Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Jeg tror på en mellem løsning af det folk herinde snakker om! Vi kommer til, at købe et par profiler og nogle talenter. Måske bruger vi for mellem 30-60 millioner! Tænker JP's erstatning skal findes nu, samt at man skal have erstatning for Sparv, (Due, Wikheim, Erik?) Men på den måde, at spillere som Frank er backup i store kampe og får kampe man mener er overkommelige. Det giver jo også god mening.
Jeg vil også vædde på, at man investere i noget udenfor fodboldens verden! Der er jo på den måde, at man løfter sig økonomis, det bliver næppe nogle kontor tårne, men det ville altså ikke være urealistisk!
Jeg vil også vædde på, at man investere i noget udenfor fodboldens verden! Der er jo på den måde, at man løfter sig økonomis, det bliver næppe nogle kontor tårne, men det ville altså ikke være urealistisk!
Meget realistisk senarie, du sætter op, rigtig at det er nu man skal finde Poulsens afløser, det samme med Sparv + evt de 3 andre du nævner.Sahl skrev: ↑20. maj 2018, 17:32Jeg tror på en mellem løsning af det folk herinde snakker om! Vi kommer til, at købe et par profiler og nogle talenter. Måske bruger vi for mellem 30-60 millioner! Tænker JP's erstatning skal findes nu, samt at man skal have erstatning for Sparv, (Due, Wikheim, Erik?) Men på den måde, at spillere som Frank er backup i store kampe og får kampe man mener er overkommelige. Det giver jo også god mening.
FCMs midtbane skal løftes, det er det svage led spillemæssigt, som igen blev udstillet mod FCK og især i 1 halvleg.
A. Poulsen smutter nu.
Problemet med de unge er ustabiliteten, hvor er MDT nu ?, mange slog ham stort op herinde, det sædvanlige herinde
Man kunne sagtens forstille sig at FCM købte en forretning for nogle af de penge man har fået, og som kan genererer penge til FCM løbende
Hvis man har forstand bare en smule på økonomi ved man, at det ikke er realistisk for langt de fleste klubber i verden, at have overskud på fodbold alene og derfor tror jeg også på Benham investerer en stor sum udenfor fodboldverdenen! Jeg må stadigvæk sige, at selvom jeg er enig med meget af det du skriver her, så mener jeg helt bestemt man skal have 25-30% akademi spilletid i SL! Det er en af vores største styrker. Det er så også helt sikkert, at man ikke skal være FCN og kun satse på unge.. Nej de unge skal spille kampe og agere backup for "profiler" og så kæmpe om pladsen på sigt! Der skal nok være nogle der klare mosten! Det har vi mange eksempler på. Der er også nogle der ikke er klar eller fejler, sådan vil det altid være, men de skal have chancen ellers skal vi ikke satse på akademi.FCM2000 skrev: ↑20. maj 2018, 17:50Meget realistisk senarie, du sætter op, rigtig at det er nu man skal finde Poulsens afløser, det samme med Sparv + evt de 3 andre du nævner.Sahl skrev: ↑20. maj 2018, 17:32Jeg tror på en mellem løsning af det folk herinde snakker om! Vi kommer til, at købe et par profiler og nogle talenter. Måske bruger vi for mellem 30-60 millioner! Tænker JP's erstatning skal findes nu, samt at man skal have erstatning for Sparv, (Due, Wikheim, Erik?) Men på den måde, at spillere som Frank er backup i store kampe og får kampe man mener er overkommelige. Det giver jo også god mening.
FCMs midtbane skal løftes, det er det svage led spillemæssigt, som igen blev udstillet mod FCK og især i 1 halvleg.
A. Poulsen smutter nu.
Problemet med de unge er ustabiliteten, hvor er MDT nu ?, mange slog ham stort op herinde, det sædvanlige herindenu er han helt væk
han var udtaget til U-21 landsholdet men ? Munksgaard er han god nok ?
Man kunne sagtens forstille sig at FCM købte en forretning for nogle af de penge man har fået, og som kan genererer penge til FCM løbende
Akademiet er i øvrigt mere end blot fodbold! Det giver ungdommen i ulveland tro på, at man kan blive noget stort og samtidigt blive de alle FCM fans. Det er jo derfor, at man f.eks. I Ringkøbing kan gå på gaden og finde teenagere der holder med FCM og drømmer om at spille på akademiet... sådan har det altså ikke altid været.. Vi har med vores Akademi været med til, at smide klubber som Brøndby ud af regionen! Derfor er Akademiet mere end blot talenter til fodbold maskinen, det er en del af drømmen og drømme skaber altså fans, økonomi og tro på tingene.
Så
Invester penge 30-60 millioner i bæredygtig forretning udenfor fodbolden.
Invester 30-50 millioner i spillere (alt efter hvor mange der smutter) 2-3 profiler og 2-3 talenter
Få nu overbevist Erik om, at han kan spille sig til en kæmpe klub ved, at binde sig til FCM et par år!
Derudover skal man investere i underholdning og atmosfære til børnefamilier på stationen (det er vores hoved gruppe af fans i mine øjne)
Jeg kan ikke fatte jeg siger det her, men behold Thorup.. vi skal have noget kontinuitet på den base også selvom jeg ikke er den største fan.
Promovering i Europa! Folk skal vide hvem vi er og handle direkte igennem os efter spillere.
Jamen vi er faktisk enigSahl skrev: ↑20. maj 2018, 18:05Hvis man har forstand bare en smule på økonomi ved man, at det ikke er realistisk for langt de fleste klubber i verden, at have overskud på fodbold alene og derfor tror jeg også på Benham investerer en stor sum udenfor fodboldverdenen! Jeg må stadigvæk sige, at selvom jeg er enig med meget af det du skriver her, så mener jeg helt bestemt man skal have 25-30% akademi spilletid i SL! Det er en af vores største styrker. Det er så også helt sikkert, at man ikke skal være FCN og kun satse på unge.. Nej de unge skal spille kampe og agere backup for "profiler" og så kæmpe om pladsen på sigt! Der skal nok være nogle der klare mosten! Det har vi mange eksempler på. Der er også nogle der ikke er klar eller fejler, sådan vil det altid være, men de skal have chancen ellers skal vi ikke satse på akademi.FCM2000 skrev: ↑20. maj 2018, 17:50Meget realistisk senarie, du sætter op, rigtig at det er nu man skal finde Poulsens afløser, det samme med Sparv + evt de 3 andre du nævner.Sahl skrev: ↑20. maj 2018, 17:32Jeg tror på en mellem løsning af det folk herinde snakker om! Vi kommer til, at købe et par profiler og nogle talenter. Måske bruger vi for mellem 30-60 millioner! Tænker JP's erstatning skal findes nu, samt at man skal have erstatning for Sparv, (Due, Wikheim, Erik?) Men på den måde, at spillere som Frank er backup i store kampe og får kampe man mener er overkommelige. Det giver jo også god mening.
A. Poulsen smutter nu.
Problemet med de unge er ustabiliteten, hvor er MDT nu ?, mange slog ham stort op herinde, det sædvanlige herindenu er han helt væk
han var udtaget til U-21 landsholdet men ? Munksgaard er han god nok ?
Akademiet er i øvrigt mere end blot fodbold! Det giver ungdommen i ulveland tro på, at man kan blive noget stort og samtidigt blive de alle FCM fans. Det er jo derfor, at man f.eks. I Ringkøbing kan gå på gaden og finde teenagere der holder med FCM og drømmer om at spille på akademiet... sådan har det altså ikke altid været.. Vi har med vores Akademi været med til, at smide klubber som Brøndby ud af regionen! Derfor er Akademiet mere end blot talenter til fodbold maskinen, det er en del af drømmen og drømme skaber altså fans, økonomi og tro på tingene.
Så
Invester penge 30-60 millioner i bæredygtig forretning udenfor fodbolden.
Invester 30-50 millioner i spillere (alt efter hvor mange der smutter) 2-3 profiler og 2-3 talenter
Få nu overbevist Erik om, at han kan spille sig til en kæmpe klub ved, at binde sig til FCM et par år!
Derudover skal man investere i underholdning og atmosfære til børnefamilier på stationen (det er vores hoved gruppe af fans i mine øjne)
Jeg kan ikke fatte jeg siger det her, men behold Thorup.. vi skal have noget kontinuitet på den base også selvom jeg ikke er den største fan.
Promovering i Europa! Folk skal vide hvem vi er og handle direkte igennem os efter spillere.
Den procent du angiver, den skal bare gerne være reel, nemlig at de unge har styrken til det, ellers bliver det farligt, hvis man sætter folk af, for at give plads til unge, som ikke er gode nok. Et godt eksempel er Riis der nu spiller i 1. division og som reelt led et knæk, fordi Steinlein og Thorup slog ham for stort op. Den unge mand led et knæk, for det var tydeligt, at han ikke kunne leve op til det.
Det gør det da sværere at nå de sportslige mål, samt at tiltrække profiler udefra, hvis de har indtrykket af, at FCMs hold bliver sat udfra andre kriterier.
Vedr. Erik jamen han bliver dyr at få hertil, Celtic vil have noget og Erik vil have noget. Så de der 50-70 mill kr. jeg har sat af til indkøb, mener jeg er realistisk. For ham fra Kiel, som alle snakker om, hvis det har noget på sig, så har man også tilbudt ham nogle penge
-
mousebreaker
Vi skal ud og investere stort. Jeg mener dog at 100 mio på spillere og selv 50 mio som har været nævnt er helt ud i skoven.
Jeg vil blive ekstreeemt overrasket hvis vi spenderer mere end 30-35 mio. Det ville også være temmelig meget i min bog. Min tanke er at de store penge mere vil blive brugt på lønninger til nye transferfrie spillere eller spillere med kort tid tilbage af kontrakten som dermed er billigere at købe fri.
Måske der kommer en transfer i Kadlec størrelsen men jeg tror det ikke. Benham trækker vel også en stor sum ud af selskabet. Det er jo ikke småpenge han har skudt ind.
Det der skulle tælle for at lave en større satsning end de nævnte 30-35mio er at vores koefficientpoint fra sidste gruppespil snart synger på sidste vers og vi dermed risikerer at miste seedningsmuligheden i P4 til EL i de kommende år. Miste seedning vil ca halvere vore chancer for gruppespil.
Med ændrede regler for CL bliver det stort set umuligt (som jeg forstår det) at kvalle til CL gruppespil. vejen til EL gruppespil er dog væsentlig nemmere som mestre (fingers crossed) og derfor bør det være i år man bør foretage en større investering i truppen hvis fremtidige håb om at balancere regnskaberne med gruppespildeltagelse skal være nogenlunde realistiske.
Jeg tror dog stadig at 30-35 mio er loftet for hvad de vil bruge, men jeg tager gerne fejl. Jeg synes at investeringer i virksomheder udenfor fodbolden for at sikre en indtægt fremover lyder som en spændende og rigtig ide. Bare man ikke køber en bank....
Jeg vil blive ekstreeemt overrasket hvis vi spenderer mere end 30-35 mio. Det ville også være temmelig meget i min bog. Min tanke er at de store penge mere vil blive brugt på lønninger til nye transferfrie spillere eller spillere med kort tid tilbage af kontrakten som dermed er billigere at købe fri.
Måske der kommer en transfer i Kadlec størrelsen men jeg tror det ikke. Benham trækker vel også en stor sum ud af selskabet. Det er jo ikke småpenge han har skudt ind.
Det der skulle tælle for at lave en større satsning end de nævnte 30-35mio er at vores koefficientpoint fra sidste gruppespil snart synger på sidste vers og vi dermed risikerer at miste seedningsmuligheden i P4 til EL i de kommende år. Miste seedning vil ca halvere vore chancer for gruppespil.
Med ændrede regler for CL bliver det stort set umuligt (som jeg forstår det) at kvalle til CL gruppespil. vejen til EL gruppespil er dog væsentlig nemmere som mestre (fingers crossed) og derfor bør det være i år man bør foretage en større investering i truppen hvis fremtidige håb om at balancere regnskaberne med gruppespildeltagelse skal være nogenlunde realistiske.
Jeg tror dog stadig at 30-35 mio er loftet for hvad de vil bruge, men jeg tager gerne fejl. Jeg synes at investeringer i virksomheder udenfor fodbolden for at sikre en indtægt fremover lyder som en spændende og rigtig ide. Bare man ikke køber en bank....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Vejen som mester el er ikke bare lidt lettere.
(Vi er seedet i 4 el (mester))
HJK Helsinki
The New Saints Wales
FK Kukësi
Zrinjski Mostar
Spartak Trnava
De her lette modstandere i fucking playoff-runden!!!
I stedet for
(Vi er pt. ikke seedet i 4. El playoff (ikke mester))
Sevilla
Zenit
FC Basel
Besiktas
Olympiakos Piræus
Ajax Holland
AZ Alkmaar
Maccabi Tel-Avi
Feyenoord
Partizan Beograd
RB Leipzig
Burnley
(Vi er seedet i 4 el (mester))
HJK Helsinki
The New Saints Wales
FK Kukësi
Zrinjski Mostar
Spartak Trnava
De her lette modstandere i fucking playoff-runden!!!
I stedet for
(Vi er pt. ikke seedet i 4. El playoff (ikke mester))
Sevilla
Zenit
FC Basel
Besiktas
Olympiakos Piræus
Ajax Holland
AZ Alkmaar
Maccabi Tel-Avi
Feyenoord
Partizan Beograd
RB Leipzig
Burnley
En skarp påstand er altså derfor, at det er langt vigtigere at slutte nr 1. Og bruge 0kr i vinduet, det er mere end rigeligt til Europa.
Hvis man derimod bliver nr.2 og bruger 100 millioner, så vil chancen stadig være markant mindre, bare se ovenstående.
Hvis man derimod bliver nr.2 og bruger 100 millioner, så vil chancen stadig være markant mindre, bare se ovenstående.
Den der med transferfrie spilller, jamen her normalen at spilleren så får et pænt engangsbeløb.mousebreaker skrev: ↑20. maj 2018, 18:27Vi skal ud og investere stort. Jeg mener dog at 100 mio på spillere og selv 50 mio som har været nævnt er helt ud i skoven.
Hvis vi tager ham tyskeren fra Kiel, som Stuttgart havde snøren ude efter i sidste vindue, så må FCM helt sikkert lægge et engangsbeløb på bordet for Drexler, ingen tvivl om det, det er formentlig i størrelsen 4-7 mill kr. og så får han nok 3-4 mill kr. årligt i løn og på forskerordningen.
Manden er 28 år, og han skal scorer kassen nu, og han skylder ikke FCM noget
Hvad vil Celtic have for Erik ? formentlig mellem 10-20 mill kr. og hvad vil Erik have ?, som afgiver en stor løn i Celtic ?
Poulsens afløser hvad koster han ?
Sparvs afløser hvad koster han ?
Pauls afløser hvad koster han ?
Du kommer ikke langt i det her vindue med de der 30-35 mill kr.
Her er prisen på Erik sidste år
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... viatchenko
Mon ikke Celtic samtidig ved at FCM har fået penge i kassen
Mon ikke Celtic samtidig ved at FCM har fået penge i kassen
Det er i min mening for dyrt. Erik er fantastisk men det perfekte match ville være en venstrebenet spillende forsvarer hvilket Erik ikke er.FCM2000 skrev: ↑20. maj 2018, 19:24Her er prisen på Erik sidste år
Mon ikke Celtic samtidig ved at FCM har fået penge i kassen![]()
Hvis vi kan få ham billigere vil jeg da mene vi skal slå til men ikke til 28 mill.
Han er dog sikkert billigere nu.
Skulle vi blive mestre, så snupper vi pladsen fra Røde Stjerne og er seedet i 2. CL kval runde.
2. KVALIFIKATIONSRUNDE, MESTER (4+16)
Det er forudsat, at seedede hold fra 2. kvalifikationsrunde (mester) er gået videre. Useedede hold fra 2. kvalifikationsrunde
(mester), der kvalificerer sig til denne runde overtager det seedede holds koefficient
SEEDET
Ludogorets Bulgarien 37,000
Celtic Skotland 31,000
APOEL Nicosia Cypern 27,000
FC Astana Kasakhstan 21,750
Qarabag Aserbajdsjan 20,500
BATE Borisov Hviderusland 20,500
Dinamo Zagreb Kroatien 17,500
Sheriff Tiraspol Moldova 14,750
Malmö FF Sverige 14,000
Røde Stjerne Beograd Serbien 10,750
IKKE SEEDET
Hapoel Be'er Sheva Israel 10,000
Rosenborg Norge 9,000
HJK Helsinki Finland 8,000
Danmark 5,190
The New Saints Wales 5,000
FK Kukësi Albanien 4,250
Rumænien 4,090
Polen 4,025
Zrinjski Mostar Bosnien 3,750
F91 Dudelange Luxemborg 3,500
Det er forudsat, at seedede hold fra 2. kvalifikationsrunde (mester) er gået videre. Useedede hold fra 2. kvalifikationsrunde
(mester), der kvalificerer sig til denne runde overtager det seedede holds koefficient
SEEDET
Celtic Skotland 31,000
Malmö FF Sverige 14,000
IKKE SEEDET
Rosenborg Norge 9,000
Danmark 5,190
FK Kukësi Albanien 4,250
Rumænien 4,090
Polen 4,025
jeg tror heller ikke på en pris på 28 mill kr. efter den lange skadesperiode i efteråret og ingen kampe.Spicker skrev: ↑20. maj 2018, 19:36Det er i min mening for dyrt. Erik er fantastisk men det perfekte match ville være en venstrebenet spillende forsvarer hvilket Erik ikke er.FCM2000 skrev: ↑20. maj 2018, 19:24Her er prisen på Erik sidste år
Mon ikke Celtic samtidig ved at FCM har fået penge i kassen![]()
Hvis vi kan få ham billigere vil jeg da mene vi skal slå til men ikke til 28 mill.
Han er dog sikkert billigere nu.
17-20 mill kr. i dag
Omvendt ved klubberne og spillerne at FCM er kommet til penge
Lupus1999 skrev: ↑20. maj 2018, 19:39Skulle vi blive mestre, så snupper vi pladsen fra Røde Stjerne og er seedet i 2. CL kval runde.
SEEDET
Celtic Skotland 31,000
Malmö FF Sverige 14,000
IKKE SEEDET
Rosenborg Norge 9,000
Danmark 5,190
FK Kukësi Albanien 4,250
Rumænien 4,090
Polen 4,025
Det er uheldigvis bare ikke rigtigt. Der er andre ligaer en den danske som ikke er afgjort. Herunder den polske, rumænske og slovenske. Alle de her tre ligaer skal underdoggen vinde ligaen foran hold som legia, mariabor og Steua.
Det sker med statsgaranti ikke, og derfor bliver vi useedede i 2. Cl kvalrunde,
Kan også være en lille fordel at være useedet her og så trække APOEL og slå dem ud.
Så overtager vi som jeg har forstået deres seedning i 3. Kval runde?
Taktisk er det bedste at være seedet i 2. Kval, også ussedet i 3. Kval. overraske mod APOEL og dermed overtage deres seedning i 4. kvalrunde.
Eller håbe på en at trække en af overraskelserne.
Så overtager vi som jeg har forstået deres seedning i 3. Kval runde?
Taktisk er det bedste at være seedet i 2. Kval, også ussedet i 3. Kval. overraske mod APOEL og dermed overtage deres seedning i 4. kvalrunde.
Eller håbe på en at trække en af overraskelserne.
Jeg håber virkelig at man forsøger at give noget spilletid til Mikael Anderson.
Hvis Duelund sælges, så må der være plads i truppen.
Mikael har et unikt talent og har efter min mening et større potentiale end Duelund.
Hvis Duelund sælges, så må der være plads i truppen.
Mikael har et unikt talent og har efter min mening et større potentiale end Duelund.