Til den pris er han næppe købt som reserve. Umiddelbart virker det vel mest sandsynigt, at det er højre back, som han skal overtage, selvom FCM har travlt med at sige, at han er hentet som venstre. Men hvis han er en bedre højre back end de to vi har, så spiller han nok der.Jesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 13:53EB melder, med FotbollDirekt som kilde, om en pris på 13,5 mio svenske kroner (9,75 mio danske) for Joel Andersson.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... eb/7221346
Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
-
Jesper BW1100
Enig Kent.Kent skrev: ↑3. jul 2018, 13:59Til den pris er han næppe købt som reserve. Umiddelbart virker det vel mest sandsynigt, at det er højre back, som han skal overtage, selvom FCM har travlt med at sige, at han er hentet som venstre. Men hvis han er en bedre højre back end de to vi har, så spiller han nok der.Jesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 13:53EB melder, med FotbollDirekt som kilde, om en pris på 13,5 mio svenske kroner (9,75 mio danske) for Joel Andersson.
Giver man virkelig 10 mio for en udviklingsspiller på VB?
Det lyder vildt imo. Eller tænker man han kan slå Dal Hende af?
Eller skal han måske spille højrebacken når det kommer til stykket ?
Det er jo der han har optrådt mest i Sverige, og jo faktisk der vi er svagest besat.
Og så er det ikke en ulempe han kan spille venstre back.
Jeg ser det ikke som et umuligt scenarie at han har overtaget HB når vinduet lukker i august, og man så sender Døhr eller Munksgaard på leje.
Så kan Joel agere back up på venstre mens han spiller højre. Og som en ekstra back up på højre back kan du så have f.eks. Frank/Rilwan/Mabil
enig.Kent skrev: ↑3. jul 2018, 13:59Til den pris er han næppe købt som reserve. Umiddelbart virker det vel mest sandsynigt, at det er højre back, som han skal overtage, selvom FCM har travlt med at sige, at han er hentet som venstre. Men hvis han er en bedre højre back end de to vi har, så spiller han nok der.Jesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 13:53EB melder, med FotbollDirekt som kilde, om en pris på 13,5 mio svenske kroner (9,75 mio danske) for Joel Andersson.
Men Kent nu er vi oppe på 50 mill kr. i transfer denne sommer, og vinduet lukker om 2 mdr. hvad kan det ikke blive til
Paul og duelund kan meget nemt ryge, faktisk tror jeg at FCM gerne vil af med Duelund, ikke kun penge men også for Duelunds egen skyld, for det ser ikke ud til at Duelund kan blive meget bedre i FCM, Drexler kan tvinge ham på bænken.
Hvad med Sanneh?
Er det tosset af mig hvis jeg håber på at fcm sælger duelund og køber xadas fra braga i Portugal??
Men jeg tror ærlig talt at duelund kan ikke udvikles mere hos os. Og har svære ved at se duelund bliver solgt for mere end 40 mio.
Ja, hvis ikke du har noget at bygge det på, så er det. Har du det?
FCM skal spille europæisk kval spil med mulighed for CL, og FCM er er forsvarende mestre - han skal være blandt de bærende offensive kræfter i begge dele. Truppen indeholder mange spillere, der ønsker at overtage Duelunds plads, og i flere tilfælde er spillerne ældre og står overfor nu eller aldrig i denne klub.
I min verden er muligheden for/nødvendigheden af, at han udvikler sig yderligere større end nogensinde.
Pris må vi ikke diskutere, men jeg er uenig med dig. Mine synspunkter i den sammenhæng har jeg luftet tidligere.
-
Steffen am
Haha ja, vil måske hjælpe mere
Helt enig. Ville være helt væk at sælge Duelund sålænge der er europæiske kampe.Stoffer skrev: ↑3. jul 2018, 14:59FCM skal spille europæisk kval spil med mulighed for CL, og FCM er er forsvarende mestre - han skal være blandt de bærende offensive kræfter i begge dele. Truppen indeholder mange spillere, der ønsker at overtage Duelunds plads, og i flere tilfælde er spillerne ældre og står overfor nu eller aldrig i denne klub.
I min verden er muligheden for/nødvendigheden af, at han udvikler sig yderligere større end nogensinde.
Pris må vi ikke diskutere, men jeg er uenig med dig. Mine synspunkter i den sammenhæng har jeg luftet tidligere.
En undtagelse kunne være hvis de nye bryder fuldstændig igennem, der kommer et vanvittigt bud på Duelund og han gerne selv vil væk.
Men sålænge vi ikke har set flere af de nye i aktion, og den nye sæson starter om 11 dage, ser jeg det som ville værende uforsvarligt.
Lad os se hvordan vores europæiske skæbne udvikle sig og tage den derfra.
Kan sagtens være. Men mit gæt og analyse vil være at nu har FCM lavet adskillige salg hvor vi har fået mere end man ville have gættet på, og adskillige køb hvor vi har givet mindre end man ville have gættet på. Nu har man for en gang skyld været uheldig og skulle give mere end man havde regnet med. Graversen udtaler også at det har været svært at finde en venstre back. Hvis man kigger på timingen, man skulle snart have købt en spiller, med 11 dage til sæsonen starter. Vi har nogle vigtige europæiske kampe osv. Samtidig budgettere vi med 50+ kampe på sæsonen, og Dal Hende næppe spiller mere end 40. Altså skulle vi have en ind. Måske endda han kan tage kampen op med Dal Hende, om at være starter.Kent skrev: ↑3. jul 2018, 13:59Til den pris er han næppe købt som reserve. Umiddelbart virker det vel mest sandsynigt, at det er højre back, som han skal overtage, selvom FCM har travlt med at sige, at han er hentet som venstre. Men hvis han er en bedre højre back end de to vi har, så spiller han nok der.Jesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 13:53EB melder, med FotbollDirekt som kilde, om en pris på 13,5 mio svenske kroner (9,75 mio danske) for Joel Andersson.
Og Häcken eller evt. andre klubber der har været kontakt med, har formentlig vidst at vi har lavet nogen flotte salg, og krævede et højere beløb end tidligere, plus at man måske ser på at han kan udvikle sig og evt. lave et pænt salg, når han ikke er ældre end han er.
Selvfølgelig hvis han er meget bedre end dem på HWB, skal han selvfølgelig spille, men vi havde bare en på VWB og 2-3 på HWB. Det ved ledelsen selvfølgelig godt, mens man fortsat gerne vil satse på akademiet. Så indtil det modsatte er bevist tror jeg i hvert fald på ledelsens udmeldinger om at det er på VWB han er tiltænkt, og at det var en sjælden handel vi økonomisk 'bare' kom til at betale mere for end forventet.
-
mousebreaker
Kan jo sagtens være han spiller højre back og skifter til venstre hvis Dal Hende skal skiftes ud. Det åbner så for en af de unge der havde HWB sidste år. De får dermed færre starter men hver gang der skal skiftes ud på een af back positionerne kommer de ind. Jeg kan sagtens se de fungere på den måde. Det gælder om i de store kampe at stille med den stærkest mulige opstilling. Så kan man give MDT eller Munksgaard starter i de mindre kampe. Det kan jeg godt se fungere fint.
Jeg tror dog ikke det er meningen lige nu at det skal være sådan, men er den svensker pengene værd så tænker jeg at det ikke tager lang tid for Thorup at komme frem til den eller en lignende konklusion
Jeg tror dog ikke det er meningen lige nu at det skal være sådan, men er den svensker pengene værd så tænker jeg at det ikke tager lang tid for Thorup at komme frem til den eller en lignende konklusion
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
spørgsmålet er om ikke klubben henter en klasseangriber og sender Dovbyk på udlejning, bekymrende at hverken Paul eller Dovbyk har vist målnæse i opstarten, ham fra Lyngby er slet ikke kommet i gang og er et ?
-
Jesper BW1100
Med mindre man har planer om at sælge Paul i dette vindue tvivler jeg på der signes en klasseangriber
Men du sagde jo også, at man ikke hentede en højre back, nu har man hentet en til 10 mill kr., som stort set ikke har spillet andet end højre backJesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 19:12Med mindre man har planer om at sælge Paul i dette vindue tvivler jeg på der signes en klasseangriber
han er v og h back, og købt til venstre, jeg tror du blander noget sammen, som nogen ikke har sagtben2han skrev: ↑3. jul 2018, 19:25Men du sagde jo også, at man ikke hentede en højre back, nu har man hentet en til 10 mill kr., som stort set ikke har spillet andet end højre backJesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 19:12Med mindre man har planer om at sælge Paul i dette vindue tvivler jeg på der signes en klasseangriberog sågar 1 landsholdsoptrædende for sverige. ?????
Det holder jo ikke, hvis han ikke kan slå DEl Hende af men er bedre end de 2 h back, så spiller han på højre back uanset hvad de siger, sådan skal det være, de bedste spiller.ihaki skrev: ↑3. jul 2018, 20:01han er v og h back, og købt til venstre, jeg tror du blander noget sammen, som nogen ikke har sagtben2han skrev: ↑3. jul 2018, 19:25Men du sagde jo også, at man ikke hentede en højre back, nu har man hentet en til 10 mill kr., som stort set ikke har spillet andet end højre backJesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 19:12
Med mindre man har planer om at sælge Paul i dette vindue tvivler jeg på der signes en klasseangriberog sågar 1 landsholdsoptrædende for sverige. ?????
Spørgsmålet er, om du udelukkende er interesseret i, at folk der svarer, skal være af opfattelsen, at der hentes en "klasseangriber"?ben2han skrev: ↑3. jul 2018, 19:25Men du sagde jo også, at man ikke hentede en højre back, nu har man hentet en til 10 mill kr., som stort set ikke har spillet andet end højre backJesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 19:12Med mindre man har planer om at sælge Paul i dette vindue tvivler jeg på der signes en klasseangriberog sågar 1 landsholdsoptrædende for sverige. ?????
ben2han skrev: ↑3. jul 2018, 19:25Spørgsmålet er, om du udelukkende er interesseret i, at folk der svarer, skal være af opfattelsen, at der hentes en "klasseangriber"?Jesper BW1100 skrev: ↑3. jul 2018, 19:12Dobbeltpost
Men du sagde jo også, at man ikke hentede en højre back, nu har man hentet en til 10 mill kr., som stort set ikke har spillet andet end højre backog sågar 1 landsholdsoptrædende for sverige. ?????