Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

En fyring til Thorup af 2 årsager:
1) Hamid blev smidt ind i en svær periode, og de affødte fejl må være Thorups ansvar.
2) Den manglende evne til at diktere tempoet, når man er foran. Jeg har før været inde på pointen, at jeg savner, at FCM kan diktere tempoet i en kamp ved at hvile med bolden.

Alternativt bakker jeg op om to forslag til fyringer ovenfor:
1) Sparv. Jeg har kæmpe respekt for manden, og det han har leveret, men det ser ud til, at tingene går for langsomt efterhånden.
2) Opdækning på standard. Givet kvaliteten i truppen og trænerteamet indenfor dette område er nogle af fejlene ret graverende.

oros

Indlæg af oros »

Fyring: Thorup!
1) Kampen i Aalborg er til rødt. Det er vigtige, vigtige points, vi spiller om. Det er ikke et tidspunkt at teste en ny målmand. Slet ikke med tvungne ommøbleringer i forsvaret!
2) Kampen på Brøndby stadion er til gult med nuancer af orange. Det er fint med aftale om, at reservemålmanden spiller pokalkampe. Det kostede imidlertid to points i Aalborg at bytte målmænd, hvilket skærpede betydningen af pokalkampen, idet mesterskabet rykkede længere væk.

Forlængelse: Thorup!
1) Flot af træneren at vise det formentlig kommende førstevalg i målet tillid i Aalborg. Hamid eller Hansen? Jeg tror på trænerteamet, når de fortælller, at der er så tæt, så tæt, så tæt.
2) Endnu flottere at tage tilliden med til Brøndby på trods af lidt slinger i valsen i Aalborg. Det er da en træner, man kan stole på.
3) Fornuftig hvile til Duelund senset mod et decimeret hold fra Limfjorden.

Konklusion: Jeg kommer til at fyre Thorup. Det bliver dog uden et gyldent håndtryk, idet jeg straks genansætter ham. Jeg tror ganske enkelt ikke, der aktuelt findes en bedre træner for FCM.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så er der en ny omgang Sort Snak klar. Vi kigger lidt rundt i lejeland og vender Paul, Hamid og VAR. Desuden kobler Peter Ross overenskomstforhandlingerne sammen med vores guldchancer. Den havde I nok ikke set komme ;-)
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... akt-030518

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så er vi klar med en laaaang omgang Sort Snak, hvor både Patrick Arff og Karsten Krogh har meget på hjertet om både Brøndby IF og sommerens transfervindue https://soundcloud.com/user-336203398/f ... ogh-090518

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Selvom både Karsten og Patrick havde dømt os døde og begravede, så lever vi endnu! Det fejrer vi med en ny omgang Sort Snak i morgen. Derfor har vi brug for nogle fyringer og forlængelser, så byd ind med dem, som I mener fortjener dem 💪

kagemanden

Indlæg af kagemanden »

Forlængelse skal gå til Munksgaard, som spiller en god kamp mod Brøndby

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Man hørte i aften, at Ankersen meldt ud, at der skal købes og investeres.

Hvis FCM skal op i niveau, så skal midtbanen styrkes, og fra en højere hylde, det er jo det Graversen har meldt ud.

Sparv spiller højt spil, han burde igen igen været smidt ud, fremad banen har han ikke meget at byde på, ej heller mål.

Er han ikke færdig ?

Drachman ser ud til at være overhalet af Frank.

Er han ikke færdig ?

Er Munksgaard god nok når vi taler om en højere hylde, altså sat over for et køb af en Linus Wahlqvist, som netop er fra en hylde højere ?

Hamid har fået meget skæld ud, men er Hansen bedre ved hjørne ?

Benzo

Indlæg af Benzo »

Forlængelsen kan da ikke gå til andre end Sanneh, et fysisk pragteksemplar og et monster på dødbolde, især de offensive !

Fyringen til os FCM fans der ikke dukkede op i Brøndby, det er inklusive mig selv, undskylder og finder selv døren.

Derudover thumbs up for podcasten, lytter stadig med hver gang med glæde :)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kan FCM fans vende sig til, at der skal købes fra en hylde højere ?

Er Albæk fra en hylde højere eller en hylde lavere ?

Benzo

Indlæg af Benzo »

Hvem skal have lov til at definere hvad der er en hylde højere? Er det FCM2000 eller Svend Graversen? Jeg ved godt hvem jeg ville sætte mine penge på. :lol:

Vijen

Indlæg af Vijen »

En højre hylde kan betyde mange ting. For mig er en spiller fra en højere hylde en der har leveret godt i en liga bedre end den danske. Det kunne sagtens være en transferfri spiller.

Det kunne være interessant, hvis man kunne spørge graversen om, hvor lang hans liste er med spillere som både kan forstærke holdet og er økonomisk tilgængelig. Altså, har de scoutet 10-20-30 spillere som er fundet interessante?

ben2han

Indlæg af ben2han »

Vijen skrev:
14. maj 2018, 23:38
En højre hylde kan betyde mange ting. For mig er en spiller fra en højere hylde en der har leveret godt i en liga bedre end den danske. Det kunne sagtens være en transferfri spiller.

Det kunne være interessant, hvis man kunne spørge graversen om, hvor lang hans liste er med spillere som både kan forstærke holdet og er økonomisk tilgængelig. Altså, har de scoutet 10-20-30 spillere som er fundet interessante?
enig med dig Vijen, men hvis du skal have en fra en hylde højere og som er transferfri, kommer man så ikke til at betale spilleren en pose penge ? sådan plejer det vist at være ? agenten og spilleren er vel ikke tabt bag en vogn ?

Jeg ser på det sådan,

- at når Graversen melder ud at man vil hente fra en hylde højere, så er man også klar over at man skal betale mere end man plejer, for ellers kunne man jo have gjort det tidligere ? og så er der ikke grund til at bruge udtrykket "en hylde højere"

- når man melder sådan ud må man også gå ud fra, at det ikke er lottekupon man går efter, for var Sørloth ikke det ? hvor mange skal der til ?

Spiller Sørloth i CP om et år ? kan han slå til ? jeg tror FCM har været meget heldig med en masse omstændigheder der gik op i en højere enhed, og som gav succes for Sørloth i FCM.

Personligt mener jeg ikke at Sørloth er hverken 150, 100, 75, 50 mio kr. værd, CP stod bare i en situation med mange skadede spiller og en kurs mod bunden og et meget dårligt planlagt vindue, man prøvede at hente Rønnow få timer før lukning, det er dyrt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Den uventede udesejr over Brøndby IF​, der genoplivede gulddrømmen, vendes i ugens udgave af #SortSnak Vi ser også frem mod de afgørende kampe mod F.C. København​ og AC Horsens​
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... akt-160518

Sizzo

Indlæg af Sizzo »

Godt program endnu engang! Det er altså virkeligt fedt at have et koncentreret FCM podcast at lytte til. Lige en stikpille for sjov til dem som vil have Sven altid skal have fyringen, i efteråret havde vi et pointsnit på 2,32 og i foråret har vi et på 2,33 så han havde tydeligvis set at Sørloth holdte os tilbage, og vi ikke skulle bruge en direkte erstatning for at udfylde vores potentiale :D Så han må få den evige forlængelse i stedet for.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Sizzo skrev:
16. maj 2018, 21:46
Godt program endnu engang! Det er altså virkeligt fedt at have et koncentreret FCM podcast at lytte til. Lige en stikpille for sjov til dem som vil have Sven altid skal have fyringen, i efteråret havde vi et pointsnit på 2,32 og i foråret har vi et på 2,33 så han havde tydeligvis set at Sørloth holdte os tilbage, og vi ikke skulle bruge en direkte erstatning for at udfylde vores potentiale :D Så han må få den evige forlængelse i stedet for.
Sjov info ;)

Hmm.... Så du mener ikke, at vores -7 i målscore ift. brøndby, er en direkte konsekvens af sørloth salget, kombineret med Paul har været skadet indtil nu?

Jeg er "semi" overbevist af dit postulat :D Imorgen aften ved 22 tiden tror jeg at jeg afgøre om jeg er på #Svenout eller #Svenforpresident holdet :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Besvar