan finde noget spændende, der er undervurderet i markedet (Som Drexler, hvor man igen må give kredit til vores scouting Department). Derudover har jeg hele tiden set Drexler som afløser for Duelund, men så længe vi fortsat har Due i truppen, så har vi en fornuftig inhouse erstatning indtil vi køber en fin erstatning i det tilfælde, at vi aldrig får Drexler at se i FCM trøjen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvor gad jeg godt at dette Drexler transfer endte, altså at vi vidste om han var vores eller solgt. Jo før jo bedre. Især for os fans, den uvished er godt nok træls.

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Er der nogen som har overværet træningerne på det sidste, som kan fortælle hvordan vores nye signings står? Okosun, George, Andersson og Cajuste har jo hvad jeg ved, faktisk ikke spillet her i opstarten, med undtagelse af Andersson i hvad, 45 min?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

RandomHero skrev:
8. jul 2018, 01:46
Er der nogen som har overværet træningerne på det sidste, som kan fortælle hvordan vores nye signings står? Okosun, George, Andersson og Cajuste har jo hvad jeg ved, faktisk ikke spillet her i opstarten, med undtagelse af Andersson i hvad, 45 min?
Jeg har ikke selv set træninger, men har hørt gode ting om Cajuste derfra. Han fik også et kort indhop mod Thisted, hvor han havde et par rigtig fine aktioner.
George er vel sidste mand, der er tjekket ind til træningen og fik også lidt spilletid mod Thisted, men er (surprise!) ikke mødt op i den fysiske forfatning man burde kunne forvente. Han skal tage sig gevaldigt sammen, hvis ikke han skal ende som Bruninho. Har dog hørt, at han skulle klø fint på, på træningsbanen.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Mht. Anders Dreyer så synes jeg virkelig FCM burde klappe til her... HAN ER ET MONSTERTALENT - kan ikke se hvad vi skulletabe på en sådan handel....

Låst