MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: MCH Arena

Indlæg af 974 »

Jeg synes at FCM2000 har nogle rigtigt gode pointer !

Det er vel også sådan at mange virksomheder forsøger at vækste sig til større omsætningstal?

Jeg tror også på at hvis man udvider stadion, så vil der også kommer flere tilskuere på sigt!
Og når man er igang med udvidelsen, så er jeg også sikker på at man tænker over hvordan forholdene for tilskuerne generelt kan og skal forbedres :-)

Husk også på at omsætningen forøges væsentligt hvis der eks. kom 2000 flere på stadion: 8000 + 2000 =10000 = 25 % omsætningsforøgelse
Og med flere friske tiltag, så stiger omsætningen nok mere end de 25%
Det er jo også derfor Brøndby har etableret den nye fanzone med plads til 1000 fans
De har endda fået økonomisk støtte af en række sponsorer, men jeg er sikker på at de også har haft indtjeningsgrundlaget med i tankerne :-)
https://politiken.dk/sport/art6352063/B ... ed-stadion

SÅ ja FCM2000; lad os endelig tænke ud af boksen og progressivt :-)
Det er meget nemmere at skabe nye rammer, når det går godt, og det må vi jo sige at det har gjort nogle år nu !

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er bare at kigge mod Aarhus for at se, hvordan et for stort stadion kan gøre mere skade end gavn. De kigger misundeligt mod MCH Arena, kan jeg fortælle. Jovist, de skulle nok have et større stadion end dét, men det er fuldstændig essentielt, at vores hjemmebane også fungerer i de små kampe. Det er min påstand, at grunden til vores brølstærke hjemmebanestatistik også skal findes i, at vores belægningsprocent er høj.

En sammenligning med Heerenveen er helt væk. Nu har jeg ikke de præcise tal for det, vi kalder Ulveland, men jeg kan informere om, at at befolkningstætheden i Friesland er det dobbelte af tætheden i Region Midtjylland. Og hvis vi skærer den østjyske del af regionen fra, ja, så bliver det nok ikke ligefrem bedre.

Jeg siger ikke, at en stadionudvidelse ikke kan komme på tale, men jeg forholder mig meget skeptisk, når vi ikke engang kontinuerligt kan holde snittet over 8.000. Hvor skal alle de ekstra mennesker komme fra, når først folk "har set giraffen"?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Aarhus problem er jo ikke størrelsen, men formen. Atletikbanen er en stemningsdræber.

Jeg tror egentlig FCM2000 og 974 har ret, man skal vækste sig til større omsætning. Da MCH Arena blev bygget var det et sats, ville der komme så mange tilskuere? Det gjorde der. Jeg tror motorvejen kan lokke flere fra det nordlige område til kampene.

Hvis FCM fortsat skal vokse, så skal vi helt i klubbens ånd også have store ambitioner og have modet til at gå forrest. FCM har muligheden for at blive en fast udfordringer til de Københavnske klubber. Succes avler succes og på sigt kunne det måske endda være at folk fra andre byer med superligahold, ville vælge at følge FC Midtjylland ligesom folk herovre vælger at følge Brøndby eller FCK. Men så skal vi bruge momentum til at distancere os fra vores konkurrenter.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Hvis vi udvider så skal det være til mellem 13.000-15.000. Ikke mere.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

SimonH skrev:
4. jun 2018, 19:25
Enig Også min tanke. Jeg tager gerne nye og kommende Fcm fans med fra Aarhus til vores fantastiske hjemmebane i Herning. Evt interesserede kan jo skrive privat besked til mig med evt. Telefon nummer for kontakt og kørelejlighed når sæsonen starter op igen.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Mon ikke man brude kigge mere på selve stadionoplevelsen? Imo bør man nærmere kigge på parkeringsforhold, og hvordan man kan gøre det attraktivt for folk at komme tidligere ud til stadionet - både i 25 grader, men også i minus 4 grader. Er faciliteterne up to date, eller skal omklædningsrum, sponsorfaciliteter mm. forbedres?

I min verden giver det ikke mening at udvide et stadion som er udsolgt 1-3 gange pr. sæson. Skal grundlaget være der for en udvidelse, så skal det være fordi vi kontinuerligt er med i europæiske gruppespil, og spiller med om top 2-3 stykker hver evig eneste sæson.

Måske burde man også at gøre noget for at forbedre selve oplevelsen inde på stadion - hvordan skaber vi en bedre stemning? Hvordan får vi folk til at blive på stadion til EFTER slutfløjtet? Hvordan undgår man, at folk med sæsonkort ikke dukker op, eller får udnyttet billetterne, hvis folk ikke vælger at tage afsted.

Første skridt er imo helt klart, at man får modaniseret billetsystemet, så man ikke enten skal have sæsonkort eller billetten med.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg vi i øvrigt også sige, at jeg på ingen måde syntes, at parkeringsforholdene er dårlige. Tag til Aalborg, parken, Brøndby eller mange andre steder, og så skal i se elendige parkeringsforhold.

Due

Indlæg af Due »

SimonH skrev:
Tænker os det skal være deromkring. Kunne godt tænke mig 15000 til europæiske kampe. Men forholdene udenom stadion skal også opgraderes.
Har en ide om at hvis man udvider med en tribune overpå de 2 ender og Faxe (sponser kan laves på mange måder), ja så vil man på de to endetribuner, kunne lave en slags “plader” eller “duge” , som gør at man kan lukke øverste afsnit i en skrå tilstand.
Dette gør at stadion stadig kan virke lille og kompakt til de kampe med få tilskuer. Der skal selvfølgelig laves nogen fede malerier eller logoer på dem. Giv fanklubben fri tøjler.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg klager ikke over stadion oplevelsen, da jeg ikke har noget at samligne med og synes at Fcm og Black wolves samt mange frivillige gør en stor indsats for at gøre det til en god oplevelse, at gå til fodbold. Hvis jeg synes at der kunne / skulle laves ændringer, ville jeg deltage i de undersøgelser som af og til søsættes for at forbedre oplevelsen inden og under fodboldkampe. Da p-pladserne tit er optaget pga. forskellige aktiviteter i området omkring Mch Arena og Boxen, finder jeg det på sin plads, at man begynder at kikke lidt mere på nye p-pladser samt hurtigere og bedre adgang til motorvejen. PS når man gerne vil både dyrskue, campingmesse, koncert samt fodbold mm. så burde man også optimere p-forholdene samt vejeforholdene især væk fra området.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

SimonH skrev:
15000 som udgangspunkt, en billig udgave
til 13000 kan laves hurtigt

Noerum

Indlæg af Noerum »

I min verden giver det ikke mening at udvide et stadion som er udsolgt 1-3 gange pr. sæson. Skal grundlaget være der for en udvidelse, så skal det være fordi vi kontinuerligt er med i europæiske gruppespil, og spiller med om top 2-3 stykker hver evig eneste sæson.
Er det ikke også målsætningen i klubben? At vi skal det?

Det dur simpelthen ikke at spille Champions League mod Barcelona med 9500 tilskuere :lol:

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Noerum skrev:
4. jun 2018, 21:43
Er det ikke også målsætningen i klubben? At vi skal det?

Det dur simpelthen ikke at spille Champions League mod Barcelona med 9500 tilskuere :lol:
Det er målsætningen, men er det en realitet - at vi er med i EL hvert år?

Hvorfor duer det egentligt ikke at spille mod Barcelona foran 9500 tilskuere? Vi er FC Midtjylland og vi kommer fra Herning. Det er ikke fordi, vi nogensinde bliver en betydningsfuld klub på europæisk plan. Der er grænser for hvad vi kan og skal.

Jeg forstår simpelthen ikke den her debat. Vi fylder i gennemsnit 66% af stadion. Hvorfor tror I på magisk vis, at der skulle komm 3-4000 ekstra tilskuere, bare fordi stadion er større? Der er i forvejen ikke efterspørgsel, men alligevel vil I hæve udbuddet?

Due

Indlæg af Due »

Jeg forstår simpelthen ikke den her debat. Vi fylder i gennemsnit 66% af stadion. Hvorfor tror I på magisk vis, at der skulle komm 3-4000 ekstra tilskuere, bare fordi stadion er større? Der er i forvejen ikke efterspørgsel, men alligevel vil I hæve udbuddet?

Fordi klubben har udtalt at de vil løfte gennemsnittet til 10000.
Kan man ikke med et stadion kapacitet på 11432. Hvorfra de godt 1000 er udebane afsnittet.
Synes da det er en fin debat om vores stadion og forhold.
Måske urealistisk med udvidelse, men man kan da godt gå at drømme stort😊 Plejer vi da her i FCM😉

Due

Indlæg af Due »

Levis skrev

Fordi klubben har udtalt at de vil løfte gennemsnittet til 10000.
Kan man ikke med et stadion kapacitet på 11432. Hvorfra de godt 1000 er udebane afsnittet.
Synes da det er en fin debat om vores stadion og forhold.
Måske urealistisk med udvidelse, men man kan da godt gå at drømme stort😊 Plejer vi da her i FCM😉
[/quote]

Due

Indlæg af Due »

....

Besvar