Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Lupus1999 »

Et godt bud på en midtstopper kunne være Joachim Andersen fra Sampdoria.
Han har svært ved at komme på holdet og har måske brug for en kickstart.

Uffe Bech, Emiliano Marcondes, Abderrazak Hamdallah, Mads Albæk, Anders Dreyer og Erik Sviatchenko ser jeg som potentielle og mulige forstærkninger .

ben2han

Indlæg af ben2han »

Lupus1999 skrev:
28. apr 2018, 21:52
Et godt bud på en midtstopper kunne være Joachim Andersen fra Sampdoria.
Han har svært ved at komme på holdet og har måske brug for en kickstart.

Uffe Bech, Emiliano Marcondes, Abderrazak Hamdallah, Mads Albæk, Anders Dreyer og Erik Sviatchenko ser jeg som potentielle og mulige forstærkninger .
Mads Albæk sad på bænken i dag for kaiserlautern som er færdig i 2 bundesliga, hvad har han at tilbyde FCM, hvis han sidder på bænken ???

Derimod ham her kunne være en mand ?

Mitchell Donald fra Røde Stjerne ?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

ben2han skrev:
28. apr 2018, 21:57
Derimod ham her kunne være en mand ?

Mitchell Donald fra Røde Stjerne ?
Hvad er han for en spiller? Der er tusindvis af transferfrie spillere - hvorfor nævner du specifikt ham her?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Mads Albæk er en fremragende spiller, og rent FCM DNA. I mine øjne kunne have være arvetageren for Jakob Poulsen.

Vi skulle også have været kvikke i omdrejningerne og have sikret os Viktor Fischer, det er simpelthen skod at se en akademidreng spille for FCK...

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Et andet alternativ kunne være Sylvester Igboun?
Manden har udløb sommeren 2019, så måske han vil tilbage til heden.

ben2han

Indlæg af ben2han »

UlvenFraNord skrev:
29. apr 2018, 12:11
Mads Albæk er en fremragende spiller, og rent FCM DNA. I mine øjne kunne have være arvetageren for Jakob Poulsen.

Vi skulle også have været kvikke i omdrejningerne og have sikret os Viktor Fischer, det er simpelthen skod at se en akademidreng spille for FCK...
Det der har jo ingen realitet, Mads Albæk har ikke de kvaliteter Poulsen har, argumentet om Poulsen har jo været dødbolde, og det er ikke Albæks kompetencer.

Albæk har været væk i et år med skade, og tvivlsom.

Albæk er ikke god nok.

Forretningsmæssigt, her skal FCM stige i grader, forstået når man har pengene så skal man hæve niveauet/overliggeren, det har jeg også bidt mærke i at Ankersen selv nævner, at lønningerne kan stige i FCM.

Forretningsmæssigt gælder det om at overleve, og det gør man ikke ved ikke at flytte sig.

Husk på Ankersen sidder i en bestyrelse med forretningsmænd, der kender til hvordan man kører en virksomhed professionelt.

Man er nød til at udvikle sig større, for den samme strategi har de andre, og man overlever altså ikke på gamle vin.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Det er vel et spørgsmål om strategi, hvad der sker til sommer. Satser vi på at investere med mange millioner for at sikre minimum EL gruppespil hvert år? Eller fastholder vi den nuværende målsætning?

Jeg håber vi satser pengene og får gang i en "fast" europa indtægt. Jeg kan ikke se, hvornår vi igen skal få så stort et rådighedsmulighed som efter sørloth handlen.

Samtidig vil fast spilletid i Europa få prisen til at stige på vores spillere.

henker

Indlæg af henker »

Det er på tide at vi finder spillere som har høje snit i boldbesiddelse og levering.. Evt en som er gode til at dirigere hold videre med bold.

Da efter min mening virker hold nu lidt blandet type af spillere.. Fcm har mere brug for flere spillere som er mere stabilt med bold i benene. Inklusiv. Høje snit i boldbesiddelse og levering. Og de midtbane kant må og have bedre snit i driblinger..

Backs må meget gerne være gode til at løbe hurtige hjem igen.. Det har længe fcm haft problemer med. Efter hvad jeg har set.

Angriber handler ikke kun om hovedstød. Men også gode med benene. Må gerne være mere som zidan og norske angriber vi har haft hos os.

Hvad mener du med fcm skal have med ind, og hvad mangler vi??

ben2han

Indlæg af ben2han »

Vijen skrev:
29. apr 2018, 13:45
Det er vel et spørgsmål om strategi, hvad der sker til sommer. Satser vi på at investere med mange millioner for at sikre minimum EL gruppespil hvert år? Eller fastholder vi den nuværende målsætning?

Jeg håber vi satser pengene og får gang i en "fast" europa indtægt. Jeg kan ikke se, hvornår vi igen skal få så stort et rådighedsmulighed som efter sørloth handlen.

Samtidig vil fast spilletid i Europa få prisen til at stige på vores spillere.
Fuldstændig enig, forretningen skal hæves et niveau, man har netop nu en chance for at lægge til, får man 22 mill fra crystal P. og et evt. stort salg af Sisto i det her vindue hvor der er VM, husk på FCM har 15 pct. på videresalg. Celta viggo har 300 mill kr frikøbsklausul, og laver Sisto et godt VM så kan det gå stærkt, så Sisto i aftes hvor han scorerede, han var konstant en trussel for villarreal forsvaret.

+ man kan få evt. penge for Kroon, David og Mabil, samlet måske 8-12 mill kr for de tre.

Pengene fra Sørholt, Nissen og Novak sikre forretningen de næste mange vinduer, og ikke budgetteret penge på 22 mill, et evt. Sisto salg og de 3 nævnt ovenfor, de skal bruges til at hente spillere fra en højere hylde end man plejer.

henker

Indlæg af henker »

FCM2000 skrev:
22. apr 2018, 18:07
FCM skal først og fremmest have købt nogle spillere der kan bringe holdet mere i harmoni, det går simpelthen ikke med kun dødbolde, og man har tydelig mangler på midten.
Enig

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jeg synes det var ok man solgte til de penge man gjorde her i vintervinduet, med novak, Sørloth og Nissen.

Man valgte så at satse på en ukendt Dovbyk, MDT og Erik S.

De 2 først nævnte har ikke slået til, Dovbyk er nok mere langsigtet, MDT ser ud til at være vippet ud af Munksgaard.

Erik S. har selv udtalt at han ikke er der hvor han skal være.

Jeg ser frem til et vindue, hvor der bliver lukket op for posen, får man 22 mill og ja nogle nævner penge fra et muligt kommende Sisto salg + det løse, så gider jeg ikke at se på at man henter spillere a la Drachman klassen og eller Munksgaards som højre wingback.

Man kan ironisk sige at FCM hentede Drachman mens Brøndby hentede mukhtar.

Jeg tager hatten af for sådan en som Bo Henriksen, hvad han formår at hente for ingen penge,

Jeg vil til enhver tid bytte Drachman ud med Okosun fra Horsens, hvis jeg blev sat over for et valg mellem de 2 spillere.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Har vi nogensinde haft sorte tal når års resultatet er blev offentliggjort?

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
30. apr 2018, 11:17

Jeg tager hatten af for sådan en som Bo Henriksen, hvad han formår at hente for ingen penge,

Fcm har da gjort det samme, hvis ikke bedre.

Wiekhiem, Sørloth, Sanneh, Dal hende alle sammen for under 5 millioner kr

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Matjavsen skrev:
30. apr 2018, 11:23
FCM2000 skrev:

Fcm har da gjort det samme, hvis ikke bedre.

Wiekhiem, Sørloth, Sanneh, Dal hende alle sammen for under 5 millioner kr
sikke noget ævl, Horsens henter ikke spillere for x.xxx.xxx kr. alle de fire du nævner kostede million beløb hver især.

så glemmer du lønnen de får, lønningerne er højere i FCM end i Horsens :roll:

FCM og Brøndby bruger 75 mill kr. årligt i budget

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-spillere

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
Jeg synes det var ok man solgte til de penge man gjorde her i vintervinduet, med novak, Sørloth og Nissen.

Man valgte så at satse på en ukendt Dovbyk, MDT og Erik S.

De 2 først nævnte har ikke slået til, Dovbyk er nok mere langsigtet, MDT ser ud til at være vippet ud af Munksgaard.

Erik S. har selv udtalt at han ikke er der hvor han skal være.

Jeg ser frem til et vindue, hvor der bliver lukket op for posen, får man 22 mill og ja nogle nævner penge fra et muligt kommende Sisto salg + det løse, så gider jeg ikke at se på at man henter spillere a la Drachman klassen og eller Munksgaards som højre wingback.

Man kan ironisk sige at FCM hentede Drachman mens Brøndby hentede mukhtar.

Jeg vil til enhver tid bytte Drachman ud med Okosun fra Horsens, hvis jeg blev sat over for et valg mellem de 2 spillere.
Du gider ikke se på det, der tydeligvis har været modellen i meget lang tid: Talenter, spillere med større potentiale end de pt. udfylder og så enkelte klasse spillere med en vis erfaring (ofte skal disse endda passe ind i en af de første to også)?

FCM hverken kan eller skal være Brøndby - som Ankersen flere gange har været inde på: hvis FCM forsøger at kæmpe med Brøndby og FCK på deres vilkår, så taber FCM.

FCM's rekruttering har været virkelig god de senere sæsoner, jeg håber de holder snuden i sporet.

Låst