Spicker skrev: ↑8. maj 2018, 12:18What?FCM2000 skrev: ↑8. maj 2018, 11:59Jeg mudderkaster ikke, jeg sætter blot tingene op på en anden måde end andre gør herinde
Det har jeg ikke Spickermen benham og de statsrevisorer han har tilknyttet de tænker formentlig forretningsmæssig.
Men jeg har forstand på forretning og derfor også skat og regnskab. så undskyld Spicker
Du har måske haft et møde med skattemyndighederne Spicker ?
FCM har et årlig budget på 75 mill kr., sidste vindue gav 150 mill kr. i her og nu i salg.
Det her vindue giver måske det samme ? + 50-60 for evt. EL
Når man sidder i en forretning, så er man nød til at reagerer på dette, for at få mest ud af pengene, alt andet er uprofessionelt.
Og FCM er altså skattepligtig i DK![]()
Husk vedr investeringer, kan man skattemæssig afskrive over 5 år.
Så vil du aflevere op til 50-70 mill kr. i værste fald til skat, husk FCM kan tilmed risikere at komme i EL. 50-60 mill kr.
Det er jo et betydelig overskud FCM står overfor, og her må man afgøre om man vil aflevere op til 50-70 mill kr. til Skat eller om man
vil sænke det beløb ved at investerer som man tilmed kan afskrive skattemæssig på over flere år.
Benham er ikke dum
Det er da altid rart at få smidt sådan noget i hovedet når man prøver at være bare en smule venlig men Whatever.
Jeg har ikke været til møde med skat nej jeg går ud fra de sidste par sæsoners ageren på markedet hvor vi ageret mere forsigtigt ifht at bruge mange penge i et vindue som vi gjorde ved Kadlec handlen.
Vi har i tidligere sæsoner været ude og sige vi skal hente fra en højere hylde så jeg tror ikke dette vindue er meget anderledes.
Jeg kan godt se din pointe mht. skattefradrag men vi er en klub med blødende årsregnskaber i mange år i træk så vi trænger nok til lidt sorte tal på bundlinjen så Benham ikke hele tiden skal redde os.
Det er udfra de ting jeg baserer mit argument, du baserer dit på lomme revision og mudderkastning efter os andre debattører så skal vi ikke prøve at finde en ordentlig tone i stedet for det der?
Jeg mudderkaster ikke, ovcerhovedet ikke, jeg sætter det bare op på en anden måde, og igen er der nogle der ikke tåler det
Jamen fint nok Spicker, men du kommer altså til at betale skat når der er overskud, og det er der man lige skal tænke sig om, hvad der betaler sig, og hvad man får mest ud af. FCM fik 150 mill kr. her og nu i sidste vindue og måske det samme i det her vindue + måske 50-60 mill kr. i EL hvis man når dette.
Det er jo samlet et betydelig beløb, når man har et årligt budget på 75 mill kr.