Pokal R5: Hobro - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
dejligeikast
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Pokal R5: Hobro - FC Midtjylland

Indlæg af dejligeikast »

Det havde selvfølgelig været bedre, hvis vi havde trukket Silkeborg eller Fredericia - eller fået Brøndby i Herning. Men nu er det som det er.

Og man kan nu også finde lidt positivt i lodtrækningen. Hvis vi ender med at tabe til Brøndby, så kan vi lige så godt gøre det i semi i stedet for finalen. For så har Brøndby en kamp den 10/5 (pokalfinalen), forud for vores møde i Brøndby den 14/5 i ligaen. Alt andet lige, så burde vi være mere friske til dette opgør end Brøndny. Og ja - vinder vi over Brøndby i Semi, så burde vi tage pokalen. Og så slipper man for endnu engang - igen igen- at tage til Parken og tage hjem med en lang næse. Det har vi prøvet for ofte....

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Den bedste lodtrækning havde været BIF på hjemmebane. Man må gå ud fra, at BIF ville vinde over SIF/Fredericia i en semifinale, og derfor var valget reelt om man ville møde BIF i Herning, Parken eller på Brøndby stadion. Vores sejrschancer vil være klart bedst i Herning og mindst på Brøndby stadion. Så vi fik den ringeste lodtrækning ift pokalsucces. Til gengæld var det rimeligt ift mulighederne for at vinde noget i år. For nu ender vi enten med at være favoritter i en pokalfinale eller møde et BIF-hold med en ekstra kamp i benene d. 14/5.

THenry

Indlæg af THenry »

HKP skrev:
12. apr 2018, 21:54
FCM Fan nr. 1 skrev:
12. apr 2018, 21:52
THenry skrev:
12. apr 2018, 21:50

Havde vi bare fået dem i finalen, så kunne Paul og Rilwan muligvis blive klar, men tror vi i semien igen må klare os uden Lange Paul, der plejer at volde Brøndby problemer...forfærdelig lotrækning :shock:
Hvis og hvis min røv er spids....vi har kraev klar.... vi taber altid til dem i finalen.... vi skal vel slå dem for at vinde pokalen....? først som sidst er hip som hap.....
Ingen ved hvem der er klar til finalen etc....
Præcist
👍🏼
Jeg forstår bare ikke holdningen om, at det kan vendes til noget positivt. Vi fik den absolut værst tænkelige lodtrækning (ud af 6 scenarier, så fik vi den eneste, som vi bare ikke skulle have!), og det var i øvrigt tydeligt at se på Polle, at det bestemt ikke var det han selv ønskede. Jeg havde håbet på, at vi fik Fredericia, mens Brøndby kunne få en tur til Silkeborg, hvor de havde det svært i efteråret. I stedet ender vi med at skulle spille på et stadion, hvor vi har det umådeligt svært, og jeg forventer det bliver endestationen for vores pokaldrømme for i år, og Brøndby igen får ekstra momentum, inden vi skal møde dem i en formentlig og forhåbentlig altafgørende kamp i ligaen få uger senere!

Jeg kan bare ikke få øje på meget positivt i denne lodtrækning, og er bare dybt skuffet over udfaldet.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Hvis vi er sikre på at vi taber til Brøndby, så burde vi slet ikke spille den pokalturnering....

det er ynkeligt at en guldbejler, der ligger á point med BIF står nærmest og tuder over denne lodtrækning på TV-skærmen... Det er som om at man er bange for at skulle spille i Brøndby... Er det psykologhjælp vi er ude i...? Eller skal FCM istedet bare stille med tredjeholdet i den kamp.... Synes det er sørgeligt med SÅ lidt tro på egne evner hos en guldbejler....!

Det hele smitter jo også af på nogle af fansene, som man kan se....

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

THenry skrev:
13. apr 2018, 12:05
Vi fik den absolut værst tænkelige lodtrækning (ud af 6 scenarier, så fik vi den eneste, som vi bare ikke skulle have!)
5 mulige. Vi kunne ikke trække Fredericia i Herning.

Desuden skal vi ikke brokke os for meget i år. Brøndby er trods alt ramlet ind i både os og FCK på vejen. Ender de med at stå i finalen, er de i hvert fald ikke kommet sovende til det.

Derudover har BIF kampen i en FCN-sandwich, mens vi har den i en AaB-sandwich. Lad os nu se.

Hvis vi kommer i finalen, vil det også være første finale mod et jysk hold. Orker ikke flere finaler mod sjællandske.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

5 mulige. Vi kunne ikke trække Fredericia i
Jo, i semifinalen var lodtrækningen helt "fri"

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Virkelig? Jeg forstår tydeligvis ikke det nye format.

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
14. apr 2018, 20:56
THenry skrev:
13. apr 2018, 12:05
Vi fik den absolut værst tænkelige lodtrækning (ud af 6 scenarier, så fik vi den eneste, som vi bare ikke skulle have!)
5 mulige. Vi kunne ikke trække Fredericia i Herning.

Desuden skal vi ikke brokke os for meget i år. Brøndby er trods alt ramlet ind i både os og FCK på vejen. Ender de med at stå i finalen, er de i hvert fald ikke kommet sovende til det.

Derudover har BIF kampen i en FCN-sandwich, mens vi har den i en AaB-sandwich. Lad os nu se.

Hvis vi kommer i finalen, vil det også være første finale mod et jysk hold. Orker ikke flere finaler mod sjællandske.
Enig. Hvis Brøndby smider os ud i semifinalen, så er de fuldt fortjente vindere af pokalen. Det er der ingen tvivl om, da de i givet fald har slået de bedste hold i DK ud. Det er der ingen, der kan brokke sig over.

På papiret har vi en bedre "sandwich" end BIF, men jeg er ikke så begejstret over AABs pinlige pokalexit. Jeg tror ikke, at det er til vores fordel.

Deres spillere ved, at de har underpræsteret, deres fans er sure og den sidste flig af oprejsning, som de kan få, er ved at stikke en kæp i vores guldhjul. Efter at have boet en del år i Aalborg kender jeg alt til den antisympati, som de har overfor os. Jeg tror derfor ikke på nogen måde, at vi får 2 "lette" kampe mod AAB, selvom det er et af de svage hold i mesterskabsspillet. Særligt i Aalborg har vi det med at spille tætte kampe (heldigvis har vi haft marginalerne med os de sidste mange gange, og vundet en 1-målssejr til sidst i tætte kampe), og den kamp ligger blot 3 dage efter vi har haft en hård kamp mod Brøndby hjemme. Det bliver på ingen måder "A walk in the park" i Aalborg. Vi kommer derfor til at stille det stærkest mulige hold i der (for ellers smider vi points der), og vi kommer til at gøre det samme næste torsdag hjemme mod Brøndby, og det betyder også, at vi vil se en del rotation til vores pokalkamp i Brøndby. Det er jeg ret sikker på.

Jeg kan alt i alt ikke se, at vores "sandwich" er så meget lettere og bedre end Brøndbys, at vi kan begynde at spare spillere i ligaen, så de er friske til pokalen. Jeg er overbevist om, at vi får en utrolig svær kamp i pokalen (havde vi trukket Silkeborg eller Fredericia, så tror jeg vi havde haft det ene ben i finalen, og derfor er det en håbløs lodtrækning), og jeg har Brøndby, som klare favoritter på hjemmebane, men håber naturligvis på en sejr.

Lars Brøgger har det med at afgøre pokalsemifinaler på Brøndby Stadion, så måske vi skulle overveje en opsigtsvækkende signing op til pokalkampen :lol:

Besvar