Arh sorry det vidste jeg ikke
Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Prisen på Erik ligger efter mine oplysninger mellem 7-12 millioner kroner. Plus klausuler.
Tænker prisen snarest bliver offentlig via ekstra bladet.
Tænker prisen snarest bliver offentlig via ekstra bladet.
Det virker da rimeligt nok, jeg forstår simpelthen ikke Celtic, men godt for os 
-
Fodboldfan
Det var en langt bedre pris. Vi solgte ham vist også for 12 mio., så vi får en mere europa-erfaren, kulturbærende, og formstærk spiller tilbage til vores Europa-kval. Seems good
her er virkeligheden fra Skotland
Celtic will know they’d likely get more selling the defender to an English club and with it being so early in the transfer window, they probably won’t be ready to offer any discounts.
http://sportwitness.co.uk/celtic-transf ... dy-agreed/
Celtic will know they’d likely get more selling the defender to an English club and with it being so early in the transfer window, they probably won’t be ready to offer any discounts.
FCM2000 skrev: ↑25. maj 2018, 15:42her er virkeligheden fra Skotland
28 mill kr. i sidste sæson. At der er nogle der tror at Celtic vil sælge ham for 7 mio kr.![]()
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... viatchenko
Det kan godt være det bare er mig, men jeg har fornemmelsen af, at de fleste er klar til, at købe forstærkninger til stort alle pladser, og at der er begyndt, at blive lavet skøn på, hvor meget vi vil tjene på det kommende CL gruppespil, både gennem indtægter og værdi stigninger på vores spillere.
Med de kommende stramninger, for de mindre hold på CL deltagelsen taget i betragtning, er det i min verden, fuldstændigt ublu, at tage det med i retfærdiggørelsen af dyre indkøb af nye spillere, et er drømme scenarie, et andet er realistisk betragtning. Sandsynligheden for vi kommer i det forjættede land er vel stort set lig nul.....alt kan lade sig gøre jo vel, og det ønsker jeg så sandelig også, og vi skal gøre alt hvad vi kan for at nå det men hallo, vi skal spille modstandere af brædder med meget større potentiale end os. Tror vi skal håbe på EL gruppe som det mest sandsynlige.
Nu sidder jeg heller ikke på penge kassen i FCM og kan se hvor meget vinterens udsalg reelt har givet (fraregnet gæld m.m) men jeg kan kun håbe, det er velovervejede transfers de foretager sig, og ikke sammenligneligt med de glade Winston Reid (Simon Kjær) dage.....hvor vi havde et kæmpe overforbrug, kva store salg.
Derfor er min holdning også, at Sviatchenko er ALT for dyr, han ville være en fed signing, og et statement, men se lige den makker han har haft ved siden af sig de sidste 5-7 kampe til 1/10 af det som folk siger er en kanon pris på Sviatchenko....jeg vil gerne have ham permanent tilknyttet klubben men ikke til den pris.
Resultatet bliver, at hvis tallene holder på det der er gisnet om indtil videre, køber vi 2 spillerer for små 35 af de store.... Det syntes jeg er overforbrug.
Med de kommende stramninger, for de mindre hold på CL deltagelsen taget i betragtning, er det i min verden, fuldstændigt ublu, at tage det med i retfærdiggørelsen af dyre indkøb af nye spillere, et er drømme scenarie, et andet er realistisk betragtning. Sandsynligheden for vi kommer i det forjættede land er vel stort set lig nul.....alt kan lade sig gøre jo vel, og det ønsker jeg så sandelig også, og vi skal gøre alt hvad vi kan for at nå det men hallo, vi skal spille modstandere af brædder med meget større potentiale end os. Tror vi skal håbe på EL gruppe som det mest sandsynlige.
Nu sidder jeg heller ikke på penge kassen i FCM og kan se hvor meget vinterens udsalg reelt har givet (fraregnet gæld m.m) men jeg kan kun håbe, det er velovervejede transfers de foretager sig, og ikke sammenligneligt med de glade Winston Reid (Simon Kjær) dage.....hvor vi havde et kæmpe overforbrug, kva store salg.
Derfor er min holdning også, at Sviatchenko er ALT for dyr, han ville være en fed signing, og et statement, men se lige den makker han har haft ved siden af sig de sidste 5-7 kampe til 1/10 af det som folk siger er en kanon pris på Sviatchenko....jeg vil gerne have ham permanent tilknyttet klubben men ikke til den pris.
Resultatet bliver, at hvis tallene holder på det der er gisnet om indtil videre, køber vi 2 spillerer for små 35 af de store.... Det syntes jeg er overforbrug.
-
Fodboldfan
1,5 mio euro ville være en rigtig god pris for Erik. Og hvis han vil, må han meget gerne komme hjem igen i et par år.
Jeg tror generelt, at det undervurderes i hvor høj grad personligheden og mennesket er vigtig i en transfer. Ja, man kunne nok få en anden spiller,, på ca. samme niveau, måske lidt billigere, et sted i Østeuropa. Men det tager tid - lang tid - at integrere spillere som ikke kan dansk, ikke kender kulturen i klubben og ikke forstår synergien med de andre spillere.
Det er altså også det som FCM betaler for: En spiller som ved hvad det handler om, har europæisk erfaring, og ved hvordan det hele foregår i Midtjylland. Derudover også en leder på banen, som vi kunne se var så vigtigt, da vi for 1½ års tid siden manglede netop dét i stort omfang. Folk der tog ansvar, havde viljen og erfaringen til at tage FCM et skridt op.
Jeg forudser at denne signing (hvis den sker for de omkring 1½ mio.) bliver (og er) en klassesigning, og vil sikre stabilitet i både vores kamp med BIF og FCK om mesterskabet, samt kampen om EL-gruppespillet.
Jeg tror generelt, at det undervurderes i hvor høj grad personligheden og mennesket er vigtig i en transfer. Ja, man kunne nok få en anden spiller,, på ca. samme niveau, måske lidt billigere, et sted i Østeuropa. Men det tager tid - lang tid - at integrere spillere som ikke kan dansk, ikke kender kulturen i klubben og ikke forstår synergien med de andre spillere.
Det er altså også det som FCM betaler for: En spiller som ved hvad det handler om, har europæisk erfaring, og ved hvordan det hele foregår i Midtjylland. Derudover også en leder på banen, som vi kunne se var så vigtigt, da vi for 1½ års tid siden manglede netop dét i stort omfang. Folk der tog ansvar, havde viljen og erfaringen til at tage FCM et skridt op.
Jeg forudser at denne signing (hvis den sker for de omkring 1½ mio.) bliver (og er) en klassesigning, og vil sikre stabilitet i både vores kamp med BIF og FCK om mesterskabet, samt kampen om EL-gruppespillet.
-
Steffen am
Kan sagtens give mening med Erik Sviatchenko, også naturlig viceanfører, god alder til at lære fra sig og tage ansvar, fra akademiet osv. osv.
Men det mest sandsynlige beløb vi har hørt indtil videre, i mine øre, er de 3 mill euro.
Det er så måske lidt under hvad vi solgte ham for, fint nok.
Men hvad er lønnen? I Celtic fik han 500.000 i måneden, som er godt det dobbelte af vores ellers lønførende spillere Kian, Sparv og Poulsen.
Vil Celtic betale noget af det, vil Erik gå ned i løn eller hvad betaler FCM? Eller er sponsorne så glade for at slippe VdV, at de fortsætter med "special player support"? Heller ikke helt lige meget når det er de beløb.
Men det mest sandsynlige beløb vi har hørt indtil videre, i mine øre, er de 3 mill euro.
Men hvad er lønnen? I Celtic fik han 500.000 i måneden, som er godt det dobbelte af vores ellers lønførende spillere Kian, Sparv og Poulsen.
Vil Celtic betale noget af det, vil Erik gå ned i løn eller hvad betaler FCM? Eller er sponsorne så glade for at slippe VdV, at de fortsætter med "special player support"? Heller ikke helt lige meget når det er de beløb.
Fornuftig skrevet det du skriverSteffen am skrev: ↑25. maj 2018, 16:40Kan sagtens give mening med Erik Sviatchenko, også naturlig viceanfører, god alder til at lære fra sig og tage ansvar, fra akademiet osv. osv.
Ja Erik kan ikke komme på forskerordningen og har haft en høj løn i skotland.
En ting er hvad Celtic skal have, og ja de skylder altså ikke FCM noget og de er ikke dumme går jeg ud fra, de ved FCM har penge
Erik og hans agent er vel heller ikke dumme
Jeg er ikke i tvivl om, at ud over at Celtic skal have penge (engangsbeløb) + evt. klausul om videresalgsprocent, så vil Erik få et stort engangsbeløb,
det vil være at foretrække rent skatteteknisk for FCM, frem for en høj månedsløn over flere år, det hænger sammen med at FCM har mange penge i tanken og for at så få af disse penge skal ende hos skat, så vil det helt klart være en god ide, at give Erik et engangsbeløb her og nu, og så en alm månedsløn over flere år.
Der er sgu stor uenighed omkring transfersummen de forskellige steder. Jeg håber virkeligt, at de har forhandlet den ned under de 20 mio. Men er der nogle, der har lidt indsigt her?
Den her transfer er så stor for klubben og næste sæson!!
Den her transfer er så stor for klubben og næste sæson!!
-
Steffen am
Kunne være vildt hvis vi får overgangen på plads, og skal møde Celtic
Helt sikkert! Jeg gad godt at vide, hvordan vi står i forhold til de skotske mestre. Men for vores chancer i både CL og EL, håber jeg naturligvis på en 'nemmere' lodtrækning.Steffen am skrev: ↑25. maj 2018, 17:57Kunne være vildt hvis vi får overgangen på plads, og skal møde Celtic![]()