målmands problem

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

målmands problem

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hej med-ulve.. Som jeg ser det er vores aller største svaghed vores målmands post!!! Hvorfor prøver man ikke og få fat på Henrik Ibsen fra Silkeborg, som i mine øjne er en meget kompetent målmand, og han sidder på bænken i S.I.F. Hent ham dog!!!
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 9. sep 2005, 12:10, rettet i alt 1 gang.

FCMadZ

Re: målmands problem

Indlæg af FCMadZ »

vores problem er ikke målmanden! Tidman står godt, men synes bare at vi nogle gange bare har lidt for mange dumme boldtab. Og syntes heller ikke altid vi ser godt ud i dødbolds situationer..

Men det skal nok komme alt sammen. Vi skal bare have tid. Sidste år syntes folk også på et tidspunkt at vores angribere ikke scorede nok, men se dem nu!

---------------------------------------------------------------------------------
FCM - CSKA MOSKVA 4-0
TILSKUERTAL: 20.000
SEERTAL: 4.000.000

:D ;D
---------------------------------------------------------------------------------

Chap - FCM4EVER

Indlæg af Chap - FCM4EVER »

Problemet er ik målmanden. Det er som Mads siger, for mange boldtab. Og så har jeg specielt lagt mærke til én ting. Når vi mister bolden på midten, og modstanderens kantspiller så kører hurtigt fremad på kanten og lægger den indover, så er vi for ringe til at dække op inde midt på.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ja i mine øjne skyldes vores "dårlige" forsvar pt at alle vores midtbanespillere er meget offensive.

Det betyder at de ikke altid er så kompetente i defensiven og at de ikke altid er klar/villige til at løbe de nødvendige retur-løb da vores midtbane + angreb tit bliver fanget langt fremme på banen pga., som i nævner, dumme boldtab.

Det er både positivt og negativt i mine øjne. Vi scorer meget og har meget offensivt spil på det seneste, men vi lukker også mere ind end vi bør.

Personligt er jeg meget imponeret af Tidman og synes på ingen måde man kan give hverken ham, eller vores forsvarskæde skylden for de mål vi lukker ind i langt de fleste tilfælde.

Vores midtbane er simpelthen ikke klar på returløbende og det bliver vi straffet for.

YahooSeeker [Bot]

Selvfølgeligt giver det problemer når man ikke kan spille med den samme bagkæde fra kampe til kamp. Det er nok i bagkæden hvor kontinuitet er vigtigst på et hold. Men vi må også erkende at mange chancer til modstanderne er en af konsekvenserne ved den spillestil vi praktisere og at det, hvis nogen skal have skylden, hvilket jeg ikke mener, er det træneren.
En ting jeg har lagt mærke til, er at vores omstillings spil, begge veje, er hurtigere end de flest andre hold. Det betyder at vi kan skabe overtals situationer. Desvære har vi et problem med at vedholde vores planlagte spille stil igennem 90 min. og den 0 formation vi vi burde have at falde tilbag på i tilfælde af problemer er ikke helt nem at få øje på. Måske har det noget at gøre med den skiftende besætning?

Takito

Indlæg af Takito »

Mener seriøst, at man følger for lidt med om FCM, hvis man siger, at Ola tidman ikke står godt. Han er da den har reddet os rigtig mange gange.. Og mener ikke, at Henrik ipsen ville kunne forstærke os på målmandsposten.

RedeTeZ

Indlæg af RedeTeZ »

Takito skrev:
-------------------------------------------------------
> Mener seriøst, at man følger for lidt med om FCM,
> hvis man siger, at Ola tidman ikke står godt. Han
> er da den har reddet os rigtig mange gange.. Og
> mener ikke, at Henrik ipsen ville kunne forstærke
> os på målmandsposten.

Jeg er enig, Ola Tidman har reddet os mange gange. Især i de vigtiste kampe plejer han at stå super. Så glæder mig til at han holder målet rent i Moskva.

Rovsing

Indlæg af Rovsing »

Du tager helt fejl. Vi har slet ikke set det bedste fra Tidman endnu. Men det kommer. Når komunikationen mellem ham og Bak bliver optimeret - så skal du bare se - så får vi en positiv målscore!

Takito

Indlæg af Takito »

Jeg tvivler stærkt på, at det på grund af komunikations problemer med Kristian Bak.. Som tidligere nævnt skyldes den negative målscorer nok mest, at holdet har haft en tendens til at tænke lidt for meet offensivt. Det giver de andre rigtig mange chancer.. og når man tillader et hold som Horsens 10 rimelig store chancer i en kamp.. Så er det da et mirakel, at de kun scorer 1 mål.. og det er Tidman' skyld, at vi trækker os sejrrigt ud af den kamp.

Rovsing

Indlæg af Rovsing »

Jeg synes bare ofte jeg ser de to udveksle noget verbalt - og kan selvfølgelig kun gætte. Jeg tror på at Tidman er den målmand vi har der kan holde russerne på to eller derunder. Og så bliver det rigtigt spændende i Herning den 29.

YahooSeeker [Bot]

Jeg syntes stadig at Ola er for svag i feltet.. Han er ikke høj nok, og ja godt nok er han hurtig på stregen, men hvis man tager Agf kampen, vil man se at han laver flere fejl i feltet.. Bla hvor Duncan score, og på det langskuds mål af Sheriff, Duncan er og bliver altså livsfarlig foran et mål!!!

Takito

Indlæg af Takito »

Hvor meget fodbold er det lige, at du ser..? Sidder sq og bliver helt skræmt over din lidt for dårlige viden du har inden du smider et indlæg som dette... Hvor mange kampe ser du egentlig..? For langskuddet fra sheriffen kan han ikke gøre noget ved.. hvis du mener det er en målmandsfejl.. Så vil jeg nødigt have, at vi skal have Henrik Ipsen til klubben.. Seriøst man... Følger du med..?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Tag den nu lige med ro, Takito :-)

Jeg er da også sikker på at nogle målmand havde taget de bolde !

Det har jo ikke kun noget at gøre med om bolden var uden for ens rækkevidde - det har også noget at gøre med forudsigenhed fra målmandens side !

Jeg klandrer slet ikke Tidman for netop dette drømmehug, men der findes bestemt andre målmænd der godt kunne have taget den - det var jo trods alt ret langt udefra...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg klandrer slet ikke Tidman for netop dette
> drømmehug, men der findes bestemt andre målmænd
> der godt kunne have taget den - det var jo trods
> alt ret langt udefra...

Det var ellers noget af et postulat. Omvendt kunne man sige at Tidman måske 1 ud af 10 gange ville have taget sådan en, ganske som andre dygtige målmænd :-)

Det er lidt som om at folk siger det er i orden at en markspiller skal have noget tid i klubben før han er spillet ordentligt ind på holdet og præsterer sit maksimale, mens en målmand bare skal fungere med det samme. Jeg tror vi skal give Tidman og forsvaret lidt længere tid til at blive spillet ordentligt sammen.

YahooSeeker [Bot]

HMM Takito, Hvorfor ligger vi så ikke i toppen af rækken, hvis du mener vi ingen problemer har på holdet?? Og er det ikke lidt iøjenfaldende at vi er det hold som har lukket tredie flest mål ind!!

Besvar