Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Benzo

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Benzo »

Midtjyllands avis siger vi køber Skytte og udlejer ham til AC Horsens:

https://www.mja.dk/artikel/afslring-riv ... am?tdmv=R1

Han er da dansker, men synes ikke han lever op til "en vi ikke burde kunne hente", så måske der er mere på vej?

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Så kom der sgisme gang i den igen.

Jeg skal indrømme: Jeg ved ik en døjt om Sammy Skytte. Nogen der har noget viden om ham? (udover det man kan google).

En spiller fra en nedrykkerklub er vel ikke "en hylde over hvad vi plejer".... Kom så Bendtner / Bjelland / Schøne :)

Vijen

Indlæg af Vijen »

Fodboldfan skrev:
12. jun 2018, 17:06
Så kom der sgisme gang i den igen.
Ja, det er lækkert. De sidste par sider er sådan en transfertråd skal se ud. Godt med rygter, krydret med nogle med lidt information man kan brygge udfra.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Er vi ved at forstærke resten af de danske hold? Skytte købes og udlejes til Horsens. Før det var det Fredericia :-D

ihaki

Indlæg af ihaki »

kan det være wass

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

ihaki skrev:
12. jun 2018, 20:01
kan det være wass
Nej det tvivler jeg på. Der snakkes skifte til større klub end Celta

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

ihaki skrev:
12. jun 2018, 20:01
kan det være wass
Tror der var tale om Valencia, havde interesse i ham.

pdole

Indlæg af pdole »

Forstår slet ikke hvis det er rigtigt, at vi henter Sammy Skytte? Hvorfor købe endnu en udviklingsspiller til den centrale midt, når vi selv har til overflåd? Synes egentlig heller ikke Skytte har været overbevisende i Silkeborg i 'denne' sæson. Dygtig tekniker, men virker alt for tung og vender meget langsomt(ala Sparv). Kan ikke se ham tage JPs rolle på holdet om 1-2 sæsoner. Jeg vil personligt også hellere se en af vores egne unge spillere kæmpe sig på holdet end en udefra der ikke er meget bedre. Gem pengene og smid dem efter Schöne næste sæson - perfekt som JPs afløser i min verden.

O

Indlæg af O »

Nogen der kender til, om Ankersen har lavet endnu en "you haven't seen anything yet" eller om Skytte formentlig var spilleren der blev teaset?

Mht. Skytte tror jeg, at han kan blive en fin spiller, hvis han får den rette mandskabspleje. Her er ingen vel ringere end hans tidligere træner og ingen vel bedre end hans nye i Horsens.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Købet af Sammy Skytte er sandsynligvis noget af den nye strategi Rasmus Ankersen luftede lidt i en podcast tidligere. (Kan ikke huske hvilken)

Han snakkede om nye forretningsområder og nævnte at strategien med bla. Ove Pedersens ansættelse var et endnu større fokus på køb og salg af spillere. Vi har en god hitrate med stor fortjeneste på indkøb og strategien var at man ikke kun skulle tjene penge på salg af de største profiler, men også dem i neveauet lige under.

Jeg tror at dagens 2 indkøb med efterfølgende udlejning er et led i netop den strategi. Hvis Sammy som FCM ejet kan få spilletid og udvikle sig yderligere i Horsens for efterfølgende enten af forstærke FCM eller give en fortjeneste i salg er det jo et kæmpe win for os.

Rasmus Ankersen talte tidligere om det negative i lejede spillere da de jo optog en plads for en egen eget spiller og derved besværligjorde udvikling og salg af egne spillere. Det var på den måde "dyre" spilleminutter for klubben. Vi står nu i den omvendte situation med ejede spillere i andre superliga klubber hvilket selvsagt vender det før omtalte negative til nu at være vores fordel.

Iøvrigt. Sammy Skytte faldte sammen med resten af holdet i foråret men viste flere gange i efteråret rigtig fine prøver på sine kompetencer. Han blev på den baggrund også udtaget til Ligalandsholdet (kombineret med U21) i januar.

Jeg ser ham umiddelbart ikke som en kommende FCM spiller men hilser af ovennævnte grunde handlen velkommen.

Mine største drømme for resten af vinduet må i rækkefølge være:

Indkøb:
Dalsgaard
Bjelland
Wass

Salg:
Duelund
Kian (såfremt Bjelland hentes)
Hassan (for at gøre plads til de unge)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Schøne er 32 år og slutter nok sin karriere i Ajax. Men han kunne jo godt tage de sidste år i Superligaen. Schøne er osse meget lidt skadet.

JP er 35 og spiller stadig.

men tror ikke det er Schøne

pdole

Indlæg af pdole »

Mike80 kan sagtens følge din pointe.
Det her er bare ikke Football manager. Synes virkelig det er en glidebane, og i hvert fald ikke noget der gavner vores omdømme, hvis vi begynder at opkøbe diverse superligaspillere/ 1. div spillere kun med henblik på udleje dem og derefter sælge dem videre med profit. Er det tanken, tror jeg en del spillere vil vende tommelfingeren nedad ift at skifte til os. De spillere vi køber, skal i mine øjne tiltænkes at kunne bruges på vores hold - på et eller andet tidspunkt.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg tror også at de køb / lejeaftaler er meningen, at de skal udmunde i brug af disse spillere på sigt. Lige som MDT blev udlejet til Horsens og sæsonen senere bliver tilknyttet Fcm-truppen. Vi skal måske sommetider tænke lidt længere end til næsetippen. Der kommer skader og karantæner og JP m.fl. kan begynde at nærme sig færre spillede kampe på årsbasis, og Fcm er nødt til at være smartere end de andre klubber. Derudover ved vi jo ikke hvor mange af vores spillere der kommer bud på. Håber da, at de spillere som måske igen kommer på udleje, kan blive trukket hjem, hvis det bliver nødvendigt.

THenry

Indlæg af THenry »

Ravnen skrev:
12. jun 2018, 20:00
Er vi ved at forstærke resten af de danske hold? Skytte købes og udlejes til Horsens. Før det var det Fredericia :-D
Haha. Vi forstærker de andre hold ligaen til kampe mod BIF og FCK, men har vel muligheden for at blokere brugen af ham, når vi selv møder Horsens ;)

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Haha, godt gættet tidligere i tråden. Havde aldrig troet det. Okosun og Skytte til FCM ifølge EB.dk

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... er/7195247

Låst